Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-11-07
Gniezno: Prace budowlane w budynkach szpitalnych nr 1,3,11.
Pakiet nr I - Roboty budowlane w budynku szpitalnym nr 1
Pakiet nr II - Roboty budowlane w budynku szpitalnym nr 3
Pakiet nr III - Roboty budowlane w budynku szpitalnym nr 11
Umowa o dofinansowanie projektu pt.: Poprawa
poziomu funkcjonowania i świadczenia usług Wojewódzkich Jednostek
Ochrony Zdrowia - Wojewódzki Szpital dla Nerwowo i Psychicznie Chorych
Dziekanka im. Aleksandra Piotrowskiego w Gnieźnie.
Numer ogłoszenia: 435938 - 2012; data zamieszczenia: 07.11.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Szpital dla Nerwowo i Psychicznie Chorych "Dziekanka" im. A. Piotrowskiego , ul. Poznańska 15, 62-200 Gniezno, woj. wielkopolskie, tel. 061 4262171, faks 061 4261118.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Prace budowlane w budynkach szpitalnych nr 1,3,11. Pakiet nr I - Roboty budowlane w budynku szpitalnym nr 1 Pakiet nr II - Roboty budowlane w budynku szpitalnym nr 3 Pakiet nr III - Roboty budowlane w budynku szpitalnym nr 11 Umowa o dofinansowanie projektu pt.: Poprawa poziomu funkcjonowania i świadczenia usług Wojewódzkich Jednostek Ochrony Zdrowia - Wojewódzki Szpital dla Nerwowo i Psychicznie Chorych Dziekanka im. Aleksandra Piotrowskiego w Gnieźnie..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem postępowania są remontowe prace budowlane mające na celu dostosowanie Szpitala do wymagań obowiązujących przepisów określonych w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej oraz innych przepisów technicznych. W ramach robót budowlanych zostanie przeprowadzony kompleksowy remont 3 obiektów szpitalnych: - budynek 1, jedna kondygnacja, I piętro, oddział psychiatryczny ogólny - budynek 3, dwie kondygnacje, parter, I piętro, oddział psychiatryczny ogólny - budynek 11, dwie kondygnacje, parter, I piętro, oddział psychiatryczny ogólny Na każdy wyremontowany oddział co najmniej jedna łazienka zostanie kompleksowo dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zakres rzeczowy Projektu: wymiana stolarki okiennej, wymiana okładzin posadzkowych, wymiana wewnętrznej stolarki drzwiowej, wymiana okładzin ściennych, wymiana instalacji sanitarnej wraz z przyborami, wymiana instalacji elektrycznej wraz z osprzętem, wykonanie systemu oddymiania dróg ewakuacyjnych, renowacja drzwi zewnętrznych. Inwestycja nie obejmuje zakupów sprzętowych..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających dotychczasowemu wykonawcy, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 5.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w przypadku wszystkich pakietów w wysokości: 58 174,00 PLN (słownie złotych: pięćdziesiątosiemtysięcystosiedemdziesiątczteryzłote00/100), z czego odpowiednio dla poszczególnych części: Pakiet nr 1 - 11 312,00 PLN Pakiet nr 2 - 23 182,00 PLN Pakiet nr 3 - 23 680,00 PLN Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: a. pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: nr 42 1020 4115 0000 9802 0003 8018 z dopiskiem: Wadium - Prace budowlane w budynkach szpitalnych nr 1,3,11 b.poręczeniach bankowych; c.poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych; d.gwarancjach bankowych; e.gwarancjach ubezpieczeniowych; f. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. Wadium wnoszone w ww. formie powinno być wystawione na: SP ZOZ Wojewódzki Szpital dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Gnieźnie, ul. Poznańska 15, 62-200 Gniezno. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazany w pkt. 11.2. a) rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 1-4 ustawy Pzp. Zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadku gdy: Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 8.1.1. IDW.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca spełni warunek w sytuacji, kiedy wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał i prawidłowo ukończył zgodnie z zasadami sztuki budowlanej co najmniej dwa zamówienia (zawierające również roboty sanitarne i elektryczne a w przypadku budynków nr 3 i 11 również roboty związane z oddymianiem) o wartości łącznej odpowiadającej wartości poszczególnych pakietów, co najmniej: Pakiet 1 - 500 000,00 PLN Pakiet 2 - 1 000 000,00 PLN Pakiet 3 - 1 000 000,00 PLN oraz przedstawi dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 8.1.1. IDW.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi wskazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymujące się kwalifikacjami zawodowymi i doświadczeniem, odpowiednimi do pełnionych funkcji, jakie zostaną im powierzone. 1) osoba proponowana do pełnienia funkcji: Kierownik budowy - minimalna liczba osób: 1 - minimalne kwalifikacje zawodowe: uprawnienia budowlane (bez ograniczeń) do kierowania robotami budowlanymi (w tym konstrukcyjnymi, sanitarnymi i elektrycznymi) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów (w odpowiedniej branży) oraz aktualna przynależność do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 8.1.1. IDW.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- koncesję, zezwolenie lub licencję
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
nie dotyczy
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.dziekanka.net
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wojewódzki Szpital dla Nerwowo i Psychicznie Chorych Dziekanka im. A. Piotrowskiego ul. Poznańska 15, 62-200 Gniezno, woj. wielkopolskie..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.11.2012 godzina 09:00, miejsce: Wojewódzki Szpital dla Nerwowo i Psychicznie Chorych Dziekanka im. A. Piotrowskiego , ul. Poznańska 15, 62-200 Gniezno, woj. wielkopolskie, sekretariat..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie jest finansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (99%) oraz środków własnych (1%). Umowa o dofinansowanie Projektu pt. Poprawa poziomu funkcjonowania i świadczenia usług Wojewódzkich Jednostek Ochrony Zdrowia - Wojewódzki Szpital dla Nerwowo i Psychicznie Chorych Dziekanka im. Aleksandra Piotrowskiego w Gnieźnie. WRPO Priorytet V Działanie 5.3, Schemat II. Umowa o dofinansowanie projektu pt.: Poprawa poziomu funkcjonowania i świadczenia usług Wojewódzkich Jednostek Ochrony Zdrowia - Wojewódzki Szpital dla Nerwowo i Psychicznie Chorych Dziekanka im. Aleksandra Piotrowskiego w Gnieźnie..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Pakiet nr I - Roboty budowlane w budynku szpitalnym nr 1.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr I - Roboty budowlane w budynku szpitalnym nr 1.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 5.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Pakiet nr II - Roboty budowlane w budynku szpitalnym nr 3.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr II - Roboty budowlane w budynku szpitalnym nr 3.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 5.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Pakiet nr III - Roboty budowlane w budynku szpitalnym nr 11.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet nr III - Roboty budowlane w budynku szpitalnym nr 11.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 5.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z GNIEZNA
- UBEZPIECZENIE KOMUNIKACYJNE POJAZDÓW MECHANICZNYCH POWIATU GNIEŹNIEŃSKIEGO WRAZ Z JEDNOSTEKAMI PODLEGŁYMI
- Dostawa produktów mleczarskich i tłuszczów roślinnych
- ZAKUP I DOSTAWA NOWYCH POJEMNIKÓW Z TWORZYWA SZTUCZNEGO NA ODPADY STAŁE
- Świadczenie usługi opiekuna mieszkań wspomaganych na terenie miasta Gniezna przez dwie osoby.
- Wykonanie aktualizacji ewidencji gruntów i budynków w zakresie nadania nowych identyfikatorów działkom ewidencyjnym, budynkom i lokalom
- Remont obiektów sportowych poszkodowanych w wyniku nawalnych opadów deszczu wraz z gradobiciem, które wystąpiły dnia 20 maja 2024 r.
więcej: przetargi w Gnieznie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Adaptacja budynku użytkowego na salę konferencją dla Oddziału w Piotrkowie Trybunalskim Łódzkiego ODR zs. w Bratoszewicach.
- Remont instalacji wodnej przepompowni wody w Prószkowie, gm. Prószków, woj. opolskie w formule zaprojektuj i wybuduj
- WIW.DA.272.10.2025 - Wymiana drzwi wejściowych do budynku Zakładu Higieny Weterynaryjnej - bud. B przy WIW w Opolu
- Remont chodników w ciągu dróg powiatowych
- Dostosowanie budynków 3 szkół podst. na terenie Gminy Krzeszowice do potrzeb osób niepełnosprawnych, w ramach projektu "Dostępne, integrujące i wspierające rozwój uczniów szkoły w gminie Krzeszowice"
- Modernizacja i budowa sieci teleinformatycznej w 4 salach w ramach realizacji projektu pn.: "Absolwent ZS nr 2 w Wieluniu - nowoczesne technologie w transformacji"
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.