eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi CewiceZorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia z zakresu Kursu obsługi komputera ECDL - Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych - dla personelu wsparcia w ramach projektu pt.Ograniczenie wykluczenia cyfrowego wśród mieszkańców Gminy Cewice współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka 8 Oś Priorytetowa Społeczeństwo Informacyjne - zwiększenie innowacyjności gospodarki Działanie 8.3. Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu - eInclusion

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-11-02

Cewice: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia z zakresu Kursu obsługi komputera ECDL - Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych - dla personelu wsparcia w ramach projektu pt.: Ograniczenie wykluczenia cyfrowego wśród mieszkańców Gminy Cewice współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka 8 Oś Priorytetowa Społeczeństwo Informacyjne - zwiększenie innowacyjności gospodarki Działanie 8.3. Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu - eInclusion
Numer ogłoszenia: 430750 - 2012; data zamieszczenia: 02.11.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Cewice z siedzibą organu wykonawczego gminy , ul. W. Witosa 16, 84-312 Cewice, woj. pomorskie, tel. 059 8613460, faks 059 8613462.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.cewice.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia z zakresu Kursu obsługi komputera ECDL - Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych - dla personelu wsparcia w ramach projektu pt.: Ograniczenie wykluczenia cyfrowego wśród mieszkańców Gminy Cewice współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka 8 Oś Priorytetowa Społeczeństwo Informacyjne - zwiększenie innowacyjności gospodarki Działanie 8.3. Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu - eInclusion.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia z zakresu Kursu obsługi komputera ECDL - Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych - dla personelu wsparcia w ramach projektu pt.: Ograniczenie wykluczenia cyfrowego wśród mieszkańców Gminy Cewice współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka 8 Oś Priorytetowa Społeczeństwo Informacyjne - zwiększenie innowacyjności gospodarki Działanie 8.3. Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu - eInclusion 1. Przedmiot zamówienia Przedmiot zamówienia obejmuje zorganizowanie i przeprowadzenie Szkolenia z zakresu Kursu obsługi komputera ECDL - Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych - dla personelu wsparcia, tzn.: osobom zatrudnionym w ramach projektu Ograniczenie wykluczenia cyfrowego wśród mieszkańców Gminy Cewice współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 8 Oś Priorytetowa Społeczeństwo Informacyjne - zwiększenie innowacyjności gospodarki Działanie 8.3. Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu - eInclusion. 2. Cele szkolenia Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy z zakresu obsługi komputera niezbędnej do wykonywania zadań w ramach projektu oraz potwierdzenie ww. umiejętności poprzez uzyskanie certyfikatu ECDL Core przez grupę docelową. 3. Adresaci Oferta adresowana jest do osób z personelu wsparcia zatrudnionych w ramach projektu Ograniczenie wykluczenia cyfrowego wśród mieszkańców Gminy Cewice. 4. Program 100h szkolenia powinien obejmować m.in.: 1. Podstawy technik informatycznych a) przedstawienie podstawowych pojęć stosowanych w informatyce b) omówienie części składowych komputera i ich funkcje c) urządzenia wej-wyj - funkcje i zasada działania d) nośniki pamięci - wady, zalety, przygotowanie do przechowywania danych e) omówienie podstawowych funkcji systemu operacyjnego f) przedstawienie podstawowych typów aplikacji g) proces powstawania systemów komputerowych h) omówienie podstawowych zagadnień sieciowych i) przedstawienie zalet i niedogodności pracy grupowej j) zastosowanie komputerów i sieci w życiu codziennym k) BHP pracy przy komputerze l) omówienie tematyki bezpieczeństwa danych na nośnikach oraz w sieci m) wprowadzenie w tematykę praw autorskich n) rodzaje licencji na oprogramowanie 2. Użytkowanie komputerów a) prawidłowe i bezpieczne korzystanie z komputera b) organizacja zapisu na dyskach, pojęcie pliku i foldera c) obsługa aplikacji w Windows d) podstawowe ustawienia konfiguracyjne systemu operacyjnego e) zagadnienie kompresji i dekompresji plików f) instalowanie i odinstalowywanie programów g) obsługa urządzeń peryferyjnych - drukarki h) programy antywirusowe 3. Przetwarzanie tekstów a) wpisywanie i redagowanie tekstu b) operacje blokowe, formatowanie tekstu i akapitu c) wypunktowanie i numerowanie d) praca z kolumnami e) wstawianie przypisów f) wstawianie i formatowanie rysunków g) tabulatory h) wstawianie tabel, wykresów i diagramów i) praca z widokami j) tworzenie własnego szablonu k) praca ze stylami (tworzenie własnych styli, malarz formatów) l) praca z wieloma dokumentami m) ustawienia strony n) personalizacja środowiska pracy o) tworzenie korespondencji seryjnej p) drukowanie dokumentów, określanie parametrów drukowania 4. Arkusze kalkulacyjne a) pojęcia komórki i obszaru b) formatowanie kolumn i wierszy c) wykonywanie operacji na komórkach d) pojęcie formuły e) tworzenie formuł matematycznych f) podstawowe funkcje dostępne w MS Excel SUMA,ŚREDNIA g) śledzenie błędów h) tworzenie wykresów i) adresacja względna, bezwzględna i mieszana j) praca z wieloma dokumentami k) personalizacja środowiska pracy l) drukowanie arkuszy, parametry drukowania 5. Bazy danych a) omówienie podstawowych pojęć związanych z bazami danych b) tworzenie bazy danych i tabeli c) modyfikacja struktury i zawartości tabel d) korzystanie z formularzy e) wybieranie informacji z bazy filtrowanie, kwerendy f) tworzenie raportów g) drukowanie tabel, formularzy, raportów, określanie parametrów drukowania 6. Grafika prezentacyjna a) tworzenie slajdów b) korzystanie z kreatorów i szablonów c) wstawianie elementów graficznych d) wykorzystanie urządzeń peryferyjnych - skaner grafika, OCR e) korzystanie z animacji f) korzystanie z przejść slajdów g) opcje pokazu slajdów h) przypisywanie akcji poszczególnym elementom i) personalizacja środowiska pracy j) wstawianie wykresów, diagramów k) drukowanie slajdów, określanie parametrów drukowania l) stworzenie projektu z wykorzystaniem poznanych technik 7. Usługi w sieciach informatycznych m) podstawowe pojęcia związane z Internetem n) obsługa przeglądarki internetowej o) wyszukiwanie informacji na stronach WWW p) kopiowanie obiektów ze strony WWW, organizacja ulubionych q) drukowanie stron, określanie parametrów drukowania r) temat: sieć a bezpieczeństwo wirusy, usługi związane ze zdalnymi płatnościami s) podstawowe pojęcia związane z pocztą elektroniczną t) obsługa programu pocztowego u) zarządzanie skrzynką pocztową v) poczta elektroniczna a bezpieczeństwo - załączniki, certyfikaty, podpis elektroniczny Egzamin zewnętrzny ECDL organizowany dla wszystkich uczestników szkolenia przez Wykonawcę - nie jest wliczany w liczbę 100h szkolenia. Miejsce składania egzaminów nie powinno się znajdować w odległości większej niż 100 km, przy czym Wykonawca powinien zapewnić dojazd uczestników na egzamin. 5. Liczba uczestników: 4 osoby 6. Czas trwania szkolenia Łączna liczba godzin szkoleniowych to 100 godzin. Na jedną godzinę zegarową składa się jedna godzina lekcyjna = 45 minut i 15 minut przerwy. Zajęcia będą realizowane w dni robocze dla administracji publicznej, w systemie: przeciętnie dwa spotkania w tygodniu średnio po 3 godziny, w godzinach popołudniowych, tj. od godziny 16.00..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.40.00.00 - Usługi edukacji osób dorosłych oraz inne 80.50.00.00 - Usługi szkoleniowe .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.02.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje szczegółowych wymagań w tym zakresie. Spełnianie warunku na podstawie oświadczenia z art. 22 ust 1 w zw. z art. 44 ustawy na zasadzie spełnia nie spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał doświadczenie w zrealizowaniu w ciągu ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie zamówień polegających na zorganizowaniu i przeprowadzeniu 2 szkoleń o tematyce informatycznej w szczególności przygotowania do kursu ECDL Core, o wartości łącznej co najmniej 10 tys. złotych brutto

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje szczegółowych wymagań w tym zakresie. Spełnianie warunku na podstawie oświadczenia z art. 22 ust 1 w zw. z art. 44 ustawy na zasadzie spełnia nie spełnia.Ocena spełniania warunku na podstawie złożonych dokumentów lub oświadczeń na zasadzie spełnia nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udowodnił dysponowanie osobami zdolnymi do należytego wykonania zamówienia tzn. osobami które, posiadają wykształcenie wyższe informatyczne z uprawnieniami do przygotowania i przeprowadzenia kursu ECDL Core, oraz przeprowadziły co najmniej 2 szkolenia przygotowujące do egzaminu ECDL Core. Ocena spełniania warunku na podstawie złożonych dokumentów lub oświadczeń na zasadzie spełnia nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje szczegółowych wymagań w tym zakresie. Spełnianie warunku na podstawie oświadczenia z art. 22 ust 1 w zw. z art. 44 ustawy na zasadzie spełnia nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Każda oferta musi zawierać: a) formularz oferty b) oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy c) oświadczenie z art. 24 ust. 1 ustawy d) stosowne pełnomocnictwa w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z dokumentów dołączonych do oferty; e) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o realizację zamówienia dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego; f) wykaz wykonanych usług g) wykaz osób uczestniczących w realizacji zamówienia h) oświadczenie Wykonawcy, iż osoby biorące udział w realizacji zamówienia posiadają wymagane kwalifikacje do wykonania przedmiotu zamówienia i) wykaz części zamówienia, których wykonanie zostanie powierzone podwykonawcy j) zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania swoich zasobów do dyspozycji - jeżeli dotyczy Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o zamówienie, zgodnie z art. 23 w związku z art. 141 ustawy PZP Zamawiający żąda aby: 1) dokumenty wymagane odnośnie potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu wymienionych w art. 22 ust 1 ustawy zostały złożone wspólnie przez Wykonawców, zaś odnośnie spełniania warunku niepodlegania wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust 1 ustawy osobno przez każdego Wykonawcę; 2) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, winni oni ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia. Załączone Pełnomocnictwo powinno zawierać: jednoznaczne określenie postępowania, do którego się odnosi i precyzować zakres umocowania; wymieniać wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i zawierać podpisy każdego z nich; 3) wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem; W stosunku do Wykonawców zagranicznych wymaga się złożenia powyższych dokumentów w języku polskim lub z tłumaczeniem na język polski poświadczonym za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Zamawiający wymaga, aby żądane przez niego dokumenty lub oświadczenia zostały złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. Dokumenty sporządzone w języku obcym powinny zostać złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków posiadania doświadczenia oraz osób zdolnych do wykonania zamówienia, polega na zasobach innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków winien udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia lub inny dokument potwierdzający ten fakt

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiany treści niniejszej umowy wymagają po rygorem nieważności zgody obu stron, z zachowaniem formy pisemnej i są dopuszczalne wyłącznie w trybie art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2010, nr 113, poz. 759 ze zm.). 2. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku zdarzeń losowych oraz szczególnych okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w zakresie: 1. Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie w następujących sytuacjach: a. zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi w szczególności: klęski żywiołowe oraz warunki atmosferyczne odbiegające od typowych, uniemożliwiające prowadzenie szkoleń. b. zmiany będące następstwem okoliczności, których wystąpienia nie można było przewidzieć w dniu podpisywania umowy. 2. Inne zmiany: a) w zakresie zmiany osoby prowadzącej szkolenie, za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego, akceptującą kandydata na to stanowisko b) w zakresie podwykonawstwa za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego: powierzenie podwykonawcom innej części prac niż wskazana w ofercie wykonawcy, zmiana podwykonawcy na etapie realizacji przedmiotu zamówienia c) zmiana miejsca szkolenia d) zmiany harmonogramu szkoleń spowodowane przesunięciem terminu realizacji zamówienia 3. Warunki zmian: a) inicjowanie zmian - na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego b) uzasadnienie zmian - prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, c) forma zmian: aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności 3. Strony umowy zawierają stosowny aneks w celu dokonania zmian w niniejszej umowie uwzględniający warunki zmiany umowy określone w SIWZ.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.cewice.pl/zamowienia
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: URZĄD GMINY UL. W. WITOSA 16 84-312 CEWICE, POKÓJ NR 17.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.11.2012 godzina 11:00, miejsce: URZĄD GMINY UL. W. WITOSA 16 84-312 CEWICE, POKÓJ NR 6.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt pt.: Ograniczenie wykluczenia cyfrowego wśród mieszkańców Gminy Cewice jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka 8 Oś Priorytetowa Społeczeństwo Informacyjne - zwiększenie innowacyjności gospodarki Działanie 8.3. Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu - eInclusion).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.