Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-11-22
Swarzędz-Jasin: Zarządzanie projektem pt. Budowa intermodalnego terminala kontenerowego w miejscowości Jasin k. Poznania.
Numer ogłoszenia: 479336 - 2013; data zamieszczenia: 22.11.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Centrum Logistyczno Inwestycyjne Poznań II sp. z o.o. , ul. Rabowicka 6, 62-020 Swarzędz-Jasin, woj. wielkopolskie, tel. 61 89 75 300, faks 61 81 81 389.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.clip-group.com/
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Przedsiębiorstwo.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zarządzanie projektem pt. Budowa intermodalnego terminala kontenerowego w miejscowości Jasin k. Poznania..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi dotyczącej zarządzania i rozliczania projektu pt.:Budowa intermodalnego terminala kontenerowego w miejscowości Jasin k. Poznania, którego obowiązek wynika z zapisów podpisanej umowy o dofinansowanie projektu w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko ( dalej: POIiŚ) działanie 7.4. Ze względu na szeroki zakres planowanej inwestycji, jak również na ograniczone doświadczenie Zamawiającego w obszarze realizacji i rozliczania projektów dofinansowanych ze środków unijnych, Zamawiający zdecydował się na przekazanie zadania związanego z zarządzaniem projektem zewnętrznemu podmiotowi. Analiza ryzyk związanych z realizacją projektu na etapie jego zarządzania podyktowała konieczność wynajęcia specjalistycznego podmiotu, którego celem byłoby stworzenie, a następnie wdrożenie systemu zarządzania projektem. Usługa zarządzania projektem powinna obejmować i formalizować optymalne procedowanie i podejmowanie decyzji w zakresie obowiązków wynikających z zapisów umowy o dofinansowanie z dnia 24 października 2013 r. oraz jej ew. aneksów w ramach POIiŚ, działanie 7.4. Szczegółowy przedmiot zamówienia obejmuje: a) przygotowanie oraz bieżącą aktualizację dla Zlecającego pisemnych, instrukcji wewnętrznych Spółki w zakresie: - obiegu dokumentów związanych z przygotowaniem wniosków o płatność oraz sprawozdań z realizacji projektu; - dokonywania zamówień w ramach projektu; - ewidencjonowania wydatków i przychodów w ramach projektu; - prowadzenia archiwizacji informacji oraz dokumentów dotyczących rozliczenia finansowego i rzeczowego Projektu w sposób zgodny z zasadami Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, , - instrukcji w zakresie opisu dokumentów księgowych dla projektu; - odbioru robót i usług budowlanych; b) dokonanie prawidłowego rozliczenia rzeczowego i finansowego Projektu zgodnie z wymogami Umowy o dofinansowanie, c) c) weryfikacja dokumentów księgowych, które będą przedkładane w celu ich refinansowania (w szczególności kontrola dokumentów finansowo-księgowych pod względem prawidłowości kwalifikowalności, zgodnie z aktualnie obowiązującymi wytycznymi) d) kontrolowanie poprawności dokumentów dotyczących postępowań przetargowych (w tym m.in. SIWZ wraz z załącznikami, ogłoszenie oraz umowy zawierane z Wykonawcami)w ramach poszczególnych części projektu przed ich ogłoszeniem, w szczególności pod kątem uniknięcia nałożenia korekty finansowej; e) kontrolowanie dokumentacji dot. zamkniętych postępowań przetargowych (w tym, m.in.: protokoły z oceny ofert) poszczególnych części Projektu, w szczególności pod kątem zgodności wykonania tych umów/zamówień z zasadami kwalifikowalności wydatków w ramach POIiŚ. f) przygotowanie listy dokumentów niezbędnych do złożenia kompletnego wniosku o płatność; g) wsparcie merytoryczne w zakresie kompletowania załączników niezbędnych do złożenia wniosku o płatność końcową; h) przygotowanie listy dokumentów do każdej kategorii wydatków, która będzie rozliczana w ramach wniosków o płatność pośrednią w ramach projektu; i) weryfikacja zgodności dokumentowania poniesionych wydatków i przychodów w ramach Projektu z zasadami kwalifikowalności wydatków w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, j) weryfikację dokumentacji związanej z realizacją poszczególnych części Projektu oraz wszelkich innych dokumentów z nią związanych pod kątem poprawności zgodności z obowiązującymi przepisami, oraz wzajemnej zgodności i kompletności składających się na tę dokumentację elementów; k) stałą wymianę informacji rozumiana jako raz na 2 tygodnie telekonferencja z koordynatorami projektu oraz przekazywanie pisemnych podsumowań z dokonanych ustaleń.Opiniowane dokumentów powstających w ramach projektu pod względem formalnym i merytorycznym, pod kątem zgodności z przepisami prawa krajowego oraz wspólnotowego; l) przygotowywanie wniosków o płatność pośrednią i płatność końcową w zakresie sprawozdawczym i finansowym zgodnie z wymaganiami Instytucji Wdrażającej i przyjętym harmonogramem na podstawie przedłożonych przez Zamawiającego dokumentów; m) przygotowania we współpracy ze Zlecającym dokumentów wymaganych do zgłoszenia zakończenia realizacji Projektu; n) sporządzenie we współpracy ze Zlecającym stosownych wyjaśnień do wniosków o płatność, korekt i stosownych uzupełnień; o) koordynowanie prac w trakcie kontroli projektu przez IŻ oraz IW, p) opracowanie we współpracy ze Zlecającym odwołań oraz protestów od nałożonej korekty finansowej; q) opracowywanie we współpracy ze Zlecającym odpowiedzi na pisma i wezwania IZ oraz IW; r) monitorowanie postępów wdrożenia Projektu w tym monitoring osiągnięcia założonych wskaźników w Projekcie - w tym w szczególności rejestrowanie postępu i reagowanie na konieczność dokonywania zmian i aktualizacji; zapewnienie właściwego trybu wprowadzania zmian w projekcie, s) stały monitoringu ryzyk w projekcie wraz ze wskazaniem działań naprawczych i korygujących; t) opracowanie we współpracy ze Zlecającym działań mających na celu promocję i wizualizację projektu, u) opiniowanie problematycznych zagadnień związanych z poprawną i zgodną z zapisami Umowy o dofinansowanie realizację projektu; v) przedłożenie wytycznych w zakresie zachowania trwałości projektu; w) doradztwo w zakresie konieczności aneksowania umowy o dofinasowanie. x) przygotowywanie we współpracy z Zamawiającym wszelkich informacji, zestawień i wyjaśnień na życzenie instytucji publicznych zaangażowanych w system wdrażania funduszy unijnych..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.40.00.00 - Usługi doradcze w zakresie działalności gospodarczej i zarządzania oraz podobne 79.42.10.00 - Usługi zarządzania projektem inne niż w zakresie robot budowlanych .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 15.12.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda od Wykonawców wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie dokonuje opisu tego warunku. Ocena spełnienia tego warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia / nie spełnia, w oparciu o Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, zgodne z załącznikiem nr 3 do SIWZ, którą można znaleźć na stronie Zamawiającego http://www.clip-group.com
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w trzech latach przed upływem składanych ofert, wykonywali w sposób należyty co najmniej trzy zamówienia o podobnym charakterze, tzn. zarządzanie projektem/rozliczanie projektu z obszaru infrastruktury transportowej finansowanego z funduszy Unii Europejskiej w perspektywie 2007-2013 o wartości nie mniejszej niż 20 000 000 zł netto każdy. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający zobowiązany jest do przedłożenia wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykonawca musi wykazać dysponowanie dla realizacji zamówienia jedną osobą posiadającą akredytowane przez międzynarodowe instytucje certyfikaty z zakresu zarządzania projektami lub osobą która ukończyła studia podyplomowe z zakresu zarządzania projektami współfinansowanymi ze środków UE oraz jedną osobą posiadającą wykształcenie wyższe prawnicze. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie oświadczenia wykonawcy złożonego na podst. art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 upzp, a w szczególności wykażą, że znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie oświadczenia wykonawcy złożonego na podst. art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.clip-group.com
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: http://www.clip-group.com.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.12.2013 godzina 10:00, miejsce: Centrum Logistyczno Inwestycyjne Poznań II sp. z o.o., Sekretariat, ul. Rabowicka 6, 62-020 Swarzędz - Jasin..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamawiający otrzymał dofinansowanie do projektu ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Priorytet VII Transport przyjazny środowisku, działanie 7.4 Rozwój transportu intermodalnego. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego z aukcją na podstawie art.70(1) - 70(5) KC ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks Cywilny. Postępowanie jest prowadzone na podstawie Regulaminu zawierania umów przyjętym w Centrum Logistyczno Inwestycyjnym Poznań II sp. z o.o. w dniu 2 listopada 2012 r., a zaktualizowanym w dniu 16 stycznia 2013 r. oraz w dniu 25 lutego 2013 r. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia, Regulamin zawierania umów w Centrum Logistyczno Inwestycyjnym II sp. z o.o. oraz Opis procedur zawierania umów dla zadań objętych projektem dostępne są na stronie zamawiającego http://www.clip-group.com. Materiały przetargowe w wersji papierowej można odebrać w siedzibie Zamawiającego, ul. Rabowicka 6, 62-020 Swarzędz-Jasin, Dział Inwestycji; TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie musi zostać zrealizowane w terminie: od dnia podpisania umowy do zaakceptowania przez CUPT ostatniego wniosku o płatność..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- ,,Usługa doradztwa w zakresie przygotowania dwóch postępowań o udzielenie zamówień publicznych, a także wsparcia eksperckiego w zakresie efektywności energetycznej i dokumentacji projektowo-(...)"
- Wyłonienie Wykonawcy na świadczenie usług kompleksowego wielobranżowego nadzoru inwestorskiego związku z realizacją projektu pn. "Modernizacja infrastruktury Muzeum Górnośląskiego w Bytomiu".
- Świadczenie usług zarządzania projektem "Równe szanse w cieszyńskich szkołach!" współfinansowanego ze środków EFS+
- Usługi doradcze w zakresie rozliczenia finansowego Projektu nr FENX.07.01-IP.04-0090/24 "STREFA EDUKACJI FILMOWEJ WFDiF - EDUKATORIUM Z PARKIEM FILMOWYM", UoD nr FENX.07.01-IP.04-0090/24-00
więcej: Usługi doradcze w zakresie działalności gospodarczej i zarządzania oraz podobne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.