eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaUSŁUGA OCHRONY OSÓB I MIENIA REALIZOWANA W FORMIE BEZPOŚREDNIEJ OCHRONY FIZYCZNEJ NA TERENIE OBIEKTÓW BIAŁOŁĘCKIEGO OŚRODKA SPORTU W WARSZAWIE. Oznaczenie sprawy PN/2/2016

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-02-26

Warszawa: USŁUGA OCHRONY OSÓB I MIENIA REALIZOWANA W FORMIE BEZPOŚREDNIEJ OCHRONY FIZYCZNEJ NA TERENIE OBIEKTÓW BIAŁOŁĘCKIEGO OŚRODKA SPORTU W WARSZAWIE. Oznaczenie sprawy PN/2/2016
Numer ogłoszenia: 42986 - 2016; data zamieszczenia: 26.02.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Białołęcki Ośrodek Sportu , ul. Światowida 56, 03-185 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 0-22 676-50-72, faks 0-22 6768215.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: ww.bos.waw.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: USŁUGA OCHRONY OSÓB I MIENIA REALIZOWANA W FORMIE BEZPOŚREDNIEJ OCHRONY FIZYCZNEJ NA TERENIE OBIEKTÓW BIAŁOŁĘCKIEGO OŚRODKA SPORTU W WARSZAWIE. Oznaczenie sprawy PN/2/2016.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: A.ochrona osób i mienia realizowana w formie bezpośredniej ochrony fizycznej oraz monitorowanie w systemie antynapadowym na terenie obiektów BOS. Każdy z obiektów (4 lokalizacje) wymienionych w pkt. 1, 2, 3, 4 będzie chroniony fizycznie przez jednego pracownika ochrony zgodnie z dołączonym do umowy harmonogramem służb - Zał. nr 1. do SIWZ część C. Lokalizacje obiektów przeznaczonych do ochrony fizycznej i monitorowania: 1.BOS 03-144 Warszawa ul. Światowida 56 - ogrodzona, zabudowana nieruchomość i budynki wraz z urządzeniami i wyposażeniem, o łącznej powierzchni 11900 m2; 2.BOS 03-138 Warszawa ul. Strumykowa 21 - ogrodzona, zabudowana nieruchomość i budynki wraz z urządzeniami i wyposażeniem, o łącznej powierzchni 22942 m2; 3.BOS ogrodzona i zabudowana nieruchomość - boisko piłkarskie Syrenka wraz z kontenerowym zapleczem socjalnym składającym się z 5 szt. kontenerów zlokalizowane w rejonie ul. Picassa w Warszawie; 4.BOS Warszawa ul. Kowalczyka / Krzyżówki - Boisko Wielofunkcyjne ORLIK 2012 - ogrodzona, zabudowana nieruchomość i budynki wraz z urządzeniami i wyposażeniem. B.zlecenie pracownikom ochrony pełnienia służby zgodnie z przyjętym zakresem obowiązków - Załącznik nr 1. do SIWZ część B. C.łączna ilość zamawianych godzin 14 703. Wykonawca posiada (w rozumieniu Art.336 Kodeksu Cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r.) całodobową stację monitorowania. Czas reakcji grupy interwencyjnej wezwanej w przypadku zagrożenia osób i mienia będzie nie dłuższy niż 10 minut od wezwania. W dniu rozpoczęcia obowiązywania umowy Wykonawca przekaże na czas trwania umowy w dwóch z czterech (ul. Światowida 56, ul. Strumykowa 21) chronionych obiektach Białołęckiego Ośrodka Sportu wskazanym pracownikom Zamawiającego piloty systemu antynapadowego o zasięgu umożliwiającym zaalarmowanie grupy interwencyjnej z dowolnego miejsca na terenie tych obiektów. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości zamawianych godzin dyżurów pracowników ochrony oraz do zmian rozpoczęcia godzin dyżurów, w stosunku do harmonogramu służb po uprzednim (co najmniej 7 dniowym) zawiadomieniu Wykonawcy o zmianach. Zawiadomienie nastąpi za pomocą poczty elektronicznej wysłanej do Wykonawcy na adres ......................................................... za potwierdzeniem odbioru za pomocą poczty elektronicznej na adres sekretariat@bos.waw.pl. W chronionych obiektach Wykonawca zainstaluje w terminie do dnia następnego po rozpoczęciu obowiązywania umowy - elektroniczny system dozoru pracy - umożliwiający uzyskanie na żądanie Zamawiającego wydruku zawierającego wyniki kontroli pracy pracowników Wykonawcy, ilość punktów kontrolnych: po 3 wewnątrz i po 3 na zewnątrz obiektu (dotyczy obiektu przy ul. Światowida 56 oraz obiektu przy ul. Strumykowej 21), po 3 na zewnątrz obiektu (dotyczy obiektu Syrenka przy ul. Picassa oraz obiektu Orlik przy ul. Kowalczyka/Krzyżówki) w miejscach wskazanych przez Zamawiającego. Obiekty chronione będą przez pracowników ochrony fizycznej, których stan zdrowia, zdolności fizyczne i predyspozycje psychiczne pozwalają na podjęcie skutecznej interwencji w celu ochrony mienia i osób przebywających na terenie Białołęckiego Ośrodka Sportu. Wykonawca wyposaży swoich pracowników pełniących służbę w Białołęckim Ośrodku Sportu: - w oznakowane estetyczne umundurowanie wyróżniające ich spośród innych osób przebywających na terenie obiektów Zamawiającego, oznakowanie ma umożliwiać identyfikację pracownika ochrony oraz identyfikację Wykonawcy; - imienne identyfikatory ze zdjęciem; - telefony komórkowe (po 1 szt. na każdym obiekcie) umożliwiające bezpośredni kontakt Zamawiającego z pracownikiem ochrony przebywającym w obiekcie. TERMIN OBOWIĄZYWANIA UMOWY. od 17 marca 2016 roku od godz. 12.00 do 30 września 2016 roku do godz. 12.00..

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających na podstawie art. 66 i 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy Pzp: w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, jeżeli zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego, a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.71.00.00 - Usługi ochroniarskie .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 17.03.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych). Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert w formie określonej w art.45 ust. 6 ustawy Pzp.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Koncesja na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia wydana przez MSWiA zgodnie z Ustawą o ochronie osób i mienia z dnia 22.08.1997 r. (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1099 z późn. zm.). Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach złożonych przez Wykonawcę wg systemu SPEŁNIA / NIE SPEŁNIA.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykaz co najmniej jednej usługi ochrony osób i mienia w zakresie ochrony budynków użyteczności publicznej o wartości brutto minimum 150 000,00 zł ( słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych brutto) o charakterze podobnym do przedmiotu zamówienia (tzn. wykonana w sposób ciągły w ramach jednej umowy) wykonanej/wykonywanej w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wraz z podaniem jej rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania/wykonywania oraz z załączeniem dowodów dotyczących usługi, określających, czy usługa ta została wykonana w sposób należyty. Za spełnienie warunku wykonania/wykonywania usługi ochrony w sposób ciągły Zamawiający uzna wykonanie usługi ochrony w okresie minimum 6 miesięcy o wartości nie mniejszej niż 150 000,00 zł ( słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych brutto). W przypadku realizacji umowy wieloletniej minimalna kwota 150 000,00 zł ( słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych brutto) przypadać musi na okres nie dłuższy niż 12 miesięcy (załącznik Nr 7 do SIWZ). Wykaz osób posiadających minimum pięcioletnie doświadczenie w pracy w charakterze pracownika ochrony fizycznej, które będą wykonywały obowiązki pracowników ochrony fizycznej w trakcie realizacji przedmiotu umowy (załącznik Nr 8 do SIWZ). Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach złożonych przez Wykonawcę wg systemu SPEŁNIA / NIE SPEŁNIA.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie, że Wykonawca posiada (w rozumieniu art. 336 Kodeksu Cywilnego) całodobową stację monitorowania wraz z informacją o podstawie dysponowania tym zasobem. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach złożonych przez Wykonawcę wg systemu SPEŁNIA / NIE SPEŁNIA.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykaz osób posiadających minimum pięcioletnie doświadczenie w pracy w charakterze pracownika ochrony fizycznej, które będą wykonywały obowiązki pracowników ochrony fizycznej w trakcie realizacji przedmiotu umowy (załącznik Nr 8 do SIWZ). Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach złożonych przez Wykonawcę wg systemu SPEŁNIA / NIE SPEŁNIA.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Wymagana przez zamawiającego minimalna suma gwarancyjna określona w przedłożonej przez wykonawcę polisy OC powinna wynosić 2 000 000,00 zł na wszystkie zdarzenia i 1 000 000,00 zł na jedno zdarzenie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach złożonych przez Wykonawcę wg systemu SPEŁNIA / NIE SPEŁNIA.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    Oświadczenie, że Wykonawca posiada (w rozumieniu art. 336 Kodeksu Cywilnego) całodobową stację monitorowania wraz z informacją o podstawie dysponowania tym zasobem

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Liczba osób posiadających minimum pięcioletnie doświadczenie w pracy w charakterze pracownika ochrony fizycznej - 5

IV.2.2)

V przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:
aukcjeumw.marketplanet.pl

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bos.waw.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Białołęcki Ośrodek Sportu ul. Światowida 56, 03-144 Warszawa, sekretariat pok. 41..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.03.2016 godzina 10:00, miejsce: Białołęcki Ośrodek Sportu ul. Światowida 56, 03-144 Warszawa, sekretariat pok. 41..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.