Zobacz treść przetargu, którego dotyczy to sprostowanie
Ogłoszenie z dnia 2017-10-17
Ogłoszenie nr 500044817-N-2017 z dnia 17-10-2017 r.
Łódź:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Ogłoszenia o zamówieniu
INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU
Numer: 596791-N-2017
Data: 03/10/2017
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Nowosolna, Krajowy numer identyfikacyjny 472057780,
ul. Rynek Nowosolna
1,
92-703
Łódź, woj.
łódzkie, państwo
Polska, tel.
+48426484108, e-mail
s.rudzinski@ugnowosolna.pl, faks
+48426484119.
Adres strony internetowej (url): www.gminanowosolna.pl
Adres profilu nabywcy: www.gminanowosolna.pl
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji:
II
Punkt:
4)
W ogłoszeniu jest:
3.1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane, instalacyjne oraz dostawa
materiałów właściwych dla wykonywanych prac polegających na przebudowie sieci
wodociągowej w ul. Pszenicznej i ul. Aksamitnej w miejscowości Wódka, gm. Nowosolna. w
ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie
Gminy Nowosolna: zadanie 1 - budowa sieci kanalizacyjnej w miejscowości Natolin, zadanie
2 - przebudowa sieci wodociągowej w miejscowości Wódka" . Przedmiot zamówienia jest
współfinansowany z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach podpisanej Umowy nr
00024-65150-UM0500091/17 z dnia 25 lipca 2017r. typ operacji: "gospodarka wodnościekowa"
w ramach poddziałania" Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem ,
ulepszeniem lub rozbudowa wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w
energię odnawialna i w oszczędzanie energii". Tytuł operacji: "Uporządkowanie gospodarki
wodno-ściekowej na terenie Gminy Nowosolna: zadanie 1 - budowa sieci kanalizacyjnej w
miejscowości Natolin, zadanie 2 - przebudowa sieci wodociągowej w miejscowości Wódka"
Szczegółowe rozwiązania zawiera dokumentacja projektowa dla przedmiotowego zadania. 3.2.
Przedmiot zamówienia obejmuje: 3.2.1. Przebudowę sieci wodociągowej zgodnie z
zatwierdzonym projektem budowalnym i uzyskanym pozwoleniem na realizację
przedmiotowej inwestycji. 3.2.2. Przepięcie istniejących przyłączy do nowo wybudowanej
sieci wodociągowej 3.2.3. Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do
wykonania wszelkich czynności budowlanych w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotowego zadania 3.2.4. Realizowanie przedmiotu zamówienia zgodnie z warunkami
wynikającymi z obowiązujących przepisów technicznych, STWiOR, posiadaną wiedzą 3.2.5.
Wszystkie użyte do realizacji zamówienia wyroby muszą być pełnowartościowe oraz posiadać
wymagane stosownymi przepisami aktualne świadectwa dopuszczenia do stosowania w
budownictwie. 3.2.6. Szczegółowe rozwiązania zawiera dokumentacja techniczno -
projektowa. Zalecana technologia przyjęta do wykonania nowego rurociągu to technika
bezwykopowa poprzez przewiert sterowany. 3.2.7. Wykonawca w ramach realizacji obydwu
zadań jest zobowiązany wykonać i zapewnić dodatkowo: a) prawidłową organizację zaplecza i
placu budowy, b) wytyczenie obiektów geodezyjnych i ich dozór geodezyjny, odtworzenie na
koszt własny znaków geodezyjnych w przypadku naruszenia, c) projekt organizacji ruchu na
czas wykonywania prac oraz poniesie koszty związane z zajęciem pasa drogowego i jego
zatwierdzenie, d) wykonanie projektu technologii odtworzenia nawierzchni i uzgodnienie go z
Zarządcą drogi, e) uzyskać zgodę na zajęcie pasa drogowego w miejscach przebiegu
inwestycji, f) zajęcie pasa drogowego i poniesienia kosztów w tym zakresie, g) oczyszczenie
nawierzchni dróg przyległych i sąsiednich do placu budowy, z wszelkich nieczystości
związanych z prowadzoną budową, a szczególnie ziemi lub błota w czasie trwania budowy, h)
naprawę szkód powstałych w wyniku korzystania z sąsiedniej nieruchomości, i) segregowanie,
składowanie, unieszkodliwianie odpadów oraz gruzu budowlanego, ich wywozu i opłat za czas
ich składowania (opłaty wynikające z przepisów wykonawczych do ustawy z dnia 14 grudnia
2012 roku o odpadach Dz. U. z 2013 roku, poz.21, 888, 1238), j) przeprowadzenie wszelkich
wymaganych przepisami prób, sprawdzeń i odbiorów przewidywanych warunkami
technicznymi wykonania odbioru robót budowlano-montażowych oraz instalacyjnych, w tym
także badania wydajności hydrantów, k) całkowitą wymianę gruntu komory dla przewiertów
sterowanych oraz komory na przyłączach, dokonać zagęszczania warstwowego oraz
przedstawić wyniki badań z wskaźnika zagęszczenia gruntu dla każdej wykonanej komory, l)
w ulicach o nawierzchni utwardzonej (nawierzchnia asfaltowa, z kostki, tłuczniowa)
wykonanie badań nośności podbudowy, m) pełną dokumentację powykonawczej, n) dokonać
czynności odbioru w PINB w Łodzi i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. 3.2.8. Przy
wykonywaniu przedmiotu zamówienia Wykonawca jest zobowiązany stosować wyroby
budowlane wprowadzone do obrotu zgodnie z przepisami odrębnymi (art. 10 ustawy z dnia 7
lipca 1994 r. - Prawo budowlane). Dokumenty potwierdzające wprowadzenie do obrotu należy
przedstawić do wglądu w trakcie realizacji, a komplet przekazać przed odbiorem końcowym. 3.2.9. Użyte materiały i urządzenia winny być w pierwszym gatunku jakościowym i
wymiarowym, posiadać odpowiednie dopuszczenia do stosowania w budownictwie i
zapewniać pełną sprawność eksploatacyjną. 3.2.10. Przedmiot umowy zostanie wykonany
zgodnie z dokumentacją, na którą składają się: 1) Dokumentacja projektowa zał. Nr 7a - 7f do
SIWZ 2) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót (SST) zał. Nr 8 do SIWZ 3)
Przedmiar robót - zał. Nr 9 do SIWZ., zwaną dalej łącznie Dokumentacją techniczną. 3.3
Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej. 3.4 Zamawiający
dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych. 3.5 Ofertą równoważną jest przedmiot o
takich samych lub lepszych parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych
spełniający minimalne parametry określone przez Zamawiającego w dokumentacji
projektowej. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić wraz z ofertą szczegółową
specyfikację, z której w sposób nie budzący żadnej wątpliwości Zamawiającego winno
wynikać, iż zastosowany asortyment jest o takich samych lub lepszych parametrach
technicznych, jakościowych, funkcjonalnych w odniesieniu do asortymentu określonego przez
Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. Zamawiający informuje, iż w razie gdy w
opisie przedmiotu zamówienia znajdują się znaki towarowe, za ofertę równoważną uznaje się
ofertę spełniającą parametry indywidualnie wskazanego asortymentu określone przez jego
producenta. 3.6 Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 3.7
Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej. 3.8 Zamawiający nie zamierza ustanowić
dynamicznego systemu zakupów. 3.9 Zamawiający nie zamierza dokonać wyboru
najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej. 3.10 Zamawiający wymaga
zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, o których
mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego
czynności realizowane przez zatrudnione przez niego osoby, tj.: 3.10.1 Roboty
przygotowawcze. 3.10.2 Roboty ziemne. 3.10.3 Roboty instalacyjne. 3.10.4 Wykonanie robót
wykończeniowych i odtworzeniowych. Wymagania określają w szczególności sposób
dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, uprawnienia
Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa
w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań określa wzór
umowy stanowiący załącznik nr 6 do SIWZ.
W ogłoszeniu powinno być:
3.1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane, instalacyjne oraz dostawa materiałów właściwych dla wykonywanych prac polegających na przebudowie sieci wodociągowej w ul. Pszenicznej i ul. Aksamitnej w miejscowości Wódka, gm. Nowosolna. w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie Gminy Nowosolna: zadanie 1 - budowa sieci kanalizacyjnej w miejscowości Natolin, zadanie 2 - przebudowa sieci wodociągowej w miejscowości Wódka" . Przedmiot zamówienia jest współfinansowany z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach podpisanej Umowy nr 00024-65150-UM0500091/17 z dnia 25 lipca 2017r. typ operacji: "gospodarka wodno-ściekowa" w ramach poddziałania" Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem , ulepszeniem lub rozbudowa wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialna i w oszczędzanie energii". Tytuł operacji: "Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie Gminy Nowosolna: zadanie 1 - budowa sieci kanalizacyjnej w miejscowości Natolin, zadanie 2 - przebudowa sieci wodociągowej w miejscowości Wódka"
Szczegółowe rozwiązania zawiera dokumentacja projektowa dla przedmiotowego zadania.
3.2. Przedmiot zamówienia obejmuje:
3.2.1. Przebudowę sieci wodociągowej zgodnie z zatwierdzonym projektem budowalnym i uzyskanym pozwoleniem na realizację przedmiotowej inwestycji.
3.2.2. Przepięcie istniejących przyłączy do nowo wybudowanej sieci wodociągowej
3.2.3. Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do wykonania wszelkich czynności budowlanych w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotowego zadania
3.2.4. Realizowanie przedmiotu zamówienia zgodnie z warunkami wynikającymi z obowiązujących przepisów technicznych, STWiOR, posiadaną wiedzą
3.2.5. Wszystkie użyte do realizacji zamówienia wyroby muszą być pełnowartościowe oraz posiadać wymagane stosownymi przepisami aktualne świadectwa dopuszczenia do stosowania w budownictwie.
3.2.6. Szczegółowe rozwiązania zawiera dokumentacja techniczno - projektowa. Zalecana technologia przyjęta do wykonania nowego rurociągu to technika bezwykopowa poprzez przewiert sterowany.
3.2.7. Wykonawca w ramach realizacji obydwu zadań jest zobowiązany wykonać i zapewnić dodatkowo:
a) prawidłową organizację zaplecza i placu budowy,
b) wytyczenie obiektów geodezyjnych i ich dozór geodezyjny, odtworzenie na koszt własny znaków geodezyjnych w przypadku naruszenia,
c) projekt organizacji ruchu na czas wykonywania prac oraz poniesie koszty związane z zajęciem pasa drogowego i jego zatwierdzenie,
d) odtworzenie nawierzchni terenu po niezbędnych robotach ziemnych wykonanych w celu wykonania odwiertów,
e) uzyskać zgodę na zajęcie pasa drogowego w miejscach przebiegu inwestycji,
f) zajęcie pasa drogowego i poniesienia kosztów w tym zakresie,
g) oczyszczenie nawierzchni dróg przyległych i sąsiednich do placu budowy, z wszelkich nieczystości związanych z prowadzoną budową, a szczególnie ziemi lub błota w czasie trwania budowy,
h) naprawę szkód powstałych w wyniku korzystania z sąsiedniej nieruchomości,
i) segregowanie, składowanie, unieszkodliwianie odpadów oraz gruzu budowlanego, ich wywozu i opłat za czas ich składowania (opłaty wynikające z przepisów wykonawczych do ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach Dz. U. z 2013 roku, poz.21, 888, 1238),
j) przeprowadzenie wszelkich wymaganych przepisami prób, sprawdzeń i odbiorów przewidywanych warunkami technicznymi wykonania odbioru robót budowlano-montażowych oraz instalacyjnych, w tym także badania wydajności hydrantów,
k) całkowitą wymianę gruntu komory dla przewiertów sterowanych oraz komory na przyłączach, dokonać zagęszczania warstwowego oraz przedstawić wyniki badań z wskaźnika zagęszczenia gruntu dla każdej wykonanej komory,
l) w ulicach o nawierzchni utwardzonej (nawierzchnia asfaltowa, z kostki, tłuczniowa) wykonanie badań nośności podbudowy,
m) pełną dokumentację powykonawczej,
n) dokonać czynności odbioru w PINB w Łodzi i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.
3.2.8. Przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia Wykonawca jest zobowiązany stosować wyroby budowlane wprowadzone do obrotu zgodnie z przepisami odrębnymi (art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane). Dokumenty potwierdzające wprowadzenie do obrotu należy przedstawić do wglądu w trakcie realizacji, a komplet przekazać przed odbiorem końcowym.
3.2.9. Użyte materiały i urządzenia winny być w pierwszym gatunku jakościowym i wymiarowym, posiadać odpowiednie dopuszczenia do stosowania w budownictwie i zapewniać pełną sprawność eksploatacyjną.
3.2.10. Przedmiot umowy zostanie wykonany zgodnie z dokumentacją, na którą składają się:
1) Dokumentacja projektowa zał. Nr 7a - 7f do SIWZ
2) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót (SST) zał. Nr 8 do SIWZ
3) Przedmiar robót - zał. Nr 9 do SIWZ.,
zwaną dalej łącznie Dokumentacją techniczną.
3.3 Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej.
3.4 Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych.
3.5 Ofertą równoważną jest przedmiot o takich samych lub lepszych parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych spełniający minimalne parametry określone przez Zamawiającego w dokumentacji projektowej. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić wraz z ofertą szczegółową specyfikację, z której w sposób nie budzący żadnej wątpliwości Zamawiającego winno wynikać, iż zastosowany asortyment jest o takich samych lub lepszych parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych w odniesieniu do asortymentu określonego przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. Zamawiający informuje, iż w razie gdy w opisie przedmiotu zamówienia znajdują się znaki towarowe, za ofertę równoważną uznaje się ofertę spełniającą parametry indywidualnie wskazanego asortymentu określone przez jego producenta.
3.6 Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
3.7 Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.
3.8 Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.
3.9 Zamawiający nie zamierza dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
3.10 Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności realizowane przez zatrudnione przez niego osoby, tj.:
3.10.1 Roboty przygotowawcze.
3.10.2 Roboty ziemne.
3.10.3 Roboty instalacyjne.
3.10.4 Wykonanie robót wykończeniowych i odtworzeniowych.
Wymagania określają w szczególności sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań określa wzór umowy stanowiący załącznik nr 6 do SIWZ.
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji:
II
Punkt:
7)
W ogłoszeniu jest:
Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7
lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone
zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6
Ustawy.
W ogłoszeniu powinno być:
Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7
lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone
zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy, polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, do wysokości nieprzekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego w terminie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych.
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji:
III
Punkt:
1.2
W ogłoszeniu jest:
Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: a1) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ww. warunek, jeżeli
Wykonawca wykaże, że posiada opłaconą polisę, potwierdzającą że wykonawca jest
ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejsza niż 200.000 PLN.
W ogłoszeniu powinno być:
Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: a1) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ww. warunek, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejsza niż 200.000 PLN.
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji:
III
Punkt:
1.3)
W ogłoszeniu jest:
Określenie warunków: b1) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ww. warunek, jeżeli:
Wykonawca posiada w wykazie wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu
lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie roboty budowlane
obejmujące budowę bądź modernizację sieci wodociągowej w technologii zgrzewalnej
metodą bezwykopową (przewiertami sterowanymi) o wartości min. 200.000,- zł. netto z
podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których
roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów dotyczących określających czy te
roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy
roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo
ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty
wystawione przed podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli
z uzasadnionej przyczyny o obiektywnych charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać
tych dokumentów - inne dokumenty. Informacje należy podać w załączniku nr 4a do SIWZ.
UWAGA: W przypadku wykonawców podających wartości robót w innych walutach niż
PLN, Zamawiający przeliczy wartość netto tych robót po średnim kursie NBP z dnia
ukazania się ogłoszenia o zamówieniu. b2) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ww. warunek, w wykazie osób które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w
szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi Wykonawca
wykaże: - że kierownik budowy posiada min. 5 lat doświadczenia i że posiada uprawnienia
w zakresie sieci i instalacji sanitarnych w szczególności do kierowania robotami bez
ograniczeń lub równoważne z wraz z informacjami na temat jego kwalifikacji zawodowych,
uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia
publicznego, a także zakresu wykonywanych przez niego czynności oraz informacją o
podstawie do dysponowania tą osobą. Informacje należy podać w załączniku nr 4b do
SIWZ.
W ogłoszeniu powinno być:
Określenie warunków: b1) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ww. warunek, jeżeli:
Wykonawca posiada w wykazie wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie roboty budowlane obejmujące budowę bądź modernizację sieci wodociągowej w technologii zgrzewalnej metodą bezwykopową (przewiertami sterowanymi) o wartości min. 200.000,- zł. netto z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów dotyczących określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przed podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnych charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. Informacje należy podać w załączniku nr 4a do SIWZ.
UWAGA:
W przypadku wykonawców podających wartości robót w innych walutach niż PLN, Zamawiający przeliczy wartość netto tych robót po średnim kursie NBP z dnia ukazania się ogłoszenia o zamówieniu.
b2) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ww. warunek, w wykazie osób które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi Wykonawca wykaże:
- że kierownik budowy posiada min. 5 lat doświadczenia i że posiada uprawnienia w zakresie sieci i instalacji sanitarnych w szczególności do kierowania robotami bez ograniczeń lub równoważne z wraz z informacjami na temat jego kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez niego czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tą osobą. Informacje należy podać w załączniku nr 4b do SIWZ. Przy weryfikacji doświadczenia Zamawiający weźmie pod uwagę okres czasu, który upłynął od dnia uzyskania uprawnień.
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji:
IV
Punkt:
1.2)
W ogłoszeniu jest:
16.1 Każdy wykonawca przystępujący do niniejszego postępowania musi wnieść wadium w
wysokości: 5.000,- zł. (słownie zł: pięć tysięcy złotych 00/100). Wpłacona przez
wykonawcę kwota wadium powinna również uwzględniać ewentualne koszty związane z
prowizją bankową za przelew kwoty wadium na konto wskazane przez zamawiającego.
16.2 Wadium należy wnieść najpóźniej do dnia osta¬tecznego terminu składania ofert. 16.3
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b)
poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowokredytowej,
z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach
bankowych d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez
podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158, z późn.
zm.). 16.4 Z treści gwarancji winno wynikać nieodwołalne i bezwarunkowe, na każde
pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą zobowiązanie
gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych
w art.46 ust. 4a i 5 Ustawy. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub
poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność
za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46
ust. 4a i 5 Ustawy. 16.5 Wadium wnoszone w formach innych niż w pieniądzu, winno być
w formie oryginału złożone (oddzielnie od oferty) zamkniętej kopercie z dopiskiem -
wadium do postępowania przetargowego nr RI.271.1.13.2017 w Biurze Obsługi Klienta
Urzędu Gminy Nowosolna, ul. Rynek Nowosolna 1, 92-703 Łódź, w godzinach pracy
urzędu. Prosimy nie załączać oryginału wadium lub poręczenia do oferty. 16.6 Wadium
wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego a
oryginał dowodu przelewu załączyć do składanej oferty. Wadium należy wpłacić
przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Andrespolu,
Oddział Nowosolna, nr konta 92 8781 0006 0030 0588 2000 0040 z adnotacją - wadium do
postępowania - RI.271.1.13.2017. 16.7 Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 16.8 Zamawiający zwraca wadium wszystkim
wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnienia
postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, który w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa
w art. 26 ust. 3 i 3a Ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub
dokumentów potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia,
o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie
omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania
oferty złożonej przez wykonawcę uznanej jako najkorzystniejszej. 16.9 Wykonawcy,
którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium
niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu
zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 16.10 Zamawiający zwraca niezwłocznie
wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania
ofert. 16.11 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu
zwrócono wadium na podstawie pkt 16.8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego
oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie
określonym przez Zamawiającego. 16.12 Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu,
zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na
którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku
banko¬wego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany
przez wykonawcę. 16.13 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli
wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie
zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego
zabezpieczenia należytego wyko¬nania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia
publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy UWAGA: 1.
Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert. 2.
Wadium wniesione w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się
na rachunku bankowym Zamawiającego. 3. Oferta Wykonawca, który nie zabezpieczy
oferty akceptowalną formą wadium na wymagany okres związania ofertą określony w
specyfikacji zostanie uznana za odrzuconą. 4. W przypadku przedłużenia okresu związania
ofertą, zgoda wykonawcy na jego przedłużenie jest dopuszczalna tylko z jednoczesnym
przedłużeniem okresu ważności wadium albo jeżeli nie jest to możliwe z wniesieniem
nowego wadium na przedłużony okres związania z ofertą. 5. W pozostałych przypadkach mają zastosowanie przepisy dotyczące wadium wynikające z ustawy Prawo zamówień
publicznych.
W ogłoszeniu powinno być:
16.1 Każdy wykonawca przystępujący do niniejszego postępowania musi wnieść wadium w wysokości: 5.000,- zł. (słownie zł: pięć tysięcy złotych 00/100).
16.2 Wadium należy wnieść najpóźniej ostatecznego terminu składania ofert.
16.3 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.).
16.2 Z treści gwarancji winno wynikać nieodwołalne i bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art.46 ust. 4a i 5 Ustawy. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy.
16.5 Wadium wnoszone w formach innych niż w pieniądzu, winno być w formie oryginału złożone (oddzielnie od oferty) zamkniętej kopercie z dopiskiem - wadium do postępowania przetargowego nr RI.271.1.13.2017 w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Gminy Nowosolna, ul. Rynek Nowosolna 1, 92-703 Łódź, w godzinach pracy urzędu. Prosimy nie załączać oryginału wadium lub poręczenia do oferty.
16.6 Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego a oryginał dowodu przelewu załączyć do składanej oferty. Wadium należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Andrespolu, Oddział Nowosolna, nr konta 92 8781 0006 0030 0588 2000 0040 z adnotacją - wadium do postępowania - RI.271.1.13.2017.
16.7 Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
16.8 Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnienia postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, który w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę uznanej jako najkorzystniejszej.
16.9 Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
16.10 Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
16.11 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 16.8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
16.12 Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku banko¬wego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
16.13 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach
określonych w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wyko¬nania umowy;
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z
przyczyn leżących po stronie wykonawcy
UWAGA:
1. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert.
2. Wadium wniesione w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego.
3. Oferta Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium na wymagany okres związania ofertą określony w specyfikacji zostanie uznana za odrzuconą.
4. W przypadku przedłużenia okresu związania ofertą, zgoda wykonawcy na jego przedłużenie jest dopuszczalna tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo jeżeli nie jest to możliwe z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania z ofertą.
5. W pozostałych przypadkach mają zastosowanie przepisy dotyczące wadium wynikające z ustawy Prawo zamówień publicznych.
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji:
IV
Punkt:
6.2)
W ogłoszeniu jest:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2017-10-19, godzina: 08:30,
W ogłoszeniu powinno być:
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2017-10-24, godzina: 14:30,
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji:
IV.
Punkt:
6.6)
W ogłoszeniu jest:
20.1 Zamawiający wymaga złożenia (przed podpisaniem umowy) zabezpieczenia należytego
wykonania umowy w wysokości 10 % ceny brutto podanej w ofercie. Zabezpieczenie będzie
służyło pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. 20.2
Zabezpieczenie może być wnoszone w następujących formach: 1. Pieniądzu-płatne przelewem
na konto podane poniżej. 2. Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem
pieniężnym, 3. Gwarancjach bankowych. 4. Gwarancjach ubezpieczeniowych. 5. Poręczeniach
udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada
2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 20.3 Zabezpieczenie
należytego wykonania umowy wniesione w innych formach niż pieniężna określonych w ww. pkt. 2-5 należy złożyć przed podpisaniem umowy w formie oryginału w Biurze Obsługi
Klienta Urzędu Gminy Nowosolna, ul. Rynek Nowosolna 1, 92-703 Łódź. 20.4 Zabezpieczenie
wnoszone w pieniądzu wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:
Bank Spółdzielczy w Andrespolu, Oddział Nowosolna nr konta: 92 8781 0006 0030 0588 2000
0040 z adnotacją - zabezpieczenie do postępowania - RI.271.1.13.2017. Zamawiający nie
dopuszcza składania zabezpieczenia w: 1. Wekslach z poręczeniem wekslowym banku. 2.
Przez ustanowienie zastawu na papierach wartościowych emitowanych przez Skarb Państwa
lub jednostkę samorządu terytorialnego. 3. Przez ustanowienie zastawu rejestrowego na
zasadach określonych w przepisach o zastawie rejestrowym i rejestrze zastawów. 20.5
Zamawiający zwróci zabezpieczenie w następujących terminach: - 70% kwoty zabezpieczenia
w terminie 30 dni od daty podpisania bezusterkowego protokołu odbioru robót podpisanego
przez inspektora nadzoru, - 30% kwoty zabezpieczenia w terminie nie później niż 15 dni po
upływie roszczeń z tytułu rękojmi za wady określonego w umowie. 20.6 Jeżeli okres na jaki
ma zostać wniesione zabezpieczenie przekracza 5 lat, zabezpieczenie w pieniądzu wnosi się na
cały ten okres, a zabezpieczenie w innej formie wnosi się na okres nie krótszy niż 5 lat, z
jednoczesnym zobowiązaniem się wykonawcy do przedłużenia zabezpieczenia lub wniesienia
nowego zabezpieczenia na kolejne okresy. 20.7 W przypadku nieprzedłużenia lub
niewniesienia nowego zabezpieczenia najpóźniej na 30 dni przed upływem terminu ważności
dotychczasowego zabezpieczenia wniesionego w innej formie niż w pieniądzu, zamawiający
zmienia formę na zabezpieczenie w pieniądzu, poprzez wypłatę kwoty z dotychczasowego
zabezpieczenia. 20.8 Wypłata, o której mowa w pkt 20.7, następuje nie później niż w ostatnim
dniu ważności dotychczasowego zabezpieczenia.
W ogłoszeniu powinno być:
20.1 Zamawiający wymaga złożenia (przed podpisaniem umowy) zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10 % ceny brutto podanej w ofercie. Zabezpieczenie będzie służyło pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
20.2 Zabezpieczenie może być wnoszone w następujących formach:
1. Pieniądzu-płatne przelewem na konto podane poniżej.
2. Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym,
3. Gwarancjach bankowych.
4. Gwarancjach ubezpieczeniowych.
5. Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
20.3 Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wniesione w innych formach niż pieniężna określonych w ww. pkt. 2-5 należy złożyć przed podpisaniem umowy w formie oryginału w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Gminy Nowosolna, ul. Rynek Nowosolna 1, 92-703 Łódź.
20.4 Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Andrespolu, Oddział Nowosolna nr konta: 92 8781 0006 0030 0588 2000 0040 z adnotacją - zabezpieczenie do postępowania - RI.271.1.13.2017.
Zamawiający nie dopuszcza składania zabezpieczenia w:
1. Wekslach z poręczeniem wekslowym banku.
2. Przez ustanowienie zastawu na papierach wartościowych emitowanych przez Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego.
3. Przez ustanowienie zastawu rejestrowego na zasadach określonych w przepisach o zastawie rejestrowym i rejestrze zastawów.
20.5 Zamawiający zwróci zabezpieczenie w następujących terminach:
- 70% kwoty zabezpieczenia w terminie 30 dni od daty podpisania bezusterkowego protokołu odbioru robót podpisanego przez inspektora nadzoru,
- 30% kwoty zabezpieczenia w terminie nie później niż 15 dni po upływie roszczeń z tytułu rękojmi za wady.
20.6 Jeżeli okres na jaki ma zostać wniesione zabezpieczenie przekracza 5 lat, zabezpieczenie w pieniądzu wnosi się na cały ten okres, a zabezpieczenie w innej formie wnosi się na okres nie krótszy niż 5 lat, z jednoczesnym zobowiązaniem się wykonawcy do przedłużenia zabezpieczenia lub wniesienia nowego zabezpieczenia na kolejne okresy.
20.7 W przypadku nieprzedłużenia lub niewniesienia nowego zabezpieczenia najpóźniej na 30 dni przed upływem terminu ważności dotychczasowego zabezpieczenia wniesionego w innej formie niż w pieniądzu, zamawiający zmienia formę na zabezpieczenie w pieniądzu, poprzez wypłatę kwoty z dotychczasowego zabezpieczenia.
20.8 Wypłata, o której mowa w pkt 20.7, następuje nie później niż w ostatnim dniu ważności dotychczasowego zabezpieczenia.
INNE PRZETARGI Z ŁODZI
- Dostosowanie przestrzeni w bibliotece w celu przygotowania zaplecza socjalnego dla studentów korzystających z CIB w trybie całodobowym w budynku przy ul. Muszyńskiego 2
- Termomodernizacja budynku G w SP ZOZ MSWiA w Łodzi przy ul. Północnej 42 - powtórka
- Dostawa inkubatorów w ramach realizacji projektu: PRU UMED - Poprawa warunków studiowania w Uniwersytecie Medycznym w Łodzi, poprzez budowę, rozbudowę, modernizację i doposażenie obiektów Uczelni...
- 144/TP/ZP/U/2025 usługa odśnieżania terenów zewnętrznych we wszystkich obiektach USK nr 2 w Łodzi oraz lądowiska dla śmigłowców w Łodzi przy ul. Żeromskiego 113
- Najem autobusu przystosowanego do przeprowadzania egzaminów państwowych dla kandydatów na kierowców kat. D prawa jazdy dla potrzeb WORD w Łodzi, Oddział Terenowy w Skierniewicach
- " Dostawa agregatów prądotwórczych zamontowanych na specjalistycznych przyczepach transportowych dla Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii w Łodzi".
więcej: przetargi w Łodzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





