To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2019-09-16
Ogłoszenie nr 510194311-N-2019 z dnia 16-09-2019 r.
33 Baza Lotnictwa Transportowego: Dostawa narzędzi
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 575735-N-2019
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
33 Baza Lotnictwa Transportowego, Krajowy numer identyfikacyjny 31018885400000,
ul. Powidz-Osiedle
6,
62-430
Powidz, woj.
wielkopolskie, państwo
Polska, tel.
261 544 471; 261 544 261, e-mail
33bltr.przetargi@ron.mil.pl, faks
261 544 332; 261 544 111.
Adres strony internetowej (url): www.33bltr.wp.mil.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Jednostka Wojskowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa narzędzi
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):22/2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1.Przedmiotem zamówienia jest dostawa narzędzi geodezyjnych, ręcznych, elektrycznych elektromechanicznych i akcesoriów do nich oraz odkurzaczy przemysłowych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w formularzach cenowych (załączniki nr 2A-2J do SIWZ). 2. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych, z zastrzeżeniem, że oferta musi obejmować cały przedmiot zamówienia w ramach wybranego zadania. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych obejmujących część przedmiotu zamówienia w ramach zadania. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych na dowolną liczbę zadań, z uwzględnieniem podziału zakresu zamówienia na 10 zadań: Zadanie nr 1 - Dostawa narzędzi geodezyjnych - szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 2A do SIWZ (formularz cenowy). Zadanie nr 2 - Dostawa narzędzi dla Infrastruktury Lotniskowej- szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 2B do SIWZ (formularz cenowy). Zadanie nr 3 - Dostawa narzędzi dla Służby Czołgowo - Samochodowej - szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 2C do SIWZ (formularz cenowy). Zadanie nr 4 - Dostawa narzędzi dla Infrastruktury Ogólnej - szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 2D do SIWZ (formularz cenowy). Zadanie nr 5 - Dostawa narzędzi dla 16 brl Jarocin - szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 2E do SIWZ (formularz cenowy). Zadanie nr 6 - Dostawa elektronarzędzi dla Sekcji Zaopatrzenia Lotniczo - Technicznego - szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 2F do SIWZ (formularz cenowy). Zadanie nr 7 - Dostawa akcesoriów do narzędzi i drobnych narzędzi dla Sekcji Zaopatrzenia Lotniczo - Technicznego - szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 2G do SIWZ (formularz cenowy). Zadanie nr 8 - Dostawa narzędzi dla Sekcji Zaopatrzenia Lotniczo - Technicznego - szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 2H do SIWZ (formularz cenowy). Zadanie nr 9 - Dostawa urządzeń warsztatowych dla Sekcji Zaopatrzenia Lotniczo - Technicznego - szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 2I do SIWZ (formularz cenowy). Zadanie nr 10 - Dostawa odkurzaczy przemysłowych dla Sekcji Zaopatrzenia Lotniczo - Technicznego - szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 2J do SIWZ (formularz cenowy). 3. Klasyfikacja przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień Kod CPV: 44510000-8 Narzędzia 43800000-1 Urządzenia warsztatowe 42999100-6 Odkurzacze inne niż używane w gospodarstwie przemysłowym 4. Oferowane produkty muszą spełniać minimalne parametry określone przez Zamawiającego w formularzu cenowym (załącznik nr 2A - 2J do SIWZ). 5. Wszystkie dostarczone materiały stanowiące przedmiot zamówienia, muszą być fabrycznie nowe, bez śladów uszkodzenia, w oryginalnych opakowaniach producenta z widocznym logo, symbolem produktu oraz muszą spełniać wymagania odpowiadające normom jakościowym oraz bezpieczeństwa określonych dla tych produktów. 6. Składając ofertę Wykonawca zobowiązany jest podać dane pozwalające jednoznacznie zidentyfikować produkt (producenta, nazwę, kod lub symbol), który oferuje: ZADANIE NR 1 - dla pozycji nr 1, 2, 3, 4 Formularza cenowego (załącznik nr 2A do SIWZ), ZADANIE NR 2 - dla pozycji nr 1, 4, 6, 7, 10, 13, 14, 16-19 Formularza cenowego (załącznik nr 2B do SIWZ), ZADANIE NR 3 - dla pozycji nr 8-12, 14, 16, 21, 23-35, 37-38, 42-43 Formularza cenowego (załącznik nr 2C do SIWZ), ZADANIE NR 4 - dla pozycji 1, 19, 20, 24 - 28, 31, 45-49, 51, 59, 61 Formularza cenowego (załącznik nr 2D do SIWZ), ZADANIE NR 5 - dla pozycji 1-9 Formularza cenowego (załącznik nr 2E do SIWZ), ZADANIE NR 6 - dla wszystkich pozycji Formularza cenowego (załącznik nr 2F do SIWZ), ZADANIE NR 7 - dla pozycji 5, 50-52, 71-73, 83-93 Formularza cenowego (załącznik nr 2G do SIWZ), ZADANIE NR 8 - dla wszystkich pozycji Formularza cenowego (załącznik nr 2H do SIWZ), ZADANIE NR 9 - dla wszystkich pozycji Formularza cenowego (załącznik nr 2I do SIWZ), ZADANIE NR 10 - dla wszystkich pozycji Formularza cenowego (załącznik nr 2J do SIWZ), Nie wypełnienie kolumny nr 3 załącznika nr 2A - 2J do SIWZ dla wyżej wymienionych pozycji skutkować będzie odrzuceniem oferty zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp. 7. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych. Jeżeli w jakimkolwiek miejscu specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zostały wskazane nazwy producenta, nazwy własne, znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów czy urządzeń służących do wykonania niniejszego zamówienia - wszędzie tam Zamawiający dodaje wyrazy "lub równoważne". Wykonawca oferujący produkty równoważne, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego produkty spełniają wymagania określone przez Zamawiającego poprzez wypełnienie w kolumnie nr 3 oprócz nazwy producenta, kodu lub symbolu - parametrów oferowanych produktów. (dotyczy produktu w poz. nr 6 i 7 załącznika nr 2B do SIWZ, poz. 31, 49, 51, 59 załącznika nr 2E do SIWZ, poz. 5 załącznika nr 2G do SIWZ) Nie wypełnienie kolumny nr 3 w zakresie parametrów produktów równoważnych załącznika nr 2B do SIWZ skutkować będzie odrzuceniem oferty zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp. 8. Warunki dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia: a) Wykonawca zobowiązuje się do dostawy przedmiotu zamówienia w asortymencie i ilościach szczegółowo określonych w formularzu cenowym (załącznik nr 2A-2J do SIWZ). b) Miejscem dostawy oraz odbioru jakościowo-ilościowego przedmiotu zamówienia są magazyny Odbiorcy: dla ZADANIA NR 1: Magazyn materiałów do obsługi lotniska w 33 BLTr Powidz (62-430), Witkowska 8 . dla ZADANIA NR 2: Magazyn materiałów do obsługi lotniska w 33 BLTr Powidz (62-430), Witkowska 8 . dla ZADANIA NR 3: Magazyn Służby Czołgowo - Samochodowej w 33 BLTr Powidz (62-430), Witkowska 8 . dla ZADANIA NR 4: Magazyn Infrastruktury w 33 BLTr Powidz (62-430), ul. Witkowska 8 oraz Magazyn Infrastruktury Lotniskowej w Jarocinie (63-200) ul. Wojska Polskiego 71 (wykaz z podziałem na poszczególnych odbiorców przedstawiono w załączniku nr 2D pod formularzem cenowym) dla ZADANIA NR 5: Magazyn sprzętu infrastruktury lotniskowej w Jarocinie (63-200) ul. Wojska Polskiego 71 dla ZADANIA NR 6-10: Magazyn Sekcji Zaopatrzenia Lotniczo-Technicznego, Powidz (62-430) ul. Witkowska 8. Przedmiot zamówienia ma być dostarczony transportem Wykonawcy osobiście lub przez upoważnioną przez Wykonawcę osobę. Zamawiający dopuszcza dostawy towaru przez firmy kurierskie, w takim wypadku protokół odbioru sporządzany będzie jednostronnie przez Zamawiającego, do czego Wykonawca go upoważnia. Dostawa będzie realizowana od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 14.00 do magazynu Odbiorcy wskazanego w punkcie b niniejszej części. c) Koszt transportu towaru ponosi Wykonawca. Z tytułu załadunku, transportu i rozładunku produktów do magazynu Odbiorcy Wykonawcy nie przysługuje odrębne wynagrodzenie. d) O dacie dostawy Wykonawca powiadomi Zamawiającego i Odbiorców na 3 dni przed terminem dostawy. e) W przypadku stwierdzenia przy odbiorze rozbieżności ze złożonym zamówieniem Wykonawca zobowiązany jest w ciągu 5 dni dokonać dostawy zgodnie z treścią zamówienia. f) Zamawiający zastrzega sobie możliwość nieodebrania towaru, w przypadku gdy jest on niezgodny z jego specyfikacją określoną w formularzu cenowym (załącznik nr 2A - 2J do SIWZ). 9. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. 10. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 11. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 12. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej ani ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
tak
II.5) Główny Kod CPV: 44510000-8
Dodatkowe kody CPV: 43800000-1, 42999100-6
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: Dostawa narzędzi geodezyjnych |
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
12/09/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
10067.77
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: GM TRADE s.c. Grzegorz Surman Monika Fornalczyk
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
16876.19
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
|
|
CZĘŚĆ NR: 2 NAZWA: Dostawa narzędzi dla Infrastruktury Lotniskowej |
|
|
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust.1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, ponieważ nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu. |
|
|
CZĘŚĆ NR: 3 NAZWA: Dostawa narzędzi dla Służby Czołgowo - Samochodowej |
|
|
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust.1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, ponieważ nie złożono żadnej oferty. Do dnia otwarcia ofert, tj. 01.08.2019 r. do Zamawiającego nie wpłynęła żadna oferta. |
|
|
CZĘŚĆ NR: 4 NAZWA: Dostawa narzędzi dla Infrastruktury Ogólnej |
|
|
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust.1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, ponieważ nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu. |
|
|
CZĘŚĆ NR: 5 NAZWA: Dostawa narzędzi dla 16 brl Jarocin |
|
|
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust.1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, ponieważ cena jedynej złożonej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, a Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty. |
|
|
CZĘŚĆ NR: 6 NAZWA: Dostawa elektronarzędzi dla Sekcji Zaopatrzenia Lotniczo - Technicznego |
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
11/09/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
13261.63
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: ELEKTROVOLT S.C.
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
14969.10
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
|
|
CZĘŚĆ NR: 7 NAZWA: Dostawa akcesoriów do narzędzi i drobnych narzędzi dla Sekcji Zaopatrzenia Lotniczo - Technicznego |
|
|
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust.1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, ponieważ nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu. |
|
|
CZĘŚĆ NR: 8 NAZWA: Dostawa narzędzi dla Sekcji Zaopatrzenia Lotniczo - Technicznego |
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
12/09/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
13934.96
Liczba otrzymanych ofert:
2
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: GM TRADE s.c. Grzegorz Surman Monika Fornalczyk
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
15163.83
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
|
|
CZĘŚĆ NR: 9 NAZWA: Dostawa urządzeń warsztatowych dla Sekcji Zaopatrzenia Lotniczo - Technicznego |
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
12/09/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
16087.19
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: GM TRADE s.c. Grzegorz Surman Monika Fornalczyk
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
21412.66
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
|
|
CZĘŚĆ NR: 10 NAZWA: Dostawa odkurzaczy przemysłowych dla Sekcji Zaopatrzenia Lotniczo - Technicznego |
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
11/09/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
6829.27
Liczba otrzymanych ofert:
3
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: SIM urządzenia czyszczące spółka cywilna Agnieszka Szewczyk Wojciech Mucha
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
6364.00
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
INNE PRZETARGI POWIDZ
więcej: przetargi POWIDZ »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa wyposażenia i pomocy dydaktycznych
- "Doposażenie magazynów ochrony ludności i obrony cywilnej oraz szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy"
- Zakup i dostawa sprzętu w ramach realizacji Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej w 2025 roku na terenie Gminy Wielgomłyny w zakresie zadań własnych - z podziałem na części.
- Dostawa sprzętu do zabezpieczenia działań z zakresu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej
- Dostawa elementów wyposażenia laboratorium druku przyrostowego, technicznych środków materiałowych i materiałów eksploatacyjnych do produkcji dronów oraz elementów składowych sieci LAN.
- "Zakup i dostawa sprzętu i wyposażenia na potrzeby ochrony ludności i obrony cywilnej"
więcej: Odkurzacze inne niż używane w gospodarstwie domowym »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





