To jest wynik przetargu. Zobacz tak¿e tre¶æ przetargu, którego dotyczy to og³oszenie
Og³oszenie z dnia 2018-07-06
Og³oszenie nr 500158183-N-2018 z dnia 06-07-2018 r.
Miasto Sto³eczne Warszawa Dzielnica Ursynów: Rozbudowa budynku Szko³y Podstawowej nr 323 przy ul. Hirszfelda 11 w Warszawie.
OG£OSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia:
obowi±zkowe
Og³oszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie by³o przedmiotem og³oszenia w Biuletynie Zamówieñ Publicznych:
tak
Numer og³oszenia: 560298-N-2018
Og³oszenie o zmianie og³oszenia zosta³o zamieszczone w Biuletynie Zamówieñ Publicznych:
tak
Numer og³oszenia: 500116793-N-2018
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto Sto³eczne Warszawa Dzielnica Ursynów, Krajowy numer identyfikacyjny 1525964000000,
ul. al. Komisji Edukacji Narodowej
61,
02777
Warszawa, woj.
mazowieckie, pañstwo
Polska, tel.
22 443 71 01, e-mail
zam_publ@ursynow.pl, faks
22 443 71 02.
Adres strony internetowej (url): www.ursynow.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO:
Administracja samorz±dowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego:
Rozbudowa budynku Szko³y Podstawowej nr 323 przy ul. Hirszfelda 11 w Warszawie.
Numer referencyjny(je¿eli dotyczy):KZP-XII-WZP.271.44.2018
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane:Przedmiotem niniejszego zamówienia jest Rozbudowa budynku Szko³y Podstawowej nr 323 przy ul. Hirszfelda 11 w Warszawie. Teren inwestycji po³o¿ony jest przy ul. Hirszfelda 11 w Warszawie Dzia³ki nr ew. 18/1 i 25, obrêb 1-10-25 w Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy. Dzia³ka stanowi w³asno¶æ m.st. Warszawy 1. Dane techniczne projektowanej rozbudowy Parametry projektowanej rozbudowy: - powierzchnia zabudowy - 474,30 m2, - wysoko¶æ - 7,44 m, - ilo¶æ kondygnacji naziemnych max - 2, - powierzchnia u¿ytkowa podstawowa - 1072,83 m2, - kubatura - 3119,70 m3 2. Projektowana rozbudowa Projektowane zagospodarowanie terenu * remont patia i przystosowanie go do zajêæ "zielonej szko³y" - zmiana nawierzchni, budowa schodków ze ¶wietlicy na patio, wyposa¿enie w elementy ma³ej architektury /³aweczki, stoliki, pergole, stoliki do gry w szachy, donice z zieleni±/ Powierzchnia patia wynosi ok.300 m² * uzupe³nienie i przebudowa muru oporowego na styku z placem zabaw. * rozbiórka istniej±cego muru oporowego otaczaj±cego zieleniec na pó³nocno-zachodnim szczycie skrzyd³a budynku * budowa nowej kubatury 3119,70m3 * g³ówne wej¶cie do budynku znajduje siê od strony ul. Hirszfelda, komunikacyjnie obs³ugiwany jest od ul. Gandhi poprzez ul. Hirszfelda. * wewnêtrzna obs³uga komunikacyjna, zapleczowa i po¿arowa mo¿e odbywaæ siê tak¿e od strony ul. Pileckiego * po stronie zachodniej obiektu schody terenowe prowadz± w stronê boisk szkolnych oraz droga serwisowa, któr± mo¿na dojechaæ od strony liceum ogólnokszta³c±cego. 3. Program u¿ytkowy i przeznaczenie rozbudowy a) Przeznaczenie obiektu Projektowana rozbudowa bêdzie przeznaczona na jadalniê i sale wielofunkcyjne /zajêcia pozalekcyjne b) Projektowany program u¿ytkowy poziom - 2.84 * bezpo¶rednie wej¶cie do szatni /dostêp osób niepe³nosprawnych do budynku szko³y/ * korytarz pe³ni±cy funkcjê drogi ewakuacyjnej z szatni stanowi±cy wyj¶cie na zewn±trz budynku * jadalnia z zapleczem /pomieszczenie przyjmowania cateringu, pomieszczenie wydawania posi³ków, zmywalniê, pomieszczenie odbioru opakowañ, pomieszczenie na odpadki oraz zaplecze dla obs³ugi jadalni/ * sanitariaty ogólnodostêpne dla u¿ytkowników jadalni poziom ±0.00 * korytarz pe³ni±cy funkcjê drogi ewakuacyjnej z istniej±cej szko³y oraz stanowi±cy wyj¶cie na istniej±cy plac zabaw * dwie sale wielofunkcyjne przewidziane na pobyt sta³y z mo¿liwo¶ci± zmiany aran¿acji pomieszczeñ przy zastosowaniu ¶cian mobilnych o podwy¿szonej izolacyjno¶ci akustycznej. * sala w istniej±cym prze¶wicie z bezpo¶rednim wyj¶ciem na patio, * sanitariaty ogólnodostêpne dla u¿ytkowników Sali Poziom -2,84 i poziom ±0,00 skomunikowane bêd± miêdzy sob± poprzez klatkê schodow± i windê przeznaczon± dla osób niepe³nosprawnych. Opis projektowanej rozbudowy budynku Projektowana rozbudowa zosta³a usytuowana od strony podcienia. W obrysie istniej±cych schodów terenowych zosta³ zaprojektowany dwukondygnacyjny budynek o wymiarach 15,5x25,75m po³±czony ci±giem korytarzy z istniej±cym budynkiem szko³y. Zostanie równie¿ zabudowany istniej±cy podcieñ. Nowoprojektowany budynek bêdzie oddylatowany od czê¶ci istniej±cej posadowiony na ³awach i stopach fundamentowych posadowionych w poziomie istniej±cych fundamentów. Konstrukcja budynku monolityczna, wylewana na mokro. 4. Wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia - Zastosowane do wbudowania materia³y i wyroby musz± posiadaæ aktualne, wymagane obecnymi przepisami dokumenty potwierdzaj±ce ich dopuszczenie do stosowania w budownictwie, a tak¿e certyfikaty lub deklaracje zgodno¶ci potwierdzaj±ce jako¶æ zastosowanych materia³ów i wyrobów (jest to warunek odbioru robót). - Wykonawca, lub podmiot przystêpuj±cy do przetargu, powinien zapoznaæ siê z dokumentacj± i zaakceptowaæ wszystkie dokumenty, wchodz±ce w jej sk³ad. Z samego faktu uczestniczenia w przetargu wynika, i¿ Wykonawca zobowi±zuje siê do zrealizowania zadania budowlanego, zgodnie z zasadami dobrego wykonawstwa. Wykonawca nie bêdzie móg³ w pó¼niejszym terminie ubiegaæ siê o dodatkowe wynagrodzenie, motywuj±c to z³ym zrozumieniem dokumentacji lub ewentualnym nie uwzglêdnieniem ¶wiadczenia w przedmiarze, ale przewidzianego w dokumentacji opisowej lub na planach, lub wynikaj±cego z samej koncepcji. Wszelkie uwagi do dokumentacji wykonawca winien zg³osiæ projektantowi przed przyst±pieniem do realizacji zamówienia, a ewentualne zmiany na etapie realizacji uzgodniæ wcze¶niej z projektantem. Nie upowa¿nia to jednak wprost wykonawcy do ¿±dania dodatkowego wynagrodzenia. - Przy wykonywaniu robót nale¿y stosowaæ siê do przepisów prawa, przepisów BHP, norm i instrukcji producentów i dostawców materia³ów budowlanych. - Wszystkie roboty winny byæ wykonywane zgodnie z przepisami bhp i pod kierownictwem osób uprawnionych. Realizacja inwestycji winna byæ prowadzona bez zbêdnego naruszania przewidzianych do zachowania elementów budowlanych, istniej±ce wyposa¿enie nale¿y zabezpieczyæ a w przypadku uszkodzenia odtworzyæ. W trakcie prac prowadzone bêd± normalne zajêcia w budynku istniej±cym. Musi to uwzglêdniaæ organizacja robót. Szczegó³owy zakres Przedmiotu zamówienia okre¶la dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót. Zakres zamówienia nie obejmuje wyposa¿enia. 5. Obowi±zki wynikaj±ce z klauzuli spo³ecznej 1. Zamawiaj±cy w przedmiotowym postêpowaniu stosuje klauzulê spo³eczn± na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r., Prawo zamówieñ publicznych (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) 2. Wykonawca zobowi±zuje siê do zapewnienia, ¿e czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia na roboty budowlane przez ca³y okres wykonywania przedmiotu umowy bêd± wykonywane przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracê w pe³nym wymiarze czasu pracy w rozumieniu Kodeksu Pracy przez Wykonawcê lub Podwykonawcê. 3. Warunek, o którym mowa w ust. 2 zostanie spe³niony poprzez zatrudnienie na podstawie umowy o pracê nowych pracowników lub wyznaczenie do realizacji zamówienia zatrudnionych ju¿ osób wykonuj±cych wskazane poni¿ej czynno¶ci w trakcie realizacji zamówienia: a) roboty ziemne b) roboty budowlane w zakresie konstrukcji, c) roboty elewacyjne d) roboty instalacyjne hydrauliczne e) roboty instalacyjne elektryczne f) roboty wykoñczeniowe 4. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiaj±cy uprawniony jest do wykonywania czynno¶ci kontrolnych wobec Wykonawcy odno¶nie spe³niania przez Wykonawcê lub Podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w punkcie 3 czynno¶ci. Zamawiaj±cy uprawniony jest w szczególno¶ci do: a) ¿±dania o¶wiadczeñ i dokumentów w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) ¿±dania wyja¶nieñ w przypadku w±tpliwo¶ci w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania ¶wiadczenia. 5. W trakcie realizacji zamówienia na ka¿de wezwanie Zamawiaj±cego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przed³o¿y Zamawiaj±cemu wskazane poni¿ej dowody w celu potwierdzenia spe³nienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez Wykonawcê lub Podwykonawcê osób wykonuj±cych wskazane w ust. 3 czynno¶ci w trakcie realizacji zamówienia a) po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez Wykonawcê lub Podwykonawcê kopiê umowy/umów o pracê osób wykonuj±cych w trakcie realizacji zamówienia czynno¶ci, których dotyczy ww. o¶wiadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem reguluj±cym zakres obowi±zków, je¿eli zosta³ sporz±dzony). Kopia umowy/umów powinna zostaæ zanonimizowana w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególno¶ci bez adresów, nr PESEL pracowników). Imiê i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracê i wymiar etatu powinny byæ mo¿liwe do zidentyfikowania; b) o¶wiadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych czynno¶ci, których dotyczy wezwanie zamawiaj±cego. O¶wiadczenie to powinno zawieraæ w szczególno¶ci: dok³adne okre¶lenie podmiotu sk³adaj±cego o¶wiadczenie, datê z³o¿enia o¶wiadczenia, wskazanie, ¿e objête wezwaniem czynno¶ci wykonuj± osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracê wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracê i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do z³o¿enia o¶wiadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; 6. Z tytu³u niespe³nienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w punkcie 3 czynno¶ci zamawiaj±cy przewiduje sankcjê w postaci obowi±zku zap³aty przez Wykonawcê kary umownej w wysoko¶ci okre¶lonej w § 10 ust. 1 pkt 8) i 9) umowy. Niez³o¿enie przez Wykonawcê w wyznaczonym przez Zamawiaj±cego terminie ¿±danych przez Zamawiaj±cego dowodów w celu potwierdzenia spe³nienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê traktowane bêdzie jako niespe³nienie przez wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w punkcie 3 czynno¶ci. 7. W przypadku uzasadnionych w±tpliwo¶ci co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcê lub podwykonawcê, zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê o przeprowadzenie kontroli przez Pañstwow± Inspekcjê Pracy. UWAGA 1. Zamawiaj±cy dopuszcza uwzglêdnienie w ofercie, a nastêpnie zastosowanie rozwi±zañ równowa¿nych polegaj±cych na zastosowaniu innych materia³ów i urz±dzeñ ni¿ podane w dokumentacji projektowej pod warunkiem zapewnienia wszystkich parametrów nie gorszych ni¿ okre¶lone w tej dokumentacji. 2. Wszelkie u¿yte nazwy handlowe w opisie przedmiotu zamówienia nale¿y traktowaæ jako informacjê u¶ci¶laj±c±. 3. Je¿eli w opisie przedmiotu zamówienia wskazana zosta³a nazwa producenta, znak towarowy, patent lub pochodzenie w stosunku do okre¶lonych materia³ów, urz±dzeñ, itp. Zamawiaj±cy wymaga, aby traktowaæ takie wskazanie jako przyk³adowe i dopuszcza zastosowanie przy realizacji zamówienia materia³ów, urz±dzeñ, itp. równowa¿nych o parametrach nie gorszych ni¿ wskazane. 4. Zamawiaj±cy anuluje wszelkie nazwy producenta itp. je¿eli wystêpuj± w rysunkach i opisach dokumentacji technicznej, przedmiarze, specyfikacji technicznej itp. (nie s± one obowi±zuj±ce dla Wykonawcy). Podane w opisach nazwy w³asne nie maj± na celu naruszenie art. 29 i 7 ustawy Pzp, a maj± jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwañ jako¶ciowych Zamawiaj±cego. Oznakowanie prowadzonej budowy materia³ami informacyjnymi: 1. Wykonawca w ramach wynagrodzenia umownego jest zobowi±zany do sporz±dzenia i zainstalowania na terenie budowy, w tym na ogrodzeniu oddzielaj±cym teren budowy od terenów s±siednich, materia³ów informacyjnych, na których bêd± znajdowa³y siê: a) znak promocyjny Zamawiaj±cego, b) logo i oznaczenie Zamawiaj±cego, c) informacje o finansowaniu lub wspó³finansowaniu przedmiotu umowy ze ¶rodków Zamawiaj±cego, (dalej: "Materia³y informacyjne"). 2. Materia³y informacyjne zostan± przez Wykonawcê: a) sporz±dzone zgodnie z wzorem okre¶lonym na stronie Urzêdu Dzielnicy Ursynów w zak³adce Media - Zdjêcia i grafiki - Baner-oznakowanie ternu budowy (link do strony: http://ursynow.pl/wp-content/uploads/2017/10/Baner-inwestycje.pdf ) b) zainstalowane w uzgodnionych i zatwierdzonych przez Zamawiaj±cego miejscach i w sposób zapewniaj±cych ich dobr± widoczno¶æ, w³a¶ciw± estetykê i poszanowanie oznaczeñ Zamawiaj±cego. 3. W razie powstania miêdzy stronami sporu co do miejsca lub sposobu zainstalowania przez Wykonawcê Materia³ów informacyjnych, b±d¼ ich tre¶ci lub liczby, wi±¿±ce dla stron bêdzie w tym zakresie stanowisko Zamawiaj±cego. 4. Wykonawca jest zobowi±zany zainstalowaæ Materia³y informacyjne oraz utrzymywaæ i zabezpieczaæ je przed zniszczeniem lub utrat± od dnia rozpoczêcia robót objêtych umow± do czasu ich zakoñczenia. 5. Umieszczanie przez Wykonawcê na terenie budowy, w tym tak¿e na ogrodzeniu oddzielaj±cym teren budowy od terenów s±siednich innych, ni¿ Materia³y informacyjne, materia³ów reklamowych, promocyjnych lub informacyjnych wymaga uprzedniego uzgodnienia z Zamawiaj±cym oraz jego pisemnej zgody. Zamawiaj±cy jest uprawniony do zmiany decyzji w tym zakresie w ka¿dym czasie, co bêdzie wi±¿±ce dla Wykonawcy i nie wymaga uzasadnienia. Postanowienia niniejszego ustêpu nie dotycz± informacji, których zamieszczenie przez Wykonawcê jest bezwzglêdnie wymagane przez przepisy prawa powszechnie obowi±zuj±cego lub inne postanowienia umowy na realizacjê robót budowlanych. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia okre¶la równie¿: ?Wzór umowy stanowi±cy za³±cznik nr 5 do SIWZ ?Projekt budowlano-wykonawczy - za³±cznik nr 8a do SIWZ; ?Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót - za³±cznik nr 8b do SIWZ; ?Przedmiar robót - za³±cznik nr 8c do SIWZ. ?Wzory materia³ów informacyjnych - za³±cznik nr 8d do SIWZ;
II.4) Informacja o czê¶ciach zamówienia:Zamówienie by³o podzielone na czê¶ci:
nie
II.5) G³ówny Kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV: 45214210-5, 45200000-9, 45300000-0, 45310000-3, 45330000-9, 45400000-1
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Og³oszenie dotyczy zakoñczenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
29/06/2018 IV.2) Ca³kowita warto¶æ zamówienia
Warto¶æ bez VAT
4182236.75
Liczba otrzymanych ofert:
4
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zosta³o udzielone wykonawcom wspólnie ubiegaj±cym siê o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: £UNIBUD Spó³ka Jawna
tak Wykonawca pochodzi z innego pañstwa cz³onkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego pañstwa nie bêd±cego cz³onkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTO¦CI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNI¯SZ¡ I NAJWY¯SZ¡ CEN¡/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/warto¶æ umowy
5598230.80
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania czê¶ci zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom tak Warto¶æ lub procentowa czê¶æ zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: 3.5 IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OG£OSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RÊKI ALBO ZAPYTANIA O CENÊ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postêpowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Nale¿y podaæ uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyja¶niæ, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Remont nawierzchni wraz z odebtonowaniem czê¶ci podwórka przy ulicy Wilczej 23 w Warszawie
- Remont pustostanów lokali mieszkalnych: czê¶æ nr 1: Pró¿na 12 m 29, czê¶æ nr 2: Bracka 18 m 26, czê¶æ nr 3: ¦wiêtojañska 4/6 m 18
- Prace odtworzeniowe i remontowe poziomu -1 oraz remont ¶cian konstrukcyjnych klatki schodowej z wymian± stolarki drzwiowej w budynku mieszkalnym przy ul. Dzielnej 74 w Warszawie.
- Organizacja 3-dniowego (2 noce) wyjazdu szkoleniowego dla pracowników £-WIT (250 osób) w terminie 24-26.09.2025 r.
- Dostawa odczynników genetycznych - wg 4 pakietów.
- DOSTAWA NARZÊDZI
wiêcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbudowa o¶wietlenia awaryjnego i ewakuacyjnego na halach wystawowych CMP
- Prace konserwacyjne budowlano-sanitarne oraz drobne prace remontowe budowlano-sanitarne w budynkach w³asnych i zarz±dzanych przez Tomaszowskie TBS Spó³ka z o.o.
- Remont nawierzchni istniej±cego kortu do gry w tenisa wraz z monta¿em nowego kortu do padla
- ADAPTACJA BUDYNKU SIEDZIBY POWIATOWEGO INSPEKTORATU WETERYNARII W PRZEMY¦LU W CELU LIKWIDACJI BARIER ARCHITEKTONICZNYCH I JEGO DOSTOSOWANIA DO WYMOGÓW OSÓB Z NIEPE£NOSPRAWNO¦CIAMI
- "Przebudowa nawierzchni ul. Osiedlowej w Wyglêdach"
- Roboty budowlane zwi±zane z malowaniem korytarza na parterze oraz klatki schodowej bocznej, remont zaplecza wf-u i szatni przy sali gimnastycznej, wymiana wyk³adziny PCV w dwóch salach lekcyjnej
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.