eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi OtwockDostawa urządzeń laboratoryjnych do NCBJ Ośrodka Radioizotopów POLATOM - 12 części

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2018-12-19

Ogłoszenie nr 500303752-N-2018 z dnia 19-12-2018 r.

Narodowe Centrum Badań Jądrowych Ośrodek Radioizotopów POLATOM: Dostawa urządzeń laboratoryjnych do NCBJ Ośrodka Radioizotopów POLATOM - 12 części

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 636803-N-2018

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Narodowe Centrum Badań Jądrowych Ośrodek Radioizotopów POLATOM, Krajowy numer identyfikacyjny 102404300000, ul. ul. Andrzeja Sołtana 7, 05400 Otwock, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 22 273 17 00, 273 17 01, e-mail w.wozniak@polatom.pl, faks 22 718 03 50.
Adres strony internetowej (url): www.polatom.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: Instytut badawczy

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Dostawa urządzeń laboratoryjnych do NCBJ Ośrodka Radioizotopów POLATOM - 12 części

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

32/P/2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Dostawy

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem niniejszego, podzielonego na 12 części zamówienia, jest dostawa do siedziby NCBJ Ośrodka Radioizotopów POLATOM następujących, fabrycznie nowych urządzeń laboratoryjnych: Część Nr 1 - Zestaw do HPLC - 1 szt. Część Nr 2 - Autosampler do chromatografii - 1 szt. Część Nr 3 - Komora rękawicowa do pracy w atmosferze gazu obojętnego - 1 szt. Część Nr 4 - Detektor radiometryczny do chromatografii cieczowej - 1 szt. Część Nr 5 - Zestaw pomp do chromatografii cieczowej - 1 szt. Część Nr 6 - Aparat do pomiaru temperatury - 1 szt. Część Nr 7 - Chłodziarko zamrażarka - 1 szt. Część Nr 8 - Chłodziarka laboratoryjna - 1 szt. Część Nr 9 - Komora klimatyczna - 1 szt. Część Nr 10 - Mieszadło magnetyczne z grzaniem - 1 szt. Część Nr 11 - Domek osłonny z ołowiu do pracy z detektorem HPGe - 1 szt. Część Nr 12 - Wielokanałowy scyntylacyjny licznik gamma wraz z oprogramowaniem i komputerem - 1 szt. Zamawiane urządzenia laboratoryjne wraz z akcesoriami muszą spełniać parametry techniczne oraz inne wymagania określone dla każdego z nich w Załączniku A do SIWZ - Specyfikacje techniczne.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

tak

II.5) Główny Kod CPV: 38432200-4


Dodatkowe kody CPV: 38900000-4, 42122500-5, 38500000-0, 39711100-0, 39711130-9, 38970000-5, 38436400-4, 38540000-2, 38945000-7

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1

NAZWA: Zestaw do HPLC - 1 szt.

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 22/11/2018
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 250000.00
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: "SHIM-POL A.M. BORZYMOWSKI" E. Borzymowska-Reszka, A. Reszka Spółka Jawna
Email wykonawcy: biuro@shim-pol.pl
Adres pocztowy: ul. Lubomirskiego 5
Kod pocztowy: 05-080
Miejscowość: IZABELIN
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 212174.22
Oferta z najniższą ceną/kosztem 212174.22
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 212174.22
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:

Umowa Nr DE/41/2018


CZĘŚĆ NR: 2

NAZWA: Autosampler do chromatografii - 1 szt.

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 22/11/2018
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 80000.00
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: "SHIM-POL A.M. BORZYMOWSKI" E. Borzymowska-Reszka, A. Reszka Spółka Jawna
Email wykonawcy: biuro@shim-pol.pl
Adres pocztowy: ul. Lubomirskiego 5
Kod pocztowy: 05-080
Miejscowość: Izabelin
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 63911.42
Oferta z najniższą ceną/kosztem 63911.42
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 63911.42
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:

Umowa Nr DE/41/2018


CZĘŚĆ NR: 3

NAZWA: Komora rękawicowa do pracy w atmosferze gazu obojętnego - 1 szt.

Postępowanie / część zostało unieważnione

tak

Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne: W odpowiedzi na ogłoszenie o niniejszym postępowaniu w zakresie ww. części do Zamawiającego nie wpłynęły żadne oferty. Uzasadnienie prawne: Na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 1) ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu.

CZĘŚĆ NR: 4

NAZWA: Detektor radiometryczny do chromatografii cieczowej - 1 szt.

Postępowanie / część zostało unieważnione

tak

Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne: W odpowiedzi na ogłoszenie o niniejszym postępowaniu w zakresie Części Nr 4 do Zamawiającego wpłynęła jedna oferta, której cena przekracza kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia. Uzasadnienie prawne: Na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba, że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.

CZĘŚĆ NR: 5

NAZWA: Zestaw pomp do chromatografii cieczowej - 1 szt.

Postępowanie / część zostało unieważnione

tak

Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne: W odpowiedzi na ogłoszenie o niniejszym postępowaniu w zakresie ww. części do Zamawiającego nie wpłynęły żadne oferty. Uzasadnienie prawne: Na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 1) ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu.

CZĘŚĆ NR: 6

NAZWA: Aparat do pomiaru temperatury - 1 szt.

Postępowanie / część zostało unieważnione

tak

Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne: W odpowiedzi na ogłoszenie o niniejszym postępowaniu w zakresie ww. części do Zamawiającego nie wpłynęły żadne oferty. Uzasadnienie prawne: Na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 1) ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu.

CZĘŚĆ NR: 7

NAZWA: Chłodziarko zamrażarka - 1 szt.

Postępowanie / część zostało unieważnione

tak

Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne: W odpowiedzi na ogłoszenie o niniejszym postępowaniu w zakresie ww. części do Zamawiającego nie wpłynęły żadne oferty. Uzasadnienie prawne: Na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 1) ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu.

CZĘŚĆ NR: 8

NAZWA: Chłodziarka laboratoryjna - 1 szt.

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 27/11/2018
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 5000.00
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: VWR International Sp. z o.o.
Email wykonawcy: adriana.kijko@vwr.com
Adres pocztowy: ul. Limbowa 5
Kod pocztowy: 80-175
Miejscowość: Gdańsk
Kraj/woj.: pomorskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 8051.28
Oferta z najniższą ceną/kosztem 8051.28
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 8051.28
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:

Umowa Nr DE/42/2018


CZĘŚĆ NR: 9

NAZWA: Komora klimatyczna - 1 szt.

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 27/11/2018
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 45000.00
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: VWR International Sp. z o.o.
Email wykonawcy: adriana.kijko@vwr.com
Adres pocztowy: ul. Limbowa 5
Kod pocztowy: 80-175
Miejscowość: GDAŃSK
Kraj/woj.: pomorskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 41848.29
Oferta z najniższą ceną/kosztem 41848.29
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 41848.29
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:

Umowa Nr DE/42/2018


CZĘŚĆ NR: 10

NAZWA: Mieszadło magnetyczne z grzaniem - 1 szt.

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 21/11/2018
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 3000.00
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Jarwis spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Email wykonawcy: biuro@jarwis.pl
Adres pocztowy: ul. Morelowa 6,
Kod pocztowy: 20-704
Miejscowość: Lublin
Kraj/woj.: lubelskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 3062.70
Oferta z najniższą ceną/kosztem 3062.70
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 3062.70
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:

Umowa Nr DE/39/2018


CZĘŚĆ NR: 11

NAZWA: Domek osłonny z ołowiu przeznaczony do pracy z detektorem HPGe - 1 szt.

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 19/12/2018
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 130000.00
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Canberra Packard Sp. z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Królowej Marysieńki 24B
Kod pocztowy: 02-954
Miejscowość: WARSZAWA
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 153750.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 153750.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 153750.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:

Umowa Nr DE/50/2018


CZĘŚĆ NR: 12

NAZWA: Wielokanałowy scyntylacyjny licznik gamma wraz z oprogramowaniem i komputerem - 1 szt.

Postępowanie / część zostało unieważnione

tak

Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne: W odpowiedzi na ogłoszenie o niniejszym postępowaniu w zakresie ww. części do Zamawiającego nie wpłynęły żadne oferty. Uzasadnienie prawne: Na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 1) ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu.

IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.