Ogłoszenie z dnia 2018-02-01
Ogłoszenie nr 500023794-N-2018 z dnia 01-02-2018 r.
Kraków: Rozbudowa ul. Domagały w Krakowie
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 356664-2016
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak
Numer ogłoszenia: 359578-2016
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 32107-2017
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie, Krajowy numer identyfikacyjny 357116163,
ul. Centralna
53,
31-586
Kraków, woj.
małopolskie, państwo
Polska, tel.
126167419, e-mail
mkrawczyk@zikit.krakow.pl, faks
126167417.
Adres strony internetowej (url): www.zikit.krakow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Rozbudowa ul. Domagały w Krakowie
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):9/XI/2016
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:a) Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana polegająca na rozbudowie ulicy Domagały w Krakowie. Zakres wykonywanych robót obejmuje m.in.: roboty rozbiórkowe, wycinkę oraz wzmocnienie podłoża, przebudowę: krawężników, zatok autobusowych, chodników, ścieżek rowerowych, wykonanie oznakowania, montaż i stawianie słupów i opraw, układanie kabli oraz montażu kompletnego wyposażenia pompowni ścieków; Zamawiający opisał przedmiot zamówienia za pomocą przedmiaru robót, szczegółowej specyfikacji technicznej, standaryzacji utrzymania zieleni oraz projektu. b) W przypadku wystąpienia w którymkolwiek załączniku do SIWZ nazw producenta produkty można zastąpić równoważnymi (nie gorszymi). Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. c) Wymagany okres gwarancji: min. 60 miesięcy - max. 72 miesiące. (Oferty zawierające okres gwarancji krótszy niż 60 miesięcy zostaną odrzucone).
II.4) Główny kod CPV: 45230000-8
Dodatkowe kody CPV:
45231000-5,
45232411-6
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
do 30.09.2018 r
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
28/12/2017
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
Pkt. 1 i 2 . Tym samym odnośnie ad 1/ i ad 2/ zachodzi konieczność dokonania stosownych zmian w umowie, umożliwiających wykonanie przez Wykonawcę robót zamiennych. Zgodnie z postanowieniami art. 144 ust 1 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych dopuszczalna jest zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku gdy zostały spełnione łącznie następujące warunki: a) konieczność zmiany umowy lub umowy ramowej spowodowana jest okolicznościami, których zamawiający , działając z należytą starannością , nie mógł przewidzieć, b) wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp:
Pkt. 3.Zgodnie z postanowieniami Art. 144 ust 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy jest dopuszczalna w wypadku gdy łączna wartość zmian jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust, 8 i jest mniejsza od 10% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie, w przypadku zamówień na usługi lub dostawy albo, w przypadku zamówień na roboty budowlane - jest mniejsza od 15%) wartości zamówieniu określonej pierwotnie w umowie.
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Pkt. 1 i 2.Zważywszy, że:
w trakcie realizacji inwestycji "Rozbudowa ul. Domagały w Krakowie", podczas robót budowlanych okazało się, że :
1. konieczna jest zmiana sposobu doprowadzenia podłoża do nośności G1 na podstawie rozwiązania równoważnego, innego niż zakładał to projektant pierwotnie, to jest pierwotny projekt zakładał wykonanie półmateraca wykonanego z warstwy kruszywa mineralnego (łamanego 0/63 stabilizowanego mechanicznie o grubości 40 cm oraz geosyntetyku zbrojącego i separacyjnego, z jednoczesnym dopuszczeniem przez projektanta innego sposobu wzmocnienia podłoża, ale z zastrzeżeniem utrzymania grupy nośności G 1, pod warunkiem wykazania i poświadczenia przez Wykonawcę poprawności przyjętego rozwiązania. Planowany pierwotnie półmaterac poprzez gęstą siec uzbrojenia oraz wykonaną kanalizację deszczową, a co za tym idzie liczne przerwy w ciągłości jego wykonania nie będzie spełniać prawidłowo swojej roli. Dodatkowo na odcinku od km 0+720 do km 1+ 220,29 orz na całym odcinku ul. Nad Drwiną Wykonawca zobowiązany jest utrzymywać przejezdność przynajmniej jednego pasa w celu umożliwienia dojazdu do znajdujących się w w/w fragmencie ulicy firm, w związku z czym na przedmiotowym odcinku prace musza być wykonywane połówkowo, co nie daje możliwości utrzymania ciągłości ułożonych geosyntetyków, co zostało potwierdzone protokołem konieczności nr 1/2017 z dnia 20 listopada 2017,;
2. w trakcie realizacji inwestycji podczas robót budowlanych okazało się, iż istniejąca kanalizacja deszczowa, która ma pozostać w ciągu rozbudowywanej ul. Domagały jest w złym stanie technicznym i jej zabudowanie w takim stanie mogłoby osłabić konstrukcje rozbudowywanej ul. Domagały, obniżając jej nośność i trwałość, w związku z czym zachodzi konieczność wykonania dodatkowych robót kanalizacyjnych, które nie były przewidziane do realizacji w pierwotnym zakresie zadania w zakresie realizacji prac w branży sanitarnej i kanalizacyjnej co zostało potwierdzone protokołem konieczności nr 2/2017 z dnia 20 października 2017r.;
3. w trakcie realizacji inwestycji Zamawiający poinformował Wykonawcę o konieczności zmiany sposobu oświetlenia, to jest zmiany opraw na energooszczędne typu LED zgodnie z aktualnymi wytycznymi Zamawiającego zawartymi w załączniku nr 9 do zarządzenia NR 43/2017 DYREKTORA ZARZĄDU INFRASTRUKTURY KOMUNALNEJ I TRANSPORTU W KRAKOWIE z dnia 28 kwietnia 2017 roku w sprawie wprowadzenia do stosowania wytycznych w zakresie projektowania infrastruktury w ramach zadań realizowanych przez Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie. Dokumentacja projektowa z 2012 roku przewidywała montaż opraw oświetlenia "starego typu", które nie są obecnie akceptowane przez Zamawiającego. Zgodnie z zarządzeniem przywołanym powyżej wymaga się montowania opraw oświetleniowych energooszczędnych typu LED. co zostało potwierdzone protokołem konieczności nr 3/2017 z dnia 25 października 2017r.
Tym samym odnośnie ad 1/ i ad 2/ zachodzi konieczność dokonania stosownych zmian w umowie, umożliwiających wykonanie przez Wykonawcę robót zamiennych. Zgodnie z postanowieniami art. 144 ust 1 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych dopuszczalna jest zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku gdy zostały spełnione łącznie następujące warunki:
a) konieczność zmiany umowy lub umowy ramowej spowodowana jest okolicznościami, których zamawiający , działając z należytą starannością , nie mógł przewidzieć,
b) wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej;
W zaistniałej sytuacji faktycznej spełnione są przesłanki, o których mowa w art. 144 ust 1 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych to jest:
a) konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą starannością nie mógł przewidzieć, albowiem jakkolwiek dokumentacja projektowa w oparciu o którą Wykonawca zobowiązany był wykonać roboty budowlane objęte zamówieniem podstawowym, przewidywała zmianę sposobu doprowadzenia podłoża do nośności G1 na podstawie rozwiązania równoważnego przewidzianego przez projektanta w projekcie budowlanym, to planowany pierwotnie półmaterac poprzez gęstą siec uzbrojenia oraz wykonaną kanalizację deszczową, a co za tym idzie liczne przerwy w ciągłości jego wykonania nie będzie spełniać prawidłowo swojej roli. Dodatkowo na odcinku od km 0+720 do km 1+ 220,29 orz na całym odcinku ul. Nad Drwiną Wykonawca zobowiązany jest utrzymywać przejezdność przynajmniej jednego pasa w celu umożliwienia dojazdu do znajdujących się w w/w fragmencie ulicy firm, w związku z czym na przedmiotowym odcinku prace muszą być wykonywane połówkowo, co nie daje możliwości utrzymania ciągłości ułożonych geosyntetyków i Wykonawca realizujący zamówienie za zgodą projektanta zdecydował się na zastosowanie rozwiązania równoważnego,
b) po dokonanej analizie dokumentów dotyczących zamówienia podstawowego, w szczególności dokumentacji projektowej stwierdzono, że dokumentacja projektowa, w oparciu o którą Wykonawca zobowiązany był wykonać roboty budowlane objęte zamówieniem podstawowym, nie przewidywała remontu istniejącej (starej) kanalizacji deszczowej(KD 500) w ciągu ulicy Domagały polegającego na wymianie uszkodzonych elementów studni i zastąpieniu ich nowymi elementami a także likwidacji istniejących przykanalików wraz ze studniami wodościekowymi oraz montażu nowych włazów kanalizacyjnych wraz z ich regulacją. Jednakże w trakcie realizacji inwestycji podczas robót budowlanych okazało się, iż istniejąca kanalizacja deszczowa, która ma pozostać w ciągu rozbudowywanej ul. Domagały jest w złym stanie technicznym i jej zabudowanie w takim stanie mogłoby osłabić konstrukcje rozbudowywanej ul. Domagały, obniżając jej nośność i trwałość, w związku z czym zachodzi konieczność wykonania dodatkowych robót kanalizacyjnych, które nie były przewidziane do realizacji w pierwotnym zakresie zadania w zakresie realizacji prac w branży sanitarnej i kanalizacyjnej Ponadto zaistniała konieczność wymiany pokrywy na studni K0 z włazem o 1320x1920 oraz podłączenie studzienek wpustowych ze studniami rewizyjnymi kanalizacji deszczowej wykonanej w poprzednim etapie robót polegających na wykonaniu nowych otworów poprzez wiercenia, lub w przypadku możliwości włączenia ich do istniejących otworów zaistniała konieczność zrobienia korekty przebiegu połączenia studzienek wpustowych ze studniami głównymi za pomocą kształtek, tym samym zachodzi konieczność dokonania w umowie stosownych zmian opisanych powyżej umożliwiających wykonanie przez Wykonawcę robót zamiennych,
c) wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w
umowie 6.079.788,82 zł brutto, albowiem wartość robót , zamiennych koniecznych do wykonania w wyniku zastosowania innej technologii wykonania wzmocnienia podłoża do nośności G1, zgodnie z kosztorysem przedstawionym przez Wykonawcę i zaakceptowanym przez Zamawiającego wynosi 718.627,55 zł brutto, na którą to kwotę składa się suma kwot z przedłożonego kosztorysu: poz. 1.5.3 - 220.746,01 zł neto, poz.1.6.2a - 319.721,31 zł netto, poz. 1.7.2a - 31.151,79 zł netto, poz.1.8.2a -12.630,93 zł netto tj. 584.250,04 zł netto czyli 718.627,55 zł. brutto,) podczas gdy wartość zamówienia podstawowego określona pierwotnie w umowie w przedmiotowym zakresie wynosiła 718.658,87 zł brutto, na którą to kwotę składa się suma kwot z pierwotnego kosztorysu: poz. 1.5.1 - 46.472,00 zł netto, poz.1.5.2 - 95.839,20 zł netto, poz. 1.6.2 - 387.714,87 zł netto, poz.1.7.2 -37.776.69 zł netto poz. 1.8.2 - 16.472,74 zł netto to jest 584.275,50 zł netto, czyli 718.658,87 zł brutto, ustalono różnicę w wartości prac, które będą wykonywane w związku z wprowadzeniem zamiennego rozwiązania. W powyższy sposób ustalono, o jaką kwotę w związku z koniecznością doprowadzenia podłoża do nośności G1 na podstawie rozwiązania równoważnego winno zostać zmniejszone wynagrodzenie Wykonawcy przewidziane w umowie podstawowej nr 160/ZIKiT/2017 z dnia z dnia 26.10.2017 r. w związku z koniecznością wykonania " prac dodatkowych - zamiennych", to jest o kwotę 31,32 zł,
d) wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie 6.079.788,82 zł brutto, albowiem wartość kanalizacyjnych robót dodatkowych, koniecznych do wykonania zgodnie z kosztorysem przedstawionym przez Wykonawcę i zaakceptowanym przez Zamawiającego wynosi 123.105,36 zł brutto,
tym samym w związku z zaistniałą sytuacją na placu budowy, niemożliwą wcześniej do przewidzenia, wykonanie zmiany podłoża do nośności G1 na podstawie rozwiązania równoważnego oraz wykonanie remontu istniejącej kanalizacji deszczowej, którę są dopuszczalną zmianą w zakresie prawidłowego wykonywania Przedmiotu umowy, ale jednocześnie Zamawiający nie mógł jej przewidzieć działając z należytą starannością.
Ad. 3.Ponadto odnośnie pkt ad 3/ zachodzi konieczność dokonania stosownych zmian, w umowie, umożliwiających zamianę przewidzianych w projekcie z lipca 2012 roku opraw oświetleniowych na nowe energooszczędne typu LED. Zgodnie z postanowieniami art. 144 ust 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy jest dopuszczalna w wypadku gdy łączna wartość zmian jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust, 8 i jest mniejsza od 10% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie, w przypadku zamówień na usługi lub dostawy albo, w przypadku zamówień na roboty budowlane - jest mniejsza od 15% wartości zamówieniu określonej pierwotnie w umowie:
a) Wykonawca w związku z powyższym przygotował kosztorys zamienny "prac dodatkowych", które nie były przewidziane w dokumentacji projektowej, a zakup i zamontowanie innych niż zaprojektowane oprawy - nowych energooszczędnych opraw oświetleniowych typu LED - jest niezbędne w celu prawidłowego zrealizowania zamówienia, który Zamawiający zweryfikował i zaakceptował zaproponowane przez Wykonawcę kwoty wynikające z "kosztorysu zamiennego na kwotę: 187.650,77, na którą to kwotę składa się suma kwot z przedłożonego kosztorysu poz. 3.1.30a, 3.130b, 3.130c - na łączną kwotę: 181.52.561,57 netto to jest 187.650,73 zł brutto, podczas gdy wartość zamówienia podstawowego określona pierwotnie w umowie w przedmiotowym zakresie wynosi 65.638,05 zł netto zł, to jest 80.734,80 zł brutto, na którą to kwotę składa się suma kwot z pierwotnego kosztorysu: poz. 3.1.29, 3.1.30 - na łączną kwotę 65.638,05 zł netto, czyli 80.734,80 zł brutto;
b) ustalono różnicę w wartości prac, które będą wykonywane w związku z wprowadzeniem zamiennego rozwiązania odnośnie opraw LED na kwotę 86.923,52 zł netto to jest 106.915,93 zł brutto. W powyższy sposób ustalono, o jaką kwotę w związku z koniecznością zamiany opraw oświetleniowych winno zostać zmienione wynagrodzenie Wykonawcy przewidziane w umowie podstawowej nr 160/ZIKiT/2017 z dnia z dnia 26.10.2017 r.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
INNE PRZETARGI Z KRAKOWA
- Dostawa kamery akustycznej dla WEAIiIB - KC-DE-zp.272-764/25
- Zabudowa 2 aneksów kuchennych wraz z agd, 2 szaf ubraniowych, 1 szafy gospodarczej do mieszkania nr 7a i 7b przy ul. Gramatyka 7 w Krakowie - KC-DE-zp.272-753/25
- dostawa detektora fluorescencji rentgenowskiej typu SDD - KC-DE-zp.272-747/25
- Wymiana systemu monitoringu wizyjnego na poziomach: -1, 0, +3, +4, +5, +6 i +7 w budynku Sądu Okręgowego w Krakowie, ul. Przy Rondzie 6 w Krakowie
- Dostawa materiałów biurowych i papieru kserograficznego dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego
- Dostawa pompy próżniowej dla WIMiC - KC-DE-zp.272-740/25
więcej: przetargi w Krakowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wymiana źródła ciepła w budynku Urzędu Gminy Masłowice
- Budowa i modernizacja sieci wodociągowej w miejscowościach Raszków, Suszyna
- Zaprojektowanie i budowa infrastruktury retencjonowania i zatrzymania wody w Kazimierzy Wielkiej w ramach projektu pn. Rozwój zielono-niebieskiej infrastruktury i retencjonowania wody w Kazimierzy W.
- Zakup obiektu budowlanego o konstrukcji modułowej z przeznaczeniem na Świetlicę Wiejską Sołectwa Huta Żabiowolska
- "Budowa placu postojowego na pojazdy specjalistyczne do odbioru odpadów na Stacji Przeładunkowej Odpadów w m. Jeziory 55".
- Budowa oświetlenia dróg gminnych w Biskupicach ul. Polna i ul. Żarecka oraz w Olsztynie ul. Górzysta
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





