Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2019-02-01
Og³oszenie nr 508575-N-2019 z dnia 2019-02-01 r.
Gmina Bierzwnik: "BUDOWA ¦WIETLICY W MIEJSCOWO¦CI ZIELENIEWO"
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU -
Roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe
Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej
Tak
Nazwa projektu lub programu
Zamówienie wspó³finansowane ze ¶rodków Unii Europejskiej dla operacji typu "Inwestycje w obiekty pe³ni±ce funkcje kulturalne", w ramach dzia³ania "Podstawowe us³ugi i odnowa wsi na obszarach wiejskich" objêtego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Umowa o przyznaniu pomocy Nr 00052-65170-UM1610022/18
O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych
Nie
Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy
Nie
Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowaniaNie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych
Nie
Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Bierzwnik, krajowy numer identyfikacyjny
21096703000000, ul.
ul. Kopernika
2
,
73240
Bierzwnik, woj.
zachodniopomorskie, pañstwo
Polska, tel.
95 768 01 30, e-mail
urzad@bierzwnik.pl, faks
95 768 01 11.
Adres strony internetowej (URL): http://www.bip.bierzwnik.pl
Adres profilu nabywcy:
www.bip.bierzwnik.pl
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO:
Administracja samorz±dowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):
Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)
Tak
http://www.bip.bierzwnik.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.bip.bierzwnik.pl
Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Oferta musi byæ sporz±dzona w jêzyku polskim, z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci zgodnie z zasadami okre¶lonymi w rozdziale 7 SIWZ.
Adres:
Urz±d Gminy Bierzwnik, ul. Kopernika 2, 73-240 Bierzwnik Sekretariat (I piêtro) UWAGA! Decyduj±ce znaczenie dla zachowania terminu sk³adania ofert ma data i godzina wp³ywu oferty w miejsce wskazane w pkt. 8.1. SIWZ, a nie data jej wys³ania przesy³k± pocztow± lub kuriersk±.
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego:
"BUDOWA ¦WIETLICY W MIEJSCOWO¦CI ZIELENIEWO"
Numer referencyjny:
OOR.III.271.1.2019
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:
Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest wybudowanie ¶wietlicy w miejscowo¶ci Zieleniewo w zakresie umo¿liwiaj±cym uzyskanie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego, pozwolenia na u¿ytkowanie budynku zgodnie z jego przeznaczeniem. W ramach przedmiotowego zadania nale¿y wykonaæ: -parterowy, niepodpiwniczony budynek w technologii tradycyjnej murowanej, pokryty dwuspadowym dachem, umiejscowiony na dzia³kach 190/6 i 189/5 obrêb ewidencyjny Zieleniewo - zagospodarowanie terenu dzia³ki (parking z miejscem postojowym dla osób niepe³nosprawnych, utwardzone drogi dojazdowe), - instalacjê wodoci±gow±, centralnego ogrzewania pod³ogowego, powietrzn± pompê ciep³a, IT oraz instalacjê kanalizacji sanitarnej wraz z budow± zbiornika bezodp³ywowego na nieczysto¶ci ciek³e), - wewnêtrzn± instalacjê klimatyzacji i wentylacji, - instalacjê elektryczn± wspomagan± instalacj± fotowoltaiczn±. Dane techniczne budynku: Powierzchnia zabudowy obiektu: 233,00 m 2; Powierzchnia ca³kowita: 217,20 m 2; Powierzchnia u¿ytkowa: 167,98 m2; Kubatura budynku: 1371,34 m2; Wysoko¶æ budynku: 8,06 m. 2. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia okre¶la: a) dokumentacja projektowa - za³±czniki nr 10a -10l; b) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - za³±cznik nr 11a-d do SIWZ, c)przedmiar robót - za³±cznik nr 9. Dokumentacja ta jest za³±cznikiem do SIWZ i jest dostêpna na stronie internetowej Zamawiaj±cego. Zamawiaj±cy wymaga aby budowa by³a wykonana zgodnie ze wskazan± dokumentacj±.
II.5) G³ówny kod CPV: 45200000-9
Dodatkowe kody CPV:
| Kod CPV |
| 45210000-2 |
| 45261000-4 |
| 45310000-3 |
| 45420000-7 |
| 45330000-9 |
| 45400000-1 |
| 09331200-0 |
| 39717000-1 |
II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach: lub dniach:
lub
data rozpoczêcia: lub zakoñczenia: 2019-07-31
II.9) Informacje dodatkowe: 1. Je¿eli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywa³yby w odniesieniu do niektórych materia³ów lub urz±dzeñ znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - zamawiaj±cy, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materia³ów lub urz±dzeñ równowa¿nych. Materia³y lub urz±dzenia pochodz±ce od konkretnych producentów okre¶laj± minimalne parametry jako¶ciowe i cechy u¿ytkowe, jakim musz± odpowiadaæ materia³y lub urz±dzenia oferowane przez wykonawcê, aby zosta³y spe³nione wymagania stawiane przez zamawiaj±cego. Materia³y lub urz±dzenia pochodz±ce od konkretnych producentów stanowi± wy³±cznie wzorzec jako¶ciowy przedmiotu zamówienia. Pod pojêciem "minimalne parametry jako¶ciowe i cechy u¿ytkowe" zamawiaj±cy rozumie wymagania dotycz±ce materia³ów lub urz±dzeñ zawarte w ogólnie dostêpnych ¼ród³ach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przyk³adowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwañ zamawiaj±cego w stosunku do okre¶lonego rozwi±zania. Pos³ugiwanie siê nazwami producentów/produktów ma wy³±cznie charakter przyk³adowy. Zamawiaj±cy, wskazuj±c oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia (w dokumentach, o których mowa w a) i b) i c) ,,dopuszcza jednocze¶nie produkty równowa¿ne o parametrach jako¶ciowych i cechach u¿ytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznaj±c tym samym ka¿dy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia stosownych dokumentów (wraz z ofert±), uwiarygodniaj±cych te materia³y lub urz±dzenia. Bêd± one podlega³y ocenie i opinii, która bêdzie podstaw± do podjêcia przez Zamawiaj±cego decyzji o akceptacji "równowa¿ników". 2.Przedmiar robót s³u¿y wykonawcom pomocniczo do ustalenia rycza³towego wynagrodzenia za wykonanie robót budowlanych objêtych zakresem zamówienia, st±d do oferty nie nale¿y za³±czaæ kosztorysu ofertowego. 3.Zamawiaj±cy wymaga, by Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana w przedmiotowym postêpowaniu przed³o¿y³ Zamawiaj±cemu przed podpisaniem umowy przedmiar robót uzupe³niony o ceny i warto¶ci poszczególnych elementów zamówienia (robót) - zwany "kosztorysem ofertowym". Wyliczona cena ca³kowita musi byæ zgodna z cen± przedstawion± w ofercie przetargowej. Dokument ten bêdzie stanowi³ integraln± czê¶æ umowy o zamówienie publiczne. Dokument ten jest ¿±dany przez Zamawiaj±cego w celu przed³o¿enia instytucji wspó³finansuj±cej zamówienie oraz do rozliczania robót dodatkowych, zaniechanych, zamiennych. 4. Zamawiaj±cy wymaga, by Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana przed³o¿y³ Zamawiaj±cemu przed podpisaniem umowy do zatwierdzenia Harmonogram rzeczowo- terminowo - finansowy uwzglêdniaj±cy wykonanie wszystkich robót objêtych przedmiotem zamówienia. Harmonogram musi zawieraæ wszelkie koszty sk³adaj±ce siê na cenê oferty, niezbêdne do zrealizowania zamówienia z ich podzia³em na poszczególne elementy, które mog± stanowiæ element odbioru czê¶ciowego z uwzglêdnieniem terminów realizacji ka¿dego z tych elementów. Wykonawca jest zobowi±zany opracowaæ go na podstawie tabeli cen poszczególnych elementów robót z³o¿onych w uzupe³nionym przedmiarze (kosztorys ofertowy, o którym mowa w pkt. 2.3.2 SIWZ). Niniejszy dokument po zatwierdzeniu przez Zamawiaj±cego bêdzie stanowi³ integraln± czê¶æ umowy o zamówienie publiczne. Wykonawcê obowi±zuje konieczno¶æ zg³aszania Zamawiaj±cemu niezw³ocznie ka¿dorazowej zmiany Harmonogramu wraz z podaniem przyczyn jego zmiany celem zatwierdzenia. 5. Wykonawca zobowi±zany jest do z³o¿enia, wraz z koñcowym protoko³em odbioru robót, kosztorys ró¿nicowy wskazuj±cy m.in. - ró¿nice pomiêdzy projektem budowlanym a stanem faktycznym na dzieñ sporz±dzenia kosztorysu ró¿nicowego, - istotne odstêpstwa, o których mowa w art. 36a ustawy z dnia 07 lipca 1994 prawo budowlane (Dz. U. z 2018 poz. 1202 ze zm.). Kosztorys ró¿nicowy nie jest podstaw± do ustalenia wynagrodzenia dla Wykonawcy. Dokument jest ¿±dany przez Zamawiaj±cego w celu przed³o¿enia instytucji wspó³finansuj±cej zamówienie. 6. Wykonawca jest zobowi±zany wykonaæ przedmiot zamówienia zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, obowi±zuj±cymi przepisami, normami a w szczególno¶ci przepisami Prawa budowlanego i dokumentacj± projektow±. 7. Przy realizacji umowy Wykonawca zobowi±zuje siê stosowaæ materia³y i wyroby dopuszczone do obrotu i powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane wraz z dokumentami potwierdzaj±cymi ich jako¶æ. Wykonawca przed zastosowaniem jakichkolwiek materia³ów przedstawi inspektorowi nadzoru ¼ród³a ich pochodzenia, atesty lub aprobaty techniczne, certyfikaty, deklaracje zgodno¶ci, ¶wiadectwa badañ laboratoryjnych oraz ¶wiadectwa dopuszczenia do stosowania w budownictwie. Ka¿dy rodzaj robót w których znajduj± siê materia³y nie odpowiadaj±ce normom i nie zaakceptowane przez Zamawiaj±cego. Wykonawca wykonuje na w³asne ryzyko. Licz±c siê z jego nie przyjêciem i nie zap³aceniem. 8. Przed podpisaniem umowy Zamawiaj±cy bêdzie wymaga³ przed³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych przynale¿no¶æ do izby budowlanej ( lub w³a¶ciwej organizacji w pañstwie, w którym ma siedzibê) osoby pe³ni±cej funkcjê kierownika budowy w czasie realizacji przedmiotu zamówienia. 9. W trakcie realizacji zadania Wykonawca:a) Zabezpieczy i oznakuje teren budowy zgodnie z przepisami,b) Dokona urz±dzenia placu budowy i poniesie koszty utrzymania zaplecza budowy, c) Wykona badania i ekspertyzy na ¿±danie Zamawiaj±cego lub Inspektora nadzoru, d) Zapewni ochronê terenów przyleg³ych do placu budowy i poniesie odpowiedzialno¶æ cywiln± za ewentualne szkody wynik³e z tytu³u prowadzonych prac wobec osób trzecich, e) Zapewni obs³ugê geodezyjn± na w³asny koszt, f) Odtworzy stan pierwotny miejsc uszkodzonych w trakcie robót, g) Sporz±dzi dokumentacjê (inwentaryzacjê) geodezyjn± powykonawcz±, która w 2 egzemplarzach zostanie przekazana Zamawiaj±cemu najpó¼niej do dnia podpisania koñcowego protoko³u odbioru. 10. Zamawiaj±cy dopuszcza korzystanie z podwykonawców. Wykonawca:1) jest zobowi±zany wskazaæ w formularzu ofertowym (Za³±cznik nr 2 do SIWZ) czê¶ci zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyæ podwykonawcom oraz - o ile jest to wiadome - podaæ firmy podwykonawców; 11) je¿eli pó¼niejsza zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powo³ywa³ siê, na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wskazania spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu Wykonawca jest zobowi±zany wskazaæ Zamawiaj±cemu, i¿ proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spe³niaj± je w stopniu nie mniejszym ni¿ podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powo³ywa³ siê w trakcie postêpowania o udzielenie zamówienia. Kary umowne za nieprawid³owe zg³aszanie podwykonawców oraz realizowanie na ich rzecz p³atno¶ci okre¶lone s± we wzorze umowy. 12)Wykonawca jest bezwzglêdnie zobowi±zany do zg³aszania wszystkich projektów umów oraz zawartych umów dotycz±cych podwykonawstwa na roboty budowlane bez wzglêdu na ich warto¶æ. Umowy o podwykonawstwo, których przedmiotem s± dostawy lub us³ugi, nie podlegaj± obowi±zkowi przedk³adania zamawiaj±cemu, je¿eli ich warto¶æ jest mniejsza ni¿ 10 000 z³ brutto bez wzglêdu na przedmiot tych dostaw lub us³ug. 13)Wymagania dotycz±ce umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem s± roboty budowlane, a których niespe³nienie spowoduje zg³oszenie przez zamawiaj±cego odpowiednio zastrze¿eñ lub sprzeciwu, s± zgodne z wymogami ustawy Prawo zamówieñ publicznych oraz wskazane w § 4 i § 7 wzoru umowy. 14). Zamawiaj±cy stosownie do art. 29 ust 3a ustawy, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcê lub podwykonawcê na podstawie umowy o pracê wszystkich osób wykonuj±cych czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób okre¶lony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917 z pó¼n. zm.). Zamawiaj±cy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcê, podwykonawcê lub dalszego podwykonawcê osób wykonuj±cych wszelkie czynno¶ci wchodz±ce w tzw. koszty bezpo¶rednie na podstawie umowy o pracê. Tak wiêc wymóg ten dotyczy osób, które wykonuj± czynno¶ci bezpo¶rednio zwi±zane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy wiêc, miêdzy innymi osób: kieruj±cych budow±, wykonuj±cych obs³ugê geodezyjn±, dostawców materia³ów budowlanych. W przypadku rozwi±zania stosunku pracy przez osobê zatrudnion± lub przez Wykonawcê przed zakoñczeniem trwania umowy, Wykonawca bêdzie zobowi±zany do zatrudnienia na to miejsce innej osoby. W zwi±zku z powy¿szym Wykonawca musi przed rozpoczêciem wykonywania czynno¶ci przez te osoby przedstawiæ na ¿±danie Inspektora nadzoru dokumenty potwierdzaj±ce zatrudnianie tych osób na umowê o pracê, np. kopie umów o pracê lub wyci±gi z tych umów zawieraj±ce co najmniej imiê i nazwisko danej osoby, okres zatrudnienia, nazwê pracodawcy lub kopie zg³oszenia tych osób do ZUS. Pracodawc± musi byæ Wykonawca lub jeden ze wspólników konsorcjum, zg³oszonym zgodnie z przepisami Pzp podwykonawca lub dalszy podwykonawca. Bez przedstawienia powy¿szego dokumentu - w przypadku ich za¿±dania - osoby, które musz± byæ zatrudnione na umowê o pracê nie bêd± wpuszczane na plac budowy, a wiêc nie bêd± mog³y wykonywaæ pracy z winy Wykonawcy. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiaj±cy uprawniony jest ponadto do wykonywania czynno¶ci kontrolnych wobec Wykonawcy odno¶nie spe³niania przez Wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w punkcie 21.2 SIWZ czynno¶ci. Zamawiaj±cy uprawniony jest w szczególno¶ci do: a) ¿±dania o¶wiadczeñ i dokumentów w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) ¿±dania wyja¶nieñ w przypadku w±tpliwo¶ci w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania ¶wiadczenia. W trakcie realizacji zamówienia na ka¿de wezwanie Zamawiaj±cego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przed³o¿y Zamawiaj±cemu wskazane poni¿ej dowody w celu potwierdzenia spe³nienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez Wykonawcê lub Podwykonawcê osób wykonuj±cych wskazane w punkcie 21.2. SIWZ czynno¶ci w trakcie realizacji zamówienia: - o¶wiadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych czynno¶ci, których dotyczy wezwanie zamawiaj±cego. O¶wiadczenie to powinno zawieraæ w szczególno¶ci: dok³adne okre¶lenie podmiotu sk³adaj±cego o¶wiadczenie, datê z³o¿enia o¶wiadczenia, wskazanie, ¿e objête wezwaniem czynno¶ci wykonuj± osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracê wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracê i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do z³o¿enia o¶wiadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; - po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez Wykonawcê lub Podwykonawcê kopiê umowy/umów o pracê osób wykonuj±cych w trakcie realizacji zamówienia czynno¶ci, których dotyczy ww. o¶wiadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem reguluj±cym zakres obowi±zków, je¿eli zosta³ sporz±dzony). Kopia umowy/umów powinna zostaæ zanonimizowana w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych i RODO (tj. w szczególno¶ci bez adresów, nr PESEL pracowników). Imiê i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracê i wymiar etatu powinny byæ mo¿liwe do zidentyfikowania; - za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u ZUS, potwierdzaj±ce op³acanie przez wykonawcê lub podwykonawcê sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne z tytu³u zatrudnienia na podstawie umów o pracê za ostatni okres rozliczeniowy; - po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez wykonawcê lub podwykonawcê kopiê dowodu potwierdzaj±cego zg³oszenie pracownika przez pracodawcê do ubezpieczeñ, zanonimizowan± w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych i RODO. Imiê i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Z tytu³u niespe³nienia przez Wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w punkcie 21.2. SIWZ czynno¶ci Zamawiaj±cy przewiduje sankcjê w postaci obowi±zku zap³aty przez wykonawcê kary umownej w wysoko¶ci 1 000,00 PLN za ka¿dy taki przypadek. Niez³o¿enie przez wykonawcê w wyznaczonym przez Zamawiaj±cego terminie ¿±danych przez zamawiaj±cego dowodów w celu potwierdzenia spe³nienia przez wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê traktowane bêdzie jako niespe³nienie przez Wykonawcê lub Podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w punkcie 21.2 SIWZ czynno¶ci. Je¿eli pomimo powy¿szych wymogów na budowie bêdzie przebywaæ osoba nie zatrudniona na umowê o pracê, co zostanie ustalone przez inspektora nadzoru, Zamawiaj±cego lub jego przedstawicieli, osoba taka bêdzie musia³a opu¶ciæ plac budowy, a Wykonawca zap³aci Zamawiaj±cemu tytu³em kary umownej okre¶lonej w § 11 Umowy za ka¿dy taki przypadek. Fakt przebywania takiej osoby na budowie musi zostaæ potwierdzony pisemn± notatk± sporz±dzon± przez inspektora nadzoru lub przedstawicieli Zamawiaj±cego. Notatka nie musi byæ podpisana przez Wykonawcê lub jego przedstawicieli. W przypadku uzasadnionych w±tpliwo¶ci co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcê lub Podwykonawcê, zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê o przeprowadzenie kontroli przez Pañstwow± Inspekcjê Pracy. 15. GWARANCJA - Minimalny okres na jaki Wykonawca udzieli gwarancji jako¶ci oraz rêkojmi na przedmiot zamówienia wynosi 36 miesiêcy. D³ugo¶æ okresu gwarancji stanowi kryterium oceny ofert. Zamawiaj±cy okre¶la go na okres w przedziale od 36 miesiêcy (termin minimalny) do 60 miesiêcy (termin maksymalny) od dnia podpisania protoko³u koñcowego. Zamawiaj±cemu przys³uguj± pe³ne uprawnienia z tytu³u rêkojmi za wady fizyczne wynikaj±ce z przepisów kodeksu cywilnego w terminach tam okre¶lonych - niezale¿nie od uprawnieñ z tytu³u gwarancji.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków:
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków:
Okre¶lenie warunków - pkt 4.2.2 SIWZ Wykonawca musi posiadaæ ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci gospodarczej zwi±zanej z przedmiotem niniejszego zamówienia na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿ 500 000,00 z³ (s³ownie: piêæset tysiêcy z³otych 00/100). W przypadku wspólnego ubiegania siê dwóch lub wiêcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia warunek musi spe³niaæ w ca³o¶ci co najmniej jeden z wykonawców.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków:
Okre¶lenie warunku pkt. 4.2.3 SIWZ 1)Posiadanie do¶wiadczenia niezbêdnego do wykonania przedmiotu zamówienia, tj. udokumentowanie nale¿ytego wykonania, czyli zakoñczenia w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie co najmniej jednej roboty budowlanej polegaj±cej na budowie, przebudowie lub remoncie budynku mieszkalnego, zamieszkania zbiorowego lub u¿yteczno¶ci publicznej (zdefiniowanych w Rozporz±dzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadaæ budynki i ich usytuowanie - j.t. Dz. U. z 2015 r. poz. 1422 ze zm.) wraz z instalacjami o warto¶ci robót co najmniej 700.000,00 z³ brutto (siedemset tysiêcy z³otych brutto 00/100).
W przypadku robót, których warto¶æ zosta³a wyra¿ona w umowie w innej walucie ni¿ PLN nale¿y dokonaæ przeliczenia tej waluty na PLN przy zastosowaniu ¶redniego kursu NBP na dzieñ zakoñczenia robót (w przypadku robót rozliczanych wy³±cznie w walutach innych ni¿ PLN). Uwaga: w zwi±zku z art. 22a ust. 4: "W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach innych podmiotów, gdy podmioty te zrealizuj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane".
W zwi±zku z powy¿szym, w sytuacji gdy powy¿szy warunek bêdzie spe³niany nie przez wykonawcê lub wspólników konsorcjum a przez "inny podmiot", to "podmiot" ten musi byæ podwykonawc± czê¶ci robót budowlanych.
Zamawiaj±cy nie dopuszcza sumowania dwóch lub wiêcej robót w celu osi±gniêcia ¿±danej warto¶ci.
2) Dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które bêd± skierowane przez wykonawcê do realizacji zamówienia, tj.: a) osob±, która bêdzie pe³niæ funkcjê kierownika budowy, posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeñ oraz która pe³ni³a funkcjê kierownika budowy lub kierownika robót na co najmniej jednej inwestycji (od rozpoczêcia do zakoñczenia) zwi±zanej z budow±, przebudow± lub remoncie budynku, w którym warto¶æ robót budowlanych wynosi³a co najmniej 700.000,00 z³ brutto. b) osobami, które bêd± pe³niæ funkcjê kierowników robót, posiadaj±cymi uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi okre¶lone przepisami Prawa budowlanego w specjalno¶ciach: - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych bez ograniczeñ, - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeñ.
UWAGA! Osoby, które bêd± pe³niæ funkcjê kierowników robót musz± wykazaæ siê co najmniej trzyletnim do¶wiadczeniem w pe³nieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót budowlanych w swoich specjalno¶ciach. W odniesieniu do specjalno¶ci dotycz±cych sieci, co najmniej trzyletnie do¶wiadczenie w pe³nieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót musi dotyczyæ ka¿dej specjalno¶ci osobno. Do¶wiadczenie zawodowe nale¿y liczyæ od dnia uzyskania uprawnieñ budowlanych do kierowania robotami budowlanymi w danej specjalno¶ci. Zamawiaj±cy dopuszcza po³±czenie wy¿ej wskazanych funkcji pod warunkiem spe³nienia przez osobê ³±cz±c± te funkcje wszystkich warunków wymaganych dla poszczególnych funkcji.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
Uwaga :
Kierownik budowy i kierownicy robót budowlanych powinni posiadaæ uprawnienia budowlane bez ograniczeñ zgodnie z ustaw± z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (jt. Dz. U. z 2018 poz. 1202 ze zm.) oraz rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 wrze¶nia 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (jt. Dz. U z 2014 r. poz. 1278) lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, okre¶lone w art. 12 ust. 1 ustawy mog± równie¿ wykonywaæ osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zosta³y uznane na zasadach okre¶lonych w przepisach odrêbnych. Regulacjê odrêbn± stanowi± przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz. U. z 2018, poz. 2272).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, warunki okre¶lone w pkt 4.2.3 pkt 2 SIWZ musi spe³niaæ co najmniej jeden wykonawca samodzielnie lub wszyscy wykonawcy ³±cznie.
Zamawiaj±cy mo¿e, na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia. Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w pkt 4.2 SIWZ, w stosownych sytuacjach oraz
w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego czê¶ci, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nim stosunków prawnych. Zamawiaj±cy jednocze¶nie informuje, i¿ "stosowna sytuacja", o której mowa w pkt 4.4 SIWZ wyst±pi wy³±cznie w przypadku, kiedy:
- wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów udowodni zamawiaj±cemu, ¿e realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów, w szczególno¶ci przedstawiaj±c zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia;
- zamawiaj±cy oceni, czy udostêpniane wykonawcy przez inne podmioty zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalaj± na wykazanie przez wykonawcê spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu oraz zbada, czy nie zachodz±, wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 ustawy;
- w odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach innych podmiotów, je¶li podmioty te zrealizuj± us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane; Z zobowi±zania lub innych dokumentów potwierdzaj±cych udostêpnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikaæ w szczególno¶ci:
? zakres dostêpnych wykonawcy zasobów innego podmiotu;
? sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcê, przy wykonywaniu zamówienia;
? zakres i okres udzia³u innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
? czy podmiot, na zdolno¶ciach, którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, zrealizuje us³ugi, których wskazane zdolno¶ci dotycz±. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich
w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo w formie pisemnej (orygina³ lub kopia potwierdzona za zgodno¶æ z orygina³em przez notariusza) nale¿y do³±czyæ do oferty. Tre¶æ pe³nomocnictwa musi jednoznacznie okre¶laæ czynno¶ci, co do wykonania których pe³nomocnik jest upowa¿niony.
Sposób wykazania braku podstaw wykluczenia wskazano w rozdziale 5 SIWZ. Wykluczenie wykonawcy nastêpuje zgodnie z art. 24 ust. 7 ustawy Pzp. Zamawiaj±cy nie przewiduje badania podstaw wykluczenia wobec podwykonawców, którzy nie udostêpniaj± zasobów na podstawie art. 22a ustawy (art. 25a ust. 5 ustawy).
III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak
Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie
5.3.1 lit a,b,c SIWZ. Zamawiaj±cy przed udzieleniem zamówienia, wezwie wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym, nie krótszym ni¿ 5 dni terminie, aktualnych na dzieñ z³o¿enia, nastêpuj±cych o¶wiadczeñ lub dokumentów: a) dokumenty potwierdzaj±ce status prawny Wykonawcy, np. odpis z w³a¶ciwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej - w celu wykazania braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. Wykonawca nie musi sk³adaæ tych dokumentów w przypadku wskazania przez Wykonawcê, ¿e s± one dostêpne w formie elektronicznej pod okre¶lonymi adresami internetowymi ogólnodostêpnych i bezp³atnych baz danych. b) za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, lub innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem podatkowym w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - w celu wykazania braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy. c) za¶wiadczenie w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego albo innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, lub innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - w celu wykazania braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 8. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia s± oni zobowi±zani na ww. wezwanie z³o¿yæ dokumenty i o¶wiadczenia, o których mowa w pkt 5.3.1. przy czym dokumenty, o których mowa w pkt 5.3.1 lit. a, b, c sk³ada ka¿dy z nich. W przypadku Wykonawcy, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacjach innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy Pzp, jest on zobowi±zany na wezwanie Zamawiaj±cego, o którym mowa w pkt 5.3.1. do przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 5.3.1 lit. a, b, c. Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa w punkcie 5.3.1. lit. a, b, c niniejszego rozdzia³u sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e: a) nie zalega z op³acaniem podatków, op³at, sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne albo ¿e zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu, (dokumenty, powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert), b) nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci. (dokumenty, powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert). Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów o których mowa powy¿ej, zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Termin wystawienia dokumentów zgodnie z pkt. 5.17.lit. a) lub b) niniejszego rozdzia³u. W przypadku w±tpliwo¶ci co do tre¶ci dokumentu z³o¿onego przez Wykonawcê, Zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê do w³a¶ciwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbêdnych informacji dotycz±cych tego dokumentu.
III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
5.3.1. lit. d,e,f SIWZ. 5.3.1 Zamawiaj±cy przed udzieleniem zamówienia, wezwie wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym, nie krótszym ni¿ 5 dni terminie, aktualnych na dzieñ z³o¿enia, nastêpuj±cych o¶wiadczeñ lub dokumentów:d) dokument potwierdzaj±cy posiadanie ubezpieczenia na kwotê nie mniejsz± ni¿ 500 000,00 z³ (s³ownie: piêæset tysiêcy z³otych 00/100) od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci gospodarczej zwi±zanej z wykonaniem niniejszego zamówienia - w odniesieniu do warunku okre¶lonego w pkt. 4.2.2 SIWZ; e)Wykaz robót budowlanych, zgodny ze wzorem zamieszczonym w za³±czniku nr 7 do SIWZ, wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty - w odniesieniu do warunku okre¶lonego w pkt. 4.2.3 pkt 1 SIWZ. f) Wykaz osób, zgodny ze wzorem zamieszczonym w za³±czniku nr 8 do SIWZ, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, spe³niaj±cych wymagania okre¶lone w pkt. 4.2.3. pkt 2 SIWZ wraz informacj± na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, wykszta³cenia i do¶wiadczenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywania przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami- w odniesieniu do warunku okre¶lonego w pkt. 4.2.3 pkt 2 SIWZ.W przypadku, gdy wykonawca polega na zdolno¶ciach innych podmiotów w celu potwierdzenia spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu nale¿y za³±czyæ zobowi±zania wymagane postanowieniami 4.4.- 4.5 SIWZ (formularz stanowi±cy za³±cznik nr 5). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia s± oni zobowi±zani na ww. wezwanie z³o¿yæ dokumenty i o¶wiadczenia, o których mowa w pkt 5.3.1. przy czym - dokumenty, o których mowa w pkt. 5.3.1. lit d, e, f sk³ada odpowiednio Wykonawca, który wykazuje spe³nienie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w rozdziale 4, pkt 4.2. SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
5.1.1 SIWZ. W celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, okre¶lonych w rozdziale 4 oraz wykazania braku podstaw do wykluczenia, wykonawcy musz± z³o¿yæ wraz z ofert± o¶wiadczenia (aktualne na dzieñ sk³adania ofert) w zakresie wskazanym w za³±czniku Nr 3 i 4 do SIWZ. Informacje zawarte w o¶wiadczeniach bêd± stanowiæ wstêpne potwierdzenie, ¿e wykonawca nie podlega wykluczeniu z postêpowania oraz spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu. O¶wiadczenia te wykonawca sk³ada zgodnie ze wzorami stanowi±cymi Za³±cznik Nr 3 i 4 do SIWZ. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców o¶wiadczenia, o którym mowa w pkt 5.1.1 sk³ada ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie (w przypadku spó³ki cywilnej spó³ka osobno i ka¿dy ze wspólników osobno). O¶wiadczenia te, maj± potwierdzaæ spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. Wykonawca, który powo³uje siê na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spe³niania, w zakresie w jakim powo³uje siê na ich zasoby, warunków udzia³u w postêpowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w o¶wiadczeniach, o których mowa w pkt 5.1.1. Dowody, o których w pkt. 4.5.1 SIWZ, w szczególno¶ci pisemne zobowi±zanie podmiotu trzeciego z³o¿one na zasadach okre¶lonych w rozdziale 4.4 - 4.5 SIWZ - je¿eli wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego. W zwi±zku z powy¿szym za³±cznikiem do oferty winno byæ zobowi±zanie zgodne ze wzorem stanowi±cym za³±cznik nr 5 do SIWZ. Stosowne pe³nomocnictwo - w sytuacji, o której mowa w pkt 5.13 SIWZ (Pe³nomocnictwo do reprezentowania wykonawcy (wykonawców wystêpuj±cych wspólnie), o ile ofertê sk³ada pe³nomocnik (orygina³ lub kopia potwierdzona za zgodno¶æ z orygina³em przez notariusza). Dowód wniesienia wadium (orygina³ lub kopia w przypadku wniesienia go w pieni±dzu) lub orygina³ wniesienia wadium w innej formie ni¿ pieniê¿nej- wówczas te dokumenty nale¿y do³±czyæ w osobnej odpowiednio oznaczonej kopercie). 5.2.1. SIWZ. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, jest zobowi±zany do przekazania zamawiaj±cemu o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy z podmiotami, które z³o¿y³y oferty w postêpowaniu. Wraz ze z³o¿eniem o¶wiadczenia, wykonawca mo¿e przedstawiæ dowody, ¿e powi±zania z innym wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór o¶wiadczenia stanowi Za³±cznik Nr 6 do SIWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia o¶wiadczenie sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. UWAGA! 1. Je¿eli wykonawca nie z³o¿y o¶wiadczeñ, o których mowa w 5.1 SIWZ, o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub innych dokumentów niezbêdnych do przeprowadzenia postêpowania, o¶wiadczenia lub dokumenty s± niekompletne, zawieraj± b³êdy lub budz± wskazane przez zamawiaj±cego w±tpliwo¶ci, zamawiaj±cy wezwie do ich z³o¿enia, uzupe³nienia lub poprawienia lub do udzielenia wyja¶nieñ w terminie przez siebie wskazanym, chyba ¿e mimo ich z³o¿enia, uzupe³nienia lub poprawienia lub udzielenia wyja¶nieñ oferta wykonawcy podlega³aby odrzuceniu albo konieczne by³oby uniewa¿nienie postêpowania. 2. Je¿eli wykonawca nie z³o¿y wymaganych pe³nomocnictw albo z³o¿y³ wadliwe pe³nomocnictwa, zamawiaj±cy wezwie do ich z³o¿enia w terminie przez siebie wskazanym, chyba ¿e mimo ich z³o¿enia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne by³oby uniewa¿nienie postêpowania. 3. Dokumenty lub o¶wiadczenia, o których mowa w rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy w postêpowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 poz. 1126 z pó¼n. zm.) sk³adane s± w oryginale lub kopii po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em. 4. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy kopie dokumentów lub o¶wiadczeñ dotycz±cych odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów, s± po¶wiadczane za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez wykonawcê albo te podmioty albo wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie dokumentów, które ka¿dego z nich dotycz±. 5.Dokumenty sporz±dzone w jêzyku obcym musz± byæ z³o¿one wraz z t³umaczeniami na jêzyk polski. 6. W przypadku wskazania przez wykonawcê dostêpno¶ci dokumentów, o których mowa w sekcji 5.3.1 w formie elektronicznej pod okre¶lonymi adresami internetowymi ogólnodostêpnych i bezp³atnych baz danych, zamawiaj±cy pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcê o¶wiadczenia lub dokumenty. Je¿eli o¶wiadczenia i dokumenty, o których mowa w zdaniu pierwszym s± sporz±dzone w jêzyku obcym wykonawca zobowi±zany jest do przedstawienia ich t³umaczenia na jêzyk polski. 6. W przypadku wskazania przez wykonawcê aktualno¶ci dokumentów, o których mowa w sekcji 5.3.1 które znajduj± siê w posiadaniu zamawiaj±cego, w szczególno¶ci dokumentów przechowywanych przez zamawiaj±cego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiaj±cy w celu potwierdzenia okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy, korzysta z posiadanych o¶wiadczeñ lub dokumentów (o ile s± one aktualne). 7. Ilekroæ w SIWZ, a tak¿e w za³±cznikach do SIWZ wystêpuje wymóg podpisywania dokumentów lub o¶wiadczeñ lub te¿ potwierdzania dokumentów za zgodno¶æ z orygina³em, nale¿y przez to rozumieæ, ¿e o¶wiadczenia i dokumenty te powinny byæ opatrzone podpisem (podpisami) osoby (osób) uprawnionej (uprawnionych) do reprezentowania wykonawcy/podmiotu na zasobach lub sytuacji którego wykonawca polega, zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we w³a¶ciwym rejestrze lub osobê (osoby) upowa¿nion± do reprezentowania wykonawcy/podmiotu na zasadach lub sytuacji którego wykonawca polega, na podstawie pe³nomocnictwa. 7. Podpisy wykonawcy na o¶wiadczeniach i dokumentach musz± byæ z³o¿one w sposób pozwalaj±cy zidentyfikowaæ osobê podpisuj±c±. Zaleca siê opatrzenie podpisu piecz±tk± z imieniem i nazwiskiem osoby podpisuj±cej. 8. W przypadku potwierdzania dokumentów za zgodno¶æ z orygina³em, na dokumentach tych musz± siê znale¼æ podpisy wykonawcy, wed³ug zasad, o których mowa w pkt 5.9, 5.13 i 5.14 SIWZ oraz klauzula "za zgodno¶æ z orygina³em" i data ich potwierdzenia. W przypadku dokumentów wielostronicowych, nale¿y po¶wiadczyæ za zgodno¶æ z orygina³em ka¿d± stronê dokumentu, ewentualnie po¶wiadczenie mo¿e znale¼æ siê na jednej ze stron wraz z informacj± o liczbie po¶wiadczanych stron.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Wykonawca jest zobowi±zany wnie¶æ wadium w wysoko¶ci: 15.000,00 z³ (s³ownie: piêtna¶cie tysiêcy z³otych 00/100). 2. Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach: a) pieni±dzu; b) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym, ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2016 r. poz. 359 ze zm.).3. Wadium wniesione przez jednego wspólników konsorcjum uwa¿a siê za wniesione prawid³owo. 4. Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na nastêpuj±cy rachunek bankowy Zamawiaj±cego:
Gospodarczy Bank Spó³dzielczy o. Bierzwnik nr rachunku: 16 8355 0009 0019 3584 2000 0005 z adnotacj± "Wadium - Znak sprawy: OOR.III.271.1.2019". 5. Za skuteczne wniesienie wadium w pieni±dzu, zamawiaj±cy uzna wadium, które znajdzie siê na rachunku bankowym zamawiaj±cego przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 6. Dokument potwierdzaj±cy wniesienie wadium w innej formie ni¿ w pieni±dzu nale¿y dostarczyæ do Zamawiaj±cego do dnia i godziny wskazanej jako termin sk³adania ofert w taki sposób, aby Zamawiaj±cy móg³ zapoznaæ siê z jego tre¶ci±. 7. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi byæ gwarancj± nieodwo³aln±, bezwarunkow± i p³atn± na pierwsze pisemne ¿±danie zamawiaj±cego, sporz±dzon± zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami i powinna zawieraæ nastêpuj±ce elementy:a) nazwê daj±cego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiaj±cego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielaj±cych gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,b) kwotê gwarancji, c) termin wa¿no¶ci gwarancji w formule: "od dnia .......- do dnia .........", d) zobowi±zanie gwaranta do zap³acenia kwoty gwarancji na pierwsze ¿±danie zamawiaj±cego w sytuacjach okre¶lonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówieñ publicznych. 8. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej ni¿ pieniê¿na, zamawiaj±cy wymaga orygina³u dokumentu wadialnego (gwarancji lub porêczenia) podpisanego czytelnie w sposób umo¿liwiaj±cy identyfikacjê podpisu (piecz±tka imienna lub czytelnie imiê i nazwisko). 9. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub porêczenia, konieczne jest, aby gwarancja lub porêczenie obejmowa³y odpowiedzialno¶æ za wszystkie przypadki powoduj±ce utratê wadium przez Wykonawcê, okre¶lone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 10. Wadium musi zabezpieczaæ ofertê przez ca³y okres zwi±zania ofert±, pocz±wszy od dnia, w którym up³ywa termin sk³adania ofert. 11. Zamawiaj±cy zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezw³ocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub uniewa¿nieniu postêpowania, z wyj±tkiem wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrze¿eniem przypadku okre¶lonego w art. 46 ust. 4a ustawy. 12. Zamawiaj±cy zwraca wadium wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza niezw³ocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 13.Zamawiaj±cy zwraca niezw³ocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofa³ ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
14. Zamawiaj±cy ¿±da ponownego wniesienia wadium przez wykonawcê, któremu zwrócono wadium na podstawie 46 ust. 1 ustawy, je¿eli w wyniku rozstrzygniêcia odwo³ania jego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie okre¶lonym przez zamawiaj±cego. 15. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ o¶wiadczeñ lub dokumentów , potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pe³nomocnictw lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez wykonawcê jako najkorzystniejszej.
16. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana:a) odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie,
b) nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie wykonawcy. 17. Zasady wnoszenia wadium okre¶lone w niniejszym Rozdziale dotycz± równie¿ przed³u¿ania wa¿no¶ci wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach okre¶lonych w ustawie.
IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
------
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa bêdzie zawarta:
Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
-----
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem)
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:
--------
Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:
Nie
Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia: ---------
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
| Kryteria | Znaczenie |
| Cena oferty brutto (C) | 60,00 |
| D³ugo¶æ okresu gwarancji zamówienia (G) | 40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:
----
Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):
-----
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
---
Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:
Wstêpny harmonogram postêpowania:
Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ: Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:
Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:
Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶ci wprowadzenia zmian do zawartej umowy, na podstawie art. 144 ustawy, w sposób i na warunkach szczegó³owo opisanych we wzorze Umowy.1.Zmiany postanowieñ zawartej umowy mog± nast±piæ za zgod± obu Stron wyra¿on± na pi¶mie, w formie aneksu do umowy, pod rygorem niewa¿no¶ci. Zmiany umowy musz± byæ zgodne z tre¶ci± art. 144 ust. 1 Prawa zamówieñ publicznych. 2.Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ wprowadzania zmiany umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku zaistnienia okoliczno¶ci niemo¿liwych do przewidzenia w chwili zawierania umowy lub w przypadku wyst±pienia którejkolwiek z nastêpuj±cych sytuacji: a) wyst±pienia okoliczno¶ci si³y wy¿szej - jako si³ê wy¿sz± nale¿y rozumieæ zdarzenie niezale¿nej od ¿adnej ze stron, zewnêtrzne, niemo¿liwe do zapobie¿enia, które nast±pi³o po dniu wej¶cia w ¿ycie umowy, w szczególno¶ci: wojny, aktu terroryzmu, klêski ¿ywio³owej, strajku, pisemnego ¿±dania wstrzymania prac skierowanego do Wykonawcy przez Zamawiaj±cego lub wydania zakazu prowadzenia prac przez organ administracji publicznej, o ile ¿±danie lub wydanie zakazu prowadzenia prac przez organ administracji publicznej nie nast±pi³o z przyczyn, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ; b) zmiany wynagrodzenia w przypadku ustawowej zmiany podatku VAT. c) zmiany terminu zakoñczenia przedmiotu umowy, która mo¿e nast±piæ w nastêpuj±cych przypadkach: - wyst±pi okoliczno¶æ le¿±ca po stronie Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci wstrzymania robót przez Zamawiaj±cego, konieczno¶æ usuniêcia b³êdów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, nast±pi odmowa wydania przez organ administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ z przyczyn nie zawinionych przez Wykonawcê, - wyst±pi± szczególne warunki atmosferyczne, uniemo¿liwiaj±ce prowadzenie robót budowlanych zgodnie z technologi± przewidzian± w dokumentacji projektowej, - wyst±pienie si³y wy¿szej, czyli zdarzenia, którego Strony nie mog³y przewidzieæ i któremu nie mog³y zapobiec, ani któremu nie mog± przeciwdzia³aæ, a które uniemo¿liwia wykonanie w czê¶ci lub ca³o¶ci przedmiotu umowy, - wyst±pi± nieprzewidziane warunki realizacji tj.: wyst±pi odkrycie nie zinwentaryzowanych obiektów czy elementów instalacji podziemnej, wyst±pienia warunków geologicznych nieopisanych w dokumentacji projektowej, których nie da³o siê przewidzieæ pomimo dochowania nale¿ytej staranno¶ci i bêdzie to mia³o wp³yw na termin wykonania przedmiotu umowy.-konieczno¶ci uwzglêdnienia wp³ywu ewentualnych prac dodatkowych i zamiennych na realizacjê przedmiotu umowy. Wyd³u¿enie czasu trwania umowy, w przypadkach wskazanych w ppkt c) bêdzie równowa¿ne z czasem trwania ich wstrzymania. Na tê okoliczno¶æ kierownik budowy sporz±dzi wpis do dziennika budowy, który potwierdzi przedstawiciel Zamawiaj±cego. 3. Przewiduje siê zmianê polegaj±c± na zmianie sposobu spe³nienia ¶wiadczenia w tym: a) zmiany technologiczne, w szczególno¶ci je¿eli nast±pi(±): - konieczno¶æ zrealizowania robót budowlanych przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych/technologicznych ni¿ wskazane w dokumentacji, w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³o niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem zamówienia, - konieczno¶æ zrealizowania robót budowlanych przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych lub materia³owych ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa, - konieczno¶æ zrealizowania robót budowlanych przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych lub materia³owych z uwagi na czasow± lub ca³kowit± niedostêpno¶æ materia³ów lub technologii (np. zaprzestania produkcji); - w przypadku rezygnacji z wykonywania pewnych robót przewidzianych w dokumentacji projektowej ("robót zaniechanych", o których mowa § 1 ust. 10 niniejszej umowy), - konieczno¶æ wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacj± projektow± w sytuacji, gdy wykonanie tych robót bêdzie niezbêdne do prawid³owego wykonania przedmiotu umowy okre¶lonego w ust. 1 niniejszego paragrafu, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowi±zuj±cymi na dzieñ odbioru robót przepisami. b) Zmiany wskazane w pkt. 3 ppkt a) tiret trzeci, bêd± wprowadzane wy³±cznie w zakresie umo¿liwiaj±cym oddanie przedmiotu umowy do u¿ytkowania. 4.Podstaw± wprowadzenia zmian wskazanych w pkt. 2 ppkt. c) i pkt 3 bêdzie protokó³ konieczno¶ci zatwierdzony przez Zamawiaj±cego, Inspektora Nadzoru i Wykonawcê. 5. Zmiana osób przewidzianych do kierowania robotami budowlanymi w trakcie budowy mo¿e nast±piæ na pisemny wniosek Wykonawcy. Nowe proponowane osoby musz± spe³niaæ wymagania prawa budowlanego oraz warunki udzia³u w postêpowaniu okre¶lone w SIWZ. 6. W sytuacji, gdyby umowa zosta³a zmieniona na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, czyli gdyby Zamawiaj±cy zleci³ Wykonawcy wykonanie "dodatkowych robót budowlanych" wykraczaj±cych poza przedmiot niniejszej umowy ("zamówienia podstawowego"), to ustala siê nastêpuj±ce zasady ich zlecania oraz rozliczania: 6.1. Rozpoczêcie wykonywania "dodatkowych robót budowlanych" wykraczaj±cych poza przedmiot niniejszej umowy, a wiêc robót o których mowa w niniejszym paragrafie, mo¿e nast±piæ po podpisaniu przez Strony umowy, aneksu zmieniaj±cego umowê w tym zakresie. Podstaw± do podpisania aneksu bêdzie protokó³ konieczno¶ci potwierdzony przez inspektora nadzoru i zatwierdzony przez Strony umowy. Protokó³ ten musi zawieraæ uzasadnienie wskazuj±ce, ¿e spe³nione zosta³y przes³anki, o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp. Rozpoczêcie wykonywania tych robót musi byæ poprzedzone wykonaniem dokumentacji projektowej opisuj±cej te roboty. Dokumentacja musi byæ zgodna z przepisami Prawa budowlanego wraz z jego aktami wykonawczymi. 6.2. Rozliczanie "dodatkowych robót budowlanych" wykraczaj±cych poza okre¶lenie przedmiotu zamówienia podstawowego, których Zamawiaj±cy mo¿e udzieliæ na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, odbywa³o siê bêdzie fakturami wystawianymi po ich wykonaniu (i odebraniu przez inspektora nadzoru), lecz nie czê¶ciej ni¿ w okresach miesiêcznych. Faktury regulowane bêd± w terminie do 30 dni od daty otrzymania przez Zamawiaj±cego faktury, protoko³u odbioru wykonanych robót oraz kosztorysu wykonanego w oparciu o za³o¿enia opisane w § 4 ust. 7 lit. c niniejszej umowy. 7.Wszelkie zmiany umowy wymagaj± pod rygorem niewa¿no¶ci formy pisemnej i podpisania przez obydwie strony aneksu do umowy . 8. Z wnioskiem o zmianê umowy mo¿e wyst±piæ zarówno Wykonawca, jak i Zamawiaj±cy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):
¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2019-02-19, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:
Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> Jêzyk polski pod rygorem niewa¿no¶ci
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
KLAUZULA INFORMACYJNA Z ART. 13 RODO WYPE£NIAJ¡CA OBOWI¡ZEK INFORMACYJNY ZAMAWIAJ¡CEGO WOBEC WYKONAWCY Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej "RODO", informujê, ¿e: ? administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Bierzwnik, ul. Kopernika 2, 73-240 Bierzwnik. Tel. 95 7680 130, e-mail urzad@bierzwnik.pl ? Administrator wyznaczy³ inspektora ochrony danych osobowych, z którym mo¿na kontaktowaæ siê przez adres e-mail: iod@bierzwnik.pl lub pisemnie na adres administratora; ? Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. "Budowa ¶wietlicy w miejscowo¶ci Zieleniewo" w trybie przetargu nieograniczonego. ? - odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówieñ publicznych, dalej "ustawa Pzp"; ? - Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy; ? - obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp; ? - w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; ? posiada Pani/Pan: * na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych; * na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych **; * na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; * prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO; ? - nie przys³uguje Pani/Panu: - w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych; - prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. ** Wyja¶nienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników. *** Wyja¶nienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego.
ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH
INNE PRZETARGI BIERZWNIK
wiêcej: przetargi BIERZWNIK »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont pokrycia dachowego, remont elewacji frontowej, termomodernizacja, remont klatki schodowej, po³o¿onego w Trzebiatowie przy ul. S³owackiego 18, wraz z robotami towarzysz±cymi.
- Budowa magazynu energii/ch³odu z wykorzystaniem przemiany fazowej wraz z monta¿em pomp ciep³a, paneli PV i magazynu energii elektrycznej (II)
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. £omaskiej 40A w Bia³ej Podlaskiej
- "Modernizacja, rozbudowa i remont czê¶ci istniej±cych budynków w kompleksie "Instytutu Fizyki PAN" w ramach inwestycji pn. "Remont i budowa Centrum Kompetencji Mikroelektroniki i Fotoniki II."
- "BUDOWA SIECI WODOCI¡GOWEJ NA TERENIE GMINY KRASNOPOL - ETAP IV"
- Budowa budynku hali sportowej wraz z przebudow± infrastruktury o¶rodka sportowego w Borowej
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.





