eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nowa Ruda"Przebudowa drogi ul. Teatralna - etap I"



Ogłoszenie z dnia 2017-12-12

Ogłoszenie nr 500073992-N-2017 z dnia 12-12-2017 r.

Nowa Ruda: "Przebudowa drogi ul. Teatralna - etap I"
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: Zadanie planowane jest do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Priorytet 3. Gospodarka niskoemisyjna Działanie 3.4 Wdrażanie strategii niskoemisyjnych Poddziałanie 4 - 3.4.4 Wdrażanie strategii niskoemisyjnych - ZIT AW w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 57637

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 59960, 60779, 62284, 66808

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 89658

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Nowa Ruda, Krajowy numer identyfikacyjny , ul. ul. Rynek 1, 57400 Nowa Ruda, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. 074 8720339, 8720300, e-mail wrm@um.nowaruda.pl; miasto@um.nowaruda.pl, faks (074) 872 22 68.
Adres strony internetowej (url): www.nowaruda.biuletyn.net

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

"Przebudowa drogi ul. Teatralna - etap I"

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

WI.271.08.2017/MF

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

3.1Przedmiotem zamówienia jest przebudowa, budowa nawierzchni dróg i chodników, budowa parkingów wraz z oświetleniem i odwodnieniem - ul. Teatralna w Nowej Rudzie (etap I). Zadanie obejmuje również: 1)Wprowadzenie docelowej organizacji ruchu. Na wykonawcy ciąży obowiązek uzyskania stosownego zatwierdzenia organizacji ruchu dla etapu I. Projekt docelowej organizacji ruchu dla etapu I należy opracować na podstawie dołączonego projektu docelowej organizacji ruchu. 2)Wykonanie wycinki wraz z mechanicznym karczowaniem karpiny wraz z jej wywózką dla wszystkich drzew i krzewów przewidzianych do usunięcia dla etapu I. 3)Zakup i montaż stojaków dla co najmniej 10 rowerów. 3.2Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wskazany został w załączniku "A" do SIWZ oraz określony poprzez dokumentację projektową, wykonawczą, specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót, które stanowią załącznik nr 4 i 4A do SIWZ. 3.3Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia, wskazany został znak towarowy, patent lub pochodzenia, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, które mogłoby doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, Zamawiający wymaga, aby traktować takie wskazanie jako przykładowe i dopuszcza zastosowanie przy realizacji zamówienia materiałów, urządzeń, systemów odniesienia, itd. równoważnych o parametrach nie gorszych niż wskazane. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga, o ile to konieczne, złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających równoważność. Wyżej wskazane dokumenty mogą podlegać ocenie przez autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinię. 3.4Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia wskazane są odniesienia do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i ust. 3 uPzp, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, 3.5Równoważność, o której mowa powyżej przyjmować należy jako równoważność, o której mowa zarówno w art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, jak i art. 30 ust. 4 ustawy Pzp. 3.6Odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu gwarancji jakości oraz rękojmi za wady przedmiotu zamówienia zakończy się po upływie min. 36 miesięcy od dnia odbioru końcowego. W przypadku, gdy zamontowane materiały i/lub urządzenia wymagają cyklicznych przeglądów gwarancyjnych Wykonawca wykona je bezpłatnie w ramach udzielonej gwarancji. Gwarancja obejmuje również bezpłatną wymianę wraz z montażem elementów eksploatacyjnych. 3.7Na wykonawcy ciąży obowiązek uzyskania aktualnych pozwoleń, uzgodnień, warunków technicznych przyłączeń, które są niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia wraz z kosztami ich uzyskania. 3.8Wykonawca winien podać w Formularzu ofertowym (wzór - zał. nr 1 do SIWZ) cenę realizacji przedmiotu zamówienia na którą składa ofertę oraz wszystkie dodatkowe koszty niezbędne do zrealizowania przedmiotu zamówienia. 3.9Wykonawca powinien we własnym zakresie przyjąć podstawy wyceny, tak aby zakres prac zawarty w wycenie - zapewniał wykonanie przedmiotu zamówienia w sposób określony w dokumentacji projektowej i STWiOR. 3.10Zamawiający w postępowaniu przetargowym jako formę wynagrodzenia przyjął wynagrodzenie ryczałtowe. Przedmiary Robót stanowią jedynie materiał pomocniczy i nie stanowią podstawy określenia zakresu przedmiot zamówienia 3.11 Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących przedmiot zamówienia w trakcie realizacji zamówienia, w zakresie robót brukarskich. 3.11.1 W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1)żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonania ich oceny, 2)żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3)przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3.11.2 W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: 1)oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; 2)poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. Oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; 3)zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; 4)poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 3.11.3 Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.11 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w par. 8 Umowy. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.11 czynności... 3.12Zadanie planowane jest do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Priorytet 3. Gospodarka niskoemisyjna Działanie 3.4 Wdrażanie strategii niskoemisyjnych Poddziałanie 4 - 3.4.4 Wdrażanie strategii niskoemisyjnych - ZIT AW w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 3.13Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 3.14Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 3.15Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.


II.4) Główny kod CPV: 45100000-8
Dodatkowe kody CPV:

45233200-1,

45232130-2,

45316110-9,

45112710-5

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
30/11/2017

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
27/09/2017

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
1. W trakcie realizacji prac ziemnych odkryto składowisko starych prefabrykowanych elementów betonowych i żelbetowych zalegających w gruncie w obszarze projektowanego parkingu i drogi dojazdowej. Obecność gruzowiska dyskwalifikuje je w zakresie przydatności jako podłoża pod konstrukcje jezdni i parkingu. W związku z powyższym w obszarze zalegania gruzu konieczne jest dokonanie wymiany gruntu. Zakres prac niezbędnych do wykonania obejmuje rozdrobnienie elementów wielkogabarytowych, wywóz gruzu na składowisko, dostarczenie i wbudowanie materiału na wymianę gruntu. 2. Po wykonaniu robót ziemnych do poziomu podłoża pod projektowaną konstrukcję jezdni i wykonaniu badan kontrolnych stwierdzono brak możliwości osiągnięcia wymaganych parametrów nośności w podłożu gruntowym G4 (E2>= 25 MPa) . W związku z powyższym w celu osiągnięcia wymaganego parametru na warstwie wzmacniającej podłoże gruntowe doprowadzającej do parametru G1 (E2>= 100 Mpa) zaistniała konieczność zastosowania stabilizacji o zwiększonej wytrzymałości - Rm=5 Mpa. Dodatkowo lokalnie w miejscach występowania nasypów niekontrolowanych oraz gruntów organicznych konieczne jest wykonanie wymian gruntu na kruszywo łamane 0/63 o grubości 40 cm. Wyżej opisane roboty nie zostały ujęte w dokumentacji technicznej ponieważ konieczność ich wykonania nie była możliwa do przewidzenia na etapie sporządzania dokumentacji projektowej i przygotowywania oferty. IV. UZASADNIENIE PRZYJĘCIA WNIOSKU: Wykonanie powyższych robót dodatkowych jest konieczne do wykonania zamówienia podstawowego. Zamówienie na roboty dodatkowe zostanie udzielone dotychczasowemu Wykonawcy na podstawie art. 144 ust.1 pkt. 2 Ustawy Prawo zamówień publicznych. Powyższe nie powoduje zachwiania równowagi ekonomicznej pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym, nie prowadzi również do zachwiania pozycji konkurencyjnej Wykonawcy w stosunku do innych wykonawców biorących udział w postępowaniu, jak też nie prowadzi do zmiany kręgu wykonawców zdolnych do wykonania zamówienia. - Wyjaśnienie odnośnie zapisu "zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych, technicznych i gwarancyjnych" Zlecenie robót dodatkowych temu samemu Wykonawcy jest podyktowane faktem, że z przyczyn technicznych, jak i organizacyjnych, oddzielenie zamówienia dodatkowego od podstawowego, wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów, na które w głównej mierze składają się wydatki związane z organizacją nowego zaplecza budowy, zaangażowaniem pracowników i sprzętu budowlanego, koniecznego do wykonania robót oraz ubezpieczeniem budowy. Zlecenie robót innemu podmiotowi niż obecny Wykonawca robót podstawowych, utrudni także dochodzenie ewentualnych roszczeń z tytułu rękojmi i gwarancji. Ponadto ze względów formalno-prawnych nie ma możliwości przekazania terenu budowy dwóm wykonawcom jednocześnie, a roboty budowlane muszą być wykonywane w tym samym czasie. Aby wprowadzić nowego Wykonawcę, obecny Wykonawca musiałby przekazać Inwestorowi teren budowy, który następnie musiałby zostać przekazany nowemu Wykonawcy. Wejście na teren budowy nowego Wykonawcy wstrzymałoby roboty wykonywane przez obecnego Wykonawcę na danych odcinkach robót. Wiązałoby się to z wystąpieniem przez Wykonawcę z roszczeniem terminowym i finansowym do Zamawiającego. Przedłużanie terminu realizacji umowy, nie z winny Wykonawcy, spowodowałoby, iż Wykonawca poniósł by dodatkowe koszty z utrzymywaniem zaplecza budowy, wydłużenia polisy NWK; koszty pracowników, koszty obsługi geodezyjnej budowy - i kosztami tymi miałby podstawy obciążyć Zamawiającego.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.