Zobacz treść przetargu, którego dotyczy to sprostowanie
Ogłoszenie z dnia 2014-11-21
Numer ogłoszenia: 383784 - 2014; data zamieszczenia: 21.11.2014
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 236959 - 2014 data 13.11.2014 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Muzeum Warszawy, Rynek Starego Miasta 28-42, 00-272 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 6351625, fax. 22 8319491.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
- Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: II.1.4).
- W ogłoszeniu jest: 1.Przedmiotem zamówienia jest usługa pełnienia nadzoru konserwatorskiego podczas realizacji zadania: Modernizacja, konserwacja oraz digitalizacja obiektów zabytkowych siedziby głównej Muzeum Warszawy przy Rynku Starego Miasta w Warszawie , współfinansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego w ramach Programu Konserwacja i rewitalizacja dziedzictwa kulturowego , zwanego w dalszej części Projektem 2.Zamówienie prowadzone jest w ramach realizacji projektu norweskiego Modernizacja, konserwacja oraz digitalizacja obiektów zabytkowych siedziby głównej Muzeum Warszawy przy Rynku Starego Miasta w Warszawie , współfinansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego w ramach Programu Konserwacja i rewitalizacja dziedzictwa kulturowego , zwanego w dalszej części Projektem . 3.Do obowiązków Wykonawcy w zakresie realizacji zamówienia należeć będzie: a) Dokonanie analizy i zatwierdzanie Szczegółowego harmonogramu rzeczowo finansowego; b) Reprezentowanie Zamawiającego podczas realizacji Zadania przez sprawowanie nadzoru konserwatorskiego nad prowadzonymi pracami konserwatorskimi, w tym kontroli zgodności prowadzonych prac konserwatorskich oraz robót budowlanych z wydanymi pozwoleniami konserwatorskimi, uzgodnioną dokumentacją, tj. programami konserwatorskimi, projektami budowlanymi, sztuką konserwatorską oraz ustawą z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003r. nr 162, poz. 1568 z późn. zm.), rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 165 poz. 987) oraz z treścią umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą prac konserwatorskich i robót budowlanych, a także ze Szczegółowym harmonogramem rzeczowo-finansowym; c) Pełnienie przez Inspektora nadzoru konserwatorskiego w specjalności konserwacji i restauracji malarstwa i rzeźby polichromowanej konserwacji malarstwa oraz Inspektora nadzoru konserwatorskiego w specjalności konserwacji i restauracji elementów i detali architektonicznych konserwacja rzeźby, nadzoru konserwatorskiego polegającego na zapobieganiu w toku realizacji Zadania zagrożeniom, w szczególności związanym pośrednio lub bezpośrednio z jakimkolwiek naruszeniem substancji zabytku mogącym spowodować uszczerbek dla wartości zabytku podczas realizacji robót budowlanych i prac konserwatorskich; d) Współpraca z inspektorem nadzoru inwestorskiego branż budowlanych; e) Rozwiązywanie problemów związanych z technologią prowadzenia prac konserwatorskich, ewentualnie inicjowanie spotkań komisji konserwatorskiej w ramach bieżących potrzeb lub w przypadku wystąpienia spornych kwestii lub innych skomplikowanych problemów wymagających rozwiązania; f) Potwierdzanie faktycznie wykonanych prac konserwatorskich zgodnie ze Szczegółowym harmonogramem rzeczowo-finansowym oraz z wydanymi pozwoleniami konserwatorskimi, uzgodnioną dokumentacją tj. programami konserwatorskimi, sztuką konserwatorską oraz z ustawą z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003r. nr 162 poz. 1568 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 165 poz. 987); g) Weryfikacja i odbiór dokumentacji z przeprowadzonych prac konserwatorskich; h) Sprawdzanie dokumentów przedłożonych przez Wykonawcę prac konserwatorskich w zakresie dotyczącym zagadnień konserwatorskich; i) Podejmowanie w toku realizacji Zadania wspólnie z Zamawiającym decyzji dotyczących zagadnień konserwatorskich; j) Przeprowadzenie rozliczenia wykonanych i odebranych prac konserwatorskich, zgodnie z umową z Wykonawcą prac konserwatorskich i robót budowlanych, a w szczególności: czynności kontrolne i weryfikacja faktur; k) Uczestnictwo w odbiorach przy pracach zanikających oraz odbiorze końcowym; l) Dokonanie rozliczenia końcowego Zadania w zakresie prac konserwatorskich; m) Uczestniczenie w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego, Wykonawcę prac konserwatorskich i robót budowlanych oraz sporządzanie protokołów z narad; n) Dojazd i pobyt na placu budowy oraz w pracowni konserwatorskiej Wykonawcy prac konserwatorskich i robót budowlanych zgodnie z Harmonogramem rzeczowo-finansowym po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym; Uwaga! Koszty dojazdu na plac budowy i lub do pracowni konserwatorskiej ponosi Wykonawca. o) W przypadku wyniknięcia po zakończeniu usługi kwestii spornych dotyczących zagadnień konserwatorskich pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą prac konserwatorskich i robót budowlanych, Wykonawca zobowiązany jest do nieodpłatnego uczestnictwa w działaniach mających na celu rozstrzygnięcie kwestii spornych poprzez sporządzenie niezbędnych opinii, weryfikacji itp. przez cały okres udzielonej przez Wykonawcę prac konserwatorskich i robót budowlanych gwarancji i rękojmi; p) Prowadzenie dokumentacji z przeprowadzonych nadzorów w formie dziennika nadzorów konserwatorskich; Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania w toku realizacji zamówienia wglądu do dziennika nadzorów konserwatorskich; q) Dokonywanie regularnych wpisów do dziennika prac konserwatorskich i dziennika budowy; r) Składanie raz na trzy miesiące raportów o stanie zaawansowania Zadania oraz występujących trudnościach w realizacji prac konserwatorskich i odstępstwach od umowy zawartej przez Zamawiającego z Wykonawcą Zadania. Każdy Raport powinien zawierać co najmniej: - wykaz prac konserwatorskich rozpoczętych i zakończonych w danym okresie; - analizę procentową wykonywanych prac konserwatorskich; - informacje o pracach konserwatorskich planowanych na następny okres sprawozdawczy; - siły, środki, sprzęt Wykonawcy prac konserwatorskich i robót budowlanych biorących udział w realizacji Zadania, dane dotyczące podwykonawców; - informacje dotyczące realizacji prac konserwatorskich nadzorowanych przez Wykonawcę z uwzględnieniem zgodności prowadzonych prac z uzgodnioną dokumentacją i pozwoleniami konserwatorskimi; - analizę zgodności postępu prac konserwatorskich ze Szczegółowym Harmonogramem rzeczowo-finansowym z opisem ewentualnych pojawiających się trudności oraz zastosowanych środkach zaradczych; - krótki i rzeczowy opis problemów powstałych w trakcie wykonywania prac konserwatorskich wraz z propozycją działań, które należy podjąć w celu ich wyeliminowania; - dokumentację fotograficzną (minimum 50 zdjęć obejmujących cały plac budowy) z przebiegu aktualnie prowadzonych prac i przedkładanie tej dokumentacji Zamawiającemu w formie cyfrowej (pliki źródłowe ze zdjęciami w formacie TIFF lub RAW, które muszą być wykonane w jakości umożliwiającej wydruk w formacie min. 15cmx20cm w rozdzielczości min. 300 dpi, rozdzielczość matrycy 12mln pikseli wymaga się, aby fotografie były ostre, wykonane przy dużej głębi ostrości, kadrowane w taki sposób, aby zachować piony i poziomy. Zdjęcia wraz z ich opisami powinny zostać wydrukowane łącznie na papierze fotograficznym. Wykonawca będzie przedkładał Zamawiającemu zdjęcia z przebiegu prac na warunkach określonych we wzorze umowy w sprawie zamówienia publicznego). s) Uczestniczenie w przeglądach w okresie gwarancji i rękojmi oraz kontrolowanie usuwania ujawnionych wad i usterek; 3.1. Wizyty na budowie i w pracowni konserwatorskiej. Wykonawca zobowiązany jest do: a) (liczba) wizyt(y) Inspektora nadzoru konserwatorskiego w każdym tygodniu realizacji Zadania na placu budowy i lub w pracowni konserwatorskiej Wykonawcy prac konserwatorskich i robót budowlanych; b) (liczba) wizyt(y) Inspektora nadzoru konserwatorskiego w specjalności konserwacji i restauracji malarstwa i rzeźby polichromowanej konserwacja malarstwa w każdym tygodniu podczas realizacji prac konserwatorskich nawarstwień malarskich i elementów drewnianych na placu budowy i lub w pracowni konserwatorskiej; c) (liczba) wizyt(y) Inspektora nadzoru konserwatorskiego w specjalności konserwacji i restauracji elementów i detali architektonicznych konserwacja rzeźby w każdym tygodniu podczas realizacji prac konserwatorskich detali architektonicznych i konserwacji rzeźby na placu budowy i lub pracowni konserwatorskiej; d) obecności Inspektorów nadzoru konserwatorskiego podczas inspekcji technicznych z realizacji Zadania odbywających się raz na trzy miesiące. Podczas inspekcji dokonuje się oceny zgodności prac i robót z dokumentem określającym stan ich zaawansowania oraz dokonuje się oceny jakości wykonanych prac i robót. Koszty dojazdu na plac budowy i lub do pracowni konserwatorskiej ponosi Wykonawca. 4.W zakresie realizacji usługi przewiduje się pełnienie nadzoru konserwatorskiego nad pracami konserwatorskimi i robotami budowlanymi w niżej opisanych budynkach: 5. Prace konserwatorskie: a) Remont i konserwacja elewacji wraz z opierzeniem elewacji i szczytów, - prace konserwatorskie na elewacji frontowej kamienicy Falkiewiczowskiej, Rynek Starego Miasta 28, - prace konserwatorskie na elewacji frontowej kamienicy Kazubowskiej, Rynek Starego Miasta 30, - prace konserwatorskie na elewacji frontowej kamienicy Baryczków, Rynek Starego Miasta 32, - prace konserwatorskie na elewacji frontowej kamienicy Szlichtingowskiej, Rynek Starego Miasta 34, - prace konserwatorskie na elewacji frontowej kamienicy Pod Murzynkiem, Rynek Starego Miasta 36, - prace konserwatorskie na elewacji frontowej kamienicy Kurowskiego, Rynek Starego Miasta 38, - prace konserwatorskie na elewacji frontowej kamienicy Gagatkiewicza, Rynek Starego Miasta 40, - prace konserwatorskie na elewacji frontowej kamienicy Montelupich, Rynek Starego Miasta 42, - prace konserwatorskie na elewacji bocznej kamienicy Falkiewiczowskiej nr 28, od ul. krzywe koło, - prace konserwatorskie na elewacji bocznej kamienicy Montelupich nr 42, od ul. Nowomiejskiej, - prace konserwatorskie na elewacjach kamienic przy ul. Nowomiejskiej. elewacja frontowa kamienicy Czechowskiej, nr 4, - prace konserwatorskie na elewacjach kamienic przy ul. Nowomiejskiej. elewacja frontowa kamienicy Smockich, nr 6, - prace konserwatorskie na elewacjach kamienic przy ul. Nowomiejskiej. elewacja frontowa kamienicy Mirosławskiej, nr 8, - prace konserwatorskie na elewacjach dziedzińców. Lapidarium - podcienie i elewacja łącznika, - prace konserwatorskie na elewacjach dziedzińców. Lapidarium - elewacje kamienic nr 4, 6, 8, - prace konserwatorskie na elewacjach dziedzińców. Lapidarium - elewacje kamienic nr 38, 40, - prace konserwatorskie na elewacjach dziedzińców. patio 1 - elewacja kamienicy nr 36, elewacje łączników, - prace konserwatorskie na elewacjach dziedzińców. patio 2 - elewacja kamienicy nr 34, elewacje łączników, - prace konserwatorskie na elewacjach dziedzińców. dziedzińce 1 i 2 - elewacje kamienic nr 28, 30, 32, elewacja łącznika, b) Zabezpieczenie i konserwacja polichromowanych stropów kamienicy Rynek Starego Miasta 34, - strop I - płaski na II piętrze (sceny religijne i rodzajowe), ok. 1730 - strop II - belkowany na I piętrze (dekoracja emblematyczna), ok. 1620 - strop III - kasetonowy na II piętrze (dekoracja gotycka), ok. 1620 c) Zabezpieczenie i konserwacja malowideł ściennych (natynkowych), d) Remont i konserwacja elementów wykończenia wewnętrznego (architektonicznych, drewnianych , stalowych i kamiennych), w tym stolarki drzwiowej, schodów i balustrad, stolarki okiennej, okładzin i posadzek, - Drzwi drewniane, - Drzwi stalowe, - Balustrady drewniane, - Klatki schodowe kamienne, - Klatki schodowe drewniane, - Stolarka okienna drewniana, - Posadzki drewniane, - Posadzki kamienne i z płytek, - Stropy drewniane oraz drewniane okładziny stropów betonowych, - Obudowy grzejników drewniane i metalowe, - Parapety, - Historyczne portale i okładziny kamienne ościeży, - powojenne portale i okładziny kamienne ościeży, - parapety kamienne, - dekoracje sztukatorskie, - metaloplastyka (pochwyty schodów, kraty, tablice. Wykonawca prac konserwatorskich jest zobowiązany do przeprowadzenia niezbędnych badań konserwatorskich przed podjęciem prac. m.in. dot. stratygrafii elewacji oraz badań konserwatorskich polichromowanych stropów. Szczegółowy zakres prac w tym zakresie określają m.in. Programy Prac Konserwatorskich. Zakres prac do nadzorowania został szczegółowo opisany przy pomocy dokumentacji projektowej stanowiącej Dokumentację techniczną - Załącznik nr do niniejszego Ogłoszenia o Zamówieniu , wraz ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiącą jej integralną część. Dokumentacja techniczna, o której mowa w zdaniu poprzedzającym składa się z programów konserwatorskich opisujących szczegółowo prace konserwatorskie oraz z projektów budowlanych, wykonawczych oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót a także przedmiarów opisujących szczegółowo prace konserwatorskie i roboty remontowo-budowlane. DODATKOWE INFORMACJE I WYMOGI ZAMAWIAJĄCEGO 1.Przedmiot zamówienia należy zrealizować zgodnie z obowiązującymi przepisami, a w szczególności zgodnie z: - Ustawą o ochronie terenów byłych hitlerowskich Obozów Zagłady ( Dz. U. z 1999 nr 41 poz. 412). - Ustawą z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. 2003 nr 162 poz. 1568), - Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 165 poz. 987). 2.Teren i obiekty wpisane są do rejestru zabytków i podlegają ochronie konserwatorskiej. 3.W związku z faktem, że obiekty należące do Zamawiającego podlegają ochronie konserwatorskiej, realizując zleconą usługę Wykonawca jest zobowiązany do ścisłej współpracy z Zamawiającym ( nr tel. (022) p. ). 4.Wykonawca w trakcie realizacji prac jest obowiązany przestrzegać przepisów o ochronie przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. z 2003 r., Nr 121, poz. 1138) oraz norm bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. z 2003 r., Nr 169, poz. 1650); 5.Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia przedmiotowego postępowania jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższy kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający będzie mógł zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty. 6.Wykonawca z którym w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego zostanie zawarta umowa, obowiązany będzie opracować w oparciu o Szczegółowy Harmonogram rzeczowo-finansowy, Harmonogram rzeczowo-finansowy uwzględniający zakres rzeczowy zamówienia z podziałem na poszczególne etapy realizacji Zadania z uwzględnieniem kosztów. Wykonawca opracuje i przekaże Zamawiającemu Harmonogram rzeczowo-finansowy w terminie 7 dni od dnia przekazania przez Zamawiającego Szczegółowego Harmonogramu rzeczowo-finansowego. Harmonogram rzeczowo-finansowy powinien odzwierciedlać stopień zaawansowania prac konserwatorskich i robót budowlanych wynikających ze Szczegółowego harmonogramu rzeczowo-finansowego. Harmonogram rzeczowo-finansowy będzie podlegał akceptacji Zamawiającego. Wykonawca będzie miał obowiązek uwzględnić w Harmonogramie rzeczowo-finansowym wszelkie uwagi Zamawiającego w ciągu 7 dni od ich zgłoszenia i ponownie przedstawić Harmonogram rzeczowo-finansowy do akceptacji. Harmonogram rzeczowo-finansowy ma charakter pomocniczy służy głównie do rozliczeń i jego zmiana nie wymaga zmiany umowy. W ramach niniejszego zamówienia do zadań oraz czynności Wykonawcy należeć będzie ponoszenie wobec Zamawiającego pełnej odpowiedzialności za realizację przedmiotu umowy, a także ponoszenie skutków prawnych oraz finansowych zmian wprowadzonych z własnej inicjatywy w trakcie realizacji zamówienia bez akceptacji Zamawiającego i lub z naruszeniem obowiązujących przepisów prawa. 7.Z uwagi na skomplikowany i niestandardowy charakter zamówienia związany ze szczególnymi warunkami panującymi na miejscu jego wykonania oraz w jego otoczeniu, Zamawiający zaleca, aby Wykonawcy dokładnie i szczegółowo zapoznali się z warunkami związanymi z realizacją zamówienia, w szczególności dokonali wizji lokalnej budynków, w których zostaną wykonane prace konserwatorskie i roboty budowlane oraz ich otoczenia. Dokonanie wizji lokalnej ma na celu zapoznanie Wykonawców z nietypowymi warunkami miejsca realizacji zamówienia, potencjalnymi trudnościami i ryzykiem towarzyszącymi realizacji przedmiotowego zamówienia, bezwzględnie wpływającymi na prawidłowe oszacowanie kosztów Wykonawcy. W sprawie ustalenia terminu dokonania wizji lokalnej należy skontaktować się z P. tel. 22..
- W ogłoszeniu powinno być: 1.Przedmiotem zamówienia jest usługa pełnienia nadzoru konserwatorskiego podczas realizacji zadania: Modernizacja, konserwacja oraz digitalizacja obiektów zabytkowych siedziby głównej Muzeum Warszawy przy Rynku Starego Miasta w Warszawie , współfinansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego w ramach Programu Konserwacja i rewitalizacja dziedzictwa kulturowego , zwanego w dalszej części Projektem 2.Zamówienie prowadzone jest w ramach realizacji projektu norweskiego Modernizacja, konserwacja oraz digitalizacja obiektów zabytkowych siedziby głównej Muzeum Warszawy przy Rynku Starego Miasta w Warszawie , współfinansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego w ramach Programu Konserwacja i rewitalizacja dziedzictwa kulturowego , zwanego w dalszej części Projektem . 3.Do obowiązków Wykonawcy w zakresie realizacji zamówienia należeć będzie: a) Dokonanie analizy i zatwierdzanie Szczegółowego harmonogramu rzeczowo finansowego; b) Reprezentowanie Zamawiającego podczas realizacji Zadania przez sprawowanie nadzoru konserwatorskiego nad prowadzonymi pracami konserwatorskimi, w tym kontroli zgodności prowadzonych prac konserwatorskich oraz robót budowlanych z wydanymi pozwoleniami konserwatorskimi, uzgodnioną dokumentacją, tj. programami konserwatorskimi, projektami budowlanymi, sztuką konserwatorską oraz ustawą z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003r. nr 162, poz. 1568 z późn. zm.), rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 165 poz. 987) oraz z treścią umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą prac konserwatorskich i robót budowlanych, a także ze Szczegółowym harmonogramem rzeczowo-finansowym; c) Pełnienie przez Inspektora nadzoru konserwatorskiego w specjalności konserwacji i restauracji malarstwa i rzeźby polichromowanej konserwacji malarstwa oraz Inspektora nadzoru konserwatorskiego w specjalności konserwacji i restauracji elementów i detali architektonicznych konserwacja rzeźby, nadzoru konserwatorskiego polegającego na zapobieganiu w toku realizacji Zadania zagrożeniom, w szczególności związanym pośrednio lub bezpośrednio z jakimkolwiek naruszeniem substancji zabytku mogącym spowodować uszczerbek dla wartości zabytku podczas realizacji robót budowlanych i prac konserwatorskich; d) Współpraca z inspektorem nadzoru inwestorskiego branż budowlanych; e) Rozwiązywanie problemów związanych z technologią prowadzenia prac konserwatorskich, ewentualnie inicjowanie spotkań komisji konserwatorskiej w ramach bieżących potrzeb lub w przypadku wystąpienia spornych kwestii lub innych skomplikowanych problemów wymagających rozwiązania; f) Potwierdzanie faktycznie wykonanych prac konserwatorskich zgodnie ze Szczegółowym harmonogramem rzeczowo-finansowym oraz z wydanymi pozwoleniami konserwatorskimi, uzgodnioną dokumentacją tj. programami konserwatorskimi, sztuką konserwatorską oraz z ustawą z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003r. nr 162 poz. 1568 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 165 poz. 987); g) Weryfikacja i odbiór dokumentacji z przeprowadzonych prac konserwatorskich; h) Sprawdzanie dokumentów przedłożonych przez Wykonawcę prac konserwatorskich w zakresie dotyczącym zagadnień konserwatorskich; i) Podejmowanie w toku realizacji Zadania wspólnie z Zamawiającym decyzji dotyczących zagadnień konserwatorskich; j) Przeprowadzenie rozliczenia wykonanych i odebranych prac konserwatorskich, zgodnie z umową z Wykonawcą prac konserwatorskich i robót budowlanych, a w szczególności: czynności kontrolne i weryfikacja faktur; k) Uczestnictwo w odbiorach przy pracach zanikających oraz odbiorze końcowym; l) Dokonanie rozliczenia końcowego Zadania w zakresie prac konserwatorskich; m) Uczestniczenie w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego, Wykonawcę prac konserwatorskich i robót budowlanych oraz sporządzanie protokołów z narad; n) Dojazd i pobyt na placu budowy oraz w pracowni konserwatorskiej Wykonawcy prac konserwatorskich i robót budowlanych zgodnie z Harmonogramem rzeczowo-finansowym po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym; Uwaga! Koszty dojazdu na plac budowy i lub do pracowni konserwatorskiej ponosi Wykonawca. o) W przypadku wyniknięcia po zakończeniu usługi kwestii spornych dotyczących zagadnień konserwatorskich pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą prac konserwatorskich i robót budowlanych, Wykonawca zobowiązany jest do nieodpłatnego uczestnictwa w działaniach mających na celu rozstrzygnięcie kwestii spornych poprzez sporządzenie niezbędnych opinii, weryfikacji itp. przez cały okres udzielonej przez Wykonawcę prac konserwatorskich i robót budowlanych gwarancji i rękojmi; p) Prowadzenie dokumentacji z przeprowadzonych nadzorów w formie dziennika nadzorów konserwatorskich; Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania w toku realizacji zamówienia wglądu do dziennika nadzorów konserwatorskich; q) Dokonywanie regularnych wpisów do dziennika prac konserwatorskich i dziennika budowy; r) Składanie raz na trzy miesiące raportów o stanie zaawansowania Zadania oraz występujących trudnościach w realizacji prac konserwatorskich i odstępstwach od umowy zawartej przez Zamawiającego z Wykonawcą Zadania. Każdy Raport powinien zawierać co najmniej: - wykaz prac konserwatorskich rozpoczętych i zakończonych w danym okresie; - analizę procentową wykonywanych prac konserwatorskich; - informacje o pracach konserwatorskich planowanych na następny okres sprawozdawczy; - siły, środki, sprzęt Wykonawcy prac konserwatorskich i robót budowlanych biorących udział w realizacji Zadania, dane dotyczące podwykonawców; - informacje dotyczące realizacji prac konserwatorskich nadzorowanych przez Wykonawcę z uwzględnieniem zgodności prowadzonych prac z uzgodnioną dokumentacją i pozwoleniami konserwatorskimi; - analizę zgodności postępu prac konserwatorskich ze Szczegółowym Harmonogramem rzeczowo-finansowym z opisem ewentualnych pojawiających się trudności oraz zastosowanych środkach zaradczych; - krótki i rzeczowy opis problemów powstałych w trakcie wykonywania prac konserwatorskich wraz z propozycją działań, które należy podjąć w celu ich wyeliminowania; - dokumentację fotograficzną (minimum 50 zdjęć obejmujących cały plac budowy) z przebiegu aktualnie prowadzonych prac i przedkładanie tej dokumentacji Zamawiającemu w formie cyfrowej (pliki źródłowe ze zdjęciami w formacie TIFF lub RAW, które muszą być wykonane w jakości umożliwiającej wydruk w formacie min. 15cmx20cm w rozdzielczości min. 300 dpi, rozdzielczość matrycy 12mln pikseli wymaga się, aby fotografie były ostre, wykonane przy dużej głębi ostrości, kadrowane w taki sposób, aby zachować piony i poziomy. Zdjęcia wraz z ich opisami powinny zostać wydrukowane łącznie na papierze fotograficznym. Wykonawca będzie przedkładał Zamawiającemu zdjęcia z przebiegu prac na warunkach określonych we wzorze umowy w sprawie zamówienia publicznego). s) Uczestniczenie w przeglądach w okresie gwarancji i rękojmi oraz kontrolowanie usuwania ujawnionych wad i usterek; 3.1. Wizyty na budowie i w pracowni konserwatorskiej. Wykonawca zobowiązany jest do: a) (liczba) wizyt(y) Inspektora nadzoru konserwatorskiego w każdym tygodniu realizacji Zadania na placu budowy i lub w pracowni konserwatorskiej Wykonawcy prac konserwatorskich i robót budowlanych; b) (liczba) wizyt(y) Inspektora nadzoru konserwatorskiego w specjalności konserwacji i restauracji malarstwa i rzeźby polichromowanej konserwacja malarstwa w każdym tygodniu podczas realizacji prac konserwatorskich nawarstwień malarskich i elementów drewnianych na placu budowy i lub w pracowni konserwatorskiej; c) (liczba) wizyt(y) Inspektora nadzoru konserwatorskiego w specjalności konserwacji i restauracji elementów i detali architektonicznych konserwacja rzeźby w każdym tygodniu podczas realizacji prac konserwatorskich detali architektonicznych i konserwacji rzeźby na placu budowy i lub pracowni konserwatorskiej; d) obecności Inspektorów nadzoru konserwatorskiego podczas inspekcji technicznych z realizacji Zadania odbywających się raz na trzy miesiące. Podczas inspekcji dokonuje się ocenyzgodności prac i robót z dokumentem określającym stan ich zaawansowania oraz dokonuje się oceny jakości wykonanych prac i robót. Koszty dojazdu na plac budowy i lub do pracowni konserwatorskiej ponosi Wykonawca. 4.W zakresie realizacji usługi przewiduje się pełnienie nadzoru konserwatorskiego nad pracami konserwatorskimi i robotami budowlanymi w niżej opisanych budynkach: 5. Prace konserwatorskie: a) Remont i konserwacja elewacji wraz z opierzeniem elewacji i szczytów, - prace konserwatorskie na elewacji frontowej kamienicy Falkiewiczowskiej, Rynek Starego Miasta 28, - prace konserwatorskie na elewacji frontowej kamienicy Kazubowskiej, Rynek Starego Miasta 30, - prace konserwatorskie na elewacji frontowej kamienicy Baryczków, Rynek Starego Miasta 32, - prace konserwatorskie na elewacji frontowej kamienicy Szlichtingowskiej, Rynek Starego Miasta 34, - prace konserwatorskie na elewacji frontowej kamienicy Pod Murzynkiem, Rynek Starego Miasta 36, - prace konserwatorskie na elewacji frontowej kamienicy Kurowskiego, Rynek Starego Miasta 38, - prace konserwatorskie na elewacji frontowej kamienicy Gagatkiewicza, Rynek Starego Miasta 40, - prace konserwatorskie na elewacji frontowej kamienicy Montelupich, Rynek Starego Miasta 42, - prace konserwatorskie na elewacji bocznej kamienicy Falkiewiczowskiej nr 28, od ul. krzywe koło, - prace konserwatorskie na elewacji bocznej kamienicy Montelupich nr 42, od ul. Nowomiejskiej, - prace konserwatorskie na elewacjach kamienic przy ul. Nowomiejskiej. elewacja frontowa kamienicy Czechowskiej, nr 4, - prace konserwatorskie na elewacjach kamienic przy ul. Nowomiejskiej. elewacja frontowa kamienicy Smockich, nr 6, - prace konserwatorskie na elewacjach kamienic przy ul. Nowomiejskiej. elewacja frontowa kamienicy Mirosławskiej, nr 8, - prace konserwatorskie na elewacjach dziedzińców. Lapidarium - podcienie i elewacja łącznika, - prace konserwatorskie na elewacjach dziedzińców. Lapidarium - elewacje kamienic nr 4, 6, 8, - prace konserwatorskie na elewacjach dziedzińców. Lapidarium - elewacje kamienic nr 38, 40, - prace konserwatorskie na elewacjach dziedzińców. patio 1 - elewacja kamienicy nr 36, elewacje łączników, - prace konserwatorskie na elewacjach dziedzińców. patio 2 - elewacja kamienicy nr 34, elewacje łączników, - prace konserwatorskie na elewacjach dziedzińców. dziedzińce 1 i 2 - elewacje kamienic nr 28, 30, 32, elewacja łącznika, b) Zabezpieczenie i konserwacja polichromowanych stropów kamienicy Rynek Starego Miasta 34, - strop I - płaski na II piętrze (sceny religijne i rodzajowe), ok. 1730 - strop II - belkowany na I piętrze (dekoracja emblematyczna), ok. 1620 - strop III - kasetonowy na II piętrze (dekoracja gotycka), ok. 1620 c) Zabezpieczenie i konserwacja malowideł ściennych (natynkowych), d) Remont i konserwacja elementów wykończenia wewnętrznego (architektonicznych, drewnianych , stalowych i kamiennych), w tym stolarki drzwiowej, schodów i balustrad, stolarki okiennej, okładzin i posadzek, - Drzwi drewniane, - Drzwi stalowe, - Balustrady drewniane, - Klatki schodowe kamienne, - Klatki schodowe drewniane, - Stolarka okienna drewniana, - Posadzki drewniane, - Posadzki kamienne i z płytek, - Stropy drewniane oraz drewniane okładziny stropów betonowych, - Obudowy grzejników drewniane i metalowe, - Parapety, - Historyczne portale i okładziny kamienne ościeży, - powojenne portale i okładziny kamienne ościeży, - parapety kamienne, - dekoracje sztukatorskie, - metaloplastyka (pochwyty schodów, kraty, tablice. Wykonawca prac konserwatorskich jest zobowiązany do przeprowadzenia niezbędnych badań konserwatorskich przed podjęciem prac. m.in. dot. stratygrafii elewacji oraz badań konserwatorskich polichromowanych stropów. Szczegółowy zakres prac w tym zakresie określają m.in. Programy Prac Konserwatorskich. Zakres prac do nadzorowania został szczegółowo opisany przy pomocy dokumentacji projektowej stanowiącej Dokumentację techniczną - Załącznik nr do niniejszego Ogłoszenia o Zamówieniu , wraz ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiącą jej integralną część. Dokumentacja techniczna, o której mowa w zdaniu poprzedzającym składa się z programów konserwatorskich opisujących szczegółowo prace konserwatorskie oraz z projektów budowlanych, wykonawczych oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót a także przedmiarów opisujących szczegółowo prace konserwatorskie i roboty remontowo-budowlane. DODATKOWE INFORMACJE I WYMOGI ZAMAWIAJĄCEGO 1) Przedmiot zamówienia należy zrealizować zgodnie z obowiązującymi przepisami, a w szczególności zgodnie z: Ustawą z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. 2003 nr 162 poz. 1568), - Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 165 poz. 987). 2.Teren i obiekty wpisane są do rejestru zabytków i podlegają ochronie konserwatorskiej. 3.W związku z faktem, że obiekty należące do Zamawiającego podlegają ochronie konserwatorskiej, realizując zleconą usługę Wykonawca jest zobowiązany do ścisłej współpracy z Zamawiającym ( nr tel. (022) p. ). 4.Wykonawca w trakcie realizacji prac jest obowiązany przestrzegać przepisów o ochronie przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. z 2003 r., Nr 121, poz. 1138) oraz norm bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. z 2003 r., Nr 169, poz. 1650); 5.Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia przedmiotowego postępowania jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższy kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający będzie mógł zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty. 6.Wykonawca z którym w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego zostanie zawarta umowa, obowiązany będzie opracować w oparciu o Szczegółowy Harmonogram rzeczowo-finansowy, Harmonogram rzeczowo-finansowy uwzględniający zakres rzeczowy zamówienia z podziałem na poszczególne etapy realizacji Zadania z uwzględnieniem kosztów. Wykonawca opracuje i przekaże Zamawiającemu Harmonogram rzeczowo-finansowy w terminie 7 dni od dnia przekazania przez Zamawiającego Szczegółowego Harmonogramu rzeczowo-finansowego. Harmonogram rzeczowo-finansowy powinien odzwierciedlać stopień zaawansowania prac konserwatorskich i robót budowlanych wynikających ze Szczegółowego harmonogramu rzeczowo-finansowego. Harmonogram rzeczowo-finansowy będzie podlegał akceptacji Zamawiającego. Wykonawca będzie miał obowiązek uwzględnić w Harmonogramie rzeczowo-finansowym wszelkie uwagi Zamawiającego w ciągu 7 dni od ich zgłoszenia i ponownie przedstawić Harmonogram rzeczowo-finansowy do akceptacji. Harmonogram rzeczowo-finansowy ma charakter pomocniczy służy głównie do rozliczeń i jego zmiana nie wymaga zmiany umowy. W ramach niniejszego zamówienia do zadań oraz czynności Wykonawcy należeć będzie ponoszenie wobec Zamawiającego pełnej odpowiedzialności za realizację przedmiotu umowy, a także ponoszenie skutków prawnych oraz finansowych zmian wprowadzonych z własnej inicjatywy w trakcie realizacji zamówienia bez akceptacji Zamawiającego i lub z naruszeniem obowiązujących przepisów prawa. 7.Z uwagi na skomplikowany i niestandardowy charakter zamówienia związany ze szczególnymi warunkami panującymi na miejscu jego wykonania oraz w jego otoczeniu, Zamawiający zaleca, aby Wykonawcy dokładnie i szczegółowo zapoznali się z warunkami związanymi z realizacją zamówienia, w szczególności dokonali wizji lokalnej budynków, w których zostaną wykonane prace konserwatorskie i roboty budowlane oraz ich otoczenia. Dokonanie wizji lokalnej ma na celu zapoznanie Wykonawców z nietypowymi warunkami miejsca realizacji zamówienia, potencjalnymi trudnościami i ryzykiem towarzyszącymi realizacji przedmiotowego zamówienia, bezwzględnie wpływającymi na prawidłowe oszacowanie kosztów Wykonawcy. W sprawie ustalenia terminu dokonania wizji lokalnej należy skontaktować się z Panią Beatą Koźliczak, adres e-mail beata.kozliczak@muzeumwarszawy.pl.
- Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: III.6).
- W ogłoszeniu jest: 1)Pełnomocnictwo do podpisania wniosku. Uwaga! W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do wniosku musi być załączone pełnomocnictwo. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2) Zakres (część) przedmiotu zamówienia, który Wykonawca zamierza powierzyć do wykonania podwykonawcom lub nazwy (firmy) podwykonawców, na których zasoby Wykonawca powołuje się w celu spełniania warunków udziału w postępowaniu. Uwaga! W przypadku realizacji zamówienia bez udziału podwykonawców, na przedmiotowym załączniku należy złożyć oświadczenie o treści: zamówienie zostanie zrealizowane bez udziału podwykonawców. Uwaga! Opis sposobu przygotowania wniosku o dopuszczenie do udziału w przetargu, forma składanych oświadczeń lub dokumentów: UWAGA: Wszelką korespondencję do Zamawiającego związaną z niniejszym postępowaniem (w tym m.in. pytania, wnioski, dokumenty/wyjaśnienia złożone przez Wykonawców w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego, Wszelka korespondencja powinna być adresowana na Zamawiającego !!!: Muzeum Warszawy, ul. Rynek Starego Miasta 28-42, 00-272 Warszawa z dopiskiem: Nadzór konserwatorski kamienic Rynku Starego Miasta 1) Wniosek, przygotowany z zachowaniem formy pisemnej, należy sporządzić w języku polskim, w sposób czytelny, na papierze, przy użyciu nośnika pisma nieulegającego usunięciu bez pozostawienia śladów. 2) Treść wniosku musi odpowiadać wymaganiom zawartym w treści ogłoszenia o zamówieniu. Wniosek musi zawierać wymagane w ogłoszeniu oświadczenia lub dokumenty. 3) W przypadku załączenia do wniosku dokumentów sporządzonych w języku obcym, Wykonawca zobowiązany jest załączyć do wniosku tłumaczenie tych dokumentów na język polski, poświadczone przez Wykonawcę. Uwaga: Uwaga! Do składania na wezwanie Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub złożenia na wezwanie Zamawiającego pełnomocnictw lub złożenia na wezwanie Zamawiającego listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej albo informacji o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej lub złożenia wyjaśnień dotyczących powiązań istniejących między przedsiębiorstwami - stosuje się odpowiednio postanowienia niniejszego rozdziału. 4) W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje Pełnomocnik, do wniosku musi być załączone pełnomocnictwo określające jego zakres, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy. 5) Wymagane dokumenty należy złożyć w formie oryginałów lub kopii. Dokumenty złożone w formie kopii, muszą być poświadczone -za zgodność z oryginałem- przez Wykonawcę, z zastrzeżeniem, że w przypadku złożenia przez Wykonawcę kopii pełnomocnictwa, pełnomocnictwo musi zostać poświadczone -za zgodność z oryginałem- przez mocodawcę lub przez notariusza. 6) Wszelkie poprawki w treści wniosku, jakie Wykonawca zamierza nanieść podczas przygotowywania wniosku, mogą być dokonane tylko poprzez przekreślenie treści, wpisanie zmienionej treści i parafowanie obok. 7) Osoba lub osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy (wynikające z aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub ewidencji albo pełnomocnictwa) w imieniu Wykonawcy winny podpisać: a) każdą zapisaną (zadrukowaną) stronę wniosku wraz z wymaganymi oświadczeniami lub dokumentami, b) wszelkie zmiany w treści wniosku (poprawki, przekreślenia, dopiski), w przeciwnym wypadku zmiany nie będą uwzględnione. 8) Podpis lub podpisy osób uprawnionych do reprezentacji Wykonawcy (wynikające z aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub ewidencji albo pełnomocnictwa) w imieniu Wykonawcy muszą być czytelne lub opisane pieczęciami imiennymi. 9) Pożądane jest, aby wszystkie strony wniosku były kolejno ponumerowane. Zaleca się, aby wniosek złączyć w sposób uniemożliwiający wysunięcie którejkolwiek kartki. Numeracja stron powinna rozpoczynać się od numeru 1, umieszczonego na pierwszej stronie wniosku. 10) Informacje zawarte we wniosku, stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tekst jednolity: Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 z późniejszymi zmianami) co, do których Wykonawca zastrzegł, nie później niż w terminie składania wniosków, że nie mogą być one udostępniane - muszą być oznaczone klauzulą -nie udostępniać. Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ART. 11 UST. 4 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.- Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych. Strony, na których znajdują się zastrzeżone informacje, należy: a) załączyć jako odrębną część, nie złączoną z wnioskiem w sposób trwały, b) ponumerować w taki sposób, aby umożliwić ich dopasowanie do pozostałej części wniosku. Uwaga! Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za skutki niezastrzeżenia przez Wykonawcę w druku -wniosek- informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa. 11) Wniosek należy umieścić w dwóch trwale zamkniętych, nieprzezroczystych opakowaniach np. kopertach. Opakowania powinny być zalakowane lub odpowiednio zabezpieczone w sposób uniemożliwiający bezśladowe otwarcie (np. podpisanie na wszystkich połączeniach). Opakowanie zewnętrzne powinno być zaadresowane na Zamawiającego z dopiskiem: -Wniosek o dopuszczenie do udziału w przetargu na: -Nadzór konserwatorski kamienic Rynku Starego MIasta- oraz zawierać ostrzeżenie o treści: -Nie otwierać przed terminem otwarcia wniosków-. Opakowanie wewnętrzne poza oznakowaniem jak wyżej określono, powinno być opatrzone pełną nazwą i dokładnym adresem Wykonawcy (ulica, numer lokalu, miejscowość, numer kodu pocztowego). W przypadku wniosku składanego wspólnie, wniosek należy opatrzyć w sposób jak opisano wyżej, pełną nazwą i dokładnym adresem wszystkich Wykonawców składających wniosek wspólnie, z zaznaczeniem lidera. Uwaga! Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za skutki braku zachowania powyższych wymogów.
- W ogłoszeniu powinno być: 1)Pełnomocnictwo do podpisania wniosku. Uwaga! W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do wniosku musi być załączone pełnomocnictwo. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2) Zakres (część) przedmiotu zamówienia, który Wykonawca zamierza powierzyć do wykonania podwykonawcom lub nazwy (firmy) podwykonawców, na których zasoby Wykonawca powołuje się w celu spełniania warunków udziału w postępowaniu. Uwaga! W przypadku realizacji zamówienia bez udziału podwykonawców, na przedmiotowym załączniku należy złożyć oświadczenie o treści: zamówienie zostanie zrealizowane bez udziału podwykonawców. Uwaga! Opis sposobu przygotowania wniosku o dopuszczenie do udziału w przetargu, forma składanych oświadczeń lub dokumentów: UWAGA: Wszelką korespondencję do Zamawiającego związaną z niniejszym postępowaniem (w tym m.in. pytania, wnioski, dokumenty/wyjaśnienia złożone przez Wykonawców w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego, Wszelka korespondencja powinna być adresowana na Zamawiającego, !!!: Kancelaria Muzeum Warszawy w Warszawie, ul. Rynek Starego Miasta 28, 00-272 Warszawa z dopiskiem: Nadzór konserwatorski podczas realizacji zadania: Modernizacja, konserwacja oraz digitalizacja obiektów zabytkowych siedziby głównej Muzeum Warszawy przy Rynku Starego Miasta w Warszawie, współfinansowane ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego w ramach Programu Konserwacja i rewitalizacja dziedzictwa kulturowego (osoba uprawniona do kontaktu z ramienia Zamawiającego to Pani Urszula Kurek adres e-mail urszula.kurek@muzeumwarszawy.pl). 1) Wniosek, przygotowany z zachowaniem formy pisemnej, należy sporządzić w języku polskim, w sposób czytelny, na papierze, przy użyciu nośnika pisma nieulegającego usunięciu bez pozostawienia śladów. 2) Treść wniosku musi odpowiadać wymaganiom zawartym w treści ogłoszenia o zamówieniu. Wniosek musi zawierać wymagane w ogłoszeniu oświadczenia lub dokumenty. 3) W przypadku załączenia do wniosku dokumentów sporządzonych w języku obcym, Wykonawca zobowiązany jest załączyć do wniosku tłumaczenie tych dokumentów na język polski, poświadczone przez Wykonawcę. Uwaga: Uwaga! Do składania na wezwanie Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub złożenia na wezwanie Zamawiającego pełnomocnictw lub złożenia na wezwanie Zamawiającego listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej albo informacji o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej lub złożenia wyjaśnień dotyczących powiązań istniejących między przedsiębiorstwami - stosuje się odpowiednio postanowienia niniejszego rozdziału. 4) W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje Pełnomocnik, do wniosku musi być załączone pełnomocnictwo określające jego zakres, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy. 5) Wymagane dokumenty należy złożyć w formie oryginałów lub kopii. Dokumenty złożone w formie kopii, muszą być poświadczone -za zgodność z oryginałem- przez Wykonawcę, z zastrzeżeniem, że w przypadku złożenia przez Wykonawcę kopii pełnomocnictwa, pełnomocnictwo musi zostać poświadczone -za zgodność z oryginałem- przez mocodawcę lub przez notariusza. 6) Wszelkie poprawki w treści wniosku, jakie Wykonawca zamierza nanieść podczas przygotowywania wniosku, mogą być dokonane tylko poprzez przekreślenie treści, wpisanie zmienionej treści i parafowanie obok. 7) Osoba lub osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy (wynikające z aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub ewidencji albo pełnomocnictwa) w imieniu Wykonawcy winny podpisać: a) każdą zapisaną (zadrukowaną) stronę wniosku wraz z wymaganymi oświadczeniami lub dokumentami, b) wszelkie zmiany w treści wniosku (poprawki, przekreślenia, dopiski), w przeciwnym wypadku zmiany nie będą uwzględnione. 8) Podpis lub podpisy osób uprawnionych do reprezentacji Wykonawcy (wynikające z aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub ewidencji albo pełnomocnictwa) w imieniu Wykonawcy muszą być czytelne lub opisane pieczęciami imiennymi. 9) Pożądane jest, aby wszystkie strony wniosku były kolejno ponumerowane. Zaleca się, aby wniosek złączyć w sposób uniemożliwiający wysunięcie którejkolwiek kartki. Numeracja stron powinna rozpoczynać się od numeru 1, umieszczonego na pierwszej stronie wniosku. 10) Informacje zawarte we wniosku, stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tekst jednolity: Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 z późniejszymi zmianami) co, do których Wykonawca zastrzegł, nie później niż w terminie składania wniosków, że nie mogą być one udostępniane - muszą być oznaczone klauzulą -nie udostępniać. Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ART. 11 UST. 4 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.- Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych. Strony, na których znajdują się zastrzeżone informacje, należy: a) załączyć jako odrębną część, nie złączoną z wnioskiem w sposób trwały, b) ponumerować w taki sposób, aby umożliwić ich dopasowanie do pozostałej części wniosku. Uwaga! Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za skutki niezastrzeżenia przez Wykonawcę w druku -wniosek- informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa. 11) Wniosek należy umieścić w dwóch trwale zamkniętych, nieprzezroczystych opakowaniach np. kopertach. Opakowania powinny być zalakowane lub odpowiednio zabezpieczone w sposób uniemożliwiający bezśladowe otwarcie (np. podpisanie na wszystkich połączeniach). Opakowanie zewnętrzne powinno być zaadresowane na Zamawiającego z dopiskiem: - Wniosek o dopuszczenie do udziału w przetargu na Nadzór konserwatorski podczas realizacji zadania: Modernizacja, konserwacja oraz digitalizacja obiektów zabytkowych siedziby głównej Muzeum Warszawy przy Rynku Starego Miasta w Warszawie, współfinansowane ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego w ramach Programu Konserwacja i rewitalizacja dziedzictwa kulturowego - oraz zawierać ostrzeżenie o treści: -Nie otwierać przed terminem otwarcia wniosków-. Opakowanie wewnętrzne poza oznakowaniem jak wyżej określono, powinno być opatrzone pełną nazwą i dokładnym adresem Wykonawcy (ulica, numer lokalu, miejscowość, numer kodu pocztowego). W przypadku wniosku składanego wspólnie, wniosek należy opatrzyć w sposób jak opisano wyżej, pełną nazwą i dokładnym adresem wszystkich Wykonawców składających wniosek wspólnie, z zaznaczeniem lidera. Uwaga! Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za skutki braku zachowania powyższych wymogów..
- Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.1.2).
- W ogłoszeniu jest: Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu Obiektywne kryteria wyboru ograniczonej liczby kandydatów: Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana w oparciu o dokumenty lub oświadczenia określone w sekcji III.2) i VI.3).W przypadku, gdy warunki udziału w postępowaniu zawarte w ogłoszeniu spełni większa liczba wykonawców niż ta, która została określona w sekcji IV.1.2) ogłoszenia, Zamawiający zastosuje dodatkową kwalifikację w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia, w postaci: 1) przyznania każdemu Wykonawcy po 1 punkcie za każde następne zamówienie wykonane w wymaganym okresie, wskazane w warunku, polegające na pełnieniu nadzoru nad wykonaniem konserwacji dekoracji we wnętrzach budynku wpisanego do rejestru zabytków, o wartości zamówienia co najmniej 4 000.000,00 PLN brutto, 2) przyznania każdemu Wykonawcy po 1 punkcie za każde następne zamówienie wykonane w wymaganym okresie, wskazane w warunku, polegające na pełnieniu nadzoru nad wykonaniem konserwacji elewacji budynku wpisanego do rejestru zabytków o wartości zamówienia co najmniej 3 000 000,00 PLN brutto. Zamawiający zaprosi do złożenia oferty 5 wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu oraz otrzymali w kolejności, najwyższą ilość punktów przyznawanych według ww. zasad. W przypadku uzyskania przez wykonawców jednakowej ilości punktów, co spowoduje przekroczenie liczby Wykonawców, którą Zamawiający wskazał w sekcji IV.1.2) ogłoszenia, do złożenia ofert zostaną zaproszeni wszyscy wykonawcy, którzy uzyskali jednakową ilość punktów..
- W ogłoszeniu powinno być: Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu Obiektywne kryteria wyboru ograniczonej liczby kandydatów: Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana w oparciu o dokumenty lub oświadczenia określone w sekcji III.4. W przypadku, gdy warunki udziału w postępowaniu zawarte w ogłoszeniu spełni większa liczba wykonawców niż ta, która została określona w sekcji IV.1.2) ogłoszenia, Zamawiający zastosuje dodatkową kwalifikację w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia, w postaci: 1) przyznania każdemu Wykonawcy po 1 punkcie za każde następne zamówienie wykonane w wymaganym okresie, wskazane w warunku, polegające na pełnieniu nadzoru nad wykonaniem konserwacji dekoracji we wnętrzach budynku wpisanego do rejestru zabytków, o wartości zamówienia co najmniej 4 000.000,00 PLN brutto, 2) przyznania każdemu Wykonawcy po 1 punkcie za każde następne zamówienie wykonane w wymaganym okresie, wskazane w warunku, polegające na pełnieniu nadzoru nad wykonaniem konserwacji elewacji budynku wpisanego do rejestru zabytków o wartości zamówienia co najmniej 3 000 000,00 PLN brutto. Zamawiający zaprosi do złożenia oferty 5 wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu oraz otrzymali w kolejności, najwyższą ilość punktów przyznawanych według ww. zasad. W przypadku uzyskania przez wykonawców jednakowej ilości punktów, co spowoduje przekroczenie liczby Wykonawców, którą Zamawiający wskazał w sekcji IV.1.2) ogłoszenia, do złożenia ofert zostaną zaproszeni wszyscy wykonawcy, którzy uzyskali jednakową ilość punktów.
- Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4).
- W ogłoszeniu jest: 24.11.2014 godzina 12:00, miejsce: Muzeum Warszawy, Rynek Starego Miasta 28-42..
- W ogłoszeniu powinno być: 1.12.2014 godzina 12:00, miejsce: Muzeum Warszawy, Rynek Starego Miasta 28-42..
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Remont drogi wojewódzkiej nr 744 w km 13+331 do km 14+986, gmina Wierzbica, powiat radomski, województwo mazowieckie - nr postępowania 112/25
- Dostawa i wykonanie skrzyń na potrzeby nowej wystawy mobilnej Nauka dla Ciebie
- "Wymiana instalacji c.o. w budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 przy ul. Brygadzistów 18 w Warszawie - etap 3, 4 i 5".
- Wykonanie usługi polegającej na usłudze przygotowania i organizacji 2-dniowej konferencji dla 150 osób...
- Konserwacja systemów ochrony pożarowej i ochrony mienia oraz systemów oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego w budynkach SGGW w Warszawie przez okres 12 miesięcy
- Szkolenia dla Krajowej Administracji Skarbowej z jazdy w warunkach specjalnych, technik interwencji z bronią palną, balistyki, rusznikarstwa oraz przerabiania replik broni w broń palną - części 1-3
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.