eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SzczecinŚwiadczenie usług w zakresie prania i dezynfekcji dla SP ZOZ MSWiA w Szczecinie.



Ogłoszenie z dnia 2020-02-05

Ogłoszenie nr 510020987-N-2020 z dnia 05-02-2020 r.

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej MSWiA w Szczecinie: Świadczenie usług w zakresie prania i dezynfekcji dla SP ZOZ MSWiA w Szczecinie.

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 636707-N-2019

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej MSWiA w Szczecinie, Krajowy numer identyfikacyjny 81073345400000, ul. Jagiellońska 44, 70-382 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, państwo Polska, tel. 914329500, e-mail biuro@spzozmswia.szczecin.pl, faks 914329501.
Adres strony internetowej (url): www.spzozmswia.szczecin.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Podmiot prawa publicznego

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Świadczenie usług w zakresie prania i dezynfekcji dla SP ZOZ MSWiA w Szczecinie.

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

63/2019.

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa prania bielizny ogólnoszpitalnej, obejmująca pranie (doprowadzanie do czystości, w tym również czyszczenie chemiczne), dezynfekcję, prasowanie, maglowanie, drobne naprawy krawieckie, sortowanie oraz pakowanie m.in.: bielizny pościelowej, odzieży ochronnej, odzieży roboczej personelu, podkoszulków, pidżam pacjentów, kołder, poduszek, materacy, pokrowców, ręczników, parawanów, serwet, zasłon, ścierek, koców. 2. Zgodnie z art. 29 ust. 3a uPZP, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub Podwykonawca(y) zatrudniali na podstawie umowy o pracę osoby wykonujące czynności bezpośrednio związane z zawieraniem i wykonywaniem umowy zawartej w rezultacie przedmiotowej procedury o udzielenie zamówienia publicznego. 3. Zatrudnienie, o którym mowa w rozdziale II dziale 1. pkt 1.2. powinno trwać przez cały okres realizacji zamówienia. 4. Na każde żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązuje się przedstawić dowody zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. Przedstawienie dowodów winno nastąpić w terminie nie dłuższym niż 5 dni od dnia otrzymania żądania Zamawiającego. Takimi dowodami mogą być: 1) zanonimizowane kopie umów o pracę osób wykonujących ww. czynności, 2) oświadczenie własne Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w pkt 1.2. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte oświadczeniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę oraz podpisem osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. 5. O ile okaże się to niezbędne do realizacji umowy, Wykonawca powinien uzyskać od zatrudnionych pracowników zgodę na przetwarzanie przez Zamawiającego ich danych osobowych, wyłącznie w celu realizacji niniejszej umowy. 6. Wykonawca gwarantuje pranie bielizny szpitalnej i bielizny operacyjnej zgodnie z obowiązującymi technologiami i przepisami sanitarnymi, tj. zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą (Dz.U. z 2019 r., poz. 959). 7. Pranie powinno być wykonywane z zachowaniem barier bakteriologicznych oraz wszelkich zasad i odpowiednich parametrów (tak tych fizycznych, jak i chemicznych) wymaganych dla prania bielizny szpitalnej. 8. Wykonawca posiada i załączy do oferty: 1) opinię sanitarną wydaną przez Państwowego Inspektora Sanitarnego, że pralnia w której będą świadczone usługi posiada barierę higieniczną i spełnia wymagania w zakresie prania bielizny dla jednostek służby zdrowia, lecznictwa otwartego i zamkniętego oraz minimum jeden protokół z kontroli Inspektora Sanitarnego z okresu ostatnich 12 miesięcy niestwierdzający nieprawidłowości odnośnie w/w wymagań, 2) opinię sanitarną wydaną przez właściwego Państwowego Inspektora Sanitarnego, dotyczącą dopuszczenia do użytku minimum jednego środka transportu, którego Wykonawca zamierza używać do wykonywania usługi, 3) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca używał do wykonywania usługi środków piorąco-dezynfekujących przeznaczonych do stosowania w podmiotach prowadzących działalność leczniczą. 9. Pomieszczenia pralni powinny być urządzone w sposób zapewniający zachowanie bariery higienicznej, tj. całkowitego wyeliminowania styku bielizny czystej z bielizną brudną oraz pracowników z tych dwóch stref. 10. Transport bielizny powinien odbywać się w sposób następujący, tj.: odrębny samochód do transportu bielizny czystej oraz odrębny samochód do transportu bielizny brudnej. Dopuszcza się jednoczesne transportowanie bielizny czystej i brudnej pod warunkiem, iż samochód Wykonawcy posiada całkowicie oddzielone, w pełni odizolowane od siebie komory. Ponadto, bielizna kwalifikowana jako zakaźna powinna być transportowana w dodatkowych, oznakowanych pojemnikach. 11. Odbiór brudnej bielizny z siedziby Zamawiającego i dostawa czystej bielizny do siedziby Zamawiającego odbywać się będzie codziennie własnym transportem Wykonawcy. Podczas odbioru i dostawy bielizny należy bezwzględnie przestrzegać podziału na strefy higieniczne wyznaczone przez Zamawiającego w jego siedzibie. 12. Pobrany asortyment powinien być wyprany i dostarczony z powrotem do siedziby Zamawiającego w ciągu 1. dnia od jego pobrania (w dni powszednie). Odbiór i przekazywanie asortymentu odbywać się będzie codziennie, tj.: w dni powszednie oprócz dni ustawowo wolnych od pracy, w godzinach 8:00 - 9:00 z pomieszczenia sortowni zlokalizowanej na terenie budynku głównego SP ZOZ MSWiA w Szczecinie przy ul. Jagiellońskiej 44. Zamawiający zastrzega sobie możliwość dodatkowego transportu, jeśli zaistnieje taka potrzeba, tj. np. w przypadku wystąpienia więcej niż dwóch dni ustawowo wolnych od pracy lub w przypadku, gdy sobotę poprzedzał będzie dzień ustawowo wolny od pracy wypadający w czwartek, bądź w piątek. Termin dodatkowego transportu Zamawiający będzie ustalał każdorazowo z Wykonawcą. 13. Czysta bielizna powinna być poskładana, ułożona asortymentowo oraz zapakowana w przezroczyste worki foliowe max. po 10 sztuk danej grupy asortymentowej. Odzież ochronna powinna być oddawana Zamawiającemu na wieszakach oraz zapakowana w przezroczyste worki foliowe. 14. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za rzeczy uszkodzone w czasie prania, maglowania i prasowania, jak również w czasie ich transportu. 15. Ubrania robocze i ubrania ochronne powinny być prane w osobnych cyklach, przy wykorzystaniu metod prania i środków piorących wysokiej jakości gwarantujących trwałość materiału oraz niedopuszczenie do jego niszczenia i przebarwienia. Ewidencja tego typu ubrań powinna być prowadzona według ilości produktów poddanych usłudze. 16. Zamawiający będzie przekazywał asortyment na stan pralni z jego oznaczeniem. 17. Wykonawca zobowiązany jest w ramach zawartej umowy dokonywać drobnych reperacji asortymentu: zszyć rozdarte części materiału, wszyć suwak, gumki, guziki itp., ponosząc przy tym koszty potrzebnych / użytych materiałów. 18. Za powstałe w trakcie obróbki technologicznej uszkodzenia lub zniszczenia powierzonego przez Zamawiającego asortymentu odpowiada Wykonawca. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do naprawy drobnych uszkodzeń asortymentu, a w przypadku znacznego lub całkowitego jego zniszczenia Wykonawca zobowiązany jest do zakupu nowego asortymentu danego rodzaju. 19. Zamawiający zastrzega sobie prawo do skontrolowania warunków, w jakich usługa jest wykonywana, tj. kontroli pomieszczeń pralni oraz procesu prania i dezynfekcji. 20. Wykonawca jest zobowiązany do udokumentowania warunków procesu prania i dezynfekcji jakiemu poddawana jest dostarczona bielizna. W tym celu Wykonawca jest zobowiązany przedstawić: 1) opracowane procedury przyjmowania i transportu bielizny, 2) procedury prania i dezynfekcji całego asortymentu podlegającego usłudze (w tym opis warunków prania, stosowanych środków, zakresu temperatur oraz czasu ich stosowania), 3) procedury czyszczenia i dezynfekcji całego wyposażenia oraz powierzchni pomieszczeń pralni, 4) procedury dot. higieny pracowników pralni. 21. Zamawiający przewiduje, iż będzie przekazywał do wyprania ok. 4 500 kg asortymentu miesięcznie. Ilość wskazana przez Zamawiającego została podana orientacyjnie i może ulec zmianie w zależności od rzeczywistych potrzeb Zamawiającego. Ilość ta została podana jedynie po to, aby ułatwić sporządzenie i skalkulowanie oferty. 2. Sposób rozliczenia usługi pralniczej: 2.1. Wydawanie asortymentu do wyprania odbywać się będzie na podstawie ilości i wagi poszczególnych produktów. 2.2. Przyjmowanie asortymentu po wypraniu odbywać się będzie według: 1) ilości poszczególnych rodzajów produktów, 2) kilogramów. 2.3. Podstawą obciążenia Zamawiającego, za usługę pralniczą będzie ilość kilogramów wypranych produktów, potwierdzona przez Zamawiającego. 3. Dodatkowe zobowiązania Wykonawcy: 3.1 Wykonawca będzie zobowiązany przez cały czas trwania umowy do bezpłatnego wyposażenia Zamawiającego w wózki transportowe do odbioru brudnej i dostawy czystej bielizny - w ilości 4 szt., jak również do wyposażenie wskazanych przez niego Oddziałów w kosze pedałowe ze stelażem na worek do brudnej bielizny o minimalnej poj. 100 l - w ilości 17 szt. 3.2 Wykonawca będzie zobowiązany do wyposażenia Zamawiającego w wózki transportowe, o których mowa w rozdziale II dziale 3. pkt 3.1. SIWZ od dnia rozpoczęcia świadczenia usługi prania i dezynfekcji, tj. od dnia zawarcia umowy. 3.3 Wykonawca będzie zobowiązany do wyposażenia Zamawiającego w kosze pedałowe, o których mowa w rozdziale II dziale 3. pkt 3.1. SIWZ od dnia rozpoczęcia świadczenia usługi prania i dezynfekcji, tj. od dnia zawarcia umowy. 3.4 Wymagany przez Zamawiającego okres rozliczeniowy wynosi 1 miesiąc, przy czym za 1 miesiąc przyjmuje się miesiąc kalendarzowy. 3.5 Wymagany termin płatności: do 30 dni od daty doręczenia właściwie wystawionej faktury do siedziby Zamawiającego. Wykonawca może przekazywać ustrukturyzowane faktury elektroniczne za pośrednictwem platformy zdefiniowanej w art. 7 ustawy z dnia 9 listopada 2018 r. o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. 2018 r., poz. 2191). 3.6 Z wybranym Wykonawcą zostanie podpisana umowa na czas oznaczony, tj. na okres dwóch lat.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 98310000-9


Dodatkowe kody CPV: 98311000-6

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 08/01/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 261759.37
Waluta pln

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 2
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 2
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Zakład Usług Pralniczych Henryka Różalska, Katarzyna Karasiewicz sp.j.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Lipowa 11
Kod pocztowy: 76-032
Miejscowość: Mielenko
Kraj/woj.: zachodniopomorskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 339120.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 339120.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 369295.20
Waluta: pln

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.