Ogłoszenie z dnia 2018-09-17
Ogłoszenie nr 500222888-N-2018 z dnia 17-09-2018 r.
Leżajsk: Modernizacja i przebudowa sal lekcyjnych w budynku byłego Gimnazjum Miejskiego dla potrzeb prowadzenia nauki wczesnoszkolnej
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 567658-N-2018
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak
Numer ogłoszenia: 500131295-N-2018
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 500158233-N-2018
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto Leżajsk, Krajowy numer identyfikacyjny 69058170300000,
ul. ul. Rynek
1,
37300
Leżajsk, woj.
podkarpackie, państwo
Polska, tel.
17 2427333, e-mail
uml@miastolezajsk.pl ; tadeusz.ulman@miastolezajsk.pl, faks
17 2427333.
Adres strony internetowej (url): www.miastolezajsk.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Modernizacja i przebudowa sal lekcyjnych w budynku byłego Gimnazjum Miejskiego dla potrzeb prowadzenia nauki wczesnoszkolnej
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):RM.271.1.5.2018
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych pod nazwą "MODERNIZACJA I PRZEBUDOWA SAL LEKCYJNYCH W BUDYNKU BYŁEGO GIMNAZJUM MIEJSKIEGO DLA POTRZEB PROWADZENIA NAUKI WCZESNOSZKOLNEJ". Zakres robót obejmuje remont budynku byłego Gimnazjum Miejskiego przy ul. Marii Curie Skłodowskiej 8 należącego do Zespołu Szkolno - Przedszkolnego Nr 2 w Leżajsku na który składają się pomieszczenia a w szczególności:- pomieszczenie małej sali gimnastycznej - pow. 113,19 m2,- pomieszczenia sal lekcyjnych na parterze - pow. 280,00 m2,- pomieszczenie korytarza na parterze - pow. 261,15 m2,- pomieszczenia sal lekcyjnych na I piętrze - pow. 194,52 m2,- pomieszczenie korytarza na I piętrze - pow. 174,74 m2. Zakres planowanych robót remontowych: - renowacja istniejącej podłogi drewnianej w malej sali gimnastycznej. - wymiana drzwi wejściowych do sal lekcyjnych oraz drzwi w malej sali gimnastycznej. - malowanie ścian i sufitów wraz z wykonaniem gładzi gipsowych. - malowanie grzejników centralnego ogrzewania. - wymiana osłon grzejnikowych. - wymiana parapetów wewnętrznych. - wymiana podłóg (posadzek) w salach lekcyjnych i na korytarzach. - wymiana oświetlenia wraz z wykonaniem nowej instalacji elektrycznej i tablic elektrycznych. - montaż oświetlenia ewakuacyjnego. - montaż wentylatora dachowego. - remont instalacji wodno-kanalizacyjnej. - remont instalacji centralnego ogrzewania. Szczegółowy zakres robót określa zgłoszenie robót z dnia 26.06.2017 r., dokumentacja techniczna, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB) - stanowiąca załącznik nr 9 do SIWZ oraz formularz cenowy zawierający przedmiar robót stanowiący załącznik nr 2 do SIWZ (uwaga: załączony w dokumentacji opis techniczny zawiera również opis dotyczący robót w zakresie Przedszkola Miejskiego nr 4 w Leżajsku - które nie są przedmiotem niniejszego zamówienia). Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający w ramach zamawianych robót wymaga wykonania na podstawie umów o pracę czynności polegających na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22. ust. 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 108), tj.: występujących czynności pomocniczych wykonywanych na stanowiskach robotniczych. Zamawiający odstąpi od wymogu z ust. 5, jeżeli Wykonawca wykaże, że ww. czynności są wykonywane osobiście przez Wykonawcę lub Podwykonawcę. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w zakresie ochrony danych osobowych podmioty biorące udział postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zobowiązane są do ich przestrzegania. W szczególności Zamawiający będący operatorem przetwarzania danych osobowych Wykonawcy, Podwykonawców, czy podmiotów udostępniających zasoby - przekazuje im dotyczące informacje zawarte w klauzuli informacyjnej stanowiącej załącznik nr 11 do SIWZ. Klauzula ta jest dostępna jest również na stronie internetowej zamawiającego pod adresem URL: http://lezajsk.um.bipgmina.pl/wiadomosci/11368/wiadomosc/423268/klauzula_informacyjna_dot_przetwarzania_danych_osobowych_na_pods Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania oraz do zapewnienia przestrzegania przepisów w zakresie ochrony danych osobowych przez ewentualnych Podwykonawców, czy przez podmioty udostępniające zasoby w przypadku powołania się na nie przez Wykonawcę. Przedmiot zamówienia obejmuje swym zakresem oprócz robót budowlanych także wszystkie niezbędne działania i roboty związane z wykonaniem tego zamówienia z zapewnieniem bezpieczeństwa funkcjonowania szkoły w czasie realizacji zamówienia, wymagane rozbiórki oraz demontaże osprzętu, zagospodarowanie placów budowy, zabezpieczenie terenu w okresie prowadzenia prac, zapewnienie bezpieczeństwa osób i mienia, zabezpieczenie przed uszkodzeniem elementów budowlanych, elementów osprzętu i urządzeń niepodlegających robotom, zapewnienie warunków wymaganych przepisami BHP dotyczących placu budowy oraz zaplecza technicznego i socjalnego, zapewnienia bezpiecznego dojazdu i dojścia do funkcjonujących pomieszczeń szkoły w okresie realizacji prac, sprowadzenie sprzętu, dowóz materiałów, działania w zakresie unieszkodliwiania odpadów i materiałów z rozbiórki - przez przekazanie uprawnionemu do tego podmiotowi (z dostarczeniem Zamawiającemu kart przekazania odpadów), bądź odwóz odpadów na wskazane przez Zamawiającego miejsce, itp. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, a jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia, ponieważ Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, przyjmuje się, że wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy "lub równoważny".Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, zgodnie z art. 30 ust 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza również rozwiązania równoważne opisywanym, jeżeli odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy "lub równoważne". Możliwość zastosowania urządzeń, materiałów równoważnych, o których mowa powyżej uzależniona będzie od zgodności dla elementów wraz z wymaganymi do spełnienia parametrami - określonymi w zgłoszeniu robót, w dokumentacji technicznej, w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Powyższe zmiany muszą być wykazane w załączonej tabeli Wykaz urządzeń i materiałów równoważnych i złożone wraz z ofertą wg wzoru Zamawiającego stanowiącego Załącznik nr 10 do SIWZ. Brak wskazania w tym załączniku propozycji zastosowania urządzeń i materiałów równoważnych oznaczać będzie deklarację Wykonawcy, że przedmiot zamówienia zostanie wykonany przy zastosowaniu urządzeń i materiałów przyjętych w dokumentacji przetargowej. Udowodnienie równoważności spoczywa na Wykonawcy - zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp. W przedmiocie zamówienia zostały uwzględnione wymagania w zakresie dostępności zarówno dla osób niepełnosprawnych jak i dla wszystkich użytkowników przez usytuowanie podłogi sportowej w małej sali gimnastycznej oraz posadzek w salach lekcyjnych bez barier dla niepełnosprawnych - na takim samym poziomie jak posadzka w korytarzu.
II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
45212222-8,
45432100-5,
45453000-7,
45421000-4,
45310000-3,
45232141-2,
45111300-1,
45450000-6
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
do 28.08.2018 r.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
14/08/2018
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
1. Dokonano zmiany dotyczącej wykonania robót dodatkowych (przez dotychczasowego Wykonawcę robót), które nie były objęte zamówieniem podstawowym oraz związanego z tym wynagrodzenia - zwiększono dotychczasowe wynagrodzenie w kwocie 442 778,19 zł o wynagrodzenie dotyczące wykonania robót dodatkowych w wysokości 221 154,33 zł - tj. o 49,9%. 2. Dokonano zmiany pierwotnego terminu realizacji zamówienia: do dnia 28.08.2018 r. na termin: do dnia 14.09.2018 r. Przedłużono okres realizacji umowy wynoszący 58 dni o 17 dni.
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
W trakcie realizacji umowy na roboty budowlane nastąpiła konieczność rozszerzenia zakresu rzeczowego. Przyczyną dokonania zmian w umowie było stwierdzenie złego stanu technicznego pomieszczeń szkolnych na II piętrze (wraz z dojściem przez klatkę schodową) w budynku byłego Gimnazjum - co skutkowało koniecznością wykonania dodatkowych robót (nieobjętych zamówieniem podstawowym) wraz ze zwiększeniem wynagrodzenia o 49,9%. Podstawą do wprowadzenia zmian było protokolarne potwierdzenie ich okoliczności przez przedstawicieli stron umowy (zgodnie w paragrafem 7 ust. 5 umowy). Ponieważ rozmiar zmian przekraczał okres 7 dni - to zgodnie z paragrafem 7 ust. 2 umowy przedłużono termin wykonania umowy. W związku z tym, że zakres niezbędnych robót dodatkowych obejmował instalacje, elektryczne i centralnego ogrzewania (wymagające badań, prób i odbioru w całym łącznym zakresie), a także mając na uwadze bezpieczeństwo uczniów po rozpoczęciu nowego roku szkolnego i wymagany odpowiedni stan sanitarny pomieszczeń do nauki - zostały spełnione również pozostałe dwa warunki z art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp -tj.: zmiana Wykonawcy nie może być dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych oraz zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność dla Zamawiającego.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Zmian zakresu rzeczowego dokonano w oparciu o zapisy w paragrafie 7 ust. 4 umowy: "Zmiany zakresu, ilości lub ograniczenie oferowanych do wykonania robót, określonych w formularzu cenowym, mogą nastąpić w przypadku koniecznych do wprowadzenia zmian w realizacji zamówienia, wynikłych w trakcie realizacji umowy".
Zmiany wynagrodzenia dokonano w oparciu o zapisy umowne w ust. 3 pkt 2 tego paragrafu: "Zmiana wartości wynagrodzenia wykonawcy może nastąpić w przypadku wykonania robót dodatkowych w przypadkach wskazanych w ust. 2 pkt 1 i pkt 2 - bez względu na czas ich trwania".
Roboty dodatkowe do realizacji poza zamówieniem podstawowym obejmują te same rodzaje robót określone w formularzu cenowym lecz występują na II piętrze budynku szkoły - poza miejscem ich dotychczasowego występowania (parter i I piętro).
Uzasadnienie dodatkowe
Dokonane zmiany unormowane są zapisami zawartej umowy o roboty budowlane, w tym w § 7 ust. 2 - 4 oraz w § 12 pkt 2 (identycznymi jak zapisy w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp).
Zostały łącznie spełnione warunki dotyczące ww. zmian występujących w zakresie realizacji umowy: zmiana Wykonawcy nie mogła zostać dokonana z powodów ekonomicznych i technicznych, zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność dla Zamawiającego, a wartość zmiany wynagrodzenia umownego wynosząca 221 154,33 zł nie przekroczyła 50 % wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.
INNE PRZETARGI Z LEŻAJSKA
- Dostawa, wdrożenie oraz utrzymanie zintegrowanego systemu zapewniającego bezpieczeństwo informacji dla Gminy Leżajsk w ramach projektu: Poprawa poziomu Cyberbezpieczeństwa w Gminie Leżajsk
- "Przebudowa ul. Kołłątaja w Leżajsku na odcinku od ul. Mickiewicza do ul. Kopernika"
- "Usługi związane z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych w sezonie 2025/2026 część 1, 2, 3"
- "Modernizacja kompleksu sportowego Moje boisko - Orlik 2012 wraz z budową: bieżni prostej, skoczni do skoku w dal oraz rzutni do pchnięcia kulą przy Zespole Szkół Licealnych w Leżajsku"
- "Budowa parkingu przy ul. M. C. Skłodowskiej w Leżajsku"
więcej: przetargi w Leżajsku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Prace remontowe" w ramach projektu pn.: "Dobry zawodowiec - lepsza przyszłość"
- Remont elementów zewnętrznych budynku nr 2 wraz z izolacją ścian hali sportowej w kompleksie wojskowym przy ul. Jagiellończyka 2 w Grudziądzu - sprawa numer 62/2025
- przebudowa pomieszczeń gastronomicznych w budynku Puszcza
- Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej w budynkach nr 53 i 54 w kompleksie wojskowym przy ul. Dworcowej 6A w Grupie gm. Dragacz - sprawa nr 61/2025
- NAPRAWA I KONSERWACJA DACHÓW, WRAZ Z CZĘŚCIOWĄ TERMOMODERNIZACJĄ DACHU BUDYNKU SZKOŁY
- Likwidacja barier architektonicznych dla osób ze szczególnymi potrzebami w budynku Urzędu Gminy w Racławicach
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.