eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi OdolanówŚwiadczenie usług w ogólnym interesie gospodarczym



Ogłoszenie z dnia 2018-10-23

Ogłoszenie nr 500253992-N-2018 z dnia 23-10-2018 r.

Gmina i Miasto Odolanów: Świadczenie usług w ogólnym interesie gospodarczym

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Gmina i Miasto Odolanów, Krajowy numer identyfikacyjny 25085512700000, ul. Rynek 11, 63430 Odolanów, woj. wielkopolskie, państwo Polska, tel. 62 733 15 81, e-mail zp@odolanow.pl, faks 62 733 38 92.
Adres strony internetowej (url): www.odolanow.pl
Adres profilu nabywcy: www.bip.odolanow.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Świadczenie usług w ogólnym interesie gospodarczym

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

ZP.271.1.950.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie Punktu gromadzenia odpadów problemowych w miejscowości Raczyce. Punkt będzie spełniać rolę punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (pszoka). Zadanie będzie trwać przez okres 5 ciu lat od 1 września 2019 r. do 31 sierpnia 2024 r. Zamawiający na okres trwania zamówienia użyczy Wykonawcy punkt wraz z niezbędnym wyposażeniem. Rada Gminy i Miasta Odolanów podjęła Uchwałę nr XLI/379/18 z dnia 20 czerwca 2018 r. w sprawie powierzenia spółce Odolanowski Zakład Komunalny Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością zadania własnego Gminy i Miasta Odolanów dotyczącego prowadzenia stacjonarnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych dając podstawę do podpisania umowy. 2. Zamawiający przez słowo prowadzenie rozumie odbiór, zagospodarowanie odpadów pochodzących z terenu Gminy i Miasta Odolanów. Punkt gromadzenia odpadów problemowych będzie miejscem odbioru i czasowego magazynowania odpadów selektywnie zebranych, zawartych we frakcji odpadów komunalnych, dostarczanych przez właścicieli nieruchomości objętych systemem gospodarowania odpadami komunalnymi: nieruchomości zamieszkałe i niezamieszkałe. Z terenu nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne (tzw. nieruchomości niezamieszkałe będą odbierane tylko odpady komunalne, a nie poprodukcyjne). Odpady odebrane w PSZOK będą przekazywane do podmiotów uprawnionych do ich odzysku lub unieszkodliwiania, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. Wykonawca w chwili otwarcia pszoka musi posiadać zezwolenie na zbieranie odpadów. W punkcie od właścicieli nieruchomości będą zbierane następujące odpady: papier i tektura, szkło bezbarwne, szkło kolorowe, tworzywa sztuczne, przeterminowane leki, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, odpady ulegające biodegradacji, odpady budowlane i rozbiórkowe, metale, oleje, chemikalia, świetlówki i inne odpady zawierające rtęć, sorbenty i zaolejone szmaty, farby i kleje. Poniższa tabela przedstawia ilość zebranych odpadów na punkcie w Ostrowie Wielkopolskim, na który mieszkańcy gminy mogą dowozić odpady segregowane. Ilość zebranych odpadów w 2017 r. na punkcie w Ostrowie Wielkopolskim [kg/rok] Przypuszczalna roczna ilość odpadów w czasie trwania umowy [kg/rok] 1 2 3 a. Papier i tektura (makulatura) 0 3000 b. Szkło bezbarwne 0 5000 c. Szkło kolorowe 0 5000 d. Tworzywa sztuczne (PET) 0 10000 e. Przeterminowane leki i chemikalia 10 100 f. Zużyte baterie i akumulatory 35 100 g. Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 1500 10000 h. Meble i inne odpady wielkogabarytowe 9500 45000 i. Zużyte opony 1500 20000 j. Odpady ulegające biodegradacji 6 500 30000 k. Odpady budowlane i rozbiórkowe 50 000 150000 l. Metale 0 1500 m. Oleje 0 20 n. Chemikalia 10 20 o. Świetlówki i inne odpady zawierające rtęć 0 20 p. Sorbenty i zaolejone szmaty 0 100 r. Farby i kleje 700 1000 Zasady magazynowania odpadów - odpady budowlane i remontowe należy magazynować w odpowiednio przystosowanych i oznakowanych pojemnikach. W tabeli poniżej przedstawiono kontenery i sprzęty, które będą znajdowały się w nowowybudowanym PSZOK. Charakterystyka urządzeń i instalacji Ilość 1 2 Kontener na ZSEE (zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny) - kontener min. 25 m3, wysokość min. 2,20 m, zadaszony, zaczep przystosowany do transportu samochodowego hakowego, konstrukcja kontenera zabezpieczona przed korozją przez dwukrotne gruntowanie i lakierowanie na kolor ustalony z Zamawiającym. Kontener zadaszony, zamykany wykonany z blachy trapezowej. Kontener otwierany od dłuższego boku, drzwi dwuskrzydłowe ze wzmocnieniami i z zamkiem. Obiekt wyposażony będzie w instalację wentylacyjną (grawitacyjną) oraz elektryczną i oświetleniową. Rampa najazdowa, ocynkowana z powierzchnią antypoślizgową pod drzwi w celu możliwości wjazdu/ wyjazdu wózkiem ręcznym i podnośnikiem pneumatycznym z paletą drewnianą standardowych wymiarów. 1 szt. Kontener zamykany na odpady wielkogabarytowe - kontener min. 25 m3, wysokość min. 2,20 m, zadaszony, zaczep przystosowany do transportu samochodowego hakowego, pojazd odbiorczy typu "duży hak" wg EN DIN 30722. Kontener, otwierane drzwi na krótszym boku do załadunku i opróżniania dwuskrzydłowe ze zmocnieniami, grubość ścian minimum 4 mm, grubość podłogi minimum 5 mm, płozy zakończone rolkami, konstrukcja kontenera zabezpieczona przed korozją przez dwukrotne gruntowanie i lakierowanie na kolor ustalony z Zamawiającym. 1 szt. Kontener otwarty niski o pojemności min. 12 m3 - Kontener rolkowy służący do gromadzenia i transportu odpadów. Pojazd odbiorczy typu " duży hak" wg EN DIN 30722. Długość wysięgnika podnoszącego 1570 mm. Otwarte (niezadaszone) niskie, otwierane drzwi na krótszym boku do opróżniania dwuskrzydłowe ze wzmocnieniami, grubość ścian minimum 4 mm, grubość podłogi minimum 5 mm, płozy zakończone rolkami, konstrukcja kontenera zabezpieczona przed korozją przez dwukrotne gruntowanie i lakierowanie na kolor ustalony z Zamawiającym. 2 szt. Kontener o pojemności min. 7 m3 - Kontener rolkowy służący do gromadzenia i transportu odpadów. Pojazd odbiorczy typu " mały hak" wg EN DIN 30722. Długość wysięgnika podnoszącego 1220 mm. Kontenery z blachy stalowej grubości minimum 3 mm, 2 zamknięte (zadaszone), 4 otwarte (niezadaszone). Otwierane drzwi na krótszym boku do opróżniania dwuskrzydłowe ze wzmocnieniami, płozy zakończone rolkami, konstrukcja kontenera zabezpieczona przed korozją przez dwukrotne gruntowanie i lakierowanie na kolor ustalony z Zamawiającym. 6 szt. Kontenery na kółkach o pojemności 1100 l - 4 Pojemniki z tworzywa sztucznego o pojemności min. 1 m3 z pokrywą, materiał: HDPE, odporny na promieniowanie UV, koła: 4 x ogumione koło ok. Ø200mm, 2 z hamulcem, ładowność minimum 400 kg 5 szt. Pojemniki 1000l - pojemniki z metalu o pojemności 1 m3, z pokrywą o ładowności min. 400 kg., przystosowany do załadunku przez standardowe pojazdy komunalne. Materiał odporny na promieniowanie UV, koła 4 x ogumione z hamulcem. 1 szt. Pojemniki 240l - pojemniki z tworzywa sztucznego o pojemności 0,24 m3, z zamykaną klapą przystosowany do załadunku przez standardowe pojazdy komunalne. 4 szt. Kontener specjalistyczny - magazyn odpadów niebezpiecznych Kontener zadaszony, zamykany, wyposażony w zdejmowany (w częściach) metalowy (kwasoodporny i zabezpieczony przed korozją) ruszt znajdujący się na całej powierzchni metalowej (kwasoodpornej i zabezpieczonej przed korozją) podłogi. Ewentualne wycieki będą przechowywane w wannie do wycieków (200 l) i usuwane przez przeszkolonego pracownika. Konstrukcja kontenera musi zapewniać zabezpieczenie ewentualnych wycieków odpadów płynnych (lub odcieków z innych odpadów) poza kontener. Niedopuszczalne jest, aby opad atmosferyczny w jakiejkolwiek postaci dostał się do wnętrza kontenera (np. poprzez otwory wentylacyjne lub ze względu na zastosowanie blachy trapezowej w sposób tworzący otwory w miejscach łączenia się boków i dachu konstrukcji). Kontener musi zapewnić możliwość prostego demontażu rusztu w celu zabezpieczenia, odpompowania lub usunięcia w inny sposób powstałego wycieku. Wysokość kontenera min. 2,20 m wysokości użytkowej wewnątrz. wymiary: min. 2,20 m x 5,80 m. Kontener otwierany od dłuższego boku, drzwi dwuskrzydłowe, zlokalizowane w środkowej części dłuższego boku. Wyposażenie -mobilna (dostawiana) dopasowana do wejścia rampa najazdowa, jako podjazd do otworu wejściowego do kontenera, np. dla ręcznego podnośnika palet, rampa ocynkowana z powierzchnią antypoślizgową. Drzwi o wielkości pozwalającej na ruch ręcznego podnośnika pneumatycznego z paletą drewnianą standardowych wymiarów (EURO). -Kwasoodporna wanna na odcieki o pojemności 200l -Dwie beczki stalowe o pojemności 200l (odpady z rodzaju 20 01 13, 20 01 19, 20 01 27, 20 01 28, 20 01 29, 20 01 30- rozpuszczalniki, środki ochrony roślin, farby, tusze, kleje, lepiszcze i żywice, detergenty zawierające substancje niebezpieczne) -Cztery beczki PEHD o pojemności 120l (odpady z rodzaju 20 01 13, 20 01 19, 20 01 27, 20 01 28, 20 01 29, 20 01 30- rozpuszczalniki, środki ochrony roślin, farby, tusze, kleje, lepiszcze i żywice, detergenty zawierające substancje niebezpieczne) -Sześć pojemników na odpady o pojemności 60l (w tym 3 na odpady medyczne) -specjalistyczny pojemnik na odpady niebezpieczne o pojemności min. 200 l - akumulatory, dla następujących rodzajów odpadów: 16 06 01, 16 06 02, 16 06 03, 20 01 33, 20 01 34; -pojemnik na zużyte baterie małogabarytowe o pojemności min. 10 l, dla następujących rodzajów odpadów: 20 01 33, 20 01 34; -specjalistyczny pojemnik na zużyte świetlówki (odpady z rodzaju 20 01 21 - Lampy fluorescencyjne i inne odpady zawierające rtęć) o pojemności min. 60 l, pozwalający magazynować świetlówki różnej długości; - kosze siatkowe na drobny zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny; -metalowy ocynkowany regał na podstawowy sprzęt (jeden regał wys. 200 cm, szer. 100 cm, głębokość 30 cm, minimum 4 półki, wytrzymałość półki 150 kg), -zestaw sorbentów (5 kg) odpowiedni ze względu na rodzaje odpadów niebezpiecznych, -gaśnica proszkowa ABC o masie środka gaśniczego 6kg (GP-6), apteczka, środki pomocy doraźnej do płukania oczu. 1 szt. Sposoby postępowania z odpadami zgromadzonymi w PSZOK: - odpady należy gromadzić w selektywnie przystosowanych do tego celu pojemnikach/ kontenerach z uwzględnieniem wszystkich przepisów stanowiących o sposobie magazynowania poszczególnych rodzajów odpadów oraz warunków zezwolenia na zbieranie odpadów, - zgromadzone w pojemnikach/ kontenerach odpady powinny zostać przekazane w takim czasie, aby nie doprowadzić do przepełnienia tych pojemników/ kontenerów. Gromadzenie odpadów nie może powodować uciążliwości zapachowych, - wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie Sprawozdawczość - Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu miesięcznych raportów, o ilości, rodzajach i sposobie zagospodarowania odpadów zgromadzonych w PSZOK. - Wykonawca sporządza raport w formie uzgodnionej w Zamawiającym. - Wykonawca sporządza sprawozdanie, o którym mowa w art. 9 na ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdanie sporządzone w sposób wymagane przez przepisy prawa, Wykonawca przekazuje Burmistrzowi Gminy i Miasta Odolanów - Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia kart przekazania odpadów, sporządzonych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów, potwierdzające ilości i rodzaje odebranych i przekazanych do zagospodarowania odpadów.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 90500000-2


Dodatkowe kody CPV: 90511200-4, 90512000-9, 63122000-0

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

O wszczęciu postępowania w trybie z wolnej ręki oraz o zamiarze zawarcia umowy na okres dłuższy niż 4 lata zawiadomiono Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w dniu 14.09.2018 r.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 02/10/2018
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 1157407.41
Waluta pln

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Odolanowski Zakład Komunalny Sp. z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Odolanowska 17
Kod pocztowy: 63-430
Miejscowość: Raczyce
Kraj/woj.: wielkopolskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 1249927.20
Oferta z najniższą ceną/kosztem 1249927.20
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 1249927.20
Waluta: pln

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z art. 142 ust. 1 PZP udzielenie zamówienia na świadczenie ciągłe na okres powyżej 4 lat dopuszczalne jest jeżeli jest to m.in. uzasadnione zakresem planowanych nakładów. W opinii zamawiającego przede wszystkim ta przesłanka w niniejszym postepowaniu została spełniona. Gmina ponosi bowiem duże, jak na skalę tej gminy, nakłady na budowę Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów (dalej PSZOK) w wysokości 1,5 mln zł. Tak wybudowany PSZOK musi następnie do końca okresu funkcjonalności służyć mieszkańcom, zaś budowa takiego PSZOKA jest obowiązkiem gminy, jest to zadanie wynikające z art. 3 ust. 2 pkt 6 Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r., poz. 1454 ze zm.). Wynika więc z tego że Gmina musi utrzymywać ten punkt przez cały czas, a nie tylko przez cztery lata. Poniesione zaś przez gminę nakłady finansowe wskazane powyżej uzasadniają funkcjonowanie tego PSZOKA przez cały okres jego używalności, a nie ograniczony do lat 4. Również przesłanka oszczędności kosztów realizacji zamówienia będzie spełniona. Udzielenie zamówienia na dłuższy okres spowoduje bowiem rozłożenie kosztów wykonawcy na okres dłuższy i oszczędności w zakresie odpisów amortyzacyjnych sprzętu. Jak również pozwoli na optymalne zorganizowanie sposobu zatrudnienia osób wykonujących zamówienie. Udzielenie zamówienia na okres roku spowodowałoby bowiem konieczność udzielenie zamówienia firmom, które dysponują już zakupionym sprzętem i infrastrukturą. Po drugie z uwagi na dofinansowanie, które wymaga trwałości projektu przez 5 lat udzielenie zamówienia na okres krótszy rodziłoby konieczność zakupu kontenerów, wagi i innych urządzeń ze środków własnych gminy. Udzielenie więc zamówienia na okres powyżej 5 lat spowoduje możliwość pozyskania środków zewnętrznych, a tym samym obniżenie koszów. Gmina i Miasto Odolanów jest 100% udziałowcem w Odolanowskim Zakładzie Komunalnym. OZK jest spółką komunalną gminy. Odolanowski Zakład Komunalnych w świetle Wytycznych w zakresie reguł dofinansowania z programów operacyjnych podmiotów realizujących obowiązek świadczenia usług w ogólnym interesie gospodarczym w ramach zadań własnych samorządu gminy w gospodarce odpadami komunalnymi traktowany jest jako podmiot wewnętrzny. W związku z tym Gmina ma prawo zlecić usługi na zasadzie powierzenia. Rada Gminy i Miasta Odolanów podjęła Uchwałę nr XLI/379/18 z dnia 20 czerwca 2018 r. w sprawie powierzenia spółce Odolanowski Zakład Komunalny Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością zadania własnego Gminy i Miasta Odolanów dotyczącego prowadzenia stacjonarnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych dając podstawę do podpisania umowy. Umowa, która zostanie zawarta między Gminą i Miastem Odolanów a OZK Sp. z o.o. spełnia wymogi określone w przepisach prawa, a sposób obliczania rekompensaty będzie zgodny z Decyzją KE 2012/21/UE; przyjęty sposób obliczania rekompensaty zapewni, że w wyniku przyznania pomocy unijnej nie wystąpi nadmierne wynagrodzenie operatora. Umowa o świadczenie usług w ogólnym interesie gospodarczym zawierać będzie ustalenia przewidujące regularne kontrole w trakcie okresu jej obowiązywania w celu wykrywania na wczesnym etapie sytuacji mogących prowadzić do przyznania nadmiernej rekompensaty oraz zapobiegania im. Umowa definiować będzie role i obowiązki stron, które będą miały kluczowe znaczenie dla określenia właściwych przepływów pieniężnych pomiędzy Gminą i Miastem Odolanów a OZK Sp. z o.o., ewentualnie innymi podmiotami zaangażowanymi w świadczenie usług. Spółka Odolanowski Zakład Komunalny spółka z o. o. spełnia warunek określony w art. 67 ust.1 pkt 12 lit. B Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Ponad 90 % działalności spółki dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez Gminę i Miasto Odolanów sprawującą nad nią kontrolę. Do obliczenia progu "90% działalności przyjmuje się średni przychód osiągnięty przez wykonawcę w okresie ostatnich trzech lat przed udzieleniem zamówienia. W przypadku Spółki ponad 90 % osiągniętego przychodu w okresie trzech ostatnich lat uzyskany jest z wykonywania zadań powierzonych przez Gminę i Miasto Odolanów.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.