eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łososina DolnaUdzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości do 4.863.000,00 zł z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu w 2018 roku w związku z realizacją zadań inwestycyjnych na terenie Gminy i na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów przypadających do spłaty w 2018 roku

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2018-10-12

Ogłoszenie nr 500245746-N-2018 z dnia 12-10-2018 r.

Gmina Łososina Dolna: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości do 4.863.000,00 zł z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu w 2018 roku w związku z realizacją zadań inwestycyjnych na terenie Gminy i na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów przypadających do spłaty w 2018 roku

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 613605-N-2018

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Gmina Łososina Dolna, Krajowy numer identyfikacyjny 49189244600000, ul. Łososina Dolna 300, 33314 Łososina Dolna, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. 018 4448002, e-mail ug@lososina.pl; sja@lososina.pl, faks 018 4448002.
Adres strony internetowej (url): www.lososina.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości do 4.863.000,00 zł z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu w 2018 roku w związku z realizacją zadań inwestycyjnych na terenie Gminy i na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów przypadających do spłaty w 2018 roku

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

FB.3051.4.2018.KM

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia publicznego jest Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości do 4.863.000,00 zł z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu w 2018 roku w związku z realizacją zadań inwestycyjnych na terenie Gminy i na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów przypadających do spłaty w 2018 roku stosownie do art. 89 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2077 z późniejszymi zmianami). Przeznaczenie kredytu zgodnie z Uchwałą Budżetową Gminy Łososina Dolna na 2018 rok Nr 263/XXXI/2017 Rady Gminy w Łososinie Dolnej z dnia 15 grudnia 2017 roku ze zmianami. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) 66.11.30.00 - 5 - Usługi udzielania kredytu.Podstawowe dane o kredycie: 1) Termin realizacji zamówienia: od dnia zawarcia umowy do dnia spłaty tj. do 31.03.2026 roku, 2) Przewidywane zaciągnięcie kredytu nastąpi w transzach w okresie od 31.10.2018 do 28.12.2018 rok, 3) Uruchomienie kredytu nastąpi w oparciu o pisemną dyspozycję, która zostanie złożona Wykonawcy. Dopuszcza się złożenie dyspozycji za pośrednictwem faksu lub drogą elektroniczną na numer faksu lub adres e-mail wskazany w umowie, 4)Uruchomienie kredytu musi nastąpić nie później niż w ciągu trzech dni roboczych następujących po dniu, w którym zostanie złożona dyspozycja o uruchomienie kredytu i przekazane środki przez Wykonawcę na rachunek Zamawiającego wskazany w umowie. Oprocentowanie kredytu będzie liczone w oparciu o stawkę WIBOR 1 M (zmienny) jako stawkę bazową powiększoną o oferowaną marżę Banku. Do w/w stawki WIBOR 1 M (zmienny) zostanie doliczona marża Banku stała (niezmienna) w okresie kredytowania. 1) Opis sposobu obliczenia oprocentowania: oprocentowanie kredytu obliczane będzie na podstawie średniej stawki bazowej WIBOR 1M z poprzedniego miesiąca kalendarzowego i stałej marży Banku w stosunku rocznym przedstawionej w ofercie. Również w stosunku do pierwszego okresu odsetkowego uwzględnia się WIBOR 1M z miesiąca poprzedniego, 2) Wskazana w ofercie marża banku (w stosunku rocznym) jest obowiązująca przez cały okres kredytowania. Zmiana wysokości oprocentowania odsetek w okresie kredytowania dopuszczalna jest w przypadku jedynie zmiany stawki WIBOR 1M. Stosownie do art. 92 ust.1 ustawy z dnia 29 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. 2017 r. poz. 2077 z późniejszymi zmianami) kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna, 3) Do wyliczenia oprocentowania kredytu w Ofercie należy przyjąć średnią stawkę bazową WIBOR 1M za miesiąc sierpień br. wynoszącą 1,64 % i stałą marżę banku oraz planowany harmonogram zaciągnięcia i spłat kapitału. Dla porównywalności złożonych Ofert wyliczenie to należy przygotować na ZAŁĄCZNIKU 1B. Wykonawca wypełnia tylko wysokość marży banku - w polu nr 2 (oznaczonym kolorem żółtym) - do 2 miejsca po przecinku. Spłata odsetek następować będzie w ratach miesięcznych, naliczanych od dnia uruchomienia kredytu. Odsetki będą płatne do ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca. Bank zobowiązany jest do wyliczania odsetek za każdy miesiąc i przekazania bez wezwania obciążenia Zamawiającemu do 25 dnia każdego miesiąca za pośrednictwem faksu lub drogą elektroniczną, na numer faksu lub adres e-mail wskazany w umowie. Do formuły naliczania odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę w roku, przez którą należy rozumieć odpowiednio: rok 365 lub 366 dni, a każdy miesiąc to rzeczywista liczba dni (tj. z uwzględnieniem faktycznej liczby dni lutego w każdym roku), 4) Spłata kredytu Spłata kredytu następować będzie w ratach rocznych. Okres spłaty kredytu ustala się począwszy od 31.03.2022 roku do 31.03.2026 roku. Przewidywane zaciągnięcie kredytu (do przygotowania oferty ) w dwóch transzach. I transza 31.10.2018-2.863.000,00 - II transza 10.12.2018 - 2.000.000,00. Prognozowany harmonogram spłat kredytu w kwocie do 4.863.000,00 zł przedstawia się : 31.03.2022-700.000,00; 31.03.2023-700.000,00; 31.03.2024-700.000,00; 31.03.2025-1.420.000,00; 31.03.2026-1.343.000,00; 5) Zakładana karencja w spłacie kredytu: do 30.03.2022 roku. Tytułem zabezpieczenia spłat kredytu wraz z odsetkami Zamawiający wystawi weksel "in blanco" wraz z deklaracją wekslową, podpisaną przez Zamawiającego przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oświadczenia w formie aktu notarialnego w oparciu o art.777 par.1 pkt. 5 k.p.c. Dodatkowe ustalenia. 1) Zamawiający przewiduje możliwość niewykorzystania pełnej kwoty kredytu w przypadku uzyskania ponadplanowych dochodów lub niewykonania wydatków budżetowych bez opłaty prowizji za gotowość od kwoty niewykorzystanego kredytu, 2) Zamawiający zakłada możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek dodatkowych kosztów rekompensacyjnych, 3) W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania, 4) Odsetki będą naliczane od kwoty rzeczywistego zadłużenia, 5) W szczególnie uzasadnionych przypadkach na wniosek Zamawiającego dopuszcza możliwość za zgodą Banku - przesunięcia terminu spłaty raty kredytu. Powyższy wniosek powinien być przedłożony przez Zamawiającego nie później niż na 3 dni przed terminem płatności raty kredytu, 6) Jeżeli termin spłaty upływa w dniu ustawowo wolnym od pracy spłata kredytu może nastąpić w pierwszym dniu roboczym po tym dniu. Zamawiający zastrzega sobie, że od przyznanego kredytu Bank nie pobierze żadnej prowizji od kredytu tj.:prowizji przygotowawczej,prowizji od przyznanego kredytu, prowizji od wcześniejszej spłaty kredytu, prowizji od niewykorzystanej kwoty kredytu. Wykonawca/ Bank nie będzie pobierał w związku z realizacją niniejszego zamówienia jakichkolwiek dodatkowych opłat lub prowizji poza określonymi w treści Oferty.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 66113000-5


Dodatkowe kody CPV: 66113000-5

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 12/10/2018
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 545847.24
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 4
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 4
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: BANK SPÓŁDZIELCZY W ŁOSOSINIE DOLNEJ 285
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: 33-314 ŁOSOSINA DOLNA
Kod pocztowy: 33-314
Miejscowość: ŁOSOSINA DOLNA 285
Kraj/woj.: małopolskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 573983.61
Oferta z najniższą ceną/kosztem 573983.61
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 723106.63
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.