eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GoleniówDostawa pojazdu specjalistycznego z zabudową asenizacyjną o pojemności 15000 litrów.



Ogłoszenie z dnia 2020-03-05

Ogłoszenie nr 510040911-N-2020 z dnia 05-03-2020 r.

Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością: Dostawa pojazdu specjalistycznego z zabudową asenizacyjną o pojemności 15000 litrów.

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego

tak


I. 1) NAZWA I ADRES:

Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Krajowy numer identyfikacyjny 81004226000000, ul. I Brygady Legionów 17 C, 72-100 Goleniów, woj. zachodniopomorskie, państwo Polska, tel. 91 418-44-26, e-mail przetargi@pgkgol.pl, faks -.
Adres strony internetowej (url): www.pgkgol.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: podmiot inny utworzony w szczególnym celu zaspokajania potrzeb o charakterze powszechnym

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Dostawa pojazdu specjalistycznego z zabudową asenizacyjną o pojemności 15000 litrów.

II.2) Rodzaj zamówienia:

Dostawy

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest dostawa pojazdu specjalistycznego z zabudową asenizacyjną o pojemności 15000 litrów.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 34144500-3


Dodatkowe kody CPV: 34144520-9

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 06/02/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 210000.00
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 0
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: SPEC-TRUCK s.c. Maciej Stachowiak, Maciej Tomaszewski
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: Nowa 24
Kod pocztowy: 64-720
Miejscowość: Lubasz
Kraj/woj.: wielkopolskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 210000.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 210000.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 210000.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 66 ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
W dniu 23 września 2019 r. Zamawiający opublikował ogłoszenie w systemie BZP, znak sprawy ZP/8/DOKSIC/2019 pn ,,Dostawa pojazdu specjalistycznego z zabudową asenizacyjną o pojemności 15000 litrów´´ w trybie przetargu nieograniczonego (art. 39 do 46 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych). W dniu 24 października Spółka dokonała wyboru najkorzystniejszej oferty i udzieliła zamówienia wykonawcy Mercedes Martruck Pojazdy Specjalne Sp. z o. o., ul. Ks. J. Londzina 47,43-382 Bielsko-Biała. W dniu 17.01.2020 r. Zamawiający zmuszony był złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy Nr 57/PGK/2019, z uwagi na rażące niewywiązanie się Wykonawcy z postanowień umowy dostawy pojazdu specjalistycznego z zabudową asenizacyjną o pojemności 15000 litrów, a w szczególności: 1. rażącą niezgodność ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia, w tym z Załącznikiem nr 8 do SIWZ, Minimalne wymagania techniczne Zamawiającego i wyposażenie - pojazd specjalistyczny z zabudową asenizacyjną przy pierwszej dostawie pojazdu MAN nr rej. SB 649AA, nr VIN. WMA18SZZX9W134036, którego odbioru odmówiono korzystając przez Zamawiającego z prawa do odmowy przyjęcia pojazdu zgodnie z § 7 ust. 4 lit. a) umowy Nr 57/PGK/2019, 2. odmowę zezwolenia na pełne zdiagnozowanie pojazdu zgodnie z treścią §1 ust. 6 zawartej umowy; 3. bezskuteczny upływ terminu na usunięcie wad i niedostarczenie przez Wykonawcę pojazdu specjalistycznego z zabudową asenizacyjną o pojemności 15000 litrów bez wad, w terminie nie późniejszym aniżeli 14 stycznia 2020r., zgodnie z wezwaniem Zamawiającego, W myśl przepisów art. 67 ust 1 pkt 3) ustawy Prawo zamówień publicznych (PZP), Zamawiający może udzielić zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki, w przypadku gdy ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on wcześniej przewidzieć wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Przesłanki, których wystąpienie jest konieczne dla zastosowania przepisu art. 67 ust. 1 pkt 3 PZP zostały omówione szczegółowo poniżej: 1. wystąpienie wyjątkowych okoliczności, których nie dało się wcześniej przewidzieć i które nie wynikają z przyczyn zależnych od Zamawiającego. Na gruncie prawa cywilnego, okoliczności, których nie można było przewidzieć to takie zdarzenia, których strony, działając rozsądnie i profesjonalnie, nie zakładały i nie planowały. Zdarzenia te mogą mieć charakter losowy, społeczno-gospodarczy czy prawno-polityczny. Nieprzewidywalność okoliczności powinna być zawsze oceniana w odniesieniu do danego stanu faktycznego. O nieprzewidywalności określonych okoliczności można mówić w sytuacji, której wystąpienie w normalnym stanie rzeczy byłoby bardzo mało prawdopodobne Sytuacji której nie można było przewidzieć nie można utożsamiać ze zdarzeniami, których wystąpienie strony uznały za nieprawdopodobne lub wręcz niemożliwe, lecz z takimi które strony - działając zgodnie z przyjętym w obrocie miernikiem staranności - nie mogły założyć lub też zaplanować. Naturalną konsekwencją zawarcia przez strony umowy jest prawidłowa realizacja wynikających z niej obowiązków, a nie doprowadzenie do stanu naruszenia jej postanowień w stopniu uzasadniającym złożenie oświadczenia o odstąpieniu. W niniejszej sprawie należy przyjąć, że Zamawiający znalazł się w obecnym położeniu z powodu niewywiązania się jego kontrahenta (wykonawcy) z ciążących na nim obowiązków. Co więcej, wykonawca w trakcie realizacji umowy wprowadzał Zamawiającego - jak się wydaje celowo - w błąd co do stanu zaawansowania prac nad pojazdem, który miał być dostarczony. Powyższe skutkowało odstąpieniem od umowy przez Zamawiającego z przyczyn zawinionych przez Wykonawcę - to jest sytuacją niepożądaną, której wystąpienia żaden racjonalny Zamawiający nie może zakładać "na zapas", to jest bez wystąpienia ku temu jakichkolwiek uprzednich przesłanek. Nadmienić należy, że sam fakt przewidzenia w dokumentach kontraktowych możliwości odstąpienia od umowy z dotychczasowym wykonawcą nie stanowi argumentu za brakiem spełnienia przesłanki nieprzewidywalności. Wprowadzenie bowiem do kontraktu zapisów uprawniających Zamawiającego do odstąpienia od umowy z winy Wykonawcy oznacza nic innego jak podjęcie dostępnych kroków prawnych mających na celu ochronę interesu Zamawiającego, a jednocześnie stanowi dbałość o realizację zasad określonych w ustawie o finansach publicznych. Zamawiający nie mógł przewidzieć, iż będzie zmuszony do odstąpienia od umowy z poprzednim wykonawcą z uwagi na rażące naruszenia umowy o dostawę pojazdu asenizacyjnego. Racjonalnym jest bowiem przyjęcie, iż kontrahent wywiąże się ze wszystkich obowiązków przewidzianych w zawartej umowie. 2. Wymóg natychmiastowego wykonania zamówienia W doktrynie prawa zamówień publicznych podkreśla się, że z sytuacją, w której występuje konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia mamy do czynienia wówczas, gdy zamawiający zmuszony jest udzielić zamówienia publicznego bez zbędnej zwłoki, a samo zamówienie winno być zrealizowane natychmiastowo. Zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi interpretacji przesłanek pozwalających na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki i zapytania o cenę, natychmiastowa konieczność wykonania zamówienia oznacza konieczność jego realizacji szybciej niż pilnie, czyli właściwie z dnia na dzień. Dodatkowo, konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia powinna być podyktowana koniecznością uniknięcia negatywnych konsekwencji zaniechania niezwłocznego podjęcia działań. Na potrzeby badania okoliczności powodujących natychmiastową konieczność wykonania zamówienia należy brać pod uwagę między innymi względy związane z interesem publicznym. Spółka świadczy usługi odbioru nieczystości za pomocą posiadanego przez siebie sprzętu - nie może w tym zakresie polegać na cudzych pojazdach z uwagi na ograniczoną ich dostępność na rynku i wyspecjalizowanie ich osprzętu. Każdy dzień bez pojazdu asenizacyjnego oznacza zaprzestanie w odpowiednim zakresie usług odbioru nieczystości ciekłych od mieszkańców terenów obsługiwanych przez Zamawiającego. To oczywiście może doprowadzić nie tylko do utraty klientów przez Zamawiającego, ale nawet do zagrożenia epidemiologicznego z uwagi na uniemożliwienie mieszkańcom gmin korzystania z posiadanych przez nich zbiorników na nieczystości ciekłe. 3. Brak możliwości dochowania terminów przewidzianych dla innych trybów. Każdy z trybów przewidzianych w ustawie Pzp wiąże się z określonymi prawami i obowiązkami po stronie Zamawiającego oraz Wykonawców. Opierając się na doświadczeniach Zamawiającego w zakresie przeciętnego czasu trwania procedury przetargowej w trybie przetargu nieograniczonego oraz przetargu ograniczonego, czas od momentu rozpoczęcia procedury przetargowej do odbioru pojazdu może wynieść co najmniej kilka miesięcy, na co zdecydowanie Spółka nie może sobie pozwolić. Oczywistym zatem jest, iż z uwagi na okoliczności konieczności natychmiastowej kontynuacji świadczenia usług odbioru nieczystości nie istnieje możliwość udzielenia przedmiotowego zamówienia w trybach podstawowych. Konieczność realizacji usług ochrony szybciej niż pilnie, czyli właściwie z dnia na dzień stwarza niemożność zachowania również terminów dla innych trybów. Każdy dzień bez pojazdu asenizacyjnego stwarza dodatkowe obciążenie pozostałego sprzętu Zamawiającego, który musi wykonywać dwukrotnie więcej zleceń. Takie wyjątkowe obciążenie sprzętu powoduje ryzyko jego awarii w każdej chwili. W tym przypadku Zamawiający pozostałby całkowicie bez pojazdów asenizacyjnych i tym samym bez możliwości świadczenia usług, a mieszkańcy gminy Goleniów i gmin sąsiadujących - bez możliwości pozbycia się nieczystości płynnych z ich nieruchomości. Mając na uwadze powyższe, Zamawiający zmuszony było do wyboru Wykonawcy w trybie art. 67 ust. 1 pkt 3) PZP. Nie bez znaczenia jest przy tym fakt, iż podmiot, którego wyboru dokonał Zamawiający, uczestniczył uprzednio w przetargu nieograniczonym w wyniku którego zawarta została feralna umowa nr 57/PGK/2019. Oferta obecnego Wykonawcy zajęła przy tym drugie miejsce, bezpośrednio za ofertą wykonawcy Mercedes Martruck Pojazdy Specjalne Sp. z o. o. z którym zawarto umowę nr 57/PGK/2019, która to umowa nie została należycie wykonana, co skutkowało koniecznością odstąpienia od niej przez Zamawiającego.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.