Tre¶æ lub zakres tego przetargu uleg³y zmianie. Zobacz opublikowan± do tego przetargu poprawkê.
Og³oszenie z dnia 2017-05-09
Og³oszenie nr 504009-N-2017 z dnia 2017-05-09 r.
Muzeum Zamkowe w Malborku: Ca³oroczna pielêgnacja zieleni na terenie Muzeum Zamkowego w Malborku. Znak sprawy: ZP.2611.8.2017.bm
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU -
Us³ugi
Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe
Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych
Nie
Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
0%
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy
Nie
Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowaniaNie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych
Nie
Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Muzeum Zamkowe w Malborku, krajowy numer identyfikacyjny
27607328111, ul.
ul. Staro¶ciñska
1
,
82200
Malbork, woj.
pomorskie, pañstwo
Polska, tel.
, e-mail
b.mizgala@zamek.malbork.pl, faks
.
Adres strony internetowej (URL): www.zamek.malbork.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO:
Inny (proszê okre¶liæ):
Instytucja kultury. Muzeum.
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):
Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)
Nie
Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.zamek.malbork.pl
Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
w formie pisemnej ofertê wraz za³±cznikami nale¿y z³o¿yæ zgodnie z paragrafem 11 SIWZ w siedzibie Zamawiaj±cego - adres j.n:
Adres:
Muzeum Zamkowe w Malborku ul. Staro¶ciñska 1, 82-200 Malbork.
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego:
Ca³oroczna pielêgnacja zieleni na terenie Muzeum Zamkowego w Malborku. Znak sprawy: ZP.2611.8.2017.bm
Numer referencyjny:
ZP.2611.8.2017.bm
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Us³ugi
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:
Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest us³uga ¶wiadczona na rzecz Zamawiaj±cego pn. Ca³oroczna pielêgnacja zieleni na terenie Muzeum Zamkowego w Malborku. 2. Zakres i opis przedmiotu zamówienia zosta³ okre¶lony w: Za³±czniku nr 1 do niniejszego SIWZ pn. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia (SOPZ), opracowanym przez zespó³: Miros³aw Jonakowski, Bernard Jesionowski, Rafa³ Panfil. Za³±czniku nr 1a do niniejszego SIWZ pn. Mapa czêstotliwo¶ci koszenia, opracowany przez Bernard Jesionowski. 3. Wymagania organizacyjne: Zamawiaj±cy dopuszcza dokonanie wizji lokalnej obszarów i obiektów, których dotyczy zamówienie, po uprzednim uzgodnieniu terminu z osob± wyznaczon± do porozumiewania siê z Wykonawcami (§ 7 pkt. 16 SIWZ). Zamawiaj±cy w czasie dokonywania przez Wykonawcê wizji lokalnej nie bêdzie udziela³ wyja¶nieñ ani odpowiada³ na pytania. 4. Wymagania dotycz±ce zatrudnienia na podstawie umowy o pracê (klauzule spo³eczne) : 1) Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, w zwi±zku z art. 36 ust. 2 pkt 8a ustawy Pzp, Zamawiaj±cy wymaga, aby osoby (z wy³±czeniem osoby, o której mowa w § 5 ust. 3 pkt. c.3.2.) wykonuj±ce bezpo¶rednio czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia, polegaj±ce na ca³orocznej pielêgnacji terenów zespo³u zamkowego w Malborku, zatrudnieni byli przez Wykonawcê lub Podwykonawcê na podstawie umowy o pracê w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2014r. poz. 1502, z pó¼n. zm.). 2) Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejsz±, w ci±gu 5 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy (dotyczy osób ju¿ zatrudnionych na podstawie umowy o pracê przez Wykonawcê) lub w ci±gu 5 dni kalendarzowych od dnia zatrudnienia nowej osoby na podstawie umowy o pracê, zobowi±zany jest do przed³o¿enia Zamawiaj±cemu (osobie wskazanej we Wzorze umowy) o¶wiadczenia Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych czynno¶ci okre¶lone w pkt. 1) oraz po¶wiadczonych za zgodno¶æ z orygina³em, odpowiednio przez Wykonawcê lub Podwykonawcê, kopii umów o pracê osób wykonuj±cych w trakcie realizacji zamówienia czynno¶ci, których dotyczy ww. o¶wiadczenie. Kopie umów powinny zostaæ zanonimizowane w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych tych osób. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracê i wymiar etatu powinny byæ mo¿liwe do zidentyfikowania. W/w o¶wiadczenie powinno zawieraæ w szczególno¶ci: dok³adne okre¶lenie podmiotu sk³adaj±cego o¶wiadczenie, datê z³o¿enia o¶wiadczenia, wskazanie, ¿e objête wezwaniem czynno¶ci wykonuj± osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracê wraz ze wskazaniem liczby tych osób oraz podpis osoby uprawnionej do z³o¿enia o¶wiadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. 3) Zamawiaj±cy uprawniony bêdzie do kontroli spe³niania przez Wykonawcê wymagañ dot. zatrudniania ww. osób. W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, ka¿dorazowo na ¿±danie Zamawiaj±cego i w terminie wskazanym przez Zamawiaj±cego, Wykonawca zobowi±zany bêdzie do przed³o¿enia o¶wiadczenia o zatrudnieniu przez Wykonawcê lub Podwykonawcê na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych czynno¶ci okre¶lone w pkt. 1) oraz zanonimizowanych kopii tych umów. 4) Nieprzed³o¿enie przez wykonawcê dokumentów, o których mowa w pkt. 2) i 3) bêdzie traktowane jako niewype³nienie obowi±zku zatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez Wykonawcê lub Podwykonawcê, o którym mowa w pkt. 1). 5) W przypadku niewykonania przez Wykonawcê, na wezwanie Zamawiaj±cego, obowi±zków okre¶lonych w pkt. 2) i 3) Zamawiaj±cemu przys³ugiwa³o bêdzie prawo naliczenia Wykonawcy kary umownej w wysoko¶ci 0,5% wynagrodzenia netto wynikaj±cego ze z³o¿onej oferty, za ka¿dy rozpoczêty dzieñ opó¼nienia. Ponadto Zamawiaj±cy bêdzie móg³ odst±piæ od umowy. 6) W przypadku uzasadnionych w±tpliwo¶ci co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcê lub Podwykonawcê, Zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê o przeprowadzenie kontroli przez Pañstwow± Inspekcjê Pracy. 5. Wymagania dotycz±ce pracowników Wykonawcy lub Podwykonawcy bior±cych udzia³ w realizacji przedmiotu zamówienia: 1) Pracownicy Wykonawcy lub Podwykonawcy musz± na terenie zespo³u zamkowego w Malborku nosiæ jednolite ubrania robocze umo¿liwiaj±ce ich jednoznaczn± identyfikacjê z Wykonawc±. 2) Prace objête przedmiotem zamówienia nie mog± zak³ócaæ bie¿±cego funkcjonowania muzeum. 3) Wykonawca wyznaczy osobê do kontaktu w zakresie ca³okszta³tu przedmiotu zamówienia, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia i zgodnie ze szczegó³owym opisem przedmiotu zamówienia. 4) Pracownicy Wykonawcy lub Podwykonawcy zobowi±zani s± do przestrzegania przepisów bhp i p.po¿. Wykonawca ponosi pe³n± odpowiedzialno¶æ prawn± i finansow± za przestrzeganie przepisów bhp i p.po¿. przez podleg³e mu osoby. 6. Inne postanowienia: 1) Zamawiaj±cy udostêpni odp³atnie Wykonawcy pomieszczenie do przechowywania sprzêtu oraz odzie¿y ochronnej. Szczegó³y odno¶nie przedmiotowego pomieszczenia zostan± ustalone miedzy Zamawiaj±cym a Wykonawc± po zakoñczeniu postêpowania; wynikaæ to bêdzie z zapotrzebowania Wykonawcy zwi±zanego m.in. z posiadanym sprzêtem, niezbêdnym do realizacji us³ugi. 2) Zamawiaj±cy ponosi koszty energii elektrycznej i wody niezbêdnych do wykonania us³ugi bêd±cej przedmiotem zamówienia. 3) Na terenie Muzeum Zamkowego obowi±zuje zakaz u¿ywania mechanicznych urz±dzeñ do zamiatania li¶ci (np. dmuchawy, odkurzaczy).
II.5) G³ówny kod CPV: 77310000-6
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
77340000-5 |
77314100-5 |
77300000-3 |
II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
lub dniach:
lub
data rozpoczêcia: lub zakoñczenia:
Okres w miesi±cach | Okres w dniach | Data rozpoczêcia | Data zakoñczenia |
2019-03-31 |
II.9) Informacje dodatkowe: Zamawiaj±cy wymaga, aby zamówienie zosta³o zrealizowane od dnia podpisania umowy do dnia 31 marca 2019r.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków:
Zamawiaj±cy nie stawia szczegó³owych wymagañ w zakresie spe³niania tego warunku.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków:
Zamawiaj±cy nie stawia szczegó³owych wymagañ w zakresie spe³niania tego warunku.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków:
1. Zamawiaj±cy wymaga aby Wykonawca w celu spe³nienia ww. warunku wykaza³, ¿e wykona³, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie us³ugi polegaj±ce na ca³orocznej pielêgnacji terenów zielonych, w tym jedn± w obiekcie o powierzchni terenów zielonych nie mniejszej ni¿ 5 ha; ³±czna warto¶æ brutto obu us³ug nie mniej ni¿ 300.000,00 z³ (s³ownie: trzysta tysiêcy z³otych);
W przypadku gdy przedmiotem zamówienia s± ¶wiadczenia okresowe i ci±g³e, Zamawiaj±cy dopuszcza nie tylko zamówienia wykonane (tj. zakoñczone), ale równie¿ wykonywane. W takim przypadku czê¶æ zamówienia ju¿ faktycznie wykonana musi wype³niaæ wymogi okre¶lone przez Zamawiaj±cego.
U W A G A :
W przypadku sk³adania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, niniejszy warunek udzia³u w postêpowaniu musi spe³niæ co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
2. Zamawiaj±cy wymaga od Wykonawcy dysponowania odpowiednim potencja³em technicznym (sprzêt, narzêdzia, urz±dzenia i materia³y itp.) zapewniaj±cym realizacjê niniejszego zamówienia - Wykonawca z³o¿y stosowne o¶wiadczenie w Formularzu oferty.
3. Zamawiaj±cy wymaga aby Wykonawca w celu spe³nienia ww. warunku wykaza³, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ osobami, które zamierza skierowaæ do realizacji niniejszego zamówienia publicznego tj.;
1. kierownika prac posiadaj±cego:
a. wykszta³cenie minimum ¶rednie w specjalno¶ci ogrodnictwo;
b. 2-letnie do¶wiadczenie w pracach przy pielêgnacji za³o¿eñ zieleni; pod pojêciem zabytkowych za³o¿eñ zieleni Zamawiaj±cy rozumie zarówno historyczne za³o¿enia zieleni jak i za³o¿enia zieleni wspó³czesne znajduj±ce siê na terenie obiektu wpisanego do rejestru zabytków;
2. jedn± osobê posiadaj±c±:
a. kwalifikacje zawodowe do wykonywania zabiegów leczniczych i pielêgnacyjnych drzew i krzewów, w tym tak¿e drzew i krzewów pomnikowych;
b. 5-letnie do¶wiadczenie polegaj±ce na wykonywaniu zabiegów leczniczych i pielêgnacyjnych drzew i krzewów, w tym tak¿e drzew i krzewów pomnikowych;
3. zespó³ pracowników (minimum trzy osoby) posiadaj±cych co najmniej 2-letnie do¶wiadczenie w pielêgnacji za³o¿eñ zieleni, które bêd± stanowi³y sta³± obsadê zajmuj±c± siê wy³±cznie pielêgnacj± terenów zielonych.
U W A G A:
W przypadku sk³adania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, niniejszy warunek udzia³u w postêpowaniu musi spe³niæ co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
Zamawiaj±cy wymaga od Wykonawców wskazania w ofercie imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± odpowiednio o kwalifikacjach zawodowych, do¶wiadczeniu i wykszta³ceniu tych osób.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
1.Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nim stosunków prawnych.
2. Wykonawca, który bêdzie polegaæ na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodniæ Zamawiaj±cemu, ¿e realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów, w szczególno¶ci przedstawiaj±c w tym celu zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Tre¶æ dokumentu lub dokumentów maj±cych potwierdziæ, ¿e Wykonawca bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami w stopniu umo¿liwiaj±cym nale¿yte wykonanie zamówienia publicznego oraz celem dokonania oceny, czy stosunek ³±cz±cy Wykonawcê z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostêp do ich zasobów, powinna bezspornie i jednoznacznie wskazywaæ na:
1) zakres dostêpnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcê, przy wykonywaniu zamówienia,
3) zakres i okres udzia³u innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia,
4) czy podmiot, na zdolno¶ciach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, zrealizuje us³ugi, których wskazane zdolno¶ci dotycz±.
3. Zobowi±zanie, o którym mowa w ust. 5 nale¿y z³o¿yæ w oryginale wraz z ofert±.
4. Zamawiaj±cy oceni czy udostêpniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolno¶ci techniczne lub zawodowe pozwalaj± na wykazanie przez Wykonawcê spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu oraz zbada, czy nie zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 13-22 i ust. 5 ustawy Pzp.
5. Je¿eli zdolno¶ci techniczne lub zawodowe podmiotu, o którym mowa w art. 22a ust.1 ustawy Pzp, nie potwierdzaj± spe³nienia przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu lub zachodz± wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiaj±cy ¿±da, aby Wykonawca w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego:
a) zast±pi³ ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
b) zobowi±za³ siê do osobistego wykonania odpowiedniej czê¶ci zamówienia, je¿eli wyka¿e zdolno¶ci techniczne lub zawodowe, których mowa w art. 22a ust. 1 ustawy.
6. Wykonawca, który powo³uje siê na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spe³niania, w zakresie, w jakim powo³uje siê na ich zasoby, warunków udzia³u w postêpowaniu - zamieszcza informacje o tych podmiotach w o¶wiadczeniach, o których mowa w pkt. III.3. Og³oszenia.,
7. Wykonawca, który zamierza powierzyæ wykonanie czê¶ci zamówienia Podwykonawcom w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udzia³u w postêpowaniu, zamieszcza informacjê o Podwykonawcach w o¶wiadczeniach, o którym mowa w pkt. III.. Og³oszenia.
8. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenia, o których mowa w pkt. III., Og³oszenia, sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. Dokument ten potwierdza spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
9. Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy Pzp, zobowi±zany jest do przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. III.4. Og³oszenia.
10. W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienia przez kilku Wykonawców - Wykonawca winien za³±czyæ do oferty Pe³nomocnictwo podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie ubiegaj±ce siê o udzielenie zamówienia, z³o¿one w formie orygina³u lub kopii, potwierdzonej za zgodno¶æ z orygina³em notarialnie.
11. W przypadku ustanowienia przez Wykonawcê pe³nomocnika, do oferty nale¿y za³±czyæ orygina³ udzielonego pe³nomocnictwa lub notarialnie potwierdzon± jego kopiê. Z tre¶ci pe³nomocnictwa musi jednoznacznie wynikaæ zakres umocowania do czynno¶ci zwi±zanych z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, w szczególno¶ci do podpisania i z³o¿enia oferty.
III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak
Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie
odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z zastrze¿eniem paragrafu 7 ust. 6. SIWZ.
III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
1. wykaz us³ug zgodny ze wzorem stanowi±cym za³±cznik nr 4 do SIWZ, w celu spe³niania warunku okre¶lonego w § 5 ust. 3 pkt. c.1. SIWZ potwierdzaj±cych wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te us³ugi zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego us³ugi by³y wykonywane, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - o¶wiadczenie wykonawcy; w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wydane nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu;
2. wykaz osób, zgodny ze wzorem stanowi±cym za³±cznik nr 5 do SIWZ, w celu spe³niania warunku okre¶lonego w § 5 ust. 3 pkt. c.3. SIWZ, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresy wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami.
3. Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy Pzp, zobowi±zany jest do przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w § 7. ust. 3 pkt. 2) SIWZ.
4. Wykonawca, który bêdzie polegaæ na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodniæ Zamawiaj±cemu, ¿e realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów, w szczególno¶ci przedstawiaj±c w tym celu zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Tre¶æ dokumentu lub dokumentów maj±cych potwierdziæ, ¿e Wykonawca bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami w stopniu umo¿liwiaj±cym nale¿yte wykonanie zamówienia publicznego oraz celem dokonania oceny, czy stosunek ³±cz±cy Wykonawcê z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostêp do ich zasobów, powinna bezspornie i jednoznacznie wskazywaæ na:
1) zakres dostêpnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcê, przy wykonywaniu zamówienia,
3) zakres i okres udzia³u innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia,
4) czy podmiot, na zdolno¶ciach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, zrealizuje us³ugi, których wskazane zdolno¶ci dotycz±.
5. Zobowi±zanie, o którym mowa w ust. 5 nale¿y z³o¿yæ w oryginale wraz z ofert±.
6. Zamawiaj±cy oceni czy udostêpniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolno¶ci techniczne lub zawodowe pozwalaj± na wykazanie przez Wykonawcê spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu oraz zbada, czy nie zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 13-22 i ust. 5 ustawy Pzp.
7. Je¿eli zdolno¶ci techniczne lub zawodowe podmiotu, o którym mowa w art. 22a ust.1 ustawy Pzp, nie potwierdzaj± spe³nienia przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu lub zachodz± wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiaj±cy ¿±da, aby Wykonawca w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego:
a) zast±pi³ ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
b) zobowi±za³ siê do osobistego wykonania odpowiedniej czê¶ci zamówienia, je¿eli wyka¿e zdolno¶ci techniczne lub zawodowe, których mowa w art. 22a ust. 1 ustawy.
8. Je¿eli dokumenty, o których mowa powy¿ej, dostêpne s± w formie elektronicznej pod okre¶lonymi adresami internetowymi ogólnodostêpnych i bezp³atnych baz danych w szczególno¶ci rejestrów publicznych w rozumieniu Ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne (tekst jednolity Dz.U. z 2017 poz. 570), Wykonawca wskazuje te dokumenty wraz z adresami stron internetowych w Formularzu oferty a Zamawiaj±cy pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcê o¶wiadczenia lub dokumenty.
Je¿eli wymagane od Wykonawcy dokumenty znajduj± siê w posiadaniu Zamawiaj±cego, Wykonawca wskazuje te dokumenty i o¶wiadczenia w Formularzu oferty podaj±c nazwê i numer postêpowania a Zamawiaj±cy korzysta z nich o ile s± aktualne.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. W trybie art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp - Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp (informacja z otwarcia ofert), przeka¿e Zamawiaj±cemu o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp sporz±dzone wg wzoru, który Zamawiaj±cy zamie¶ci na swojej stronie internetowej wraz z informacj± z otwarcia ofert. W przypadku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej Wykonawca mo¿e z³o¿yæ wraz z z³o¿eniem o¶wiadczenia, dokumenty b±d¼ informacje potwierdzaj±ce, ¿e powi±zania z innym wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w niniejszym postêpowaniu. 2. Oferta musi zawieraæ: 1) wype³niony i podpisany Formularz oferty wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 3 do SIWZ; 2) wype³nione i podpisane O¶wiadczenia stanowi±ce odpowiednio za³±czniki nr 2 i 2a do SIWZ, o których mowa w § 7 ust. 1. pkt. 1) i 2) SIWZ; 3) dowód wniesienia wadium; 4) Pe³nomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy (Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie) o ile ofertê sk³ada pe³nomocnik, o którym mowa w § 7 ust. 10 pkt. 2) i 3) SIWZ; 5) Zobowi±zanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w § 5 ust. 5 i 6 SIWZ - je¶li dotyczy; 6) dokumenty, o których mowa w § 7 ust. 10 - w zakresie w jakim dotycz± Wykonawcy; 7) w przypadku wykonywania czê¶ci zamówienia przez Podwykonawców, informacjê na temat czê¶ci zamówienia, której wykonanie Wykonawca powierzy Podwykonawcom (w Formularzu oferty ) zgodnie z § 28 SIWZ; 8) harmonogram rzeczowy na okres roczny, dla ukazania czasokresu pielêgnacji terenów zielonych. Od przysz³ego Wykonawcy Zamawiaj±cy oczekuje w w/w harmonogramie ramowego opisu planowanych prac koniecznych do wykonania przedmiotu zamówienia.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium w kwocie 15.000,00 PLN (s³ownie: piêtna¶cie tysiêcy z³otych) przed up³ywem terminu sk³adania ofert w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
a. pieni±dzu,
b. porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym;
c. gwarancjach bankowych;
d. gwarancjach ubezpieczeniowych;
e. w porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 Ustawy z dnia 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (tekst jednolity Dz.U. z 2016 poz. 359).
2. W przypadku wniesienia wadium w pieni±dzu Wykonawca wp³aca wadium, przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego: BGK O/Gdañsk Nr 05 1130 1121 0006 5623 8690 0001 z dopiskiem: Wadium - Ca³oroczna pielêgnacja zieleni - ZP.2611.8.2017.bm.
3. Skuteczne wniesienie wadium w pieni±dzu nastêpujê z chwil± uznania ¶rodków pieniê¿nych na rachunku bankowym Zamawiaj±cego, o którym mowa ust. 2. przed up³ywem sk³adania ofert (tj. przed up³ywem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin sk³adnia ofert).
4. Zamawiaj±cy zaleca aby w przypadku wniesienia wadium w formie pieniê¿nej - dokument potwierdzaj±cy dokonanie przelewu wadium zosta³ za³±czony do oferty;
5. W przypadku wnoszenia wadium w innych formach ni¿ w pieni±dzu, wymagane jest do³±czenie do oferty orygina³u dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiaj±cego. Z jego tre¶ci winno wynikaæ bezwarunkowe zobowi±zanie Gwaranta do wyp³aty na pierwsze ¿±danie Zamawiaj±cego zgodnie z przes³ankami utraty wadium okre¶lonymi w art. 46 ust. 4a i ust. 5 uPzp. Dokumenty te musz± zachowywaæ wa¿no¶æ przez ca³y okres, w którym Wykonawca jest zwi±zany ofert±.
6. Zamawiaj±cy dokona zwrotu wadium lub zatrzymania wadium na zasadach okre¶lonych w art. 46 ustawy Pzp.
IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa bêdzie zawarta:
Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
Nie
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem)
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:
Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:
Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Nie
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
Cena | 60 |
Czas reakcji na zg³oszenie | 30 |
Termin p³atno¶ci | 10 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:
Wstêpny harmonogram postêpowania:
Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ: Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:
Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:
Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
licytacja wieloetapowa
Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Nie
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zakres praw i obowi±zków zwi±zanych z realizacj± zamówienia okre¶la projekt umowy pn. Wzór umowy stanowi±cy za³. nr 6 do SIWZ. 2. Wprowadzenie zmian do tre¶ci umowy wymaga sporz±dzenia pod rygorem niewa¿no¶ci pisemnego aneksu z zastrze¿eniem art. 144 ustawy Prawo zamówieñ publicznych. 3. Zamawiaj±cy, zgodnie z art. 142 ust. 5 i art. 144 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian postanowieñ zawartej Umowy w stosunku do tre¶ci oferty na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wyst±pienia co najmniej jednej z okoliczno¶ci w przypadku zmiany: a. stawki podatku od towarów i us³ug, b. wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê, albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê, c. zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne - je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcê. 4. Nale¿ne Wykonawcy wynagrodzenie okre¶lone umow± mo¿e ulec zmianie z zachowaniem formy pisemnego aneksu w przypadku zaistnienia jednej z okoliczno¶ci okre¶lonych w ust. 3. 5. Zmiana wysoko¶ci wynagrodzenia obowi±zywaæ bêdzie od dnia wej¶cia w ¿ycie przepisów bêd±cych podstaw± zmian. 6. W przypadku o którym mowa w ust. 3.a. kwota netto nie ulegnie zmianie, a jej warto¶æ brutto zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów. 7. W przypadku o którym mowa w ust. 3.b. kwota netto ulegnie proporcjonalnej zmianie o warto¶æ wzrostu ca³kowitych kosztów ponoszonych przez wykonawcê wynikaj±cych ze zmiany wynagrodzeñ osób bezpo¶rednio wykonuj±cych zamówienie, z uwagi na wysoko¶æ zmienionego minimalnego wynagrodzenia, z uwzglêdnieniem wszystkich obci±¿eñ publiczno-prawnych od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia. 8. W przypadku o którym mowa w ust. 3.c. kwota netto ulegnie proporcjonalnej zmianie o warto¶æ wzrostu ca³kowitych kosztów ponoszonych przez Wykonawcê wynikaj±cych z tej zmiany. 9. Za wyj±tkiem zmiany okoliczno¶ci o których mowa w ust. 3.a. zmiana wysoko¶ci wynagrodzenia wymaga uprzednio udokumentowania przez Wykonawcê wysoko¶ci dodatkowych kosztów ponoszonych przez Wykonawcê wskutek wprowadzenia zmian przepisów. 10. Zmiana osób lub Podwykonawcy, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, nie wymaga aneksu do umowy. Zmiana jest mo¿liwa na inne osoby spe³niaj±ce wymogi okre¶lone w SIWZ, a dla skutecznej zmiany niezbêdne jest uzyskanie zgody Zamawiaj±cego na zaproponowan± osobê. 11. Je¿eli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powo³ywa³ siê, na zasadach okre¶lonych w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, Wykonawca jest obowi±zany wykazaæ Zamawiaj±cemu, ¿e proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spe³nia je w stopniu nie mniejszym ni¿ Podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powo³ywa³ siê w trakcie postêpowania o udzielenie zamówienia. 12. Wszystkie powy¿sze postanowienia stanowi± katalog zmian, na które Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê. Nie stanowi± one jednocze¶nie zobowi±zania do wyra¿enia takiej zgody. 13. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówieñ publicznych: a. zmiana danych zwi±zanych z obs³ug± administracyjno-organizacyjn± Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego); b. zmiany danych teleadresowych. 14. Pozosta³e zmiany: a. si³a wy¿sza uniemo¿liwiaj±ca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ; b. zmiany uzasadnione okoliczno¶ciami, o których mowa w art. 3571 Kodeksu cywilnego; c. gdy zaistnieje inna okoliczno¶æ prawna, ekonomiczna lub techniczna, skutkuj±ca niemo¿liwo¶ci± wykonania lub nale¿ytego wykonania umowy zgodnie z SIWZ.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):
¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: , godzina: 9:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:
Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> polski.
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
A. Dokumenty podmiotów zagranicznych: 1) Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentu, o którym mowa w § 6a ust. 3 pkt 2) SIWZ, sk³ada dokument wystawiony w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±cy, ¿e nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 2) Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentu, o którym mowa w pkt 1, zastêpuje siê go dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt 1 stosuje siê. 3) W przypadku w±tpliwo¶ci co do tre¶ci dokumentu z³o¿onego przez wykonawcê, Zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê do w³a¶ciwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbêdnych informacji dotycz±cych tego dokumentu. 4) W przypadku wskazania przez Wykonawcê dostêpno¶ci o¶wiadczeñ lub dokumentów wymaganych w niniejszym postêpowaniu, w formie elektronicznej pod okre¶lonymi adresami internetowymi ogólnodostêpnych i bezp³atnych baz danych, Zamawiaj±cy pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcê o¶wiadczenia lub dokumenty. B. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, przed podpisaniem umowy zobowi±zany jest: 1) wnie¶æ zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy, o którym mowa w § 16. SIWZ; 2) przed³o¿yæ Zamawiaj±cemu, potwierdzon± za zgodno¶æ z orygina³em, kopiê umowy reguluj±cej wspó³pracê Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, je¿eli oferta wybrana jako najkorzystniejsza zosta³a z³o¿ona przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia; 3) przedstawienia Zamawiaj±cemu do akceptacji harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji zadania, niezbêdnego do realizacji p³atno¶ci za wykonywanie przedmiotu zamówienia w danym okresie czasu; 4) przedstawienia Zamawiaj±cemu kopii aktualnej polisy na kwotê nie ni¿sz± ni¿ 100.000,00 z³ (s³ownie: sto tysiêcy z³otych), a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia oraz dokument po¶wiadczaj±cy zap³atê wymagalnej sk³adki.
ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH
INNE PRZETARGI Z MALBORKA
- Zakup sprzêtu informatycznego i oprogramowania
- Wykonanie us³ugi serwisowej 2 szt. hangarów typu lekkiego, 4 szt. bram wjazdowych MEGADOOR, naprawy osuszacza i styków nagrzewnicy IR
- Wykonanie robót budowlanych polegaj±cych na remoncie czê¶ciowym hangarów typu lekkiego obejmuj±cy wymianê poszycia 2 szt. bram wjazdowych MEGADOOR typ S-1500 ( bud. 176 i 177)
- Wykonanie ¶cinki oraz utwardzenia pobocza na drogach Powiatu Malbork
- Remont czê¶ciowy budynku nr 11 na terenie kompleksu wojskowego w m. Malbork w 22.BLT w Malborku
- Dostawa doposa¿enia stanowisk pracy w celu zapewnienia ergonomii oraz bezpieczeñstwa stanowiska pracy w ramach Projektu "Wsparcie pracowników w Mie¶cie Malbork"
wiêcej: przetargi w Malborku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja alejki parkowej w Parku nad Wart±
- Przebudowa placu przy pomniku 15. Pu³ku U³anów Poznañskich przy ul. Ludgardy w Poznaniu
- Roboty budowlane zwi±zane z remontem czê¶ci piwnicznej budynku Pañstwowej Szko³y Muzycznej I i II Stopnia w Nowym Targu - filia (obiekt) w Rabce Zdrój - II postêpowanie
- Modernizacja terenu zewnêtrznego Szko³y Podstawowej nr 405 przy ul. Na Uboczu 9
- Koszenie poboczy dróg powiatowych na terenie gmin: Kunice, Legnickie Pole, Mi³kowice
- Zwalczanie inwazyjnych gatunków obcych II- rdestowca sachaliñskiego, naw³oci pó¼nej i kanadyjskiej oraz rudbekii nagiej na terenie Bieszczadzkiego Parku Narodowego w 2025 r.
wiêcej: Us³ugi ogrodnicze »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.