eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi RadomRewitalizacja Ratusza przy ul. Rynek 1



Ogłoszenie z dnia 2018-11-05

Ogłoszenie nr 500263744-N-2018 z dnia 05-11-2018 r.

Radom: Rewitalizacja Ratusza przy ul. Rynek 1
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 522748-N-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 96385-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 110163-2017

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasta Radomia, Krajowy numer identyfikacyjny 67022345100000, ul. ul. Jana Kilińskiego 30, 26-600 Radom, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 483 620 471, e-mail inwest@umradom.pl, faks .
Adres strony internetowej (url): www.bip.radom.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Rewitalizacja Ratusza przy ul. Rynek 1

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

In.III.271.7.2017

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie rewitalizacji zespołu zabudowań dawnego ratusza (ratusz, oficyna) wpisanego do rejestru zabytków wraz z zagospodarowaniem terenu i wykonanie niezbędnych zewnętrznych instalacji i przyłączy w obrębie działek nr 31, 30/1, 29, 21, 63 i ulic: Rynek, Wolność i Szwarlikowskiej w Radomiu. Obecny stan techniczny elementów konstrukcyjnych budynków wymaga uzupełnienia wieńców, wzmocnienia nadproży, wzmocnienia i wymiany elementów konstrukcji dachu, wzmocnienia osuszenia i izolacji zawilgoconych ścian fundamentowych.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45400000-1,

45300000-0,

45260000-7

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
20.07.2017 r. - 06.12.2018 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: Rewitalizacja Ratusza przy ul. Rynek 1
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 20/07/2017
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

Betonox Construction Sopot S.A., Sp. k., , ul. Pokorniewskiego 4, 81-860, Sopot, kraj/woj. pomorskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 8536585.37 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
05/11/2018

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
Stosownie do treści § 21a pkt 1 ppkt 1 lit. a Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzono protokół konieczności z którego wynika, że z przyczyn niemożliwych do przewidzenia na etapie sporządzania dokumentacji projektowej wykonanie określonej części robót zgodnie z dokumentacją jest niemożliwe, a z uwagi na wymogi sztuki budowlanej i wiedzy technicznej konieczne jest wykonanie robót dodatkowych oraz zamiennych.

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zmiany dotyczą realizacji przez dotychczasowego Wykonawcę robót budowlanych, nieobjętych zamówieniem podstawowym, które to roboty stały się niezbędne do wykonania a zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych i technicznych, oraz spowodowałaby istotną niedogodność i znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego natomiast wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
Konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, a wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
W następstwie niemożliwych do wcześniejszego przewidzenia ujawnionych w trakcie realizacji robót okoliczności opisanych w protokole z dn. 09.08.2018r., ustalono, iż wykonanie określonej części robót zgodnie z pierwotną dokumentacją jest niemożliwe, a konieczne -z uwagi na wymogi sztuki budowlanej i wiedzy technicznej- stało się wykonania n/w prac (niezbędnych dla prawidłowej realizacji robót) dodatkowych oraz zamiennych: - dokonanie dodatkowej wymiany części stolarki drewnianej w wieży Ratusza, która uległa znacznej degradacji w czasie wyłączenia budynku z użytkowania, - dodatkowy remont i wzmocnienie stropu nad parterem Ratusza, wzmocnienie dachu częściową wymianą odeskowania w budynku Ratusza, wymiana części konstrukcji dachu nad oficyną, których stan całkowitej degradacji stwierdzono w trakcie realizacji robót, po zdemontowaniu starych materiałów, - wykonanie zabezpieczenia p.poż. stropów Kleina i drewnianych, niezbędne dla zapewnienia bezpieczeństwa obiektu, - pogrubienie tynków i wykonanie dodatkowych okładzin ścian w oficynie (z uwagi na stwierdzenie ponadnormatywnych odchyleń na istniejących ścianach po skuciu starych, zdegradowanych tynków, co uniemożliwiło odtworzenie ich w pierwotnych rozwiązaniach technicznych), - wykonanie dodatkowych nadproży i poszerzeń części otworów drzwiowych (konieczność realizacji w/w prac w następstwie stwierdzonego w trakcie realizacji robót złego stanu technicznego istniejących elementów i konieczności ich dostosowania do obecnych norm technicznych użytkowych). W/w zakres koniecznych robót dodatkowych oraz zamiennych uzyskał stosowne akceptacje od inspektora nadzoru, autorów dokumentacji projektowej oraz Konserwatora Zabytków. W związku z realizacją przedmiotowych robót dodatkowych i zamiennych o zmianie (zwiększeniu o kwotę 902.414,01 zł brutto) ulega wynagrodzenie Wykonawcy. Zmiana wynagrodzenia nastąpiła i została wyliczona w oparciu o stosowne zapisy umowy. Jako, że konieczność realizacji robót dodatkowych i zamiennych ze względu na zasady wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, konieczność organizacji dod. dostaw etc. wymaga dodatkowego czasu ponad termin wynikający z pierwotnie zawartej umowy, wydłużeniu -o okres 40 dni, tj. o okres konieczny do prawidłowej realizacji w/w robót- ulega termin wykonania zamówienia, tym samym Strony ustalają, że przedmiot Umowy zostanie wykonany w terminie maks. do dn. 5 kwietnia 2019r. (zmiana terminu wykonania zamówienia w takich okolicznościach jest dopuszczalna, bowiem została przewidziana w § 21a pkt 1 ppkt 2 lit. a SIWZ).

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Jest do drugie Ogłoszenie o Zmianie niniejszej Umowy (w dn. 05.04.2018r. opublikowano Ogłoszenie nr 500072712-N-2018).

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.