eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Modernizacja routera cyfrowej sieci dźwiękowej NEXUS w Polskim Radiu S.A.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2020-08-31

Ogłoszenie nr 510163642-N-2020 z dnia 31-08-2020 r.

Polskie Radio S.A. Biuro Zamówień Publicznych: Modernizacja routera cyfrowej sieci dźwiękowej NEXUS w Polskim Radiu S.A.

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 550153905-N-2020

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Polskie Radio S.A. Biuro Zamówień Publicznych, Krajowy numer identyfikacyjny 10420591000000, ul. Al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. +48 22 645 36 90, e-mail zamowienia.publiczne@polskieradio.pl, faks +48 22 645 39 57.
Adres strony internetowej (url): www.prsa.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Podmiot prawa publicznego

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Modernizacja routera cyfrowej sieci dźwiękowej NEXUS w Polskim Radiu S.A.

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

BZP.B5.21.2020

II.2) Rodzaj zamówienia:

Dostawy

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest modernizacja posiadanego przez Zamawiającego routera cyfrowej sieci dźwiękowej NEXUS firmy StageTecEntwicklungsgesellchaftfurprofessionelle-AudiotechnikmbH polegająca na dostawie i wymianie elementów składowych routera na nowe, pochodzące z najnowszej serii modelowej (zwane w dalszej także "sprzętem"), aktualizacja oprogramowania fabrycznego routera (upgrade) oraz uruchomienie i sprawdzenie routera po aktualizacji.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 31712113-5


Dodatkowe kody CPV: 31731100-0

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28/08/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 247466.47
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Konsbud Audio Sp. z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Gajdy 24
Kod pocztowy: 02-878
Miejscowość: Warszawa
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 304383.76
Oferta z najniższą ceną/kosztem 304383.76
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 304383.76
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie z wolnej ręki na podstawie art. art. 67 ust. 1 pkt 1) lit. a) ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
1) Cel zamówienia oraz otoczenie prawne Przedmiotem zamówienia jest modernizacja routera cyfrowej sieci dźwiękowej Nexus firmy StageTecEntwicklungsgesellschaftfürprofessionelleAudiotechnikmbH (zwaną dalej StageTec) polegająca na wymianie elementów składowych routera na nowe, pochodzące z najnowszej serii modelowej, aktualizacji oprogramowania fabrycznego routera (upgrade) oraz uruchomieniu i sprawdzeniu routera po aktualizacji. Modernizacja ta będzie polegała na: 1. wymianie głównej jednostki bazowej (Base Device 1) wraz z: o 2 kartami kontrolera odpowiadającymi za pracę całego systemu, o 4 kartami światłowodowymi (pozostałych 11 kart zostaje niezmienionych), 2. wymianie 13 kart światłowodowych w 8 jednostkach bazowych. Pozostałych 85 kart w tych jednostkach (zarządzające, sterujące I/O, analogowe, cyfrowe, MADI, DSP) pozostaje niezmienionych. Elementy pozostałych 15 jednostek bazowych również nie będą wymieniane. 3. aktualizacji oprogramowania we wszystkich jednostkach bazowych Zamawiający zobowiązany jest do stosowania ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 1834 ) zwana dalej ustawą Pzp.. W celu dokonania modyfikacji routera cyfrowej sieci dźwiękowej Nexus zobowiązany jest do przeprowadzenia postępowania. Trybem właściwym dla ww. zamówienia jest tryb wynikający art. 67 ust. 1 pkt 1) lit. a) ustawy Pzp, tj.: "Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) dostawy, usługi mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn: a) technicznych o obiektywnym charakterze, b) związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów - jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia;" 2) Analiza zasobów i otoczenia sprzętowego u Zamawiającego Modernizowany router jest trzonem bardzo rozbudowanej cyfrowej sieci dźwiękowej rozwijanej w Polskim Radiu S.A. przez prawie 20 lat, na którą zostały przeznaczone ogromne środki finansowe Spółki - sam koszt zakupu sprzętu (wg spisu środków trwałych) to ok. 5 mln zł, do tego należy dodać koszty instalacji, wdrożenia i późniejszych modernizacji. Łączy w swojej strukturze wiele płaszczyzn technologicznych, ze zróżnicowanymi standardami sygnałów zarówno dźwiękowych jak i sterujących. Elementy sieci Nexus znajdują się we wszystkich obiektach Polskiego Radia S.A., łączą wszystkie studia emisyjne i nagraniowe, za ich pośrednictwem zasilane są wszystkie systemy nadawcze (satelitarne, naziemne, internetowe) oraz przyjmowane są wszystkie połączenia zewnętrzne. Router pracuje nieprzerwanie od prawie 20 lat i w celu zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa oraz bezawaryjności pracy (a co za tym idzie ciągłości emisji wszystkich programów Polskiego Radia S.A.) konieczna jest wymiana jego strategicznych elementów na nowe. Przedmiotowa sieć dźwiękowa ma budowę modułową - składa się z połączonych światłowodami 23 jednostek bazowych (ang. Base Device) zwierających karty, z których każda spełnia ściśle określone funkcje. Planowana wymiana podstawowych elementów składowych obecnego rozwiązania stanowi tylko modernizację fragmentu zaawansowanego systemu. Należy tu zaznaczyć, że na rynku producentów sprzętu audio nie istnieją żadne inne rozwiązania, które pozwolą na realizację tożsamych funkcjonalności i integrację z posiadanym przez Zamawiającego systemem. Ze względu na własne, autorskie, chronione patentami rozwiązania sprzętowe oraz własne, autorskie oprogramowanie, które nie jest udostępniane innym producentom, żadna inna firma nie jest w stanie wykonać modernizacji routera, a tym samym wykonać przedmiotu zamówienia. Nie ma zatem żadnej innej możliwości wykonania przedmiotu zamówienia jak tylko i wyłącznie zakupienie przedmiotowych elementów wyprodukowanych przez firmę StageTec oraz przeprowadzenie aktualizacji oprogramowania istniejącego systemu. Hipotetyczne rozwiązanie alternatywne Hipotetycznym rozwiązaniem alternatywnym byłaby wymiana całej infrastruktury dźwiękowej, na której pracuje obecnie Polskie Radio S.A. Koszty i czas takiej operacji są trudne do oszacowania. Sam zakup sprzętu to kwoty prawdopodobnie rzędu kilkunastu milionów złotych. Czasochłonność, pracochłonność i problemy technologiczne takiej wymiany byłyby nieakceptowalne z punktu widzenia ciągłości emisji programów radiowych i produkcji wszelkich materiałów w PR S.A. Do tego należałoby dodać koszt szczegółowego projektu migracji, wymiany okablowania urządzeń oraz dostosowania wielu innych systemów (informatycznych, telekomunikacyjnych, nadawczo-odbiorczych) obecnie podłączonych do sieci NEXUS, koszty szkolenia kadry technicznej, pracowników rozdzielni, etc. Co więcej, w czasie długotrwałego procesu migracji do nowego systemu aktualnie działająca sieć NEXUS musiałaby nadal stabilnie pracować do czasu pełnej instalacji "nowego" systemu. Sam proces migracji trwałby co najmniej kilkanaście lub kilkadziesiąt miesięcy. Do tego doliczyć należy czas powstania projektu oraz czas potrzebny na procedury formalne (stworzenie dokumentacji postepowania, czas dostawy). Żeby zapewnić stabilną i bezawaryjną pracę "starego" systemu nawet na czas hipotetycznej wymiany systemu na "nowy", system NEXUS musiałby zostać zmodernizowany i zaktualizowany (co jest przedmiotem niniejszego postępowania). Podsumowując - koncepcja jedynego hipotetycznego rozwiązania alternatywnego (wymiany sieci dźwiękowej na nową) wiązała by się z ogromnymi kosztami, dezorganizacją pracy wielu służb technicznych i eksploatacyjnych, potencjalnymi przerwami w nadawaniu programów itd. oraz zakłóceniem obecnych procesów technologicznych. Dodatkowo nie wiązało by się to z żadnym dodatkowym zyskiem dla Spółki (jak np. polepszeniem jakości sygnałów czy uproszczeniem obsługi sieci itp.). Koncepcja wymiany sieci dźwiękowej jest zatem rozwiązaniem wysoce nierozsądnym, niecelowym pociągającym za sobą ogromne koszty i problemy techniczne. 3) Analiza rynku Zamawiający dla celów niniejszego postepowania zwrócił się do producenta posiadanej przez Zamawiającego sieci dźwiękowej z wnioskiem o wskazanie Wykonawców, którzy są zdolni do wykonania zamówienia objętego niniejszym postepowaniem. W odpowiedzi otrzymał oświadczenie, że wyłącznym dystrybutorem w Polsce produktów firmy StageTecEntwicklungsgesellschaftfürprofessionelleAudiotechnikmbH jest firma Konsbud Audio Sp. z o.o. Podnieść należy, że na świecie, w imieniu firmy StageTec zamówienia realizowane są przez autoryzowane firmy, przypisane do konkretnych rejonów działania. Wyłączną autoryzację na terenie Polski posiada firma Konsbud-Audio Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Żadna inna firma, równieżz terenu Unii Europejskiej, poza firmą Konsbud-Audio Sp. z o.o. nie posiada pozwolenia firmy StageTec na oferowanie, projektowanie, instalację i serwis produktów firmy StageTec (w załączeniu aktualny certyfikat) na terenie Polski. StageTec nie udostępni żadnej innej firmie, dla zamówień realizowanych w Polsce, swoich modułów do routera i oprogramowania routera, które są niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia. Zamawiającyz daleko posuniętej ostrożności w ramach konsultacji rynkowych zamieścił na stronie internetowej Polskiego Radia S.A ogłoszenie, które miało na celu określenie kręgu wykonawców mogących wykonać przedmiot zamówienia objęty niniejszym postepowaniem. Przeprowadzone rozeznanie rynku potwierdziło wiedzę i przypuszczenia Zamawiającego, że żaden z potencjalnych Wykonawców oprócz Konsbud-Audio nie jest w stanie zrealizować zamówienia polegającego na dostawie i wymianie elementów składowych routera na nowe, pochodzące z najnowszej serii modelowej (zwane w dalszej także "sprzętem"), aktualizacji oprogramowania fabrycznego routera (upgrade) oraz uruchomieniu i sprawdzeniu routera po aktualizacji. Szczegółowy zakres zamówienia: 1. Dostawa następujących elementów składowych routera: Nazwa podzespołu Symbol Ilość Rama jednostki centralnej Nexus STAR R19-6RU 1 Karta kontrolera do jednostki centralnej Nexus STAR RCX 2 Karta światłowodowa do jednostki centralnej Nexus STAR RFOC-LC 4 Zasilacz do jednostki centralnej Nexus STAR - 4 Karta światłowodowa do jednostki bazowej BD XFOC-LC 13 Wkładki SFP do kart światłowodowych SFPM-FO-01 42 2. Wymiana podzespołów i aktualizacja oprogramowania fabrycznego routera (upgrade) a) Wymiana ramy jednostki centralnej Nexus STAR: o Zainstalowanie dostarczonych kart RFOC-LC wraz z wkładkami SFP do dostarczonej ramy Nexus STAR na pozycje: 7, 8, 12, 13, o Uzupełnienie dostarczonej ramy Nexus STAR starymi kartami RFOC (ze starej ramy Nexus STAR), b) Wymiana obecnych kart XFOC na nowodostarczone karty XFOC-LC (wraz z wkładkami SFP) w jednostkach bazowych BD o numerach: 3, 4, 7, 8, 11, 12, 13, 16, c) Wykonanie aktualizacji oprogramowania routera (upgrade), włącznie z dostarczoną rezerwową kartą RCX, d) Uruchomienie i sprawdzenie routera po aktualizacji, Zamawiający wymaga, aby wgranie aktualizacji oprogramowania fabrycznego (upgrade) routera głównego zostało wykonane przez Wykonawcę w terminie i w godzinach uzgodnionych z Zamawiającym. W odpowiedzi na ww. ogłoszenie odpowiedział tylko jeden wykonawca a mianowicie: Konsbud Audio Sp. z o.o. ul. Gajdy 24, 02-878 Warszawa. Odpowiedź jednego Wykonawcy potwierdza wcześniejszą diagnozę rynku i ustalenia Zamawiającego, ze nie istnieje realnie na rynku inny Wykonawca mogący zrealizować zamówienie. 4) Analiza prawna Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi okoliczność, gdy dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę: a) z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, b)z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów - jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brakkonkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. Urząd Zamówień Publicznych wyraźnie podkreśla, iż zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki (trybu niekonkurencyjnego) w oparciu o przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a-b p.z.p. ma charakter zupełnie wyjątkowy. Jeśli chodzi o przesłankę udzielenia zamówienia "z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze" (lit. a), to zdaniem UZP "podstawą zastosowania tej przesłanki jest szczególny charakter danego zamówienia powodujący, że może ono być zrealizowane tylko przez jednego wykonawcę, przy czym nie jest wystarczające, że dany wykonawca jest w stanie zrealizować zamówienie najlepiej bądź w najszerszym zakresie. Musi on być jedynym wykonawcą, który ze względu np. na specyficzne cechy techniczne zamówienia jest zdolny do realizacji zamówienia". W drugim przypadku, tzn. gdy udzielanie zamówienia z wolnej ręki następuje w oparciu o przesłankę wynikającą "z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych" (lit. b), m.in. wynikających z prawa autorskiego, "zamawiający jest zobowiązany wykazać dodatkowo, iż na rynku nie istnieją rozwiązania równoważne, które odpowiadałyby potrzebom zamawiającego. W przeciwnym wypadku niemożliwe jest skorzystanie z trybu zamówienia z wolnej ręki, ponieważ prowadziłoby to do nierównego traktowania wykonawców i preferencji na rzecz rozwiązań objętych prawami wyłącznymi". Urząd Zamówień Publicznych podkreśla przy tym dobitnie, że "skorzystanie z trybu zamówienia z wolnej ręki możliwe jest tylko w sytuacjach szczególnych, a szczególny charakter tych sytuacji zależny jest od czynników zewnętrznych - niezależnych od zamawiającego". W motywie 50 dyrektywy 2014/24/UE odnoszącym się do możliwości zastosowania procedury negocjacyjnej bez uprzedniej publikacji ogłoszenia o zamówieniu, stwierdzono, że "Instytucje zamawiające odwołujące się do tego wyjątku powinny przedstawić powody braku racjonalnych rozwiązań alternatywnych lub zamiennych, takich jak wykorzystywanie alternatywnych kanałów dystrybucji, również poza państwem członkowskim, w którym znajduje się instytucja zamawiająca lub rozważenie porównywalnych pod względem funkcjonalności robót budowlanych, dostaw i usług. Gdy sytuacja wyłączności spowodowana jest względami technicznymi, powinny one być rygorystycznie określone i uzasadnione w każdym indywidualnym przypadku. Mogą one obejmować na przykład techniczną niemożliwość osiągnięcia przez innego wykonawcę wymaganej wydajności lub konieczność skorzystania ze specjalistycznej wiedzy, narzędzi lub środków, którymi dysponuje wyłącznie jeden wykonawca. Względy techniczne mogą być także spowodowane szczególnymi wymogami z zakresu interoperacyjności, które należy spełnić, by zapewnić funkcjonowanie zamawianych robót budowlanych, dostaw lub usług". Natomiast w uchwale z dnia 11 marca 2014 r., KIO/KD 16/14, Krajowa Izba Odwoławcza zwróciła uwagę, że "Przyczyną może być konieczność zachowania uprzednich norm, parametrów czy standardów, których jednoznaczność nie powinna pozwalać na jakiekolwiek odstępstwa. Przyczyny techniczne pozostają najczęściej w ścisłym związku ze szczególnymi cechami przedmiotu zamówienia. Mogą np. znaleźć zastosowanie w sytuacji unikatowej technologii, którą dysponuje tylko jeden wykonawca, albo w konieczności kontynuowania standardu urządzeń, którymi dysponuje zamawiający". Krajowa Izba Odwoławcza zwróciła również uwagę, że "przepis art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a Pzp stanowi, że przyczyny techniczne uzasadniające powierzenie zamówienia dotychczasowemu wykonawcy muszą mieć charakter obiektywny. Udzielenie zamówienia na podstawie art. 67 ust.1 pkt 1 lit a) Pzp uzależnione jest od istnienia na rynku w danym miejscu i czasie jednego wykonawcy, który może wykonać określone zamówienie. Taki stan rzeczy musi mieć charakter trwały i nieprzezwyciężalny (uchwała z dnia 2 kwietnia 2012 r. KIO/KD 37/12). 5) Wnioski Mając na uwadze charakter zamówienia oraz jego uwarunkowania zarówno prawne, jak i techniczne (opisane powyżej), należy stwierdzić, iż nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, którego zastosowanie prowadziło by do możliwości udzielenia przedmiotowego zamówienia w jednym z trybów konkurencyjnych. Zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki w oparciu o przesłankę z art. 67 ust. 1 pkt 1) lit. a) ustawy, w której mowa, iż dostawa może być świadczona tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze jest w pełni uzasadnione, ponieważ nie istnieje żadne rozsądne rozwiązane alternatywne lub zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężania parametrów zamówienia. W tym miejscu warto zwrócić uwagę na stanowisko doktryny, zgodnie z którym "Granice weryfikacji rozwiązań funkcjonalnie alternatywnych lub zamiennych wyznacza określenie "rozsądne". (...) ani Prawo zamówień publicznych, ani dyrektywa 2014/24/UE nie dają wskazówki interpretacyjnej, jak należy to określenie rozumieć. Zasadne wydaje się przyjęcie, iż chodzi o takie rozwiązania, które nie generują po stronie zamawiającego dodatkowych kosztów ani zabiegów organizacyjnych." W przedstawionym stanie faktycznym nie zachodzi również sytuacja, w której brak konkurencji jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. Brak konkurencji wynika bowiem z obiektywnych i transparentnych okoliczności przedstawionych w niniejszym uzasadnieniu. Tym samym zostało potwierdzone, że Zamawiający dochował należytej staranności w ustaleniu kręgu potencjalnych wykonawców i z przyczyn od siebie niezależnych, całkowicie obiektywnych wykazuje, że na rynku jest monopol spowodowany polityką producenta oraz, że nie ma rozsądnego rozwiązania alternatywnego lub rozwiązania zastępczego, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.