eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nekla › Budowa pięciu ogólnodostępnych stref rekreacji dziecięcej przy ul. Dąbrowskiego i przy ul. Chopina w Nekli, w Podstolicach, w Targowej Górce i w Zasutowie w ramach projektu PL 0352 Wdrażanie programu rozwoju aktywności fizycznej dzieci na terenie gminy Ne

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-03-02

Nekla: Budowa pięciu ogólnodostępnych stref rekreacji dziecięcej przy ul. Dąbrowskiego i przy ul. Chopina w Nekli, w Podstolicach, w Targowej Górce i w Zasutowie w ramach projektu PL 0352 Wdrażanie programu rozwoju aktywności fizycznej dzieci na terenie gminy Nekla pn. Nekla na start
Numer ogłoszenia: 46468 - 2009; data zamieszczenia: 02.03.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Nekla , ul. Dworcowa 10, 62-330 Nekla, woj. wielkopolskie, tel. 061 4386011, faks 061 4386490.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.nekla.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa pięciu ogólnodostępnych stref rekreacji dziecięcej przy ul. Dąbrowskiego i przy ul. Chopina w Nekli, w Podstolicach, w Targowej Górce i w Zasutowie w ramach projektu PL 0352 Wdrażanie programu rozwoju aktywności fizycznej dzieci na terenie gminy Nekla pn. Nekla na start.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Budowa pięciu ogólnodostępnych stref rekreacji dziecięcej przy ul. Dąbrowskiego i przy ul. Chopina w Nekli, w Podstolicach, w Targowej Górce i w Zasutowie w ramach projektu PL 0352 Wdrażanie programu rozwoju aktywności fizycznej dzieci na terenie gminy Nekla pn. Nekla na start na co składa się: 1. przy ul. Dąbrowskiego w Nekli - utworzenie mini boiska ze sztucznej trawy wraz z ogrodzeniem do koszykówki, siatkówki, piłki ręcznej lub nożnej, -utworzenie placyku integracyjnego z altanką, nasadzeniami roślinnością niską i wysoką 2. przy ul. Chopina w Nekli - utworzenie boiska ze sztuczną trawą wraz z ogrodzeniem siatką do gry w koszykówkę, piłkę ręczną lub nożną - utworzenie boiska ze sztuczną trawą wraz z ogrodzeniem siatką do gry w siatkówkę oraz badmintona - wykonanie miejsc do ćwiczeń i zabaw dla dzieci - wykonanie skoku w dal - ułożenie kostek brukowych - dokonanie nasadzeń zielenią niską i wysoką 3. w Podstolicach - wykonanie placu zabaw z częścią dla dzieci starszych i młodszych - utworzenie boiska wielofunkcyjnego trawiastego wraz z ogrodzeniem siatką - utworzenie placyku integracyjnego - wykonanie nasadzeń roślinnością wysoką i niską 4. w Targowej Górce - wykonanie boiska wielofunkcyjnego ze sztuczną trawą ogrodzone siatką - utworzenie placu zabaw dla dzieci młodszych - utworzenie miejsc ćwiczeń i zabaw dzieci starszych - wykonanie ścieżek - wykonanie bieżni - dokonać nasadzeń roślinnością niską i wysoką 5. w Zasutowie - wykonanie boiska wielofunkcyjnego ze sztuczną trawą do koszykówki, siatkówki i piłki ręcznej ogrodzonego siatką - wykonanie bieżni - wykonanie skoku w dal - utworzenie placu zabaw dla dzieci młodszych - utworzenie miejsca ćwiczeń dla dzieci starszych - dokonanie nasadzeń roślinnością wysoką i niską.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.27.20 - Roboty w zakresie kształtowania terenów sportowych i rekreacyjnych 45.21.22.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych 45.11.27.23 - Roboty w zakresie kształtowania placów zabaw 45.11.27.10 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 03.06.2009.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający ustala wadium w wysokości: a. Część pierwsza - 19.900 zł (słownie: dziewiętnaście tysięcy dziewięćset złotych 00/100) b. Część druga - 44.400 zł (słownie: czterdzieści cztery tysiące czterysta złotych 00/100) 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający określa ostateczny termin wniesienia wadium na dzień 20 marca 2009 roku (w przypadku formy pieniężnej wskazany termin określa dzień zaksięgowania danej kwoty na koncie Gminy). 3. Zamawiający dopuszcza wniesienia wadium w jednej z niżej wymienionych form: - w pieniądzu - na konto bankowe Zamawiającego: o Bank Spółdzielczy Kostrzyn Wlkp. o/Nekla nr konta: 58 9075 0009 1100 0101 0012 1370 - w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - w gwarancjach bankowych; - w gwarancjach ubezpieczeniowych; - w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.), Dokument w formie poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń. Dokument wniesienia wadium należy dołączyć do oferty.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Opis warunków O udzielenie zamówienie mogą ubiegać się oferenci, którzy spełnią następujące warunki: 1. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; 3. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 4. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia; 5. spełniają wymogi Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia; 6. warunki szczególne wymagane od wykonawców: o zrealizowali w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia lub w okresie prowadzenia działalności, jeżeli jest ona prowadzona przez krótszy okres, co najmniej: a/ budowę jednego boiska wykonanego ze sztucznej trawy o powierzchni min. 1000 m2 wraz z robotami towarzyszącym tj. montażem ogrodzenia, robotami ziemnymi, wykonaniem nawierzchni utwardzonej z kostki brukowej (ścieżki, chodniki, ciągi pieszo-rowerowe o powierzchni min. 3000 m2 łącznie), wykonaniem nasadzeń drzew, krzewów oraz obsianiem trawy, b/oraz dwóch robót budowlanych zakresem zbliżonych do przedmiotu zamówienia tj. budowa placu zabaw, budowa parkingu, wykonanie nasadzeń drzew i krzewów - zieleni publicznej itp. o dysponują pracownikami posiadającymi uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności, odpowiedniej do przedmiotu zamówienia, będącymi członkami właściwej izby samorządu zawodowego. Opis oceny Zamawiający dokona oceny spełniania w/w warunków na podstawie dokumentów załączonych przez wykonawcę do oferty. Przed oceną ofert, zamawiający sprawdzi formalną stronę uczestnictwa wykonawcy w postępowaniu i określi czy każda z ofert spełnia wymagane warunki wyżej określone w punktach 1 - 6, czy została ona prawidłowo podpisana, czy jest zabezpieczona wymaganym wadium oraz czy jest zgodna z wymaganiami przedstawionymi w materiałach przetargowych. Z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się: - wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne, o których mowa w art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych; - wykonawców, którzy wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania, lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; - wykonawców, którzy złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania; - wykonawców, którzy nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków; - wykonawców, którzy nie wnieśli wadium, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą; - Zamawiający zawiadamia równocześnie Wykonawców, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne. Ofertę wykonawcy, który zostanie wykluczony z postępowania na podstawie art. 24. ust.1 i 2 Ustawy Prawo zamówień publicznych uznaje się za odrzuconą. Zamawiający odrzuca ofertę (na podst. art. 89 ustawy), która: - jest niezgodna z ustawą, - jej treść nie odpowiada treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt.3; - jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji; - zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia; - została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia; - zawiera błędy w obliczeniu ceny; - wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3; - jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy powinni złożyć następujące dokumenty: 1. Dokumenty ogólne: o podpisany formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru - załącznik 6 do siwz; o dowód wniesienia wadium; o koncesja, zezwolenie lub licencja, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania koncesji, zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym niniejszym zamówieniem; o aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; o dokumenty potwierdzające uprawnienie osób podpisujących ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestrowych; o aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; o aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; o aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; o dokumenty stwierdzające, że osoby które będą kierować robotami budowlanymi, posiadają uprawnienia budowlane w specjalności, odpowiedniej do przedmiotu zamówienia. Wszystkie osoby wytypowane przez Oferenta do kierowania robotami budowlanymi związanymi z realizacją zadania muszą być członkami właściwej izby samorządu zawodowego; o oświadczenie do postępowania o zamówienie publiczne z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych z wykorzystaniem wzoru - załącznik 6 do siwz (oferta); o kosztorys ofertowy - wyliczenie cen pozycji przedmiaru robót - załącznik 7 do siwz. Podana w Przedmiarze robót podstawa wyceny winna być traktowana pomocniczo, jako uzupełnienie opisu zawartego w rubryce opis i wyliczenia. Cena jednostkowa pozycji kosztorysowej będzie uwzględniać wszystkie czynności i nakłady niezbędne do wykonania robót, wymagania i badania składające się na jej wykonanie, określone dla tej Roboty w Specyfikacji Technicznej i w Dokumentacji Projektowej. Powyższe dokumenty powinny zostać złożone w postaci oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 2. Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa wyżej składa: a. dokument lub dokumenty wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: o nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, o nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, o nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, b. zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art.24 ust. 1 pkt. 4 -8 ustawy. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się powyższych dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 3. Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej o umowa o wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia (tzw. umowa konsorcjum); o dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, o ile ustanowienie pełnomocnika nie jest zawarte w umowie konsorcjum; o dokumenty potwierdzające, że wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności oraz że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy - Prawo zamówień publicznych dla każdego partnera z osobna, pozostałe dokumenty składane są wspólnie. 4. Inne dokumenty: 4.1. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, wykonawca składa następujące dokumenty: o wykaz wykonanych co najmniej 3 robót budowlanych (jedna - boisko ze sztucznej trawy o powierzchni 1000 m2 wraz z robotami towarzyszącymi oraz dwie - inne roboty budowlane zakresem zbliżonych do przedmiotu zamówienia) w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie; wzór załącznik 8 do siwz, o wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jakimi dysponuje wykonawca, lub pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jeżeli w wykazie, o którym mowa wykonawca wskazał narzędzia i urządzenia, którymi będzie dysponował, wzór załącznik 9 do siwz o informację na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników, w okresie ostatnich trzech lat, a w przypadku, gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, o wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności lub pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa, wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował, wzór załącznik 10 do siwz 4.2. W celu potwierdzenia, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, składa następujące dokumenty: - sprawozdanie finansowe albo jego części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inne dokumenty określające obroty oraz zobowiązania i należności za okres nie dłuższy niż ostatnie trzy lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres, -informacje banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w którym wykonawca posiada rachunek, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy odpowiadająca wysokości kwoty zamówienia przedstawionej przez Oferenta, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert - aktualną polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na okres co najmniej: od dnia zawarcia umowy do 31 lipca 2009 roku. Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę/osoby/ uprawnioną/e/ do podpisania oferty z dopiskiem za zgodność z oryginałem..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.nekla.nowoczesnagmina.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Nekli ul. Dworcowa 10 62-330 Nekla.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.03.2009 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Nekli - Sekretariat ul. Dworcowa 10 62-330 Nekla.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany jest w ramach Norweskiego Mechanizmu Finansowego i Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego Umowa Finansowa Nr 8/PL0352/07/NMF/MFEOG/2009.

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Część I - Zasutowo i przy ul. Dąbrowskiego w Nekli.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: zadanie realizowane w Zasutowie i przy ul. Dąbrowskiego w Nekli.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.27.20-8, 45.21.22.00-8, 45.11.27.23-9, 45.11.27.10-5.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 22.05.2009.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Część II - Targowa Górka, Podstolice, przy ul. Chopina w Nekli.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: zadanie realizowane w Targowej Górce, Podstolicach, przy ul. Chopina w Nekli.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.27.20-8, 45.21.22.00-8, 45.11.27.23-9, 45.11.27.10-5.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 03.06.2009.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.