eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Suwałki › Najważniejszy pierwszy krok - zakup sprzętu rehabilitacyjnego do SP ZOZ Ośrodka Rehabilitacji w Suwałkach w ramach Programu wyrównywania różnic miedzy regionami II

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-10-22

Suwałki: Najważniejszy pierwszy krok - zakup sprzętu rehabilitacyjnego do SP ZOZ Ośrodka Rehabilitacji w Suwałkach w ramach Programu wyrównywania różnic miedzy regionami II
Numer ogłoszenia: 430274 - 2013; data zamieszczenia: 22.10.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Ośrodek Rehabilitacjiw Suwałkach , ul. Waryńskiego 22A, 16-400 Suwałki, woj. podlaskie, tel. 087 5662233, faks 087 5662260.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.spzozors.wrotapodlasia.pl/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Najważniejszy pierwszy krok - zakup sprzętu rehabilitacyjnego do SP ZOZ Ośrodka Rehabilitacji w Suwałkach w ramach Programu wyrównywania różnic miedzy regionami II.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie I 1. Aparat do terapii impulsowym polem magnetycznym wysokiej częstotliwości - 1 sztuka Urządzenie pracujące w trybie ciągłym lub impulsowym co pozwala na uzyskanie efektu termicznego lub atermicznego. Aparat z głowicą średnicy od min 13 cm do ok. 16 cm. Częstotliwość pracy pulsacyjnej od 10 Hz do 400 Hz lub więcej. Czas trwania impulsu 65 us- 400 us. Generowana częstotliwość 27, 12 Hz. Aparat ma służyć wykonywaniu zabiegów na różne okolice ciała w związku z czym głowica musi być zamontowana na wysięgniku bądź ramieniu z kilkoma łamaniami, które umożliwią łatwe i bezpiecznie ustawianie wyżej, niżej w boki na wybrane partie ciała. Całość urządzenia musi umożliwiać łatwe przemieszczanie go tj. aparat umieszczony na stoliku bądź wózku z kółkami, pełne kompletnie wyposażone gotowe do pracy bez dodatkowych nakładów finansowych ze strony zamawiającego np. w przewody, kable, ramiona, głowice. 2. Aparat do elektrolecznictwa - dwukanałowy (min. 17 typów prądów) - 1 sztuka Aparat ma umożliwiać wykonanie wielu zabiegów z zakresu fizykoterapii takich jak: ID, DD, TENS, JONOFOREZA, GALWANIZACJA, TRABERT, KOTZ i inne. Komplet elektrod z podkładami - po 50 sztuk standardowej wielkości. Stolik pod aparat na kółkach. 3. Aparat do terapii ultradźwiękowej - 1 sztuka Aparat o możliwych częstotliwościach 1 MHz, 3 MHz. Głowice o różnej wielkości do wyboru na różne okolice ciała min. 3 sztuki od ok. 1 do 5 cm średnicy. Częstotliwość modulacji 10-100%, Emisja ciągła lub impulsowa. Żel w ilości 5 kg. Stolik pod aparat na kółkach. 4. UGUL z osprzętem i kozetką - 2 sztuki Do stosowania w zawieszaniu całkowitym, ćwiczeń czynnych w odciążeniu, czynnych z oporem z zastosowaniem systemu bloczkowo ciężarkowego, ćwiczenia indywidualne z pacjentem. Kozetka z możliwością regulacji wysokości wyposażona w zagłówek również regulowany. Wraz z osprzętem podstawowym dodatkowo podwieszki do barków i podudzi w ilości po 24 sztuki każdego rodzaju wraz z linki zakończonymi haczykami w kształcie litery S. 5. Urządzenie do masażu limfatycznego kończyn - ucisk uzyskuje się poprzez pompowane w rękawy powietrze - 1 sztuka Obsługiwana liczba komór 8 lub więcej. Kilka różnych trybów pracy. Regulowane ciśnienie w komorach od ok. 20 do 180 mm Hg. Awaryjne odsysanie powietrza ze wszystkich komór. Stolik do urządzenia. Przeznaczony do kończyn górnych i dolnych z możliwością użycia na lewą bądź prawą stronę ciała w zależności od potrzeb. 6. Rower treningowy - cykloergometr - 3 sztuki Maksymalne obciążenie przez pacjenta do 180 kg, stabilna wytrzymała konstrukcja, możliwość regulacji oporu, wygodne szerokie siodełko z regulacją w pionie i poziomie, duże pedały z regulowanymi opaskami stabilizacyjnymi stopy, czytelny wyświetlacz elektroniczny z programami treningowymi umożliwiający dopasowanie treningu do potrzeb pacjenta. Zadanie II 1. Aparat do laseroterapii wraz z okularami - 1 sztuka Laser diodowy (półprzewodnikowy) o długości fali promieniowania ok. 820 nm bądź ok. 780 nm, o mocy promieniowania na tkance w zakresie od 400 mW lub więcej, dawka energii regulowana od 1 do 60 J lub więcej. Okulary w ilości pięciu sztuk. Stolik pod aparat na kółkach. 2. Urządzenie do ćwiczeń stawu skokowego - 1 sztuka Przyrząd służący do ćwiczeń stawu skokowego we wszystkich płaszczyznach. Możliwość wykonania ruchów zgięcia wyprostu, odwracanie, nawracanie, odwodzenia, przywodzenia, rotacji. Urządzenie spełniające standardy nowoczesnej rehabilitacji - nie krzyżak 3. Stół do ćwiczeń dzieci metodą NDT i BOBATH - 1 sztuka Elektrycznie regulowana wysokość, jedna powierzchnia tzn. bez odrębnego zagłówka. Wymiary min. 120 x 190 cm 4. Wałek z kolcami - 1 sztuka Wałek rehabilitacyjny do pobudzania receptorów - podczas ćwiczeń z dzieckiem. Wałek o wymiarach ok. 50-60 x 80-90cm 5. Wąż wibracyjny - 1 sztuka Do budowania właściwego napięcia mięśniowego, poprzez np. owinięcie na ciało i włączenie wibracji w wężu co spowoduje utrzymanie odpowiedniej postawy. Wąż dodatkowo należy wyposażyć w komplet akumulatorków i ładowarkę w ilości zapewniającej użytkowanie sprzętu. 6. Ławeczka (do ćw. pacjentów z niedowładem kg i kd, do terapii NDT) - 1 sztuka Ławeczka drewniana gąbka pod wykończeniem dermą. Trzy poziomy regulacji wysokości w zakresie od min. ok. 30 do 50 cm Długość ławki ok. 90-110 cm, szerokość ok. 35-40cm , bądź o równoważnych parametrach do typu - DL Ławeczka 7. Kołyska (do ćw. równowagi) - 1 sztuka Dziecko ćwiczy równowagę w pozycji stojącej przy asekuracji - drewniana. 8. Platforma wibracyjna - 1 sztuka Elektroniczna z możliwością ustawienia siły drgań. która poprzez swoje wibracje buduje napięcie mięśniowe dziecka, do utrzymania odpowiedniej postawy, do równowagi, podporu i koordynacji, możliwość ustawienia czasu pracy urządzenia, urządzenie ma mieć średnicę ok. 50 cm, w celu zapewnienia bezpieczeństwa wymaga się by platforma była wykończona antypoślizgową powłoką. 9. Ścieżka dotykowa (stymulacja receptorów w stopach) - 1 sztuka Pobudzanie receptorów poprzez dotyk do powierzchni o różnych wykończeniach np.: chropowata, gładka, miękka z wypustkami min. 1,5 m do 2 m długości, szerokość zapewniająca bezpieczny spacer bądź czworakowanie ok. 40 cm , minimum 6 różnych powierzchni dotykowych. 10. Szafka przyłóżkowa szpitalna - 2 sztuki Szafka zwykła prosta na kółkach składająca się z szuflady, półki zamykanej drzwiczkami, dolnej kratki (np. na klapki) i haczyka na ręcznik. Wykonana z tworzywa odpornego na środki dezynfekcyjne. Inne dane, parametry i informacje istotne dla przedmiotu zamówienia. Rok produkcji 2013. Kolorystyka sprzętów do uzgodnienia z zamawiającym na etapie realizacji. Dostawca zobowiązany jest w/w sprzęty: dostarczyć, zamontować/uruchomić (bez ponoszenia dodatkowych kosztów przez Zamawiającego), przeszkolić personel z zakresu obsługi, dołączyć aktualnie obowiązujące dokumenty atesty, certyfikaty dopuszczające do użytkowania. Gwarancja min 24 miesiące. W ramach udzielonej gwarancji dostawca zobowiązany jest zapewnić bezpłatne przeglądy okresowe, konserwacyjne..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.10.00.00-1.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 35.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia do przeprowadzenia szkolenia użytkowników w zakresie prawidłowej obsługi dostarczonego sprzętu.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wymagane jest wykazanie- posiadania przez Wykonawcę dokumentu ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • próbki, opisy lub fotografie produktów, które mają zostać dostarczone, których autentyczność musi zostać poświadczona przez wykonawcę na żądanie zamawiającego;
  • zaświadczenie niezależnego podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym;
  • zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi, jeżeli zamawiający odwołują się do systemów zapewniania jakości opartych na odpowiednich normach europejskich;
  • zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z europejskimi normami zarządzania środowiskiem, jeżeli zamawiający wskazują środki zarządzania środowiskiem, które wykonawca będzie stosował podczas realizacji zamówienia na roboty budowlane lub usługi, odwołując się do systemu zarządzania środowiskiem i audytu (EMAS) lub norm zarządzania środowiskiem opartych na europejskich lub międzynarodowych normach poświadczonych przez podmioty działające zgodnie z prawem Unii Europejskiej, europejskimi lub międzynarodowymi normami dotyczącymi certyfikacji;
  • inne dokumenty

    foldery, zdjęcia wraz ze szczegółowym opisem funkcji, danych technicznych zaproponowanego aparatu sprzętu

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

.1) Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę A.2) Formularz cenowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę A.3) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych. A.4) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych A.5) Oświadczenie dotyczące grupy kapitałowej z art. 26 ust. 2d Prawa zamówień publicznych A.6) Wzór umowy - parafowany przez wykonawcę A.7) Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub z przedstawionych dokumentów rejestrowych.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.spzozors.wrotapodlasia.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: SP ZOZ Ośrodek Rehabilitacji w Suwałkach, ulica Waryńskiego 22A , kod: 16-400 Suwałki, sekretariat pokój nr 210. Koszt SIWZ 15,00zł + VAT (koszty druku oraz przekazanie).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.10.2013 godzina 10:00, miejsce: SP ZOZ Ośrodek Rehabilitacji w Suwałkach, ulica Waryńskiego 22A , kod: 16-400 Suwałki, sekretariat pokój nr 210.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Najważniejszy pierwszy krok - zakup sprzętu rehabilitacyjnego do SP ZOZ Ośrodka Rehabilitacji w Suwałkach w ramach Programu wyrównywania różnic miedzy regionami II.-Zadanie I.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Aparat do terapii impulsowym polem magnetycznym wysokiej częstotliwości - 1 sztuka 2. Aparat do elektrolecznictwa - dwukanałowy (min. 17 typów prądów) - 1 sztuka 3. Aparat do terapii ultradźwiękowej - 1 sztuka 4. UGUL z osprzętem i kozetką - 2 sztuki 5. Urządzenie do masażu limfatycznego kończyn - ucisk uzyskuje się poprzez pompowane w rękawy powietrze - 1 sztuka 6. Rower treningowy - cykloergometr - 3 sztuki Inne dane, parametry i informacje istotne dla przedmiotu zamówienia. Rok produkcji 2013. Kolorystyka sprzętów do uzgodnienia z zamawiającym na etapie realizacji. Dostawca zobowiązany jest w/w sprzęty: dostarczyć, zamontować/uruchomić (bez ponoszenia dodatkowych kosztów przez Zamawiającego), przeszkolić personel z zakresu obsługi, dołączyć aktualnie obowiązujące dokumenty atesty, certyfikaty dopuszczające do użytkowania. Gwarancja min 24 miesiące. W ramach udzielonej gwarancji dostawca zobowiązany jest zapewnić bezpłatne przeglądy okresowe, konserwacyjne. W odniesieniu do opisu przedmiotu zamówienia, który został sprecyzowany przez wnioskujących w oparciu o normy, aprobaty, specyfikacje techniczne, systemy odniesień bądź nazw, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne z opisywanym..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.10.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 35.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Najważniejszy pierwszy krok - zakup sprzętu rehabilitacyjnego do SP ZOZ Ośrodka Rehabilitacji w Suwałkach w ramach Programu wyrównywania różnic miedzy regionami II.-Zadanie II.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Aparat do laseroterapii wraz z okularami - 1 sztuka 2. Urządzenie do ćwiczeń stawu skokowego - 1 sztuka 3. Stół do ćwiczeń dzieci metodą NDT i BOBATH - 1 sztuka 4. Wałek z kolcami - 1 sztuka 5. Wąż wibracyjny - 1 sztuka 6. Ławeczka (do ćw. pacjentów z niedowładem kg i kd, do terapii NDT) - 1 sztuka 7. Kołyska (do ćw. równowagi) - 1 sztuka 8. Platforma wibracyjna - 1 sztuka 9. Ścieżka dotykowa (stymulacja receptorów w stopach) - 1 sztuka 10. Szafka przyłóżkowa szpitalna - 2 sztuki Inne dane, parametry i informacje istotne dla przedmiotu zamówienia. Rok produkcji 2013. Kolorystyka sprzętów do uzgodnienia z zamawiającym na etapie realizacji. Dostawca zobowiązany jest w/w sprzęty: dostarczyć, zamontować/uruchomić (bez ponoszenia dodatkowych kosztów przez Zamawiającego), przeszkolić personel z zakresu obsługi, dołączyć aktualnie obowiązujące dokumenty atesty, certyfikaty dopuszczające do użytkowania. Gwarancja min 24 miesiące. W ramach udzielonej gwarancji dostawca zobowiązany jest zapewnić bezpłatne przeglądy okresowe, konserwacyjne. W odniesieniu do opisu przedmiotu zamówienia, który został sprecyzowany przez wnioskujących w oparciu o normy, aprobaty, specyfikacje techniczne, systemy odniesień bądź nazw, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne z opisywanym..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.10.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 35.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.