eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Opole › Opracowanie Planu Integracji Publicznego Transportu Zbiorowego na obszarze Aglomeracji Opolskiej

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2019-08-26

Ogłoszenie nr 510177650-N-2019 z dnia 26-08-2019 r.

Stowarzyszenie Aglomeracja Opolska: Opracowanie Planu Integracji Publicznego Transportu Zbiorowego na obszarze Aglomeracji Opolskiej

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Nazwa projektu lub programu
Postępowanie finansowane jest z Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 567770-N-2019

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Stowarzyszenie Aglomeracja Opolska, Krajowy numer identyfikacyjny 16156883300000, ul. Plac Wolności 6, 45-018 Opole, woj. opolskie, państwo Polska, tel. 774461400, e-mail biuro@ao.opole.pl, faks 774459612.
Adres strony internetowej (url): www.aglomeracja-opolska.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: Zamawiający udzielający zamówienia o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Opracowanie Planu Integracji Publicznego Transportu Zbiorowego na obszarze Aglomeracji Opolskiej

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

DMEiRP.270.21.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

I. Cel i zakres opracowania Celem Planu jest doprowadzenie do integracji różnorodnych środków transportu zbiorowego kursujących po terenie Aglomeracji Opolskiej (dalej AO). Integracja powinna nastąpić w aspekcie organizacyjnym, biletowym oraz informacji pasażerskiej. Zakres przestrzenny opracowania obejmuje obszar jednostek samorządu terytorialnego znajdujących się na terenie AO: ? Gmina Chrząstowice, ? Gmina Dąbrowa, ? Gmina Dobrzeń Wielki, ? Gmina Gogolin, ? Gmina Komprachcice, ? Gmina Krapkowice, ? Gmina Izbicko, ? Gmina Lewin Brzeski, ? Gmina Łubiany, ? Gmina Murów, ? Gmina Niemodlin, ? Miasto Opole, ? Gmina Ozimek, ? Gmina Popielów, ? Gmina Prószków, ? Gmina Strzeleczki, ? Gmina Tarnów Opolski, ? Gmina Tułowice, ? Gmina Turawa, ? Gmina Walce, ? Gmina Zdzieszowice. Prace analityczne powinny obejmować wszelkich potencjalnych organizatorów publicznego transportu zbiorowego na terenie AO z wyłączeniem Ministra właściwego ds. transportu, tj. wyżej wymienionych gmin oraz: ? Powiat Brzeski, ? Powiat Krapkowicki, ? Powiat Opolski, ? Związek Powiatowo - Gminny "JEDŹ Z NAMI", ? Województwo Opolskie - rozumiane jako organizator wojewódzkich przewozów pasażerskich, w tym istniejących w transporcie kolejowym na obszarze AO. Przedmiot opracowania nie obejmuje połączeń międzynarodowych. Opracowanie będące przedmiotem zamówienia ma stanowić narzędzie do współpracy pomiędzy samorządami AO w zakresie działań na rzecz realizacji celu Planu. II. Specyfikacja przedmiotu zamówienia Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie następującej analizy i rekomendacji: 1. Diagnoza stanu istniejącego na terenie gmin należących do AO: 1.1. Analiza liczby mieszkańców gmin i rozkładu przestrzennego rejonów ich zamieszkiwania (opis oraz czytelna mapa). 1.2. Inwentaryzacja obecnej sieci połączeń w transporcie drogowym i kolejowym na obszarze objętym opracowaniem, uwzględniająca trasy linii komunikacyjnych ze wskazaniem: ? szczegółowych przebiegów tras (opis oraz czytelna mapa), ? organizatorów poszczególnych linii (w tym określenie właściwych organizatorów dla połączeń o charakterze komercyjnym), ? częstotliwości kursowania - liczby połączeń z podziałem na dzień roboczy szkolny, dzień roboczy wolny od nauki szkolnej, sobotę i niedzielę, ? dostępności pojazdów obsługujących linie do potrzeb osób z ograniczoną sprawnością ruchową. Analizę podaży usług przewozowych w publicznym transporcie zbiorowym należy wykonać na podstawie zezwoleń na wykonywanie przewozów w transporcie drogowym z weryfikacją realnie uruchamianych połączeń w oparciu o analizę informacji pasażerskiej na dworcach i przystankach komunikacyjnych (nie dotyczy transportu kolejowego). Inwentaryzacja powinna obejmować także przewozy regularne specjalne obejmujące dowóz uczniów do szkół oraz duże zakłady pracy. 1.3. Analiza liczby połączeń w transporcie publicznym z poszczególnych miejscowości do odpowiednich siedzib gmin, siedzib powiatów oraz Miasta Opola w przekroju dnia roboczego szkolnego, dnia roboczego wolnego od nauki szkolnej, soboty i niedzieli. 1.4. Określenie miejscowości ze znaczącym deficytem lub brakiem połączeń w transporcie publicznym (opis oraz czytelna mapa). 1.5. Określenie zasięgu przestrzennego przewozów dostępnych dla osób z ograniczoną sprawnością ruchową (opis oraz czytelna mapa). 1.6. Szczegółowa analiza wyników badań marketingowych zrealizowanych w ramach opracowania Studium Komunikacyjnego AO. 1.7. Charakterystyka organizatorów, operatorów i przewoźników funkcjonujących na obszarze objętym opracowaniem, w szczególności: ? wydatki bieżące organizatorów na lokalny transport zbiorowy i dowożenie uczniów do szkół, ? formy współpracy między jednostkami samorządu terytorialnego (porozumienia, związki itp.), ? liczba połączeń uruchamianych przez poszczególnych operatorów i przewoźników, ? struktura właścicielska operatorów i przewoźników komunalnych. 1.8. Analiza stosowanych obecnie taryf i systemów biletowych na obszarze AO ze szczególnym uwzględnieniem: ? katalogu uprawnień do przejazdów bezpłatnych i ulgowych (a także ceny biletów i ich rodzaje), ? rodzajów biletów przejazdowych oraz kanałów dystrybucji. 1.9. Analiza obecnie stosowanej informacji pasażerskiej (na przystankach, w Internecie, poprzez aplikacje na urządzenia mobilne, identyfikacja wizualna pojazdów, dokumentacja zdjęciowa obrazująca przykładowe informacje pasażerskie itd.). 1.10. Analiza SWOT istniejącego systemu transportu publicznego na obszarze AO. 1.11. Wnioski wynikające z diagnozy stanu obecnego oraz analizy SWOT. 2. Uwarunkowania prawne 2.1. Analiza dokumentów planistycznych Stowarzyszenia AO (w szczególności Studium Komunikacyjnego AO), poszczególnych gmin, powiatów, województwa pod kątem transportowym, co najmniej: ? studia uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, ? studia, ? plany, ? strategie transportowe. 2.2. Zasady organizacji zintegrowanego publicznego transportu zbiorowego, w tym: 2.2.1. Analiza możliwości zastosowania następujących modeli organizacyjnych w AO: stowarzyszenie JST, związek międzygminny, związek powiatowo-gminny w kooperacji z województwem, spółka kapitałowa samorządów realizująca zadanie zarządzania publicznym transportem zbiorowym. 2.2.2. Analiza wielokryterialna wariantów organizacyjnych, w tym analiza kosztów i korzyści wszystkich wariantów. 2.2.3. Wnioski wynikające z analizy wielokryterialnej. 2.3. Zasady zawierania umów z operatorami transportu na terenie AO: 2.3.1. Analiza możliwości zastosowania następujących trybów wyboru operatora a) na podstawie ustawy o koncesji na roboty budowlane lub usługi, b) na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych, c) bezpośrednie zawarcie umowy z podmiotem wewnętrznym. 2.3.2. Dostępne sposoby rozliczeń pomiędzy organizatorem o operatorem, w tym aspekt pomocy publicznej. 2.3.3. Analiza wielokryterialna trybów wyboru operatora oraz sposobów rozliczeń. 2.3.4. Wnioski wynikające z analizy wielokryterialnej. 3. Projekt zintegrowanej sieci komunikacyjnej publicznego transportu zbiorowego. 3.1. Projekt sieci komunikacyjnej na obszarze AO wraz z określeniem lokalizacji węzłów przesiadkowych. Zaprojektowane nowe linie lub linie zmodyfikowane powinny prowadzić do zwiększenia dostępności transportu publicznego, przede wszystkim do miejscowości z brakiem przewozów o charakterze użyteczności publicznej i niskim stopniem nasycenia usług przewozowych. Funkcjonalność linii powinna obejmować m.in. połączenia o charakterze aglomeracyjnym i dowozowym do węzłów przesiadkowych. Do wszystkich propozycji zmiany przebiegu tras linii lub uruchomienia nowych linii należy przygotować analizę uzasadniającą potrzebę zmian (opis + mapa). 3.2. Opracowanie systemu kategoryzacji linii komunikacyjnych. 3.3. Projekt jednolitej numeracji linii na obszarze AO. 3.4. Prognoza długości czasów przejazdu, na poszczególnych liniach komunikacyjnych z uwzględnieniem zmienności długości czasów przejazdu w ciągu dnia. 3.5. Częstotliwość kursowania linii komunikacyjnych (w tym istniejących) powinna być dostosowana do przewidywanego zapotrzebowania i odpowiednio zróżnicowana w ciągu dnia oraz tygodnia. 3.6. Określenie optymalnej liczby pojazdów w ruchu z wyszczególnieniem przydziału poszczególnych typów taboru do obsługi konkretnych linii komunikacyjnych. 3.7. Kalkulacja (w postaci wozokilometrów) wielkości pracy eksploatacyjnej w skali dnia roboczego szkolnego, dnia roboczego wakacyjnego, soboty i niedzieli oraz w skali roku kalendarzowego, w tym w podział na poszczególne JST. 3.8. Prognoza kosztów funkcjonowania przewozów, w podziale na poszczególne JST wraz z zaproponowaniem klucza podziału. 3.9. Szacunkowa wielkość dopłaty do funkcjonowania przewozów w podziale na poszczególne JST wraz z zaproponowaniem klucza podziału. 3.10. Wskazanie priorytetów (etapowania) realizacji zaprojektowanych linii komunikacyjnych. 4. Rekomendacje dla modelu zarządzania zintegrowaną komunikacją zbiorową w AO. Wytyczne należy opracować na podstawie wniosków z diagnozy oraz uwarunkowań prawnych, z uwzględnieniem zaprojektowanego kształtu planowanej sieci komunikacyjnej. 4.1. Opracowanie rekomendacji w zakresie działań na rzecz integracji: a) organizacyjnej, b) taryfowo - biletowej, c) informacji pasażerskiej. 4.2. Etapowanie działań mających na celu integrację transportu publicznego w AO. 4.3. Zestawienie szczegółowych rekomendacji i wytycznych dla poszczególnych JST .

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 71311200-3


Dodatkowe kody CPV: 71243000-3

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: Opracowanie Planu Integracji Publicznego Transportu Zbiorowego na obszarze Aglomeracji Opolskiej

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 19/08/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 113707.50
Waluta pln

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 2
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: TRAKO PROJEKTY TRANSPORTOWE Szamborski i Szelukowski Sp. J.
Email wykonawcy: poczta@trako.com.pl
Adres pocztowy: ul. Jaracza 71/9,
Kod pocztowy: 50-305
Miejscowość: Wrocław
Kraj/woj.: dolnośląskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 117465
Oferta z najniższą ceną/kosztem 117465
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 469000
Waluta: pln

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.