To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2020-07-30
Ogłoszenie nr 510139619-N-2020 z dnia 30-07-2020 r.
Gmina Grabowiec: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego dla Gminy Grabowiec
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 552359-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Grabowiec, Krajowy numer identyfikacyjny 54056400000000,
ul. Rynek
3,
22-425
Grabowiec, woj.
lubelskie, państwo
Polska, tel.
84 651 24 74, e-mail
zp@grabowiec.pl, faks
84 651 24 74.
Adres strony internetowej (url): www.grabowiec.pl
Adres strony internetowej, pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne:
http://www.grabowiec.pl/bip1
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego dla Gminy Grabowiec
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):ZP/11/2020
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego dla Gminy Grabowiec na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Grabowiec z przeznaczeniem na udzielenie pomocy finansowej Powiatowi Zamojskiemu na realizację projektu pn. "Przebudowa drogi powiatowej nr. 3230 L Skierbieszów - Grabowiec - Hrubieszów na odcinku Wolica Uchańska - Grabowiec Góra (II etap)". 2. Kwota kredytu: 1 100 000,00 zł. 3. Okres kredytowania: od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2028 roku. 4. Uruchomienie środków nastąpi w jednej transzy w III kwartale 2020 r. 5. Termin wypłaty zostanie określony na podstawie złożonego przez Zamawiającego odrębnego zapotrzebowania na środki. Czas uruchomienia kredytu będzie zgodny z ofertą Wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. 6. Zamawiający ustala okres karencji przy spłacie kredytu -od dnia podpisania umowy do dnia 31.03.2023 roku. 7. Spłata kredytu nastąpi w 24 ratach według poniższego zestawienia: 2023 r. - 4 raty po 17.500,00 zł; 2024 r. - 4 raty po 50.000,00 zł; 2025 r. - 4 raty po 50.000,00 zł; 2026 r. - 4 raty po 50.000,00 zł; 2027 r. - 4 raty po 50.000,00 zł; 2028 . - 4 raty po 57.500,00 zł. Płatne do ostatniego dnia miesiąca kończącego kwartał kalendarzowy. 8. Tytułem zabezpieczenia spłat kredytu Zamawiający wystawi weksel własny "in blanco" wraz z deklaracją wekslową podpisane przez Wójta Gminy wraz z kontrasygnatą Skarbnika Gminy. 9. Spłata odsetek następować będzie w okresach kwartalnych w latach 2020-2028, w ostatnim dniu roboczym każdego miesiąca od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu. Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu w stosunku do 365/366 dni w roku. 10. Oprocentowanie kredytu będzie liczone w oparciu o jednomiesięczną stawkę WIBOR 1M z ostatniego roboczego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, za który dokonywana jest płatność odsetek, powiększoną o marżę określoną w ofercie. Marża wyrażona w punktach procentowych (dwa miejsca po przecinku) będzie stała w okresie obowiązywania umowy i nie może ulec zmianie. Dla obliczenia ceny oferty należy przyjąć stawkę WIBOR 1M w czerwcu, tj. z dnia 15.06.2020 r. w wysokości 0,24 %, oraz uruchomienie kredytu w jednej transzy w dniu 15.07.2020 r. 11. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej (przed ustalonymi terminami) spłaty kredytu oraz poszczególnych rat kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów w postaci opłat, prowizji rekompensacyjnej itp. W przypadku spłaty kredytu we wcześniejszym terminie, odsetki będą naliczane do dnia spłaty. 12. W przypadku, gdy termin spłaty raty kredytu przypadnie w dzień wolny od pracy, Zamawiający ureguluje wymaganą ratę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca każdorazowo (co kwartał) informował w sposób pisemny lub faxem o zbliżającym się terminie zapłaty kapitału i odsetek co najmniej na 7 dni przed wymaganym terminem płatności. 13. Realizacja dyspozycji kredytobiorcy następować będzie w formie bezgotówkowej na rachunek budżetu Gminy Grabowiec Nr 35964410202006200025120026. 14. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 200,00 zł brutto za każdy dzień opóźnienia uruchomienia kredytu, liczoną od terminu wskazanego przez Wykonawcę w formularzu ofertowym. 15. Zamawiający wymaga, aby wykonawca, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza złożył w terminie 3 dni od daty rozstrzygnięcia postępowania projekt umowy, który będzie uwzględniał wszystkie warunki określone w SIWZ. Zamawiający nie będzie związany przedstawionym przez wykonawcę projektem umowy i zastrzega sobie prawo wnoszenia poprawek do szczegółowych zapisów projektu umowy. Poprawki mogą dotyczyć w szczególności warunków umowy, które nie zostały ściśle określone w SIWZ, przy czym ewentualne zmiany treści projektu umowy nie spowoduje sprzeczności z zapisami SIWZ. 16. Jedynym kosztem kredytu jest jego oprocentowanie. Kredyt nie może być obciążony żadnymi innymi kosztami. 17. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w walucie polskiej (PLN). 18. Zamawiający nie wyraża zgody na udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na realizację inwestycji ze środków pożyczki Europejskiego Banku Inwestycyjnego. 19. Wspólny Słownik Zamówień Publicznych (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu Usługi udzielania kredytu. 20. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp: 1. Zamawiający stosowanie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na cały okres realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę co najmniej jednej osoby wykonującej czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r, - Kodeks pracy, tj: a/ wykonywanie prac związanych z bezpośrednią obsługą i udzieleniem kredytu, 2. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań o których mowa art. 29 ust. 3a ustawy Pzp: a) w terminie 3 dni roboczych od zawarcia umowy, na każde żądanie zamawiającego w terminie przez niego wskazanym od dnia otrzymania wezwania, wykonawca lub podwykonawca przedstawi zamawiającemu oświadczenie o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osobę lub osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; lub poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie obowiązującymi przepisami (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; b) w przypadku wątpliwości, czy osoby realizujące zamówienie są zatrudnione na podstawie umowy o pracę, zamawiający powiadomi właściwy inspektorat pracy, celem przeprowadzenia czynności kontrolnych, c) wykonawca zobowiązany jest do zatrudniania osoby lub osób przy realizacji przedmiotu umowy w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia zakończenia wykonywania przedmiotu umowy. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, wykonawca zobowiązuje się, w terminie 14 dni od dnia rozwiązania umowy z zatrudnioną osobą, do zatrudnienia na to miejsce innej osoby posiadającej tożsamą wiedzę i doświadczenie do wykonywania usług. W przypadku zmiany zatrudnionych w trakcie realizacji umowy wykonawca ma obowiązek przedstawić aktualny wykaz w terminie 3 dni od dnia dokonania zmiany osób wraz z oświadczeniem, o którym mowa w pkt 2 lit. a). Zmiany te nie stanowią zmiany niniejszej umowy. 3. sankcje z tytułu niespełnienia wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp: a) w przypadku niezatrudnienia przy realizacji zamówienia osoby lub osób na umowę o pracę lub nieprzedstawienia zamawiającemu na jego żądanie wykazów osób zatrudnionych wraz z oświadczeniem o którym mowa w pkt 2 lita. a), wykonawca zapłaci zamawiającemu karę umowną w' wysokości 100 zł brutto za każdy dzień opóźnienia. Kara będzie naliczana za rozpoczęty dzień, w którym wykonawca nie wypełnił zobowiązania, 4. ww. wymagania dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do podwykonawcy. 21. Zamawiający nie dopuszcza korzystanie z podwykonawców. 22. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie: 1. Ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy (art.141 ustawy Pzp); 2. Zobowiązani są ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem wszystkich dokumentów (art. 23 ust.2 ustawy Pzp); 3. Pełnomocnictwo musi wynikać z umowy lub z innej czynności prawnej, mieć formę pisemną; fakt ustanowienia Pełnomocnika musi wynikać z załączonych do oferty dokumentów, wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem; 4. Jeżeli oferta konsorcjum zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający wezwie pełnomocnika przed zawarciem umowy do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców(art.23 ust.4 ustawy Pzp).
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 66113000-5
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
|
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
21/07/2020 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
123810.57
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Lubelski Bank Spółdzielczy
nie Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
159667.00
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 10 ust.1 ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, oferta nie podlega wykluczeniu, spełnia wymagania zawarte w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i w oparciu o przyjęte kryteria oceny uzyskała najwyższą liczbę punktów, tj.100.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w złotych w wysokości 6 000 000 złotych (słownie złotych: sześć milionów) z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego w 2025 roku deficytu
- Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów
- Bankowa obsługa budżetu gminy Śrem i jej jednostek organizacyjnych - II postępowanie
- Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości do 7.500.000,00 zł z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Miasto Darłowo
- Zaciągnięcie kredytu długoterminowego do wysokości 2.155.378,46 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu 2025 roku i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
- Usługa udzielenia kredytu długoterminowego komercyjnego w wysokości 2.000.000,00 zł z przeznaczeniem na finansowanie deficytu budżetowego w roku 2025
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





