eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KrakówWykonanie remontów dachów dwóch obiektów budowlanych

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2018-01-22

Ogłoszenie nr 500015885-N-2018 z dnia 22-01-2018 r.

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Krakowie: Wykonanie remontów dachów dwóch obiektów budowlanych

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Nazwa projektu lub programu
Przedmiotowe zamówienia realizowane jest w ramach projektu nr POIS.02.04.00-00-0180/16 pn.: "Ochrona zagrożonych gatunków i siedlisk chronionych w ramach sieci Natura 2000 w Małopolsce" realizowanego przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Krakowie w ramach działania 2.4. oś priorytetowa II Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 613621-N-2017

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 500062578-N-2017 500065173-N-2017 500067979-N-2017


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

tak

Informacje na temat podmiotu, któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:

Bartłomiej Kruszyński prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą: Kancelaria Radcy Prawnego Bartłomiej Kruszyński ul. Bliska 1a/1, 43-316 Bielsko-Biała Adres do korespondencji: ul. Kościuszki 68, 34-300 Żywiec, Telefon: 505 519 740, e-mail: kancelaria.kruszynski@gmail.com REGON: 243431460 NIP: 679 30 58 172


I. 1) NAZWA I ADRES:

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Krakowie, Krajowy numer identyfikacyjny 12080353600000, ul. Plac Na Stawach 3, 30107 Kraków, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. 12 619 81 20, 619 81 21, e-mail izabela.znamirowska@rdos.krakow.pl, faks 12 619 81 22.
Adres strony internetowej (url): http://krakow.rdos.gov.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja rządowa terenowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Wykonanie remontów dachów dwóch obiektów budowlanych

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

OP.082.12.27.2017.MMr

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem niniejszego zamówienia są roboty budowlane, obejmujące zadanie pn.: "Wykonanie remontów dachów dwóch obiektów budowlanych". 2. Zamówienie podzielone zostało na 2 następujące części: 1) Część zamówienia nr 1 - "Remont dachu budynku kościoła p.w. Najświętszego Serca Pana Jezusa we Florynce"; 2) Część zamówienia nr 2 - "Remont dachu kościoła Św. Michała Archanioła w Ropie". 3. W ramach części zamówienia nr 1, Wykonawca zobowiązany jest wykonać roboty budowlane związane z wymianą pokrycia dachowego z blachy ocynkowanej na blachę miedzianą oraz wymianą elementów więźby dachowej będących w złym stanie technicznym w kościele p.w. Najświętszego Serca Pana Jezusa we Florynce (dawna cerkiew greckokatolicka p.w. św. Michała Archanioła) - obiekt zabytkowy wpisany do rejestru zabytków. Właścicielem wskazanego obiektu jest Parafia Rzymsko-Katolicką p.w. Najświętszego Serca Pana Jezusa we Florynce (Florynka 58, 33-332 Florynka), w imieniu której działa Ksiądz Proboszcz Mariusz Tomaka. 4. W ramach części zamówienia nr 2, Wykonawca zobowiązany jest wykonać roboty budowlane związane z wymianą pokrycia dachowego z blachy ocynkowanej na blachę miedzianą oraz wymianą elementów więźby dachowej będących w złym stanie technicznym w kościele Św. Michała Archanioła w Ropie - obiekt zabytkowy wpisany do rejestru zabytków. Właścicielem wskazanego obiektu jest Parafia Rzymsko-Katolicką p.w. Św. Michała Archanioła w (adres: Ropa 227, 38-312 Ropa), w imieniu której działa Ksiądz Proboszcz Stanisław Porębski. 5. Realizowane roboty budowlane podlegać będą nadzorowi przyrodniczemu, który wykonywać będzie podmiot upoważniony przez Zamawiającego. 6. Szczegóły zakres przedmiotu niniejszego zamówienia precyzuje załącznik nr 8 do SIWZ - Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ) - dokumentacje projektowe, przedmiary robót i STWiOR dla każdej części zamówienia z osobna. W zakresie części zamówienia nr 2, Wykonawca zobowiązany jest wykonać roboty wynikające z dokumentacji projektowej, wyłącznie w zakresie remontu dachu. 7. Pożądane jest aby przed złożeniem Oferty Wykonawca przeprowadził wizję lokalną terenu, na którym zlokalizowane będą roboty objęte przedmiotem niniejszego zamówienia. Termin wizji lokalnej i szczegóły techniczne jej przeprowadzenia wymagają uzgodnienia z Zamawiającym. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy poniesie Wykonawca. 8. Termin przeprowadzenia wizji należy uzgodnić z gospodarzami (Inwestorami) obiektu: 1) kościół w m. Florynka: Ks. Proboszczem Mariuszem Tomaka; 2) kościół w m. Ropa: Ks. Proboszczem Stanisławem Porębskim; a w razie trudności w skontaktowaniu się prosimy dzwonić pod numer telefonu Zamawiającego. 9. Roboty budowlane stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia należy wykonać zgodnie z: 1) dokumentacją projektową, 2) specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, 3) przedmiarem robót, 4) z należytą starannością, z zasadami sztuki budowlanej, współczesnej wiedzy technicznej, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami i normami wspólnymi Unii Europejskiej, a w dalszej kolejności normami polskimi, w szczególności zawartymi w Prawie budowlanym, zgodnie ze złożoną ofertą, warunkami przetargu oraz zgodnie z ustaleniami poczynionymi z Zamawiającym, z zastrzeżeniem, iż ustalenia te nie mogą wykraczać poza przedmiot umowy oraz nie mogą być sprzeczne z zasadami wiedzy technicznej lub sztuką budowlaną. 10. Roboty budowlane realizowane będą ponadto zgodnie z warunkami zawartymi w: 1) w zakresie części zamówienia nr 1: a) decyzji z dnia 16.09.2016 r., nr 1317/2016 roku Starosty Nowosądeckiego zatwierdzającej projekt budowlany i udzielającej pozwolenia na roboty budowlane związane z remontem dachu budynku kościoła na dz. nr 318 położonej w obrębie ewidencyjnymi Florynka gm. Grybów; b) pozwoleniu z dnia 23.06.2016 roku, nr 246/2016 Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Krakowie, Delegatura w Nowym Sączu na prowadzenie robót budowlanych przy zabytkowym kościele p.w. Najświętszego Serca Pana Jezusa we Florynce; 2) w zakresie części zamówienia nr 2: a) decyzji z dnia 19.05.2016 r., nr AB.6740.220.2016 Starosty Gorlickiego zatwierdzającej projekt budowlany i udzielającej pozwolenia na budowę dla Parafii Rzymsko-Katolickiej pw. Św. Michała Archanioła w Ropie, b) pozwoleniu z dnia 08.04.2016 r., nr 5142.6.2016.MB.2 Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Krakowie, Delegatura w Nowym Sączu na podejmowanie działań, prowadzenie prac konserwatorskich, restauracyjnych i robót budowlanych w Kościele pw. Św. Michała Archanioła w Ropie. 11. Zamawiający zastrzega, iż w trakcie realizacji niniejszego zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie: 1) pokrywać koszty pobieranych mediów (woda, energia elektryczna, ogrzewanie, itp.) zużytych przy wykonywaniu robót; 2) zabezpieczyć i oznakować teren budowy przez cały czas trwania realizacji zadania, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki remontowanego obiektu oraz ponosić pełną odpowiedzialność za teren budowy od chwili przejęcia terenu budowy, a po zakończeniu robót zewnętrznych uporządkować teren; 3) zapewnić na własny koszt i we własnym zakresie kontener/kontenery na składowanie odpadów, gruzu i śmieci z terenu budowy i na własny koszt zapewnić jego wywóz; 4) zabezpieczyć na własny koszt pomieszczenia socjalne dla personelu Wykonawcy. 12. Zamawiający, zgodnie z zapisami art. 30 ust. 4 ustawy pzp, dopuszcza rozwiązania równoważne dla robót, materiałów, systemów i urządzeń, wskazanych w SIWZ i w załączonej dokumentacji, spełniające obowiązujące standardy i wymagania. Zamawiający zastrzega, że wszędzie tam, gdzie w treści dokumentacji projektowej, przedmiarach robót i STWiORB, stanowiących opis przedmiotu zamówienia, zostały w opisie tego przedmiotu wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie urządzeń lub materiałów należy je traktować jako propozycje projektanta. Zamawiający dopuszcza metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. równoważne do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia. Dopuszcza się więc zaproponowanie w ofercie wszelkich równoważnych odpowiedników rynkowych o właściwościach nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. Parametry wskazanego standardu określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne, jakie ma spełniać przedmiot zamówienia. W ofercie można przyjąć metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. innych marek i producentów, jednak o parametrach technicznych, jakościowych i właściwościach użytkowych oraz funkcjonalnych odpowiadających metodom, materiałom, urządzeniom, systemom, technologiom itp. opisanym w SIWZ. Na żądanie Zamawiającego, Wykonawca ma obowiązek udowodnienia, iż zastosowane rozwiązania równoważne pozwolą osiągnąć wszystkie założenia techniczne STWiORB. Ciężar udowodnienia, że materiał lub urządzenie jest równoważne w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na Wykonawcy. Jeżeli materiały lub/i urządzenia zaoferowane przez Wykonawcę jako równoważne nie będą równoważne do określonych w dokumentacji projektowej i STWiORB w świetle przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów, oferta tego Wykonawcy zostanie odrzucona jako nieodpowiadająca treści SIWZ. Powyższą procedurę stosuje się odpowiednio w sytuacji odniesienia się w opisie przedmiotu zamówienia do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych. W przypadku opisania przedmiotu zamówienia za pomocą polskich norm technicznych lub aprobat technicznych, dopuszcza się wykonanie zamówienia z zastosowaniem równoważnych norm europejskich. 13. Szczegółowy zakres obowiązków Wykonawcy został opisany w Załączniku nr 7 do SIWZ - Projekcie Umowy. 14. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę, na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia podstawowe czynności techniczne lub prace budowlane, takich jak: betoniarze, brukarze, cieśle, dekarze, malarze, monterzy, instalatorzy, murarze, operatorzy, posadzkarze, płytkarze, robotnicy, spawacze, tynkarze, zbrojarze, kwalifikowanych jako pracownicy fizyczni, z wyłączeniem osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, stosowanie do art. 12 i nast. ustawy Prawo budowlane.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

tak

II.5) Główny Kod CPV: 45000000-7


Dodatkowe kody CPV: 45210000-2, 45261000-4, 45320000-6, 45453000-7

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1

NAZWA: Remont dachu budynku kościoła p.w. Najświętszego Serca Pana Jezusa we Florynce

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 05/01/2018
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 365862.06
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 5
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 5
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: PPHU BLACHMAN Robert Dudek
Email wykonawcy: pcim@blachman.pl
Adres pocztowy: Pcim 1213
Kod pocztowy: 32-432
Miejscowość: Pcim
Kraj/woj.: małopolskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 471125.34
Oferta z najniższą ceną/kosztem 471125.34
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 735352.28
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 2

NAZWA: Remont dachu kościoła Św. Michała Archanioła w Ropie

Postępowanie / część zostało unieważnione

tak

Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:

Zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt 7) ustawy Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli "postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego". Z kolei przepis art. 93 ust. 2 ustawy pzp statuuje, iż w przypadku dopuszczenia przez Zamawiającego możliwości składania ofert częściowych, do unieważnienia w części postępowania o udzielenie zamówienia m. in. powyższy przepis stosuje się odpowiednio. W niniejszym postępowaniu, w zakresie Części zamówienia nr 2, Zamawiający wskazał, iż Wykonawca zobowiązany jest wykonać roboty budowlane związane z wymianą pokrycia dachowego z blachy ocynkowanej na blachę miedzianą oraz wymianą elementów więźby dachowej będących w złym stanie technicznym w kościele Św. Michała Archanioła w Ropie. Roboty budowlane stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia powinny zostać wykonane zgodnie z załącznikiem nr 8 do SIWZ - Opisem Przedmiotu Zamówienia (OPZ), w tym dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, przedmiarem robót, pozostałą dokumentacją i regelacjami SIWZ. Istotnym jest, iż dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót oraz przedmiar robót zostały sporządzone w listopadzie 2015 roku oraz zatwierdzone przez organ budowlany w maju 2016 roku. Niniejsze postępowanie zostało wszczęte z kolei w dniu 9 listopada 2017 roku, tj. dwa lata od wykonania projektu budowlanego. W okresie tych dwóch lat doszło do znacznej degradacji konstrukcji ścian podtrzymujących konstrukcję dachu w obiekcie Kościoła pw. Św. Michała Archanioła w Ropie, których wymiana lub zabezpieczenie nie zostały objęte przedmiotem zamówienia. Na taka szybką degradację konstrukcji ścian niewątpliwie wpływ ma okoliczność, iż powyższy obiekt nie jest od dłuższego czasu użytkowany. Po otwarciu ofert, Wykonawcy składający oferty w postępowaniu na przedmiotową część zamówienia, oświadczyli, iż niedokonanie zabezpieczenia zdegradowanych konstrukcji ścian podtrzymujących konstrukcję dachu grozi zawaleniem się obiektu, w związku z czym bezcelowe stanie się wykonanie robót budowlanych związanych z wymianą pokrycia dachowego, skoro konstrukcja może tych prac nie wytrzymać. W braku przewidzenia tych prac w opisie przedmiotu zamówienia, oferty nie obejmowały takich robót zabezpieczających. Jak wynika z art. 29 ust. 1 ustawy, przedmiot zamówienia opisuje się w m. in. sposób uwzględniający wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty. Nadto, opis powinien w sposób rzeczywisty oddawać potrzeby Zamawiającego w odniesieniu do wymagań stawianych dla prawidłowej realizacji zamówienia, które to wymagania, co jest w danym stanie sprawy oczywiste, winny uwzględniać rzeczywiste potrzeby i możliwości Zamawiającego. W niniejszym postępowaniu, Zamawiający nie przewidział wykonania robót zabezpieczających zdegradowanych konstrukcji ścian podtrzymujących konstrukcję dachu, które konieczne są do wykonania. Niezbędne stało się zatem wykonanie od podstaw dokumentacji projektowej i technicznej dla robót budowlanych związanych z wymianą pokrycia dachowego z blachy ocynkowanej na blachę miedzianą oraz wymianą elementów więźby dachowej będących w złym stanie technicznym w kościele, która przewidywać będzie wykonanie przez Wykonawcę prac zabezpieczających konstrukcji ścian. Warto również zwrócić uwagę, iż na podstawie art. 32 ust. 1 ustawy, podstawą ustalenia wartości zamówienia jest całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy, bez podatku od towarów i usług, ustalone przez zamawiającego z należytą starannością. Jak stanowi art. 32 ust. 4 ustawy, jeżeli zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania, wartością zamówienia jest łączna wartość poszczególnych części zamówienia. Z uwagi na niewyczerpujący opis przedmiotu zamówienia w tym zakresie, wartość powołanej wyżej części zamówienia może nie oddawać rzeczywistej wartości zamówienia. Opis przedmiotu zamówienia w tej części zamówienia dokonany został zatem, w ocenie Zamawiającego, z naruszeniem powołanych przepisów prawa, bowiem nie przewidywał wykonania prac zabezpieczających konstrukcji ścian, które są konieczne do wykonania, a czynność ta mogła mieć wpływ na wynik postępowania. Z powyższego wynika, że wada uzasadniająca unieważnienie postępowania we wskazanej części tkwi w samym postępowaniu a jednocześnie jest istotna i nieusuwalna. W szczególności bowiem opis przedmiotu zamówienia jest niewyczerpujący, przez co niweczy cel dla jakiego zamówienie miałoby zostać udzielone. To zaś powoduje, iż nie odpowiada rzeczywistym intencjom, możliwościom oraz potrzebom Zamawiającego. Wada ta jednocześnie jest niemożliwa do usunięcia w trybie i w sposób uprawniony na tle przepisów ustawy i uniemożliwia zawarcie umowy niepodlegającej unieważnieniu zarówno na tle ustawy, jak i w świetle przepisów kodeksu cywilnego.

IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.