Ogłoszenie z dnia 2011-02-07
Chełm: ZWIĘKSZENIE BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM NA GŁÓWNEJ OSI KOMUNIKACYJNEJ POWIATU CHEŁMSKIEGO POPRZEZ PRZEBUDOWĘ DROGI POWIATOWEJ NR 1839L
Numer ogłoszenia: 43751 - 2011; data zamieszczenia: 07.02.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Chełmski reprezentowany przez Krzysztofa Wojciechowskiego-Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Chełmie , ul. Plac Niepodległości 1, 22-100 Chełm, woj. lubelskie, tel. (082) 562 76 31, faks (082) 562 75 87.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.chelmski.iap.pl
- Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ZWIĘKSZENIE BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM NA GŁÓWNEJ OSI KOMUNIKACYJNEJ POWIATU CHEŁMSKIEGO POPRZEZ PRZEBUDOWĘ DROGI POWIATOWEJ NR 1839L.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przebudowy głównego ciągu komunikacyjnego powiatu chełmskiego- drogi powiatowej nr 1839L na odcinku od km 0+000 (skrzyżowanie z drogą wojewódzką Nr 844) do km 14+140 (skrzyżowanie z drogami powiatowymi Nr 1862L i Nr 1863L)- o długości 14,140 km. Zakres przebudowy drogi dotyczy początkowego odcinka drogi powiatowej 14,140 km z wyłączeniem robót nawierzchniowych na odcinku 8+290,13 do km 9+296,28 przebudowanym w 2010 roku. Planowana do przebudowy droga powiatowa charakteryzuje się następującymi parametrami: -klasa techniczna drogi- Z (droga zbiorcza), -kategoria ruchu- KR 2, -prędkość projektowa- 50 km/h, -dopuszczalne obciążenie na oś pojazdu- 100 KN, -przekrój drogi: jednojezdniowy dwupasowy o szerokości jezdni 6,00 m, w tym dwa pasy ruchu po 3,00m, -szerokość zatok autobusowych- 3,00 m, -szerokość chodników zasadniczo 2,00 m z miejscowym ograniczeniem do 1,50 m (warunki terenowe), -szerokość poboczy gruntowych 1,00 m (w tym umocnionych kruszywem kamiennym 0,75 m), -pochylenie skarp 1:1,5 Zakres robót obejmuje: I.ROBOTY PRZYGOTOWAWCZE 1.Odtworzenie (wyznaczenie) trasy i punktów wysokościowych: roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych- trasa dróg w terenie równinnym- 14,140 km 2.Zdjęcie warstwy humusu: mechaniczne usunięcie ziemi urodzajnej (humusu) o grubości do 15 cm wraz z wywozem- 36 134,00 m2. 3.Rozbiórki elementów dróg, ogrodzeń, przepustów i inne: a)rozebranie podbudowy z kruszywa łamanego ( zatoki autobusowe, likwidacja przełomów)- materiał do zagospodarowania przez Wykonawcę- 4 148,00 m2, b)rozebranie nawierzchni z betonu asfaltowego gr. śr. 4 cm (zatoki autobusowe, likwidacja przełomów)- materiał do zagospodarowania przez Wykonawcę- 3 760,00 m2, c)rozebranie nawierzchni z betonu asfaltowego gr. śr. 7 cm- materiał do zagospodarowania przez Wykonawcę (ścieki na obiektach)- 64,00 m2, d)rozebranie nawierzchni z bruku kamiennego mechanicznie (zatoki autobusowe)- materiał do zagospodarowania przez Wykonawcę- 194,00 m2, e)rozebranie nawierzchni z trylinki (zatoki autobusowe) - materiał do zagospodarowania przez Wykonawcę- 194,00 m2, f)rozebranie chodnika z płytek betonowych 35x35x5 cm na podsypce cementowo- piaskowej- materiał do zagospodarowania przez Wykonawcę- 42,00 m2, g)rozebranie krawężników betonowych 20x30 cm na podsypce cementowo- piaskowej- materiał do zagospodarowania przez Wykonawcę- 747,00 m, h)rozebranie obrzeży trawnikowych o wymiarach 6x20 cm na podsypce cementowo -piaskowej (istniejący chodnik)- materiał do zagospodarowania przez Wykonawcę- 45,00 m, i)rozebranie ścieków betonowych (most w km 10+781) na podsypce cementowo piaskowej- materiał do przekazania Inwestorowi- 18,00 m, j)rozebranie barier żelbetowych mostowych (most w km 7+889 i km 10+781)- materiał do przekazania Inwestorowi- 40,00 m, k)rozebranie barier żelbetowych drogowych- materiał do przekazania Inwestorowi- 36,00 m, l)rozebranie barier stalowych- bariera na moście w km 3+506- materiał do przekazania Inwestorowi- 22,00 m, m)rozebranie ścianki czołowej przepustu z betonu (6 szt.)- materiał do zagospodarowania przez Wykonawcę- 7,00 m3, n)rozebranie ścianki czołowej przepustu z cegły (1 szt.)- materiał do zagospodarowania przez Wykonawcę- 1,00 m3, o)rozebranie przepustów z rur betonowych o średnicy 80 cm - materiał do zagospodarowania przez Wykonawcę- 3,00 m, p)rozebranie słupków do znaków drogowych- materiał do przekazania Inwestorowi- 178,00 szt., q)rozebranie tablic znaków drogowych- materiał do przekazania Inwestorowi- 163,00 szt., r)rozebranie tablic znaków drogowych aktywnych (znak B-20 na wsporniku- materiał do przekazania Inwestorowi- 2,00 szt. II.ROBOTY ZIEMNE 1.Wykonanie wykopów w gruntach kat. III: a)wykonanie wykopów mechanicznie w gr. kat. III z transportem urobku na nasyp na odl. do 1 km (teren robót)- 1 928,00 m3, b)wykonanie wykopów mechanicznie z gruntu kat. III wraz z transportem urobku na odkład (zagospodarowanie nadmiaru urobku przez Wykonawcę)- 906,00 m3, c)plantowanie (obrabianie na czysto) skarp i dna wykopów wykonywanych ręcznie w gruntach kat. I-III- 90,00 m2. 2.Wykonanie nasypów w gruntach kat. III: a)wykonanie nasypów mechanicznie z gruntu kat. III uzyskanego z wykopu wraz z formowaniem i zagęszczaniem (uzupełnienie skarp)- 1 928,00 m3, b)plantowanie (obrobienie na czysto) skarp i korony nasypów w gruntach kat. III- 7 413,00 m2. III.ODWODNIENIE KORPUSU DROGOWEGO 1.Przepust pod koroną drogi: a)wykonanie ścianki czołowej przepustu z betonu B25- dla przepustu o śr. 60 cm wraz z wykonaniem deskowania, zbrojenia i izolacji ścian lepikiem (2 szt.)- 4,60 m3, b)wykonanie ścianki czołowej przepustu z betonu B25- dla przepustu o śr. 80 cm wraz z wykonaniem deskowania, zbrojenia i izolacji ścian lepikiem (4 szt.)- 10,00 m3, c)wykonanie ścianki czołowej przepustu z betonu B25 dla przepustu o śr. 100 cm wraz z wykonaniem deskowania, zbrojenia i izolacji ścian lepikiem (2 szt.)- 6,00 m3, d)wykonanie rekonstrukcji głowic przepustów skrzynkowych z betonu B25- gr. śr. 4 cm wraz z wykonaniem deskowania, zbrojenia i izolacji ścian lepikiem (6 szt.)- 2,00 m3. 2.Oczyszczenie urządzeń odwadniających (przepusty): czyszczenie przepustów rurowych pod drogami, rury o średnicy do 100 cm- 42,00 m. IV.PODBUDOWY 1.Koryto wraz z profilowaniem i zagęszczaniem podłoża: wykonanie koryta mechanicznie wraz z profilowaniem i zagęszczaniem podłoża w gruncie kat. II-IV (likwidacja przełomów, chodniki, perony, zatoki autobusowe i zjazdy)- 10 818,00 m2. 2.Warstwy odsączające: warstwy odsączające wykonane i zagęszczane mechanicznie o gr. 14 cm (zjazdy)- 130,00 m2. 3.Oczyszczenie i skropienie warstw konstrukcyjnych: a)oczyszczenie mechaniczne nawierzchni drogowych bitumicznych- 164 595,00 m2, b)skropienie warstw konstrukcyjnych nawierzchni emulsją asfaltową modyfikowaną- 164 595,00 m2 4.Podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie: a)uzupełnienie zjazdów kruszywem łamanym 0:31,5 mm stabilizowanym mechanicznie gr. w-wy śr. 10 cm- 2 157,00 m2, b)wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego 0:31,5 mm stabilizowanego mechanicznie, w-wa górna, grubość warstwy po zagęszczeniu 20 cm (likwidacja przełomów, poszerzenia) 3 320,00 m2. 5.Podbudowa z gruntu stabilizowanego cementem: a)wykonanie podbudowy z gruntu stabilizowanego cementem z betoniarki o Rm=1,5 MPa, gr. w-wy 10 cm (chodniki i perony)- 3 349,00 m2, b)wykonanie podbudowy z gruntu stabilizowanego cementem z betoniarki o Rm=2,5 MPa, gr. w-wy 15 cm (likwidacja przełomów, zjazdy)- 3 450,00 m2, c)wykonanie podbudowy z gruntu stabilizowanego cementem z betoniarki o Rm=2,5 MPa, gr. w-wy 15 cm- 1 862,00 m2, 6.Podbudowa z chudego betonu: wykonanie podbudowy zasadniczej z chudego betonu o Rm=9,0 MPa, grubości w-wy 20 cm (zatoki autobusowe)- 1 596,00 m2. V.NAWIERZCHNIE 1.Nawierzchnia z betonu asfaltowego- warstwa ścieralna: a)wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego AC8S z zastosowaniem polimeroasfaltu PMB 45/80-65, grubość warstwy po zagęszczeniu 4 cm jak dla KR2 (droga powiatowa, zjazdy i zatoki autobusowe)- 82 461,00 m2, b)wyrównanie podbudowy betonem asfaltowym AC8S z zastosowaniem polimeroasfaltu PMB 45/80-65 jak dla KR2 (droga powiatowa i drogi boczne)- średnia grubość wyrównania 3 cm- 5 419,00 t. 2.Nawierzchnia z betonu asfaltowego- warstwa wiążąca i wyrównawcza: a)wykonanie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego AC11W (zatoki autobusowe), grubość warstwy po zagęszczeniu 4 cm jak dla KR2- 1 596,00 m2, b)wykonanie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego AC11W (likwidacja przełomów, poszerzenia), grubość warstwy po zagęszczeniu 7 cm jak dla KR2- 3 300,00 m2, 3.Frezowanie nawierzchni asfaltowych na zimno: wykonanie frezowania nawierzchni asfaltowych na zimno: średnia grubość frezowania 1,00 cm (droga powiatowa i wcinki) wraz z transportem destruktu do 1 km- teren robót drogowych - 831,00 m3. 4.Nawierzchnia z betonowej kostki brukowej dla dróg i ulic oraz placów i chodników: a)wykonanie nawierzchni chodników i peronów z kostki betonowej o barwie szarej gr. 6 cm na podsypce cementowo- piaskowej 1:4 gr. 3 cm- 3 349,00 m2, b)wykonanie nawierzchni zjazdów z kostki betonowej o barwie czerwonej gr. 8 cm na podsypce cementowo- piaskowej 1:4 o gr. 3 cm- 50,00 m2. VI.ROBOTY WYKOŃCZENIOWE 1.Umocnienie skarp, rowów i ścieków: a)humusowanie i obsianie skarp mieszanką traw przy grubości humusu 5 cm- 7 503,00 m2, b)ułożenie trapezowego ścieku skarpowego z elementów prefabrykowanych na podsypce cementowo -piaskowej 1:4 gr. 10 cm- 196,00 m, c)ułożenie ścieków o szer. 0,4 m z kostki brukowej betonowej gr. 4 cm na podsypce cementowo -piaskowej 1:4 (ściek na mostach)- 53,00 m, d)ułożenie ścieku trójkątnego o wym. 50x50 cm z elementów prefabrykowanych na podsypce cementowo- piaskowej 1:4 gr. 5 cm i ławie z betonu B15 gr. 20 cm- 83,00 m. 2.Ścinanie i uzupełnianie poboczy: a)uzupełnianie poboczy kruszywem łamanym 0:31,5 mm stabilizowanym mechanicznie gr. w-wy śr. 10 cm- 17 738,00 m2, b)wykonanie podparcia krawędzi opornika z destruktu gr. 30 cm stabilizowanego mechanicznie- materiał uzyskany z frezowania istniejącej nawierzchni- 2 671,00 m2. VII.OZNAKOWANIE I URZĄDZENIA BEZPIECZEŃSTWA RUCHU 1.Oznakowanie poziome nawierzchni: a)oznakowanie poziome jezdni mat. grubowarstwowymi (masy termoplastyczne)- linie na przejściach dla pieszych, linie poprzeczne i symbole- 233,00 m2, b)oznakowanie poziome jezdni mat. grubowarstwowymi- linie ciągłe- 3 766,00 m2, c)oznakowanie poziome jezdni mat. grubowarstwowymi- linie przerywane- 2 091,00 m2. 2.Oznakowanie pionowe: a)ustawienie słupków z rur stalowych o śr. 70 mm dla znaków drogowych i tablic- 257,00 szt., b)przymocowanie tarcz znaków drogowych odblaskowych do słupków stalowych- znaki ostrzegawcze A-7, znaki zakazu B-20 i znaki informacyjne D-6 (folia odblaskowa II generacji)- 53,00 szt., c)przymocowanie tarcz znaków drogowych odblaskowych do słupków stalowych- znaki ostrzegawcze-, tabliczki, zakazu, informacyjne i kierunku oraz tablice prowadzące (folia odblaskowa I generacji)- 189,00 szt., d)ustawienie (montaż) aktywnego znaku D-6 obustronnego (diodowy wraz z oświetlanym przejściem dla pieszych) wraz z baterią słoneczną i instalacją elektryczną umieszczony na wysięgniku- 8,00 kpl., e)ustawienie (montaż) aktywnego znaku B-20 obustronnego (diodowy) wraz z baterią słoneczną i instalacją elektryczną umieszczony na wysięgniku- 3,00 kpl. 3.Bariery ochronne stalowe: ustawienie barier ochronnych stalowych jednostronnych- bezprzekładkowych typu SP-04/2- 1 155,00 m. 4.Urządzenia zabezpieczające ruch pieszych: ustawienie ogrodzeń segmentowych typu U-12a wykonanych ze stali ocynkowanej o rozstawie słupków co 1,5 m wraz z osadzeniem słupków w fundamencie z betonu B15- 66,00 m. VIII.ELEMENTY ULIC 1.Ustawienie krawężników betonowych: a)ustawienie krawężników betonowych 15x30x100 cm na ławie betonowej z oporem z betonu B15 gr. 15 cm i podsypce cementowo- piaskowej 1:4 gr. 5 cm- 2 496,00 m, b)ustawienie krawężników betonowych leżących 15x30x100 cm na ławie betonowej z oporem z betonu B15 gr. 15 cm i podsypce cementowo- piaskowej 1:4 gr. 5 cm (zjazdy)- 17,00 m. 2.Betonowe obrzeża chodnikowe: ustawienie obrzeży betonowych 60x20 cm na podsypce cementowo- piaskowej 1:4 gr. 5 cm- 2 198,00 m. 3.Ścieki z płyt chodnikowych: ułożenie ścieku pochodnikowego z płyt betonowych o wymiarach 50x50x7 cm na podsypce cementowo- piaskowej 1:4 śr. 10 cm wraz z obramowaniem ścieku krawężnikiem betonowym 12x25x100 cm- 132,00 m. IX.WYPOSAŻENIE POMOSTU: ustawienie barieroporęczy o wysokości 1,1 m i rozstawie słupków co 1 m mocowanych za pomocą śrub i blachy podkładowej o wym. 200x280 mm i gr. 20 mm (obiekty inżynierskie) w ciągu bariery stalowej ochronnej SP-04- 96,00 m. X.ROBOTY TOWARZYSZĄCE: wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej- 2 egzemplarze w wersji papierowej i 1 egzemplarz w wersji elektronicznej. Szczegółowy zakres robót i warunki realizacji określa dokumentacja techniczna stanowiąca Załącznik Nr 9 do SIWZ, tj. w szczególności: 1.Projekt wykonawczy 2.Szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót. 3.Projekt stałej organizacji ruchu. Wykonawca udzieli Zamawiającemu na wykonany przedmiot zamówienia pisemnej gwarancji na okres 48 miesięcy, licząc od daty odbioru końcowego robót budowlanych. W ramach zamówienia do obowiązków Wykonawcy należy: 1.Wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z projektem wykonawczym, szczegółową specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, przedmiarem robót, kosztorysem ofertowym i zasadami wiedzy technicznej przy zastosowaniu obowiązujących przepisów i warunków technicznych. 2.Zabezpieczenie placu budowy wraz z bezpośrednim sąsiedztwem prowadzonych prac zgodnie z obowiązującymi zasadami bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. 3.Opracowanie projektu czasowej zmiany organizacji ruchu na czas wykonywania przedmiotu zamówienia wraz z uzyskaniem opinii organu zarządzającego ruchem na terenie powiatu chełmskiego. 4.Zapewnienie ciągłości ruchu w trakcie prowadzenia robót. 5.Zabezpieczenie oraz utrzymanie wszelkich elementów bezpieczeństwa ruchu wprowadzonych na podstawie projektu organizacji ruchu na czas wykonywania przedmiotu zamówienia (oznakowania, wygrodzeń, itp.) w sposób zapewniający ich widoczność i czytelność. 6.Uporządkowanie placu budowy. 7.Wykonanie, pokrycie kosztów wszystkich badań, pomiarów, ekspertyz niezbędnych do realizacji zadania i dla udokumentowania wymaganej ilości wykonanych robót, a także wbudowanych materiałów. Wszystkie opinie i wyniki badań muszą być wykonane przez specjalistyczne laboratorium branżowe. 8.Dostarczenie Zamawiającemu wszystkich dokumentów niezbędnych do oceny prawidłowego wykonania robót. Zadanie realizowane jest w ramach programu Wieloletniego pod nazwą NARODOWY PROGRAM PRZEBUDOWY DRÓG LOKALNYCH 2008-2011..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 01.09.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 90 000,00 zł (słownie: dziewięćdziesiąt tysięcy złotych). 2.Wykonawca wnosi wadium w formie określonej w art. 45 ust. 6 ustawy. 3.Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy Zamawiającego: PKO BP SA O / Chełm Nr 07 1020 1563 0000 5702 0061 5690 z dopiskiem wadium- Zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym na głównej osi komunikacyjnej powiatu chełmskiego poprzez przebudowę drogi powiatowej Nr 1839L. Wadium uważa się za wniesione , jeżeli kwota wadium znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 4.Dowód wniesienia wadium powinien być dołączony do oferty. 5.Zamawiający dokona zatrzymania bądź zwrotu wadium zgodnie z treścią art. 46 ustawy.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca winien wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wykonał co najmniej 3 roboty budowlane w zakresie budowy lub przebudowy dróg w technologii z mieszanek bitumiczno- asfaltowych, o długości nie mniejszej niż 12,00 km m oraz o wartości nie mniejszej niż 5 500 000,00 zł brutto każda wraz z potwierdzeniem , że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie spełniania warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym Wykonawca winien wykazać dysponowanie zasobami: 1.Samochód samowyładowczy o ładowności min. 8 t z przykryciem brezentowym - min. 4 szt. 2.Samochód samowyładowczy o ładowności minimalnej 8 t- min. 4 szt. 3.Walec statyczny samojezdny min. 10 t- min. 1 szt. 4. Walec wibracyjny- min.1 szt. 5.Szczotka mechaniczna wyposażona w urządzenie odpylające- min. 1 szt. 6.Walec ogumiony- min.1 szt. 7.Przewoźny zbiornik do wody zaopatrzony w urządzenie do rozpryskiwania wody- min. 1 szt. 8. Skrapiarka lepiszczy bitumicznych- min.2 szt. 9Wytwórnia mas bitumicznych- min. 1 szt. 10. Układarka do układania mieszanek mineralno- asfaltowych - min. 2 szt. 11. Płyta wibracyjna- min. 1 szt.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca winien wykazać dysponowanie osobami: - 1 osobą do pełnienia funkcji Kierownika budowy branży drogowej posiadającą ważne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w branży drogowej oraz min. 36 miesięczny staż pracy na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót przy realizacji robót branży drogowej. Uprawnienia budowlane do kierowania robotami w branży drogowej powinny być wydane zgodnie z ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane. W przypadku nabycia uprawnień budowlanych w innym kraju niż Polska będą także uznawane kwalifikacje zawodowe nabyte w państwach członkowskich Unii Europejskiej oraz państwach Europejskiego Obszaru Gospodarczego (European Economic Area- EEA) i Konfederacji Szwajcarskiej.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie spełniania warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej Wykonawca winien wykazać posiadanie środków finansowych lub zdolność kredytową w wysokości 5 000 000,00 zł oraz fakt ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 2 000 000,00 zł na wszystkie zdarzenia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Dopuszcza się możliwość złożenia oferty wspólnej przez dwóch lub więcej wykonawców w rozumieniu art. 23 ustawy. W przypadku złożenia oferty wspólnej każdy z wykonawców musi oddzielnie udokumentować spełnienie wymagań określonych w art. 22 ust. 1 pkt 1 oraz w art. 24 ustawy. Wymagania określone w art. 22 ust. 1 pkt 2, 3 i 4 ustawy Wykonawcy mogą spełniać wspólnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Dokumenty należy złożyć w formie oryginału lub kopi poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę bądź upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy, zgodnie z treścią dokumentu określającego status Wykonawcy bądź treścią załączonego do oferty pełnomocnictwa.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy polegające na: a)zmiana osób (kierownika budowy) uczestniczących w wykonaniu zamówienia- zmiana zostanie dokonana jeżeli Wykonawca zwróci się pisemnie do Zamawiającego z prośbą o zmianę osób uczestniczących w wykonaniu zamówienia, załącza również wymagane w pkt 6 SIWZ oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego, b)zmiana harmonogramu rzeczowego realizacji robót budowlanych w przypadku gdy Wykonawca realizuje roboty z wyprzedzeniem- zmiana zostanie dokonana na pisemny wniosek Wykonawcy, do którego zostanie dołączona propozycja aktualnego harmonogramu rzeczowego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.chelmski.iap.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Dróg Powiatowych w Chełmie
Plac Niepodległości 1
22-100 Chełm, I piętro, pokój Nr 85.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.02.2011 godzina 10:00, miejsce: Zarząd Dróg Powiatowych w Chełmie Plac Niepodległości 1 22-100 Chełm I piętro, pokój Nr 87.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: zadanie realizowane jest w ramach Programu Wieloletniego pod nazwą NARODOWY PROGRAM PRZEBUDOWY DRÓG LOKALNYCH 2008-2011.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z CHEŁMA
- Zakup produktów leczniczych
- Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego nad realizacją operacji pn. Scalanie gruntów obrębu Olchowiec-Kolonia, gmina Wierzbica, powiat chełmski, województwo lubelskie- Etap II - część 2
- Modernizacja syst. zasilania rezerwowego istniejącej rozdzielni główn. wraz z zakupem i przyłączeniem do istniejącej infrastruktury agregatu prądotwórczego - rezerwowego źródła zasilania dla Szpitala
- Zakup materiałów do sterylizacji
- Dostawa sprzętu IT podnoszącego poziom cyberbezpieczeństwa Powiatu Chełmskiego wraz z usługami z zakresu cyberbezpieczeństwa
- Usługi szkoleniowe w ramach realizacji projektu pn. "Doskonalenie kompetencji kadry dydaktycznej PANS w Chełmie"
więcej: przetargi w Chełmie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont nawierzchni drogi gminnej nr 595044S, Postęp, ul. Szpitalna, dz. nr 335
- Rozbudowa ul. Wiejskiej w Sadownem - etap II.
- Rozbudowa drogi gminnej w miejscowości Nowa Grabownica
- Przebudowa ul. Bałtyckiej wraz z budową/przebudową kanalizacji deszczowej - ETAP I
- Rozbudowa drogi powiatowej nr 4517E na odcinku od drogi krajowej nr 45 do skrzyżowania drogi krajowej nr 43 w miejscowości Grębień
- Przebudowa DW nr 705 na odcinku od km 16+538,00 do skrzyżowania z ul. Trojanowską i Stanisława Staszica w Sochaczewie - nr postępowania 065/25
więcej: Roboty w zakresie budowy dróg »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.