To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2019-09-30
Ogłoszenie nr 510206440-N-2019 z dnia 30-09-2019 r.
Gmina Kalisz Pomorski reprezentowana przez Burmistrza Kalisza Pomorskiego: KOMPLEKSOWE OŚWIETLENIE ULIC, DRÓG I PLACÓW PUBLICZNYCH ZNAJDUJĄCYCH SIĘ NA TERENIE GMINY
KALISZ POMORSKI
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 550196214
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Kalisz Pomorski reprezentowana przez Burmistrza Kalisza Pomorskiego, Krajowy numer identyfikacyjny 33092056400000,
ul. ul. Wolności
25,
78-540
Kalisz Pomorski, woj.
zachodniopomorskie, państwo
Polska, tel.
943 616 263, e-mail
ratusz@kaliszpom.pl, faks
943 616 288.
Adres strony internetowej (url): www.kaliszpom.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
KOMPLEKSOWE OŚWIETLENIE ULIC, DRÓG I PLACÓW PUBLICZNYCH ZNAJDUJĄCYCH SIĘ NA TERENIE GMINY KALISZ POMORSKI
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):IP.271.10.2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Usługa polega na KOMPLEKSOWYM OŚWIETLENIU ULIC, DRÓG I PLACÓW PUBLICZNYCH ZNAJDUJĄCYCH SIĘ NA TERENIE GMINY KALISZ POMORSKI, w tym: a)wykonywania Usługi Kompleksowej przy wykorzystaniu własnej Infrastruktury; b)oświetlenia ulic, placów i dróg od zmierzchu do świtu, przy czym na życzenie Zamawiającego możliwa jest jednorazowa zmiana czasu załączenia oświetlenia bez ponoszenia przez Zamawiającego dodatkowych kosztów z tego tytułu ( inne dodatkowe regulacje czasów załączeń na życzenie Zamawiającego mogą być dokonane za dodatkową uzgodnioną co do wysokości opłatą).
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 50.23.21.00 - Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
30/09/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
410000
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Energa Oświetlenie Sp. z o.o.
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
522807.48
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej reki na podstawie art. 67 ust.1 pkt.1 lit. a, art.67 ust.1 pkt.1 lit. b ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
art. 67 stanowi, że zamawiający może udzielić zmówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę: a) z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, b) z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 10.04.1997 Prawo Energetyczne z późn. zm. do zadań własnych gmin w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną, ciepło i paliwa gazowe należy finansowanie oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na terenie gminy w odniesieniu do których gmina jest zarządcą. Finansowanie usługi oświetlenia oznacza finansowanie kosztów energii elektrycznej pobranej przez punkty świetlne oraz kosztów ich budowy oraz konserwacji, eksploatacji i utrzymania urządzeń oświetleniowych. W przypadku gdy Gmina nie jest właścicielem urządzeń zleca usługę oświetlenia podmiotowi, który posiada już urządzenia oświetleniowe i zobowiązana jest do finansowania usługi oświetlenia poprzez zawieranie umów z właścicielem urządzeń, na mocy których właściciel zajmuje się konserwacją, eksploatacją i utrzymaniem urządzeń oświetlenia ulic oraz rozliczaniem energii w zamian za wynagrodzenie określone w umowie. Ponieważ infrastruktura techniczna służąca do oświetlenia dróg i ulic jest własnością ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. w związku
z realizacją wskazanego obowiązku możliwa jest tylko sytuacja zawarcia umowy
z właścicielem infrastruktury czyli ENERGA Oświetlenie. Gmina nie może zatem samodzielnie zlecić wykonywania usług oświetlenia osobie trzeciej. Nie może tego uczynić, gdyż brak jest podstaw prawnych zezwalających na tego typu operacje na cudzym majątku. Oznacza to, że wykonanie prac musi się odbyć przy udziale właściciela infrastruktury, nie ma bowiem podstaw, aby ENERGA Oświetlenie wyrażała zgodę na to by podmiot, na którego wybór nie miałby żadnego wpływu, dokonywał specjalistycznych i odpowiedzialnych prac na jej majątku. Oczywistym jest, że każdy właściciel- zgodnie z treścią art. 140 kodeksu cywilnego- może korzystać ze swojej rzeczy z wyłączeniem innych osób. Gmina nie może zatem narzucić właścicielowi infrastruktury Wykonawcy, którego sama wybierze, gdyż oznaczałoby to naruszenie art. 140 kodeksu cywilnego i rodziło po stronie ENERGA Oświetlenie roszczenie określone w art. 222 kodeksu cywilnego. Zgodnie z wymaganiami ustawy Prawo Budowlane na właściciela nałożone są obowiązki utrzymania urządzeń
w należytym stanie technicznym. Zgoda na decydowanie przez Gminę o tym kto ma wykonywać prace naraża na właściciela na niemożność wpływu na jakość wykonywanych prac a w przypadku nie utrzymania należytego stanu technicznego na odpowiedzialność karną. Zgoda na dopuszczenie podmiotów zewnętrznych do prac, które Spółka sama wykonuje własnym personelem na swoich urządzeniach w zakresie jej funkcjonowania naraziłoby Spółkę na straty finansowe spowodowane utratą przychodów, straty materialne oraz zwolnienia pracowników. Energa Oświetlenie posiada wykwalifikowany personel techniczny do prowadzenia prac na urządzeniach energetycznych w tym oświetleniowych, sprzęt technologiczny i specjalistyczny do wykonywania zadań związanych z utrzymaniem urządzeń.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.