Ogłoszenie z dnia 2019-05-08
Ogłoszenie nr 510088715-N-2019 z dnia 08-05-2019 r.
Sąd Rejonowy Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu: Sprzątanie pomieszczeń biurowych
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Sąd Rejonowy Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Krajowy numer identyfikacyjny 30070593200000,
ul. Al. Marcinkowskiego
32,
61-745
Poznań, woj.
wielkopolskie, państwo
Polska, tel.
616 473 625, e-mail
przetargi@poznan-nowemiasto.sr.gov.pl, faks
616 473 628.
Adres strony internetowej (url): www.poznan-nowemiasto.sr.gov.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Sąd powszechny
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Sprzątanie pomieszczeń biurowych
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):35/SR/NM/2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia (umowy) jest usługa sprzątania pomieszczeń usytuowanych w budynkach mieszczących się przy: a. Al. Marcinkowskiego 32: o powierzchni 7614,54 m2, b. ul. 27 Grudnia 15: o powierzchni 280,00 m2, c. ul. Chlebowa 4: o powierzchni 2149,94 m2, oraz d. terenów zewnętrznych należących do budynku przy Al. Marcinkowskiego 32: o powierzchni 1098,50 m2. Łączna powierzchnia pomieszczeń wewnętrznych: 10.044,48 m2 Łączna powierzchnia terenów zewnętrznych: 1098,50 m2 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 4 do SIWZ. Szczegółowy opis sposobu wykonania przedmiotu zamówienia zawarty jest we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 90911200-8
Dodatkowe kody CPV: 90919200-4, 90914000-7, 90610000-6
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zapytanie o cenę
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
|
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
30/04/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
557052.68
Liczba otrzymanych ofert:
3
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: "Romski" Firma Usługowa Bronisław Słonina
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
740628.00
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytania o cenę na podstawie art. 70 ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Uzasadnienie faktyczne: Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu zobowiązany jest do utrzymania czystości w zajmowanych budynkach przy Al. Marcinkowskiego 32, ul.Chlebowej 4/8 oraz ul. 27 Grudnia 15. W związku z faktem, iż dotychczasowa umowa na sprzątanie pomieszczeń biurowych obowiązuje do 3 maja 2019 roku, a utrzymanie czystości w użytkowanych przez Sąd budynkach jest niezbędne, przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na świadczenie przedmiotowych usług jest konieczne i uzasadnione.
Uzasadnienie prawne: Zgodnie z treścią art. 10 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zapytania o cenę w przypadkach przewidzianych w ustawie. Natomiast zgodnie z treścią art. 70 powołanej wyżej ustawy, Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zapytania o cenę, jeżeli przedmiotem zamówienia są dostawy lub usługi powszechnie dostępne o ustalonych standardach jakościowych, a wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8. W przedmiotowym postępowaniu spełnione są łącznie obie te przesłanki albowiem: wartość zamówienia nie przekracza kwoty określonej w rozporządzeniu wydanym na podstawie delegacji zawartej w art. 11 pkt. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych tj. kwoty 144.000,00 EUR, zaś przedmiotem zamówienia jest usługa sprzątania, która jest usługą powszechnie dostępną w tym sensie, że istnieje na rynku wiele firm świadczących usługi tego typu oraz ma ustalony standard jakościowy, co oznacza, że usługa ta ma typowy i powtarzalny charakter. Ponadto, w aktualnym brzmieniu Ustawy Prawo zamówień publicznych Ustawodawca w art. 91 ust. 2a wskazał, iż: "Zamawiający, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 i 2, oraz ich związki kryterium ceny mogą zastosować jako jedyne kryterium oceny ofert lub kryterium o wadze przekraczającej 60%, jeżeli określą w opisie przedmiotu zamówienia standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia oraz wykażą w załączniku do protokołu w jaki sposób zostały uwzględnione w opisie przedmiotu zamówienia koszty cyklu życia, z wyjątkiem art. 72 ust. 2 i art. 80 ust. 3.". Z uwagi na to, że:
a) w istotę trybów wskazanych w art. 72 i 80 (odpowiednio: zapytanie o cenę, art. 69- 73 Pzp oraz licytacja elektroniczna, art.74- 81 Pzp) cena wpisana jest jako jedyne kryterium oceny ofert;
b) w opisie przedmiotu zamówienia zostały określone standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia, którym jest sprzątanie pomieszczeń biurowych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i sposób jego realizacji wskazane zostały we wzorze umowy i szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, które stanowią załączniki do niniejszego wniosku; jak również wobec tego, że
c) Zamawiający nie jest obowiązany do opisywania cyklu życia produktu, z uwagi na prowadzenie postępowania w trybie zapytania o cenę (art. 72 ust. 2 Pzp), dopuszczalne jest zastosowanie w niniejszym postępowaniu kryterium ceny w 100 %.
Usługi sprzątania nie są wymienione w Zarządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie organizacji zakupów dostaw i usług w sądownictwie powszechnym oraz wskazania zamawiającego (Dz. Urz. MS z 2017 r., poz. 122 w zw. z Dz.Urz.MS2018.118), w związku z czym nie ma przeszkód prawnych, aby Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu przeprowadził postępowanie i udzielił przedmiotowego zamówienia samodzielnie.
INNE PRZETARGI Z POZNANIA
- Bieżąca konserwacja i utrzymanie oświetlenia parkowego na terenie Miasta Poznania
- Sukcesywna dostawa materiałów elektrycznych na potrzeby Poznańskich Ośrodków Sportu i Rekreacji
- Upgrade do najnowszej wersji oraz rozszerzenie oprogramowania Axence nVision
- Roczna obsługa serwisowa systemów Rittal zainstalowanych w serwerowni WCO
- Zakup energii elektrycznej na potrzeby Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Poznaniu
- AD/ZP/166/25 Analiza działalności naukowej Politechniki Poznańskiej
więcej: przetargi w Poznaniu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Sprzątanie pomieszczeń biurowych i socjalnych w budynku OD w Choszcznie, Baczyn 4
- Sprzątanie i utrzymanie czystości w budynkach dworca kolejowego i dworca autobusowego oraz terenów zewnętrznych Transportowego Węzła Integracyjnego w Ustce
- Usługi w zakresie utrzymania czystości w pomieszczeniach biurowych, kuchennych i toaletach dla Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej, w podziale na 2 zadania.
- "Usługa sprzątania budynków Sądu Okręgowego w Elblągu, Sądu Rejonowego w Działdowie i w Nowym Mieście Lubawskim " 2026-2027, 12 miesięcy
- ŚWIADCZENIE USŁUG SPRZĄTANIA POMIESZCZEŃ ORAZ OTOCZENIA BUDYNKU SĄDU REJONOWEGO W OSTROWCU ŚWIĘTOKRZYSKIM
- "Świadczenie usług utrzymania czystości i prac porządkowych w pomieszczeniach ZUO w Przedsiębiorstwie Gospodarki Odpadami Sp. z o. o. w Promniku"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





