eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Żuromin › Termomodernizacja Szkoły Podstawowej w Poniatowie

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2018-10-02

Ogłoszenie nr 500235850-N-2018 z dnia 02-10-2018 r.

Gmina i Miasto Żuromin: Termomodernizacja Szkoły Podstawowej w Poniatowie

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 606117-N-2018

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Gmina i Miasto Żuromin, Krajowy numer identyfikacyjny 130377936, ul. Pl. Piłsudskiego 3, 09-300 Żuromin, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 23 6572 558, e-mail gkmizp@gmail.com, faks 236 572 540.
Adres strony internetowej (url): www.zuromin.ibip.net.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Termomodernizacja Szkoły Podstawowej w Poniatowie

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

GKMiZP.271.2.15.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

3.1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn "Termomodernizacja Szkoły Podstawowej w Poniatowie". Inwestor powierzy Wykonawcy przed wykonaniem robót następujące materiały: 1. Styropian gr 15 cm - 435 m² 2. Siatka z włókna szklanego w ilości - 435 m² W związku z powyższym należy wycenić odpowiednie pozycje uwzględniając w/w materiały. Zakres robót objęty zamówieniem dla zadania: ? roboty rozbiórkowe i ziemne, ? termomodernizacja, ? stolarka okienna i drzwiowa ? instalacje elektryczne i odgromowe, ? opaska betonowa, Przedmiotem zadania jest termomodernizacja Szkoły Podstawowej w Poniatowie. Celem opracowania jest dostosowanie termoizolacyjności ścian zewnętrznych budynku do obowiązujących przepisów. Przewiduje się zastosowanie bezspoinowego systemu ocieplenia, co zapewni zmniejszenie strat energii cieplnej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. GRUBOŚĆ WARSTWY TERMOIZOLACYJNEJ: Niniejsza dokumentacja uwzględnia wykonanie podanych niżej elementów związanych ze zmniejszeniem strat ciepła: ścian zewnętrznych części nadziemnej płytami styropianowymi gr. 15,0 cm. ROZWIĄZANIA TECHNOLOGICZNE DOCIEPLENIA: Projektuje się wykonanie docieplenie budynku metodą lekką-mokrą w kompletnym systemie w efekcie, której powstanie na powierzchni ściany, bezspoinowa powłoka o niżej opisanych warstwach: termoizolacja- styropian grubości 15cm zamocowany do ściany za pomocą masy klejowo- szpachlowej i łączników mechanicznych w ilości 6 szt. na 1 m2 ściany, przy narożach 7 szt. na 1 m2 ściany, warstwa zbrojąca, zabezpieczająca przed uszkodzeniami mechanicznymi - zgodnie z Aprobatą Techniczną ITB: AT- 15- 4994/2003, Zewnętrzna wyprawa elewacyjna- tynk mineralny na ścianach podłużnych oraz w strefie cokołowej pomalowany farbą silikatową. Tynk struktura baranek 2mm+ malowanie farbą SISI lub SO + cokół z tynku mozaikowego (ziarno 1,8mm). ROBOTY TERMOIZOLACYJNE: - przed przyklejeniem płyt styropianowych ściany należy zagruntować środkiem gruntującym; - docieplenie ścian zewnętrznych: przyklejenie płyt styropianowych gr. 15cm na ścianach, przyklejenie płyt styropianowych gr. 2 cm na obrzeżach okien i drzwi o szerokości 15 cm, wykonanie warstwy zbrojącej - siatki z włókna szklanego, zagruntowanie środkiem pod tynk mineralny, wykonanie tynków mineralnych cienkowarstwowych - baranek 2mm, dwukrotne malowanie tynków zewnętrznych fakturowych farbą silikatową z I grupy cenowej SISI lub SO, wykonanie tynków mozaikowych 1,8mm Zakres robót należy wykonać zgodnie z załączoną dokumentacją projektową. Prace towarzyszące oraz roboty tymczasowe nie objęte dokumentacją projektową i przedmiarem robót konieczne do uwzględnienia: 1) organizacja i zabezpieczenie placu budowy, 2) uporządkowanie terenu po budowie, 3) likwidacja placu budowy oraz wszelkie inne prace konieczne do wykonania ze względu na sztukę budowlaną. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki do SIWZ: Zał. Nr 1 do SIWZ - Projekt budowlany Zał. Nr 2 do SIWZ - Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót budowlanych Zał. Nr 3 do SIWZ - Przedmiar robót UWAGA: Załączony przedmiar robót jest materiałem pomocniczym do wyliczenia ceny ryczałtowej oferty, a ewentualne nieujęte w nich elementy robót wynikające z projektu nie mogą stanowić podstawy do żądania przez Wykonawcę dodatkowego wynagrodzenia. Wspólny Słownik Zamówień: Główny kod (CPV) 45453000-7 Roboty remontowe i renowacyjne Dodatkowe kody (CPV) 45320000-6 Roboty izolacyjne 45311100-1 Roboty w zakresie okablowania elektrycznego 45311200-2 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 3.2 Roboty będące przedmiotem umowy należy wykonać z należytą starannością, zgodnie z projektem budowlanym, specyfikacją techniczną oraz obowiązującymi polskimi normami i przepisami prawa, zasadami współczesnej wiedzy technicznej i uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji robót. 3.3 Materiały stosowane przez Wykonawcę podczas realizacji przedmiotu zamówienia powinny być fabrycznie nowe i odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do stosowania w budownictwie zgodnie z ustawą Prawo Budowlane. Wszystkie materiały i urządzenia powinny posiadać stosowne atesty, certyfikaty bezpieczeństwa i świadectwa zgodności. 3.4 Wymagany minimalny okres gwarancji na wykonywane roboty budowlane wynosi 60 miesięcy. 3.5 Okres rękojmi jest równy okresowi gwarancji. 3.6 Wykonawca zobowiązany jest do wykonania inwentaryzacji powykonawczej robót. 3.7 Wykonawca zobowiązany jest na trzy dni przed podpisaniem umowy do dostarczenia zamawiającemu kosztorysu ofertowego (zgodnego z cenami podanymi w formularzu ofertowym. Kosztorys należy opracować na podstawie przedmiaru robót (podanych w przedmiarze podstaw ustalenia cen) z uwzględnieniem wszystkich dodatkowych robót i kosztów niezbędnych do wykonania zadania , a nie ujętych w przedmiarze robót w formie szczegółowej. Wykonawca niw ma obowiązku dołączania do oferty kosztorysu ofertowego. Brak załączonego do oferty kosztorysu ofertowego nie stanowi podstaw odrzucenia oferty. 3.8 Za bezpieczeństwo ruchu w obrębie odcinka, na którym wykonywane są roboty od chwili rozpoczęcia robót aż do zakończenia realizacji inwestycji (zakończonej protokołem odbioru) odpowiedzialny będzie Wykonawca. 3.9 Z uwagi na wykonanie robót w czasie roku szkolnego wszystkie prace należy wykonać w sposób, który nie będzie utrudniał prowadzenia zajęć lekcyjnych oraz z zachowaniem bezpieczeństwa uczniów i innych osób przebywających na terenie szkoły. Wszelkie prace, do których wykonanie niezbędne będzie wyłączenie energii elektrycznej w budynku szkoły należy zaplanować w porozumieniu z dyrektorem szkoły. 3.10 Zniszczenia powstałe w wyniku złej organizacji prac, braku nadzoru, niedbałości, braku fachowości czy złej kolejności wykonywanych robót obciążają Wykonawcę. 3.11 W zakresie zamówienia wchodzą wszystkie prace, czynności oraz roboty, które należy zrealizować by przedmiot zamówienia został wykonany należycie, zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa, sztuką budowlaną, zasadami współczesnej wiedzy technicznej i uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji robót oraz by osiągnął gotowość do eksploatacji. 3.12 Zasilenie placu budowy w wodę i energię leży w gestii Wykonawcy - sposób rozwiązania i koszt według własnej kalkulacji. 3.13 Warunki realizacji robót. 3.13.1 Wykonawca ma obowiązek zorganizować i przeprowadzić roboty w sposób bezpieczny, nie stwarzający zagrożenia dla osób przebywających na terenie inwestycji. Szczególnie jest odpowiedzialny za: a) prowadzenie robót rozbiórkowych i budowlanych zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych, b) zagospodarowanie powstałych podczas realizacji zadania odpadów zgodnie z ustawą o odpadach oraz ustawą Prawo ochrony środowiska. 3.13.2 Wykonawca robót jest odpowiedzialny za jakość wykonywanych robót oraz zgodność wykonania z dokumentacją przetargową, zaleceniami osób nadzorujących, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi wykonania robót budowlano -montażowych oraz sztuką budowlaną. Do wbudowania mogą być użyte materiały i urządzenia odpowiadające wymogom wyrobów dopuszczonych do stosowania w budownictwie oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót oraz zgodnie z obowiązującymi normami. 3.13.3 Każda zmian technologiczna wykonania robót z inicjatywy Wykonawcy, wymaga akceptacji autorskiego Biura Projektów oraz Zamawiającego. Koszt wprowadzenia zmian obciąża Wykonawcę. 3.13.4 Do zakresu robót i obowiązków wykonawcy przedmiotu zamówienia w ramach ceny ryczałtowej wchodzić będzie również: a) organizacja i zagospodarowanie placu budowy wraz z zapleczem budowy, b) zorganizowanie dojazdu, doprowadzenie mediów dla potrzeb placu budowy, c) zabezpieczenie terenu przed dostępem osób trzecich, d) nadzór nad mieniem i ubezpieczenie budowy, e) utrzymanie porządku w trakcie realizacji robót oraz systematyczne porządkowanie miejsc wykonywania prac, f) koszty wywozu, składowania i utylizacji odpadów (jeżeli dotycz), g) prowadzenie robót w sposób bezpieczny, h) uwzględnienie miejsca, odległości, kosztu wywozu, składowania i utylizacji odpadów, i) wykonanie niezbędnych prób, badań, uzgodnień nadzorów i odbiorów, j) obsługa geodezyjna w tym wykonanie inwentaryzacji powykonawczej i przekazanie jej Zamawiającemu w 2 egz., k) natychmiastowe usunięcie w sposób docelowy wszelkich szkód i awarii spowodowanych przez wykonawcę w trakcie realizacji robót, l) przy realizacji robót przestrzeganie warunków zawartych w uzgodnieniach jeżeli dotyczy, m) demontaż obiektów tymczasowych i uporządkowanie terenu po zakończeniu robót. 3.14 W przypadku gdyby w dokumentacji przetargowej (w dokumentacji projektowej, przedmiarze robót, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót SIWZ) Zamawiający określił przedmiot zamówienia poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, które mogłoby doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów należy to traktować wyłącznie jako rozwiązanie przykładowe określające standard odnośnie minimalnych parametrów technicznych, jakościowych oczekiwanych materiałów i urządzeń a Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów, urządzeń, produktów równoważnych. Wszystkie materiały, urządzenia czy rozwiązania równoważne w stosunku do materiału, urządzenia, produktu wskazanego jako przykładowy muszą być co najmniej tej samej wytrzymałości, trwałości, co najmniej o parametrach technicznych materiałów i urządzeń jeśli zostały określone w dokumentacji projektowej, muszą posiadać stosowne atesty, aprobaty techniczne dopuszczające do stosowania, muszą spełniać te same funkcje, wymagania bezpieczeństwa, konstrukcji. Do wykonawcy należy potwierdzenie równoważności. Zaproponowane materiały równoważne będą akceptowane przez zamawiającego lub inspektora nadzoru i projektanta. 3.15 Proponuje się, aby wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu budowy i jego otoczenia, a także zdobył na własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty i wykonywania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy poniesie wykonawca. 3.16 WYMAGANIA W ZAKRESIE ZATRUDNIENIA NA PODSTAWIE UMOWY O PRACĘ 3.16.1 Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: - roboty ziemne, - roboty rozbiórkowe, - ocieplenie ścian zewnętrznych w budynku szkoły, - wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, - instalacje elektryczne i odgromowe, - wykonanie opaski betonowej, - kierowanie pojazdami, - obsługa maszyn budowlanych, - wykonanie prac porządkowych, - wykonanie innych czynności (prac fizycznych) związanych z wykonaniem bezpośrednio prac budowlanych objętych przedmiotem zamówienia. Wymóg nie dotyczy czynności wykonywanych przez osoby kierujące budową: kierownika budowy, kierownika robót oraz innych osób pełniących samodzielnie funkcje techniczne w budownictwie; dostawców materiałów budowlanych. Zamawiający wymaga aby Wykonawca lub podwykonawca zatrudnił w/w osoby na okres od rozpoczęcia do końca upływu terminu realizacji zamówienia; w przypadku rozwiązania stosunku pracy przez pracownika lub przez pracodawcę przed zakończeniem tego okresu wykonawca zobowiązany jest do zatrudnienia na to miejsce innej osoby. 3.16.2 W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.16.1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3.16.3 Wykonawca lub podwykonawca w terminie 7 dni od dnia przekazania placu budowy zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu wykaz osób, które będą wykonywać czynności określone w pkt 3.16.1 wraz z oświadczeniem, że wymienione osoby są zatrudnione w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy Kodeks pracy. O każdorazowej zmianie wskazanych w wykazie osób (aktualizacji) Wykonawca lub podwykonawca zobowiązany jest do poinformowania Zamawiającego na piśmie przed wprowadzeniem pracownika na budowę. 3.16.4 W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.16.1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: - oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników).Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; - zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 3.16.5 Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.16.1 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego (wzór umowy Załącznik Nr 9 do SIWZ). Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.16.1 czynności. 3.16.6 W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 45453000-7


Dodatkowe kody CPV: 45320000-6, 45311100-1, 45311200-2

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28/09/2018
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 157623.35
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 2
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 2
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Firma Remontowo - Budowlana "MAŁY" Roman Kawczyński
Email wykonawcy: frbmaly@op.pl
Adres pocztowy: ul. Świerkowa 42, Józefkowo
Kod pocztowy: 87-630
Miejscowość: Skępe
Kraj/woj.: kujawsko - pomorskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 177578.10
Oferta z najniższą ceną/kosztem 168000
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 177578.10
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.