To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2019-06-19
Ogłoszenie nr 510123656-N-2019 z dnia 19-06-2019 r.
Gmina Sosnowiec - miasto posiadające prawa powiatu - reprezentowana przez Prezydenta Miasta: Realizacja robót budowlanych w zakresie podłóg i wykładzin na rzecz 9 placówek oświatowych
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 535093-N-2019
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
tak
ZAMAWIAJĄCY Szkoła Podstawowa Nr 15, ul. Wojska Polskiego 84, 41-200 Sosnowiec działająca na podstawie Zarządzenia Nr 205 Prezydenta Miasta Sosnowca z dnia 01.04.2019 r. na rzecz 9 placówek oświatowych tj.: Szkoły Podstawowej Nr 1, ul. Niepodległości 7, Szkoły Podstawowej Nr 8, ul. Teatralna 8, Szkoły Podstawowej Nr 10, ul. Reymonta 36, Szkoły Podstawowej Nr 13, ul. Jedności 7, Szkoły Podstawowej Nr 15, ul. Wojska Polskiego 84, Szkoły Podstawowej Nr 19, ul. Składowa 5, Przedszkola Miejskiego Nr 15, ul. Kilińskiego 6, Przedszkola Miejskiego Nr 34, ul. Kryptologów 1, Przedszkola Miejskiego Nr 53, ul. Makuszyńskiego 4b. Na mocy regulacji art. 15 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych zgodnie z Pełnomocnictwem z dnia 02.04.2019r. przedmiotowe postępowanie prowadzone jest przez: Gminę Sosnowiec Al. Zwycięstwa 20, 41-200 Sosnowiec Komórka organizacyjna prowadząca postępowanie: Wydział Zamówień Publicznych ul. Mościckiego 14 41-200 Sosnowiec Adres internetowy (URL): http://www.bip.um.sosnowiec.pl/ godziny urzędowania - pon. 730 - 1800, wt. - czw. 730 - 1530, pt. 730 - 1300. tel. 32 296 07 77 fax. 32 296 05 81 w imieniu i na rzecz: Szkoły Podstawowa Nr 15, ul. Wojska Polskiego 84, Szkoły Podstawowej Nr 1, ul. Niepodległości 7, Szkoły Podstawowej Nr 8, ul. Teatralna 8, Szkoły Podstawowej Nr 10, ul. Reymonta 36, Szkoły Podstawowej Nr 13, ul. Jedności 7, Szkoły Podstawowej Nr 15, ul. Wojska Polskiego 84, Szkoły Podstawowej Nr 19, ul. Składowa 5, Przedszkola Miejskiego Nr 15, ul. Kilińskiego 6, Przedszkola Miejskiego Nr 34, ul. Kryptologów 1, Przedszkola Miejskiego Nr 53, ul. Makuszyńskiego 4b.
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Sosnowiec - miasto posiadające prawa powiatu - reprezentowana przez Prezydenta Miasta, Krajowy numer identyfikacyjny 27625548200000,
ul. al. Zwycięstwa
20,
41-200
Sosnowiec, woj.
śląskie, państwo
Polska, tel.
322 960 600, e-mail
informatyk@um.sosnowiec.pl, faks
32 296 06 05.
Adres strony internetowej (url): www.bip.um.sosnowiec.pl
Adres profilu nabywcy: www.bip.um.sosnowiec.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Realizacja robót budowlanych w zakresie podłóg i wykładzin na rzecz 9 placówek oświatowych
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):WZP.271.1.32.2019.JS
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Przedmiotem zamówienia jest : Realizacja robót budowlanych w zakresie podłóg i wykładzin na rzecz 9 placówek oświatowych tj.: 1) Szkoły Podstawowej Nr 1, ul. Niepodległości 7, 2) Szkoły Podstawowej Nr 8, ul. Teatralna 8, 3) Szkoły Podstawowej Nr 10, ul. Reymonta 36, 4) Szkoły Podstawowej Nr 13, ul. Jedności 7, 5) Szkoły Podstawowej Nr 15, ul. Wojska Polskiego 84, 6) Szkoły Podstawowej Nr 19, ul. Składowa 5, 7) Przedszkola Miejskiego Nr 15, ul. Kilińskiego 6, 8) Przedszkola Miejskiego Nr 34, ul. Kryptologów 1, 9) Przedszkola Miejskiego Nr 53, ul. Makuszyńskiego 4b. 2. Przedmiot zamówienia został podzielony na 9 części: Część 1 zamówienia - wymiana podłogi w 3 salach lekcyjnych w Szkole Podstawowej Nr 1, ul. Niepodległości 7; Część 2 zamówienia - remont podłóg w 4 salach dydaktycznych w Szkole Podstawowej Nr 8, ul. Teatralna 8; Część 3 zamówienia - wymiana wykładzin w salach zajęć w Szkole Podstawowej Nr 10, ul. Reymonta 36; Część 4 zamówienia- remont parkietów 6 sal w Szkole Podstawowej Nr 13, ul. Jedności 7; Część 5 zamówienia - wymiana podłogi sali gimnastycznej w Szkole Podstawowej Nr 15, ul. Wojska Polskiego 84; Część 6 zamówienia - remont podłogi w klasie nr 6 w Szkole Podstawowej Nr 19, ul. Składowa 5; Część 7 zamówienia - wymiana wykładzin w salach dydaktycznych w Przedszkolu Miejskim Nr 15, ul. Kilińskiego 6; Część 8 zamówienia - wymiana drzwi i posadzki w pomieszczeniach w Przedszkolu Miejskim Nr 34, ul. Kryptologów 1; Część 9 zamówienia - cyklinowanie parkietów w salach w Przedszkolu Miejskim Nr 53, ul. Makuszyńskiego 4b. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla wszystkich 9 części został zawarty w Załączniku nr 3 i 3a do SIWZ. 4. Jeżeli Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia wskazał znaki towarowe, patenty, pochodzenia lub źródła a także normy, aprobaty techniczne oraz systemy odniesienia, dopuszcza zaoferowanie rozwiązań równoważnych opisanym, pod warunkiem zachowania przez nie takich samych minimalnych parametrów technicznych, jakościowych oraz funkcjonalnych itp. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązana równoważne opisane przez Zamawiającego, jest obowiązany wskazać, że oferowany przez niego przedmiot zamówienia spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. 5. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę robotników budowlanych wykonujących roboty budowlane polegające na: kompleksowym montażu i układaniu podłóg, wykładzin.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
tak
II.5) Główny Kod CPV: 45453000-7
Dodatkowe kody CPV: 45442100-8, 54321130-9
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: Wymiana podłogi w 3 salach lekcyjnych - Szkoła Podstawowa Nr 1 ul. Niepodległości 7 |
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
27/05/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
20105.77
Liczba otrzymanych ofert:
4
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Przedsiębiorstwo Usługowo Handlowe PLAST - BUD Marcin Pisarek
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
22755.00
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
|
|
CZĘŚĆ NR: 2 NAZWA: Remont podłóg w 4 salach dydaktycznych - Szkoła Podstawowa Nr 8 ul. Teatralna 8 |
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
27/05/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
25149.72
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: F.H.U.P. Parkiet -Pol Marcin Kordaszewski
nie Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
22386.00
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
|
|
CZĘŚĆ NR: 3 NAZWA: Wymiana wykładzin w salach zajęć - Szkoła Podstawowa Nr 10 ul. Reymonta 36 |
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
27/05/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
28507.03
Liczba otrzymanych ofert:
4
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Przedsiębiorstwo Usługowo Handlowe PLAST - BUD Marcin Pisarek
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
34440.00
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
|
|
CZĘŚĆ NR: 4 NAZWA: Remont parkietów 6 sal - Szkoła Podstawowa Nr 13 ul. Jedności 7 |
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
27/05/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
24386.09
Liczba otrzymanych ofert:
2
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Usługi Parkieciarskie Mateusz Prokuski
nie Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
23660.88
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
|
|
CZĘŚĆ NR: 5 NAZWA: Wymiana podłogi sali gimnastycznej - Szkoła Podstawowa Nr 15 ul. Wojska Polskiego 84 |
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
27/05/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
81094.31
Liczba otrzymanych ofert:
4
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: F.H.U.P. Parkiet-Pol Marcin Kordaszewski
nie Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
82565.00
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
|
|
CZĘŚĆ NR: 6 NAZWA: Remont podłogi w klasie nr 6 - Szkoła Podstawowa Nr 19 ul. Składowa 5 |
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
27/05/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
19725.55
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Firma Remontowo Budowlana KELBUD Piotr Kielan
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
24939.48
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
|
|
CZĘŚĆ NR: 7 NAZWA: Wymiana wykładzinw salach dydaktycznych - Przedszkole Miejskie Nr 15 ul. Kilińskiego 6 |
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
27/05/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
59654.88
Liczba otrzymanych ofert:
4
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Floor Style Robert Sadowski
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
50455.83
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
|
|
CZĘŚĆ NR: 8 NAZWA: Wymiana drzwi i posadzki w pomieszczeniach w Przedszkolu Miejskim Nr 34 ul. Kryptologów 1 |
|
|
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Uzasadnienie prawne unieważnienia postępowania. Podstawą prawną unieważnienia postępowania jest art. 93 ust. 1 pkt 1) ustawy Pzp, który stanowi, że: "Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu albo nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu od wykonawcy niepodlegającego wykluczeniu, z zastrzeżeniem art. 93 ust. 1 pkt 2 i 3" ustawy Pzp. Uzasadnienie faktyczne unieważnienia postępowania. Do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia 26.04.2019 r., do godziny 9:30 nie zostały złożone żadne oferty w zakresie Części 8 ww. postępowania. |
|
|
CZĘŚĆ NR: 9 NAZWA: Cyklinowanie parkietów w salach - Przedszkole Miejskie Nr 53 ul. Makuszyńskiego 4b |
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
27/05/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
16085.73
Liczba otrzymanych ofert:
2
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Usługi Parkieciarskie Mateusz Prokuski
nie Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
12951.40
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
INNE PRZETARGI Z SOSNOWCA
- Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania pn.: Adaptacja części budynku przy ul. 3 Maja 41 w Sosnowcu na Szkołę Mistrzostwa Sportowego dla koszykarzy wraz z internatem
- Usługa analityczna w procesie modelowania efektywności pracy szpitala wraz z usługą benchmarkingu za rok 2026
- Dostawa urządzeń medycznych dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Rejonowego Pogotowia Ratunkowego w Sosnowcu
- Dostawa fabrycznie nowych samochodów osobowych na rzecz Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Rejonowego Pogotowia Ratunkowego w Sosnowcu
- Zakup koparko-ładowarki na potrzeby Gminy Sosnowiec
- "Dostawa samochodu specjalnego na potrzeby Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Sosnowcu"
więcej: przetargi w Sosnowcu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie prac remontowych pomieszczeń parteru oraz klatek schodowych budynku przy Zjednoczenia 34
- REMONT I BIEŻĄCA KONSERWACJA WRAZ Z KONIECZNĄ WYMIANĄ STROPU W BUDYNKU, ZLOKALIZOWANYM PRZY UL. GENERAŁA JÓZEFA CHŁOPICKIEGO 4 W KRAKOWIE DLA WOJEWÓDZKIEGO INSPEKTORATU FARMACEUTYCZNEGO W KRAKOWIE.
- Wykonanie robót budowalnych w budynku Centrum Spotkania Kultur w Lublinie w podziale na dwie części
- Prace konserwatorskie przy ruinach zamku w Raciążku
- Remont wybranych pomieszczeń dziekanatu nr 143, 145, 147, 149, 151, 153, 155 i 156 w budynku B Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej.
- Termomodernizacja budynków garażowo - warsztatowych Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Białobrzegach
więcej: Roboty malarskie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





