eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sko³yszynTermomodernizacja budynku O¶rodka Zdrowia w Harklowej

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2020-01-23



Og³oszenie nr 505384-N-2020 z dnia 2020-01-23 r.

Gmina Sko³yszyn: Termomodernizacja budynku O¶rodka Zdrowia w Harklowej
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe

Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

Tak


Nazwa projektu lub programu
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020, O¶ priorytetowa III Czysta energia, Dzia³anie 3.2 Modernizacja energetyczna budynków

O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych

Nie


Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy

Nie

Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych

Nie


Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Sko³yszyn, krajowy numer identyfikacyjny 37044038200000, ul. Sko³yszyn  12 , 38-242  Sko³yszyn, woj. podkarpackie, pañstwo Polska, tel. 13 4491062 do 64, 13 4491751, e-mail przetargi@skolyszyn.pl, faks .
Adres strony internetowej (URL): https://skolyszyn.ssdip.bip.gov.pl/
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Zamawiaj±cy udzielaj±cy zamówieñ, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):

Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)

Nie


Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
https://skolyszyn.ssdip.bip.gov.pl/


Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Sk³adanie oferty odbywa siê za po¶rednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz.U. z 2018 r. poz. 2188), osobi¶cie lub za po¶rednictwem pos³añca
Adres:
38-242 Sko³yszyn 12 - siedziba Urzêdu Gminy w Sko³yszynie - sekretariat - czynny w dni robocze od poniedzia³ku do pi±tku w godz.: poniedzia³ek: od 7:30 do 17:00, wtorek - czwartek: od 7:30 do 15:30, pi±tek: od 7:30 do 14:00


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Termomodernizacja budynku O¶rodka Zdrowia w Harklowej
Numer referencyjny: GPIR.271.1.2.2020
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:

Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do udzielenia ³±cznie nastêpuj±cych czê¶ci lub grup czê¶ci:

Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: Przedmiot zamówienia obejmuje termomodernizacjê istniej±cego budynku O¶rodka Zdrowia w Harklowej, zlokalizowanego na dzia³ce nr ew. 539 w Harklowej. Zadanie obejmuje wykonanie m.in. nastêpuj±cych robót: * docieplenie ¶cian fundamentowych oraz ¶cian zewnêtrznych poni¿ej poziomu gruntu p³ytami styropianowymi wraz z wykonaniem izolacji pionowej oraz drena¿u budynku; * docieplenie ¶cian zewnêtrznych p³ytami styropianowymi z wykonaniem tynku akrylowego wed³ug projektu budowlanego; * docieplenie stropu nad piêtrem p³ytami styropianowymi; * docieplenie ¶cian kolankowych na poddaszu p³ytami styropianowymi; * wymiana 16 sztuk okien na nowe PVC; * wymiana 4 sztuk drzwi zewnêtrznych na nowe aluminiowe: * wykonanie nowej instalacji c.o. m.in.: ? demonta¿ istniej±cej instalacji i grzejników; ? demonta¿ kot³a gazowego wraz z osprzêtem; ? monta¿ nowej instalacji c.o. z rur miedzianych; ? monta¿ nowych grzejników dwup³ytowych stalowych z g³owicami termostatycznymi i niezbêdnym osprzêtem; ? monta¿ nowego kot³a gazowego dwufunkcyjnego, kondensacyjnego o mocy 50 kW z niezbêdnym osprzêtem; ? monta¿ koncentrycznego przewodu powietrzno - spalinowego ze stali nierdzewnej; * roboty towarzysz±ce: ? czê¶ciowe poszerzenie pochylni dla niepe³nosprawnych; ? przed³u¿enie okapów dachu nad g³ówn± bry³± budynku z wymian± pokrycia dachowego nad wiatro³apem; ? wykonanie drena¿u budynku; ? wykonanie chodnika odbojowego wokó³ budynku z kostki betonowej, obrze¿ami betonowymi i podbudow± zgodnie z projektem; ? wyplantowanie powierzchni gruntu wokó³ budynku; ? docieplenie i wykoñczenie kominów; ? wymiana daszków, monta¿ nowych zadaszeñ systemowych; ? wymiana rur spustowych i rynien dachowych; ? monta¿ nowych parapetów zewnêtrznych z blachy stalowej powlekanej i wewnêtrznych z PVC; ? skucie gzymsów poziomych; ? wykucie i zamurowanie otworów okiennych; ? wykonanie obróbek blacharskich ko³nierzy kominów, ¶cian, ¶wietlików z blachy ocynkowanej; ? demonta¿, monta¿, malowanie porêczy i balustrad zewnêtrznych; ? wymiana kratek wentylacyjnych; ? rozbiórka i monta¿ nowej podbitki PCV; ? monta¿ nowego ocieplanego w³azu strychowego; ? demonta¿ zwodów instalacji odgromowej i ponowny monta¿ z wymian± zwodów na nowe w razie potrzeby; ? demonta¿ i ponowny monta¿ instalacji solarnej, tablic, anten, krat, o¶wietlenia i innych elementów zewnêtrznych. Szczegó³owy opis zamówienia zawiera SIWZ i dokumentacja projektowa.

II.5) G³ówny kod CPV: 45320000-6
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45110000-1
45310000-3
45421000-4
45330000-9


II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach:    lub dniach:
lub
data rozpoczêcia:   lub zakoñczenia: 2020-08-31

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy poza o¶wiadczeniem, o którym mowa w Rozdziale IX pkt 1 SIWZ - nie okre¶li³ szczególnego wykazania spe³nienia niniejszego warunku z art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy PZP
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy poza o¶wiadczeniem, o którym mowa w Rozdziale IX pkt 1 SIWZ - nie okre¶li³ szczególnego wykazania spe³nienia niniejszego warunku z art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy PZP
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: Poza o¶wiadczeniem, o którym mowa w Rozdziale IX pkt 1 SIWZ, w celu potwierdzenia spe³niania niniejszego warunku Wykonawcy zobowi±zani s± wykazaæ, ¿e w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykonali (zrealizowali) roboty odpowiadaj±ce swoim rodzajem robotom stanowi±cym przedmiot zamówienia, tj. zrealizowali co najmniej dwie roboty polegaj±ce na wykonaniu termomodernizacji budynków u¿yteczno¶ci publicznej, w tym co najmniej jedn± robotê obejmuj±c± w swym zakresie budowê, przebudowê instalacji centralnego ogrzewania
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Nie Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:







III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI

O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW , SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

1) Aktualne o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia wed³ug za³±cznika Nr 5 do SIWZ. 2) W przypadku Wykonawców dzia³aj±cych przez pe³nomocnika - pe³nomocnictwo (przedstawione w formie orygina³u). 3) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie (Konsorcjum, spó³ka cywilna) - pe³nomocnictwo (przedstawione w formie orygina³u) podpisane przez osoby upowa¿nione do sk³adania woli ka¿dego z Wykonawców. 4) Wykonawca, który zamierza powierzyæ wykonanie czê¶ci zamówienia podwykonawcom niebêd±cych podmiotami, na których zasoby powo³uje siê Wykonawca, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udzia³u w postêpowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w formularzu ofertowym. 5) O¶wiadczenia Wykonawcy o przynale¿no¶ci albo braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, na podstawie art. 24 ust. 11 ustawy PZP; w przypadku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej Wykonawca sk³ada wraz z o¶wiadczeniem dokumenty b±d¼ informacje potwierdzaj±ce, ¿e powi±zania z innym wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu - zgodnie z za³±cznikiem nr 8 do SIWZ. O¶wiadczenie Wykonawca musi z³o¿yæ w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji o z³o¿onych ofertach. Wraz ze z³o¿eniem o¶wiadczeniem Wykonawca mo¿e przedstawiæ dowody, ¿e powi±zania z innym Wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu

III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
Oprócz o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu jako za³±cznik Nr 4 do SIWZ Wykonawca jest zobowi±zany z³o¿yæ nastêpuj±ce dokumenty: 1) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów, okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty (w przypadku wspólnego ubiegania siê dwóch lub wiêcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniane bêdzie ich ³±czne do¶wiadczenie). Wzór wykazu robót stanowi za³±cznik Nr 6 do SIWZ. 2) W celu oceny, czy Wykonawca polegaj±c na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami w stopniu umo¿liwiaj±cym nale¿yte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek ³±cz±cy Wykonawcê z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostêp do ich zasobów, Zamawiaj±cy ¿±da dokumentów, które okre¶laj± w szczególno¶ci: * zakres dostêpnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; * sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcê, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; * zakres i okres udzia³u innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; * czy podmiot, na zdolno¶ciach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub us³ugi, których wskazane zdolno¶ci dotycz±. Zamawiaj±cy dopuszcza w celu potwierdzenia powy¿szych warunków z³o¿enie przez Wykonawcê o¶wiadczenia (zobowi±zania) podpisanego przez podmiot udostêpniaj±cy zdolno¶ci lub zasoby zawieraj±cego wszystkie informacje wymagane przez Zamawiaj±cego. O¶wiadczenie musi zostaæ z³o¿one w oryginale. Wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 7 do SIWZ
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

Sposób dokonania oceny spe³nienia wymaganych warunków: 1) Ocena spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu bêdzie dokonana na zasadzie spe³nia / nie spe³nia w oparciu o z³o¿one dokumenty. 2) Zgodnie z art. 24aa ust. 1 ustawy PZP, Zamawiaj±cy najpierw dokona oceny ofert, a nastêpnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta zosta³a oceniona jako najkorzystniejsza w ka¿dej czê¶ci postêpowania, nie podlega wykluczeniu oraz spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu. 3) Wykonawca, w terminie sk³adania ofert zgodnie z art. 25a ust. 1 ustawy PZP wraz z ofert± do³±cza aktualne na dzieñ sk³adania ofert wstêpne o¶wiadczenia, ¿e nie podlega wykluczeniu oraz ¿e spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu (za³. nr 4 i 5 do SIWZ). Wykonawca w ofercie jest zobowi±zany równie¿ poinformowaæ Zamawiaj±cego o korzystaniu z potencja³u podmiotu trzeciego oraz do³±czyæ zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby. Wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 7 do SIWZ. 4) Zamawiaj±cy zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy PZP wzywa Wykonawcê, którego oferta zosta³a oceniona jako najkorzystniejsza, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie aktualnych na dzieñ z³o¿enia o¶wiadczeñ i dokumentów okre¶lonych w postêpowaniu potwierdzaj±cych: * spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu; * spe³nianie przez oferowane dostawy, us³ugi lub roboty budowlane wymagañ okre¶lonych przez Zamawiaj±cego; * brak podstaw do wykluczenia. 5) Je¿eli Wykonawca nie z³o¿y wymaganych o¶wiadczeñ i dokumentów, o których mowa w pkt 4, o¶wiadczenia lub dokumenty s± niekompletne, zawieraj± b³êdy lub budz± wskazane przez Zamawiaj±cego w±tpliwo¶ci - Zamawiaj±cy zgodnie z art. 26 ust. 3 ustawy PZP wezwie Wykonawcê, do z³o¿enia, uzupe³nienia, poprawienia lub do udzielenia wyja¶nieñ w terminie przez siebie wskazanym, chyba ¿e mimo ich z³o¿enia, uzupe³nienia, poprawienia lub udzielenia wyja¶nieñ oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne bêdzie uniewa¿nienie postêpowania. 6) Wykonawca, który powo³uje siê na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spe³niania, w zakresie, w jakim powo³uje siê na ich zasoby, warunków udzia³u w postêpowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w o¶wiadczeniu, o którym mowa w pkt 1 oraz w formularzu ofertowym. W takim przypadku Wykonawca musi przed³o¿yæ o¶wiadczenie o nie podleganiu wykluczeniu podpisane przez podmiot udostêpniaj±cy zasoby.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:

Tak
Informacja na temat wadium
1. Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy wniesienia wadium w wysoko¶ci: 5 000,00 z³ (piêæ tysiêcy z³otych, gr. 00/100). 2. Wadium musi zostaæ wniesione przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 3. Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach: 1) pieni±dzu; 2) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz.U. z 2019 r. poz. 310 z pó¼n.zm.). 4. Wadium wniesione w formach innych ni¿ pieni±dz (gwarancje, porêczenia) musz± mieæ charakter bezwarunkowy i nieodwo³alny (tzw. gwarancja na pierwsze ¿±danie) oraz musz± zostaæ przed³o¿one pisemnie w formie orygina³u. Gwarancja zap³aty wadium musi byæ wa¿na co najmniej przez ca³y okres zwi±zania ofert±, tj. 30 dni. W przypadku przed³o¿enia kopii dokumentu, lub je¿eli dokument nie bêdzie spe³nia³ wymagañ formalnych - oferta nie bêdzie zabezpieczona wadium i zostanie odrzucona zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy PZP. W dokumencie z³o¿onej gwarancji bankowej, ubezpieczeniowej musz± byæ zawarte wszystkie mo¿liwo¶ci zatrzymania wadium przez Zamawiaj±cego okre¶lone w art. 46 ustawy PZP, tj: 1) Je¿eli Wykonawca odmówi³ podpisania umowy na warunkach okre¶lonych w ofercie. 2) Je¿eli Wykonawca nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy. 3) Je¿eli zawarcie umowy sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy. 4) Je¿eli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, którym mowa w art. 26 ust. 3 i ust. 3a ustawy PZP, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pe³nomocnictw lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez Wykonawcê jako najkorzystniejszej. 5. Wadium wnoszone w pieni±dzu musi zostaæ wp³acone przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego, w BS Biecz Oddzia³ w Sko³yszynie Nr 92 8627 1037 2003 5000 0459 0004. W tre¶ci przelewu nale¿y podaæ nazwê zadania zabezpieczonego wadium (mo¿e byæ skrót) z okre¶leniem ewentualnych czê¶ci zamówienia, je¿eli dotyczy. Wadium wniesione w pieni±dzu w inny sposób (wp³ata w kasie, wp³ata w banku) nie bêdzie uznane za wadium wniesione w sposób prawid³owy. 6. Zamawiaj±cy zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezw³ocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub uniewa¿nieniu postêpowania, z wyj±tkiem Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza z zastrze¿eniem pkt 10. 7. Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiaj±cy zwraca wadium niezw³ocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, je¿eli jego wniesienia ¿±dano. 8. Zamawiaj±cy zwraca niezw³ocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofa³ ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 9. Je¿eli wadium wniesiono w pieni±dzu, Zamawiaj±cy zwraca je wraz z odsetkami wynikaj±cymi z rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcê. 10. Zamawiaj±cy ¿±da ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcê, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 6, je¿eli w wyniku rozstrzygniêcia odwo³ania jego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego. 11. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, Je¿eli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, którym mowa w art. 26 ust. 3 i ust. 3a ustawy PZP, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pe³nomocnictw lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez Wykonawcê jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli Wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana: 1) odmówi³ podpisania umowy na warunkach okre¶lonych w ofercie; 2) nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy; 3) zawarcieumowy sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie Wykonawcy.


IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa bêdzie zawarta:

Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:

Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:

Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
Cena60,00
Okres gwarancji40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:

Wstêpny harmonogram postêpowania:

Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:

Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:

Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:

Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wzór umowy stanowi za³±cznik nr 2 do SIWZ.


Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:

1. Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy w wysoko¶ci 10% (s³ownie: dziesiêæ procent) ceny ca³kowitej brutto podanej w ofercie. 2. Zabezpieczenie s³u¿yæ bêdzie pokryciu roszczeñ z tytu³u niewykonania lub nienale¿ytego wykonania umowy w okresie rêkojmi za wady. 3. Zabezpieczenie mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach: 1) pieni±dzu; 2) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz.U. z 2019 r. poz. 310 z pó¼n.zm.). 4. Zabezpieczenie wnoszone w pieni±dzu musi zostaæ wp³acone przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego, w BS Biecz Oddzia³ w Sko³yszynie Nr 92 8627 1037 2003 5000 0459 0004. 5. W przypadku wniesienia wadium w pieni±dzu Wykonawca mo¿e wyraziæ zgodê na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia. 6. W przypadku wniesienia zabezpieczenia w innej formie ni¿ pieni±dz Wykonawca przed terminem zawarcia umowy bêdzie zobowi±zany przed³o¿yæ wzór tre¶ci oferowanego zabezpieczenia w celu akceptacji przez Zamawiaj±cego. 7. Zabezpieczenie wniesione w pieni±dzu Zamawiaj±cy przechowuje na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiaj±cy zwraca zabezpieczenie wniesione w pieni±dzu z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy Wykonawcy. 8. W trakcie realizacji umowy Zamawiaj±cy mo¿e dokonaæ zmiany formy zabezpieczenia na jedn± lub kilka form, o których mowa w ust. 3. Zmiana formy zabezpieczenia jest dokonywana z zachowaniem ci±g³o¶ci zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysoko¶ci. 9. Zamawiaj±cy zwraca 70% zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiaj±cego za nale¿ycie wykonane (bezusterkowy protokó³ odbioru koñcowego). 10. Pozosta³e 30% kwoty zabezpieczenia Zamawiaj±cy pozostawia na zabezpieczenie roszczeñ z tytu³u rêkojmi za wady, w tym koszty wprowadzenia przez Zamawiaj±cego wykonawstwa zastêpczego. Okres rêkojmi za wady powsta³e w trakcie u¿ytkowania nieruchomo¶ci zgodnie z art. 568 § 1 Kodeksu Cywilnego wynosi 5 lat od dokonania bezusterkowego odbioru zadania. 11. Kwota, o której mowa w ust. 10 zwracana jest nie pó¼niej ni¿ w 15 dniu po up³ywie okresu rêkojmi za wady. 12. Uwaga: W przypadku wniesienia przez Wykonawcê zabezpieczenia w innej formie ni¿ w pieni±dzu, okres na jaki obowi±zywaæ ma dokument potwierdzaj±cy wniesienie zabezpieczenia w dniu podpisania umowy powinien wynosiæ: 1) 70% zabezpieczenia (termin wykonania + 30 dni na procedurê odbioru) - do dnia 30 wrzesieñ 2020 r. - w³±cznie; 2) 30% zabezpieczenia (5 lat od koñcowego terminu na dokonanie odbioru - od 1 pa¼dziernik 2020 r. do 30 wrzesieñ 2025 r. w³±cznie. W przypadku przesuniêcia terminu wykonania zadania lub terminu odbioru koñcowego Wykonawca bêdzie zobowi±zany do zmiany dokumentu potwierdzaj±cego wniesienie zabezpieczenia z uwzglêdnieniem zmienionych terminów.


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Wzór umowy jest przedstawiony w za³±czniku nr 2 do SIWZ . 2. Zmiana umowy mo¿e byæ dokonana w przypadku okoliczno¶ci, których nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawarcia umowy. 3. Dopuszcza siê mo¿liwo¶æ zmiany postanowieñ zawartej Umowy w stosunku do tre¶ci oferty na ni¿ej okre¶lonych zasadach: 1) Termin realizacji przedmiotu Umowy mo¿e byæ zmieniony w przypadku, gdy niemo¿no¶æ dotrzymania terminu realizacji Umowy spowodowana bêdzie okoliczno¶ci±, która wyst±pi³a po zawarciu Umowy, z nastêpuj±cych przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy lub Zamawiaj±cego: a) konieczno¶æ spe³nienia innych nieprzewidzianych pierwotnie wymogów dla pozyskania i wydatkowania ¶rodków zewnêtrznych; b) konieczno¶æ przeprowadzenia innych postêpowañ administracyjnych i s±dowych; c) zmiany przepisów prawa maj±cych wp³yw na wykonanie przedmiotu Umowy lub na ¶wiadczenia Stron; d) skoordynowania zakresu i powi±zania inwestycji z projektami realizowanymi przez Gminê; e) zmiana zakresu lub przebiegu inwestycji i spowodowana tym konieczno¶æ zmian w dokumentacji i uzyskania nowych lub zmiany posiadanych opinii, uzgodnieñ, projektów podzia³ów i decyzji administracyjnych; f) wstrzymanie prac w zwi±zku z orzeczeniem organu administracji lub s±du; g) konieczno¶æ wykonania robót dodatkowych, które bêd± niezbêdne do prawid³owego wykonania i zakoñczenia robót objêtych umow± podstawow±, a ich wykonanie wraz z opracowaniem dokumentacji (je¿eli zajdzie taka konieczno¶æ) wymagaæ bêdzie wiêcej ni¿ 2 tygodnie; h) wyst±pienia warunków pogodowych maj±cych wp³yw na niemo¿liwo¶æ prowadzenia robót budowlanych jak: d³ugotrwa³e intensywne opady trwaj±ce bez przerwy powy¿ej 14 dni, powód¼ (czas niezbêdny na osuszenie zalanego terenu i mo¿liwo¶æ kontynuacji lub rozpoczêcia robót), niskie temperatury (poni¿ej -5°C) utrzymuj±ce siê przez okres co najmniej 14 dni, które uniemo¿liwiaj± prowadzenie robót; i) wyst±pienia okoliczno¶ci powoduj±cych konieczno¶æ opracowania oraz uzyskania dodatkowych materia³ów niezbêdnych do prawid³owego zakoñczenia zadania (jak m.in. decyzji zezwalaj±cej na realizacjê inwestycji drogowej, pozwolenia na budowê, zg³oszenia robót nie wymagaj±cych uzyskania pozwolenia na budowê w zakresie koniecznych zmian); j) wstrzymania robót na okres d³u¿szy ni¿ 3 tygodnie spowodowanego wykryciem np.: przedmiotów niebezpiecznych, szcz±tków ludzkich, zabytków, pozosta³o¶ci budowli podziemnych; k) b³êdów projektowych powoduj±cych konieczno¶æ wstrzymania prac lub ich czê¶ci na okres co najmniej 2 tygodni. 2) Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty w zakresie zmiany zakresu przedmiotowego zamówienia ze wzglêdu na: a) ograniczenie zakresu przy ewentualnym jednoczesnym odpowiednim zmniejszeniu wynagrodzenia, je¿eli oka¿e siê, ¿e niektóre elementy sk³adowe dokumentacji projektowo - kosztorysowej bêd± zbêdne z punktu widzenia postêpowania administracyjnego i procesu inwestycyjnego, czego nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawarcia umowy. Zamawiaj±cy pisemnie poinformuje Wykonawcê o zbêdno¶ci którego¶ z elementów. Przyst±pienie do wykonywania poszczególnych elementów dokumentacji nastêpowaæ bêdzie w porozumieniu z Zamawiaj±cym; b) wprowadzenie robót zamiennych, je¿eli ich wprowadzenie nie bêdzie skutkowaæ pogorszeniem parametrów termomodernizacyjnych budynku i autor dokumentacji projektowej zaakceptuje wprowadzone roboty zamienne; c) zmianê przebiegu inwestycji, zmniejszenie lub zwiêkszenie zakresu opracowania, z ewentualn± odpowiedni± zmian± wynagrodzenia, wynikaj±c± z: - b³êdów projektowych; - odbiegajacych od stanu zainwentaryzowanego parametrów budynku, rzêdnych warstw konstrukcyjnych przy poszczególnych elementach robót termomodernizacyjnych i towarzysz±cych, braku mo¿liwo¶ci technicznych wykonania poszczególnego elementu robot; - protestów mieszkañców; - objêcia obiektów lub terenów ochron± (np. ochron± zabytków, jedn± z form ochrony przyrody, w tym obszarem Natura 2000); - niemo¿no¶ci zachowania odleg³o¶ci gwarantuj±cej brak szkodliwego wp³ywu przedsiêwziêcia na ¶rodowisko i zdrowie ludzi; - konieczno¶ci uwzglêdnienia wyników audytów Bezpieczeñstwa Ruchu Drogowego; - wybór innego trybu realizacji inwestycji, powoduj±cego zbêdno¶æ jednych i konieczno¶æ wykonania innych opracowañ. d) zmianê sposobu realizacji robót, je¿eli wykonanie robót w oparciu o projekt budowlany jest niemo¿liwe do wykonania lub istnieje zamienny (korzystniejszy) sposób wykonania robót, pod warunkiem wyra¿enia zgody przez autora projektu budowlanego. 3) Zmiany umowy okre¶lone w ust. 2 wymagaj± sporz±dzenia protoko³u konieczno¶ci podpisanego przez przedstawicieli Zamawiaj±cego i Wykonawcy. 4) Poza przypadkami okre¶lonymi wy¿ej, istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy bêd± mog³y nast±piæ w przypadku zaistnienia omy³ki pisarskiej lub rachunkowej. 4. Wynagrodzenie brutto za wykonanie przedmiotu umowy mo¿e zostaæ zmienione na wniosek Wykonawcy w przypadku urzêdowej zmiany stawki podatku VAT. 5. Zmiana podwykonawcy, wprowadzenie nowego podwykonawcy robót mo¿e nast±piæ na zasadach okre¶lonych w Rozdziale X pkt 6 SIWZ. 6. Ka¿da zmiana niniejszej Umowy wymaga zgody Zamawiaj±cego i formy pisemnego aneksu - pod rygorem niewa¿no¶ci. Zamawiaj±cy zastrzega sobie mo¿liwo¶æ odmowy wyra¿enia zgody na zmianê umowy. Niedopuszczalne s± jednak, pod rygorem niewa¿no¶ci, zmiany postanowieñ zawartej Umowy oraz wprowadzenie nowych postanowieñ do umowy, je¿eli przy ich uwzglêdnieniu nale¿a³oby zmieniæ tre¶æ oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba ¿e zachodzi co najmniej jedna z nastêpuj±cych okoliczno¶ci: 1) Zmiany zosta³y przewidziane w og³oszeniu o zamówieniu lub SIWZ w postaci jednoznacznych postanowieñ umownych, które okre¶laj± ich zakres, w szczególno¶ci mo¿liwo¶æ zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia Wykonawcy, i charakter oraz warunki wprowadzenia zmian. 2) Zmiany dotycz± realizacji dodatkowych dostaw, us³ug lub robót budowlanych od dotychczasowego Wykonawcy, nieobjêtych zamówieniem podstawowym, o ile sta³y siê niezbêdne i zosta³y spe³nione ³±cznie nastêpuj±ce warunki: * zmiana Wykonawcy nie mo¿e zostaæ dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególno¶ci dotycz±cych zamienno¶ci lub interoperacyjno¶ci sprzêtu, us³ug lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego; * zmiana Wykonawcy spowodowa³aby istotn± niedogodno¶æ lub znaczne zwiêkszenie kosztów dla Zamawiaj±cego; * warto¶æ ka¿dej kolejnej zmiany nie przekracza 50% warto¶ci zamówienia okre¶lonej pierwotnie w umowie. 3) Zosta³y spe³nione ³±cznie nastêpuj±ce warunki: * konieczno¶æ zmiany umowy spowodowana jest okoliczno¶ciami, których Zamawiaj±cy, dzia³aj±c z nale¿yt± staranno¶ci± nie móg³ przewidzieæ; * warto¶æ zmiany nie przekracza warto¶ci zamówienia okre¶lonej pierwotnie w umowie. 4) Wykonawcê, któremu Zamawiaj±cy udzieli³ zamówienia, ma zast±piæ nowy Wykonawca: * na podstawie postanowieñ umownych, o których mowa w ppkt 1; * w wyniku po³±czenia, podzia³u, przekszta³cenia, upad³o¶ci, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiêbiorstwa, o ile mowy Wykonawca spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu, nie zachodz± wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie poci±ga to za sob± innych istotnych zmian umowy; * w wyniku przejêcia przez Zamawiaj±cego zobowi±zañ Wykonawcy wzglêdem jego podwykonawców. 5) Zmiany, niezale¿nie od ich warto¶ci, s± nieistotne je¿eli nie wystêpuj± ni¿ej wymienione okoliczno¶ci: * zmienia siê ogólny charakter umowy, w stosunku do charakteru umowy w pierwotnym brzmieniu; * nie zmienia siê ogólnego charakteru umowy i zachodzi co najmniej jedna z nastêpuj±cych okoliczno¶ci: - zmiana wprowadza warunki, które gdyby by³y postawione w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, to w tym postêpowaniu wziêliby lub mogliby wzi±æ udzia³ inni Wykonawcy lub przyjêto by oferty innej tre¶ci; - zmiana narusza równowagê ekonomiczn± umowy na korzy¶æ Wykonawcy w sposób nieprzewidziany pierwotnie w umowie; - zmiana znacznie rozszerza lub zmniejsza zakres ¶wiadczeñ i zobowi±zañ wynikaj±cy z umowy; - polega na zast±pieniu Wykonawcy, któremu Zamawiaj±cy udzieli³ zamówienia nowym Wykonawc±, w przypadkach innych ni¿ wymienione w ppkt 4. 6) £±czna warto¶æ zmian jest mniejsza od 15% warto¶ci zamówienia, okre¶lonej pierwotnie w umowie.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):

¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2020-02-10, godzina: 09:30,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:

Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> polski
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków, które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
POUCZENIE O ¦RODKACH OCHRONY PRAWNEJ 1. Od czynno¶ci Zamawiaj±cego niezgodnej z przepisami ustawy PZP podjêtej w postêpowaniu lub zaniechania czynno¶ci, do której Zamawiaj±cy jest zobowi±zany, Wykonawcy, który ma interes w uzyskaniu zamówienia, poniós³ lub mo¿e ponie¶æ szkodê w wyniku naruszenia przez Zamawiaj±cego przepisów ustawy - przys³uguje odwo³anie. 2. W zwi±zku z warto¶ci± zamówienia mniejszej ni¿ kwoty okre¶lone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy PZP odwo³anie w przypadku tego zamówienia przys³uguje wy³±cznie wobec czynno¶ci: 1) okre¶lenia warunków udzia³u w postêpowaniu; 2) wykluczenia odwo³uj±cego z postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego; 3) odrzucenia oferty odwo³uj±cego; 4) opisu przedmiotu zamówienia; 5) wyboru najkorzystniejszej oferty. 3. Odwo³anie powinno wskazywaæ czynno¶æ lub zaniechanie czynno¶ci Zamawiaj±cego, której zarzuca siê niezgodno¶æ z przepisami ustawy, zawieraæ zwiêz³e przedstawienie zarzutów, okre¶laæ ¿±danie oraz wskazywaæ okoliczno¶ci faktyczne i prawne uzasadniaj±ce wniesienie odwo³ania. 4. Odwo³anie wnosi siê do Prezesa Krajowej Izby Odwo³awczej w formie pisemnej lub w postaci elektronicznej podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomoc± wa¿nego kwalifikowanego certyfikatu lub równowa¿nego ¶rodka, spe³niaj±cego wymagania dla tego rodzaju podpisu. 5. Odwo³uj±cy przesy³a kopiê odwo³ania Zamawiaj±cemu przed up³ywem terminu do wniesienia odwo³ania w taki sposób, aby móg³ on zapoznaæ siê z jego tre¶ci± przed up³ywem tego terminu. 6. Domniemywa siê, i¿ Zamawiaj±cy móg³ zapoznaæ siê z tre¶ci± odwo³ania przed up³ywem terminu do jego wniesienia, je¿eli przes³anie jego kopii nast±pi³o przed up³ywem terminu do jego wniesienia przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej. 7. Wykonawca mo¿e w terminie przewidzianym do wniesienia odwo³ania poinformowaæ Zamawiaj±cego o niezgodnej z przepisami ustawy czynno¶ci podjêtej przez niego lub zaniechaniu czynno¶ci, do której jest on zobowi±zany na podstawie ustawy, na które nie przys³uguje odwo³anie na podstawie art. 180 ust. 2 ustawy PZP. 8. W przypadku uznania zasadno¶ci przekazanej informacji zamawiaj±cy powtarza czynno¶æ albo dokonuje czynno¶ci zaniechanej, informuj±c o tym wykonawców w sposób przewidziany w ustawie PZP dla tej czynno¶ci. 9. Na czynno¶ci, o których mowa w pkt 8, nie przys³uguje odwo³anie, z zastrze¿eniem pkt 2. 10. Odwo³anie wnosi siê w terminie 5 dni od dnia przes³ania informacji o czynno¶ci zamawiaj±cego stanowi±cej podstawê jego wniesienia - je¿eli zosta³y przes³ane w sposób okre¶lony w art. 180 ust. 5 zdanie drugie (drog± elektroniczn±) ustawy PZP albo w terminie 10 dni - je¿eli zosta³y przes³ane w inny sposób. 11. Odwo³anie wobec tre¶ci og³oszenia o zamówieniu, a tak¿e wobec postanowieñ specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi siê w terminie 5 dni od dnia zamieszczenia og³oszenia w Biuletynie Zamówieñ Publicznych lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej. 12. Odwo³anie wobec czynno¶ci innych ni¿ okre¶lone w pkt 10 i 11 wnosi siê w terminie 5 dni od dnia, w którym powziêto lub przy zachowaniu nale¿ytej staranno¶ci mo¿na by³o powzi±æ wiadomo¶æ o okoliczno¶ciach stanowi±cych podstawê jego wniesienia. 13. W przypadku wniesienia odwo³ania wobec tre¶ci og³oszenia o zamówieniu lub postanowieñ specyfikacji istotnych warunków zamówienia zamawiaj±cy mo¿e przed³u¿yæ termin sk³adania ofert. 14. W przypadku wniesienia odwo³ania po up³ywie terminu sk³adania ofert bieg terminu zwi±zania ofert± ulega zawieszeniu do czasu og³oszenia przez Izbê orzeczenia. 15. Zamawiaj±cy, nie pó¼niej ni¿ na 7 dni przed up³ywem wa¿no¶ci wadium, wzywa Wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postêpowania, do przed³u¿enia wa¿no¶ci wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbêdny do zabezpieczenia postêpowania do zawarcia umowy. Je¿eli odwo³anie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie kieruje siê jedynie do Wykonawcy, którego ofertê wybrano jako najkorzystniejsz±. 16. Zamawiaj±cy przesy³a niezw³ocznie, nie pó¼niej ni¿ w terminie 2 dni od dnia otrzymania, kopiê odwo³ania innym Wykonawcom uczestnicz±cym w postêpowaniu, a je¿eli odwo³anie dotyczy tre¶ci og³oszenia o zamówieniu lub postanowieñ specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zamieszcza j± równie¿ na stronie internetowej - wzywaj±c wykonawców do przyst±pienia do postêpowania odwo³awczego. 17. Wykonawca mo¿e zg³osiæ przyst±pienie do postêpowania odwo³awczego w terminie 3 dni od dnia otrzymania kopii odwo³ania, wskazuj±c stronê, do której przystêpuje, i interes w uzyskaniu rozstrzygniêcia na korzy¶æ strony, do której przystêpuje. Zg³oszenie przyst±pienia dorêcza siê Prezesowi Izby w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomoc± wa¿nego kwalifikowanego certyfikatu, a jego kopiê przesy³a siê Zamawiaj±cemu oraz Wykonawcy wnosz±cemu odwo³anie. 18. Wykonawcy, którzy przyst±pili do postêpowania odwo³awczego, staj± siê uczestnikami postêpowania odwo³awczego, je¿eli maj± interes w tym, aby odwo³anie zosta³o rozstrzygniête na korzy¶æ jednej ze stron. 19. Szczegó³y dalszego postêpowania odwo³awczego zawiera ustawa PZP - Dzia³ VI - ¦rodki ochrony prawnej. Postanowienia koñcowe: W sprawach nieuregulowanych w niniejszej specyfikacji maj± zastosowanie przepisy ustawy Prawo zamówieñ publicznych i przepisy Kodeksu Cywilnego w aktualnym brzmieniu.

ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH







Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.