Ogłoszenie z dnia 2018-03-28
Ogłoszenie nr 500066991-N-2018 z dnia 28-03-2018 r.
Warka: Remont i przebudowa gabinetów i wewnętrznych przestrzeni budynku Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Warce przy ul. Piotra Wysockiego 12
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 316375
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 316375
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej, Krajowy numer identyfikacyjny 67022964300000,
ul. ul. P. Wysockiego
10,
05660
Warka, woj.
mazowieckie, państwo
Polska, tel.
486 672 321, e-mail
zozwarka@wp.pl, faks
486 672 133.
Adres strony internetowej (url):
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Remont i przebudowa gabinetów i wewnętrznych przestrzeni budynku Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Warce przy ul. Piotra Wysockiego 12
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):ZP-3/SPZOZ/2016
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zamawiający zleci wykonanie roboty budowlanej polegającej na wykonaniu remontu i przebudowy gabinetów i wewnętrznych przestrzeni budynku Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Warce przy ul. Piotra Wysockiego
II.4) Główny kod CPV: 45.00.00.00 - Roboty budowlane
Dodatkowe kody CPV:
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
31-03-2018
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
15/03/2018
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
zmiany technologii części prac objętych jej przedmiotem, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy. (2) konieczność dokonania opisanych powyżej zmian w zakresie prac objętych przedmiotem Umowy znajduje potwierdzenie w zatwierdzonym przez Inspektora Nadzoru protokole konieczności
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
realizacji dodatkowych dostaw oraz robót budowalnych nieobjętych zamówieniem podstawowym opisanych w Załącznikach do aneksu, które są niezbędne, a powierzenie ich Wykonawcy uzasadnione jest w szczególności technicznymi warunkami realizacji prac (tożsamość realizowanych instalacji z instalacjami objętymi zamówieniem podstawowym), a zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność oraz znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego. Realizacja prac dodatkowych opisanych powyżej skutkowała będzie niemożnością udostępnienia Wykonawcy pomieszczeń, których remont objęty jest Etapem 7 przed zakończeniem tych prac - powyższe związane jest z brakiem możliwości przeniesienia odpadów medycznych które składowane są w tych pomieszczeniach do innych pomieszczeń przed zakończeniem ich remontów i koniecznością zapewnienia prawidłowej działalności placówki medycznej Zamawiającego;
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
(4) zmiany wskazane w pkt. (1) i pkt. (2) oraz zaistnienie okoliczności, o których mowa w pkt. (3) powyżej skutkowały będą koniecznością zmiany terminów realizacji praz objętych przedmiotem Umowy poprzez przesunięcie terminów zakończenia prac Etapów 4, 5, 6 i 7 oraz wprowadzenie nowych Etapów 8 i 9.
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Zakres i uzasadnienie konieczności wykonania robót:
1. ROBOTY DODATKOWE W BRANŻY ELEKTRYCZNEJ
Modernizacja instalacji elektrycznej o dodatkowe gniazda elektryczne i teletechniczne w budynku. Ilość gniazd elektrycznych i teletechnicznych w gabinetach lekarskich zgodnie z projektem była niewystarczająca, w związku z tym Zamawiający zwiększył zakres prac Etapu 4 o dodatkowe gniazda elektryczne i teletechniczne. Wartość tych robót dodatkowych określona została w kosztorysie.
2. ROBOTY DODATKOWE W BRANŻY OGÓLNOBUDOWLANEJ
W związku z podjętym przez Zamawiającego procesem uzyskania certyfikatu potwierdzającego jakość świadczeń udzielanych w POZ i zaleceniami opiekuna w procesie akredytacji zaistniała konieczność wyposażenia drzwi w remontowanych pomieszczeniach w klamki z elektronicznym dostępem. Dodatkowo związku z faktem, iż w procesie eksploatacji części oddanych do użytkowania przez Wykonawcę pomieszczeń okazało się, że przewidziane przez Zamawiającego zabezpieczenia ścian są niewystarczające dla prawidłowego funkcjonowania placówki medycznej Zamawiającego, niezbędne okazało się wykonanie dodatkowej ochrony ścian w pomieszczeniach gabinetów i powierzchniach wspólnych znajdujących się na pierwszym piętrze w nowej części budynku, co jest niezbędne dla prawidłowej realizacji prac remontowych.
Wartość wskazanych powyżej robót dodatkowych określona została w kosztorysie.
3. ROBOTY DODATKOWE ZASILANIE Z AGREGATU PRĄDOTWÓRCZEGO
W związku z wprowadzonym obowiązkiem prowadzenia począwszy od dnia 01 stycznia 2019 r. dokumentacji medycznej w formie elektronicznej i związaną z tym koniecznością zapewnienia zwiększonego bezpieczeństwa w zakresie dostaw energii, w celu uniknięciem ryzk związanych z brakiem dostaw energii z sieci elektroenergetycznej, została opracowana dokumentacja techniczna przystosowania budynku do zasilania awaryjnego z agregatu prądotwórczego, w/w dokumentacja powstała w trakcie realizacji inwestycji. Realizacja prac w powyższym zakresie jest niezbędna dla zapewnienia prawidłowego działania instalacji elektrycznej objętej zamówieniem podstawowym. W związku z powyższym zaistniała konieczność zwiększenia zakresu prac Wykonawcy.
Wartość wskazanych powyżej robót dodatkowych określona została w kosztorysie.
4. ROBOTY DODATKOWE - PRZEBUDOWA I REMONT PRACOWNI RTG
W całym budynku z wyjątkiem pracowni roentgena wymieniana jest instalacja elektryczna
i założone zostaną nowe rozdzielnie elektryczne. W celu zapewnienia ciągłości funkcjonowania instalacji w całym budynku konieczne okazało się wykonanie nowego zasilania pracowni roentgena, co wiąże się w szczególności z:
a) wykonaniem nowej instalacji wewnątrz pomieszczeń pracowni wraz z bruzdowaniem ścian, co z kolei skutkowało będzie koniecznością usunięcia/zniszczenia aktualnie zainstalowanych osłon stałych,
b) doprojektowaniem i wykonaniem wentylacji mechanicznej pracowni, której część znajduje się w remontowanej części budynku.
Remont pracowni roentgena z obecnie prowadzonym remontem jest ściśle powiązany i należy wykonać go teraz, gdyż przesuwanie go na okres późniejszy skutkowałoby uszkodzeniem lub zniszczeniem elementów remontowanych obecnie, co stanowiłoby nie tylko istotną niedogodnością dla Zamawiającego, ale przede wszystkim znacznym zwiększeniem kosztów realizowanych prac.
Wartość wskazanych powyżej robót dodatkowych określona została w kosztorysie.
5. Konieczność zmiany technologii oraz wykonania wymienionych powyżej prac dodatkowych ujawniła się w toku realizacji umowy, czego nie można było przewidzieć w chwili jej zawarcia i zaistniała z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę.
6. Wskazane powyżej zmiany zakresu prac skutkują koniecznością dokonania zmian wynagrodzenia Wykonawcy.
7. Realizacja dodatkowych dostaw oraz robót budowalnych nieobjętych zamówieniem podstawowym, jest niezbędna (w szczególności dla prawidłowej realizacji zamówienia podstawowego), a powierzenie ich Wykonawcy uzasadnione jest w szczególności technicznymi warunkami realizacji prac (tożsamość realizowanych instalacji z instalacjami objętymi zamówieniem podstawowym), a zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność oraz znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego.
8. Wykonanie prac dodatkowych opisanych w niniejszym protokole skutkuje koniecznością zmiany terminu końcowego realizacji prac objętych przedmiotem umowy zawartej z Wykonawcą oraz zmianą Harmonogramu rzeczowo-finansowego
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Strony działając na podstawie §25 ust. 1 pkt. 1 lit. b), pkt. 2 li. a) i pkt. 3) lit. a) Umowy oraz art. 144 ust. 1 pkt. 1) pkt. 2) i pkt. 3) ustawy Prawo zamówień publicznych, zgodnie postanawiają dokonać następujących zmian Umowy:
1) zmienia się dotychczasową treść §3 ust. 1 lit. b) Umowy i nadaje mu się następujące nowe brzmienie:
"b) Zakończenie prac związanych z Przedmiotem Zamówienia, w tym opracowanie wszel-kiej dokumentacji do której wykonania Wykonawca był zobowiązany: najpóźniej w terminie do dnia 31.08.2018r. Przyjmuje się że dniem wykonania prac, o których mowa w zdaniu po-przedzającym jest dzień podpisania przez Strony bez zastrzeżeń Protokołu Odbioru Końco-wego zgodnie z postanowieniami §21 Umowy.";
2) zmienia się dotychczasową treść §22 ust. 1 Umowy i nadaje mu się następujące nowe brzmienie:
"1. Za prawidłowe wykonanie Umowy Wykonawca otrzyma łączne wynagrodzenie
ryczałtowe w wysokości 2.155.841,44 zł brutto (słownie: dwa miliony sto pięćdziesiąt pięć
tysięcy osiemset czterdzieści jeden złotych czterdzieści cztery grosze)";
3) zmienia się dotychczasową treść Załącznika nr 3 do Umowy w części obejmującej
"Kosztorys ofertowy remont. I Piętro nowa część budynku. Branża ogólnobudowlana.", któ-ry otrzymuje nowe brzmienie zgodne z treścią Załącznika nr 6 do niniejszego aneksu;
4) zmienia się dotychczasową treść Załącznika nr 3 do Umowy w części obejmującej
"Kosztorys ofertowy remont. I Piętro nowa część budynku. Branża elektryczna.", który otrzymuje nowe brzmienie zgodne z treścią Załącznika nr 7 do niniejszego aneksu;
5) dodaje się nowy Załącznik nr 7 do Umowy obejmujący "Kosztorys ofertowy przebudowy i remontu gabinetu RTG", zgodny z treścią Załącznika nr 3 do niniejszego aneksu;
6) dodaje się nowy Załącznik nr 8 do Umowy obejmujący "Kosztorys ofertowy przystosowania istniejącej instalacji elektrycznej do zasilania z agregatu prądotwórczego", zgodny z treścią Załącznika nr 4 do niniejszego aneksu;
7) zmienia się dotychczasową treść Harmonogramu rzeczowo-finansowego stanowiącego Załącznik nr 4 do Umowy i nadaje się temu załącznikowi nowe brzmienie zgodne z treścią Załącznika nr 8 do niniejszego aneksu.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Budowa Magazynu Obrony Cywilnej w gminie Strzelce"
- Rozbudowa systemu zaopatrzenia w wodę oraz odprowadzania ścieków na terenie Gminy Janowiec
- PRZEBUDOWA WRAZ Z ROZBUDOWĄ BUDYNKU SZKOŁY PODSTAWOWEJ W RUDNIKU - etap I
- Nakładki bitumiczne na wybranych odcinkach dróg gminnych w Gminie Sokolniki
- PRZEBUDOWA WRAZ Z ROZBUDOWĄ BUDYNKU SZKOŁY PODSTAWOWEJ W RUDNIKU - etap I
- Budowa sieci wodociągowej na terenie gminy Skępe
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





