Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2006-07-25
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane Świebodzin: budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego nr 2 na zadaniu ne I/B wraz z infrastrukturą realizowanego na Oś. Południowym w Świebodzinie Publikacja obowiązkowa.
I. 1) Nazwa, adresy i osoby upoważnione do kontaktów: Świebodzińskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, do kontaktów: Bożena Majsner,ul. Cegielniana 2 66-200 Świebodzin tel. 0684750866,e-mail:bozena.majsner@interia.pl, ul. Cegielniana 2, 66-200 Świebodzin, woj. lubuskie, tel. 068 4750866, e-mail: stbs_swiebodzin@wp.pl. Adresy internetowe Ogólny adres internetowy zamawiającego (URL): Adres profilu nabywcy (URL): Adres internetowy, pod którym dostępne są informacje dot. dynamicznego systemu zakupów (URL): Więcej informacji można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty należy przesyłać na adres: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. 2) Rodzaj zamawiającego i główny przedmiot lub przedmioty działalności: Inny: Towarzystwo Budownictwa Społecznego sp z o.o; Inne:budowa mieszkań na wynajem, zarządzanie nieruchomościami. Zamawiający dokonuje zamówienia w imieniu innych zamawiających: Nie.
II.1) Opis 1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego nr 2 na zadaniu ne I/B wraz z infrastrukturą realizowanego na Oś. Południowym w Świebodzinie. 1.2) Rodzaj zamówienia oraz miejsce wykonania robót budowlanych, realizacji dostaw lub świadczenia usług: roboty budowlane, wykonanie. Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych: działka nr 801 Oś. Południowe w Świebodzinie. 1.3) Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego. 1.4) Informacje na temat umowy ramowej: Czas trwania umowy ramowej: Wartość umowy ramowej: Częstotliwość oraz wartość zamówień, które zostaną udzielone: 1.5) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: 1. Kompleksowa budowa 52-rodzinnego budynku mieszkalnego na działce nr 801 na Oś. Południowym w Świebodzinie: budynek czterokondygnacyjny, 5-klatkowy,podpiwniczony z indywidualnym ogrzewaniem gazowym każdego mieszkania, w technologii tradycyjnej udoskonalonej, jedno mieszkanie prrzystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych; 2. budowa przyłączy w-k, deszczowe; 3. oświetlenie terenu; 4.budowa: drogi dojazdowej,parkingów,chodników,miejsca składowania odpadów stałych,placu zabaw; 5.wykonanie elementów zagospodarowania terenu. Charakterystyka liczbowa: 1).powierzchnia działki-4897m2; 2)powierzchnia zabudowy-919m2; 3).powieżchnia użytkowa mieszkań-2658,04m2; 4).kubatura budynku-12651m3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. 1.6) Informacja o oświadczeniach i dokumentach potwierdzających spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego: nie dotyczy 1.7) Wspólny słownik zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 45.21.10.00 - Roboty budowlane w zakresie budownictwa wielorodzinnego i domów jednorodzinnych Kod CPV wg słownika 2008: 45.21.10.00 - Roboty budowlane w zakresie budownictwa wielorodzinnego i domów jednorodzinnych 1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie. 1.9) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie. 2) Wielkość lub zakres zamówienia Całkowita wielkość lub zakres: Zakres zamówienia obejmuje: 1.przygotowanie placu budowy,roboty ziemne; 2.roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnego 52-rodzinnego budynku mieszkalnego; 3.uzbrojenie terenu w zakresie:przyłączy w-k i deszczowych,sieci sanitarnych i deszczowych oraz oświetlenie terenu; 4. zagospodarowanie terenu w zakresie:ukształtowanie terenu,zieleń,nawierzchnie drogowe i chodniki, parkingi, plac zabaw,mała architektura,altana śmietnikowa. 3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: Wymagany; okres w miesiącach: 12
III.1) Warunki dotyczące zamówienia Informacja na temat wadium: Wykonawcy zaproszeni do składania ofert będą zobowiązani wnieść wadium w kwocie: 50 000 PLN 2) Warunki udziału Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy oraz informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on wymagania ekonomiczne, finansowe i techniczne Opis warunków udziału w postępowaniu: O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy złożą odpowiedni wniosek ( na formularzu zamawiającego)wraz z załącznikami i spełnią poniższe warunki udziału w postępowaniu, a także nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na mocy art 24 ust 1 i 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych: 1.posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeśli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień tj.: 1.1.prowadzą działalność gospodarczą w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia; 2.posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w tym.: 2.1.posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia,tj.: wykonali należycie co najmniej dwie roboty budowlane w okresie ostatnich 5 lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia,tj. zamówienie polegające na wybudowaniu co najmniej 2 budynków o kubaturze każdy min 12.000m3( w tym jeden budynek mieszkalny wielorodzinny) i posiadają dokumenty potwierdzające wykonanie tych robót z należytą starannością; Znaczenie warunku dla obliczenia oceny punktowej-100%-100pkt 2.2.dysponują niezbędnym potencjałem technicznym do wykonania zamówienia w postaci następujących narzędzi i urządzeń, w ilości minimum po 1 sztuce każdego,tj.: - koparka, - samochód samowyładowczy co najmniej 5 t, - żuraw wieżowy,budowlany co najmniej 60Tm 2.3.dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia , w tym: 2.3.1.kierownik budowy z uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej-co najmniej 3 lata na stanowisku, oraz 2 realizacje budynków( w tym jeden budynek mieszkalny wielorodzinny), każdy o kubaturze min. 12.000m3; 2.3.2.kierownicy robót( budowlanych, sanitarnych, elektrycznych) z odpowiednimi uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w zakresie odpowiednich specjalności- co najmniej 3 lata na stanowisku, oraz 2 realizacje budynków o kubaturze min. 12.000m3. Powyższe kwalifikacje muszą być udokumentowane przez Wykonawcę( innych pracodawców) lata czynne zawodowo przepracowane na stanowisku i przy realizacjach określonych powyżej budynków, liczone od dnia uzyskania uprawnień budowlanych; 3.znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,tj: 3.1.posiadają środki finansowe na rachunku lub zdolność kredytową z uwzględnieniem potrąceń na inne zobowiązania umowne w wysokości co najmniej 1.000.000 PLN; 3.2.osiągnęli w ostatnich 2 latach obrotowych średnioroczny przychód netto ze sprzedaży, liczony jako średnia artymetyczna, o wartości nie mniejszej niż 4.000.000 PLN; 3.3.są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej; 4.nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art 24 ust 1 i 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 5.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać,że spełniają łącznie warunki określone w pkt 2 i pkt 3.1. , 3.2. Natomiast warunki określone w pkt 1, pkt 4 i pkt 3.3. wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie muszą spełniać każdy oddzielnie. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający dokona oceny spełniania w/w warunków na podstawie wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oraz dołączonych do niego dokumentów, oświadczeń i załączników w oparciu o informacje zawarte w złożonych dokumentach. Z treści dołączonych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, że w/w warunki spełnił wykonawca. Ocena spełniania ww. warunków będzie dokonana zgodnie z formułą spełnia/ nie spełnia. W przypadku, gdy warunki opisane w pkt III.2 po zastosowaniu formuły\ spełnia/nie spełnia\ spełni więcej niż pięciu wykonawców, zamawiający dokona dodatkowej oceny warunku określonego w pkt III.2.2.1- posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia do wykonania zamówienia.Na podstawie wykazu wykonanych robót budowlanych, udokumentowanych, że zostały wykonane należycie, zamawiający przyzna każdemu wykonawcy punkty w skali 0-100 pkt. Wykonawca, który wykaże się największą ilością wykonanych robót budowlanych obejmujących budowę budynków mieszkalnych wielorodzinnych o kubaturze min 12.000m3 otrzyma maksymalną ilość 100 pkt. Pozostałym wykonawcom zamawiający przyzna punkty wg wzoru: ilość robót budowlanych obejmujących budowę budynków mieszkalnych wielorodzinnych o kubaturze min 12.000m3 w badanym wniosku/ przez największą ilość robót budowlanych obejmujących budowę budynków mieszkalnych wielorodzinnych o kubaturze min 12.000m3 spośród złożonych wniosków x 100 pkt. Jeżeli, w przypadku zastosowania oceny jak wyżej, kilku wykonawców zajmie ostatnie równorzędne miejsce, a liczba wykonawców spełniających warunki udziału przewyższy 5, zamawiający zastosuje dodatkową ocenę w stosunku do tych wykonawców, tj. porówna ilość wybudowanych budynków, o których mowa w warunku w pkt III.2.2.1. przyznając za każdą wykonaną robotę budowlaną 1 punkt. Nie spełnienie chociażby jednego z warunków i nie złożenie wymaganych oświadczeń i dokumentów skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy z postępowania. Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na potwierdzenie spełnienia wyżej wymienionych warunków Wykonawca dołączy do wniosku o dopuszczenie do wzięcia udziału w postępowaniu oświadczenia, dokumenty i załączniki wymienione poniżej( orginały lub kserokopie potwierdzone za zgodność z orginałem przez wykonawcę lub osobę upoważnioną): 1. Pisemny wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu wraz z załącznikami: A. Status prawny - wymagane dokumenty( warunek III 2.1 i III 2.4 ) : 1.oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art.22 ust.1 ustawy Pzp; 2.aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; 3.aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia; 4.aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia; 5.aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp, - wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia; 6.wykonawcy podlegający przepisom ustawy z dnia 28.10.2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (Dz.U.197.1661) - aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy Pzp - wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia; 7.Jeśli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów określonych w pkt 2-6 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, d) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art.24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, a w przypadku dokumentu wymienionego w lit. B - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia; 8.Wykonawcy wspólnie ubiegający sie o zamówienie zobowiązani są złożyć do wniosku: 8.1.skuteczne pełnomocnictwo( posiadające zakres pełnomocnictwa) udzielone osobie fizycznej przez wszystkich partnerów do reprezentowania ich w przedmiotowym postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,podpisane przez wszystkich partnerów; 8.2. wykonawcy, którzy ustanawiają pełnomocników do reprezentowania ich praw, mają obowiązek na dokumencie pełnomocnictwa uiścić opłatę skarbową. Opłatę skarbową kasuje mocodawca, umieszczając na niej datę i swój podpis. 8.3.wykaz wykonawców wspólnie ubiegajacych się o zamówienie; 8.4.oświadczenie wykonawców o solidarnej odpowiedzialności za wykonanie zamówienia, wniesienia wadium i zabezpeczenia należytego wykonania umowy. 8.5.W przypadku wyboru oferty wykonawcy wspólnie ubiegającgo się o zamówienie, zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych wykonawców B. Doświadczenie, potencjał techniczny i osobowy- wymagane dokumenty( warunek III 2.2.). 7.wykaz wykonanych przez wykonawcę w okresie ostatnich pięciu lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, zamówień na roboty budowlane, o których mowa w warunkach udziału w postępowaniu w punktach III 2.2.1. z dołączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały należycie wykonane ( referencje lub protokóły odbioru robót)- formularz-doświadczenie zawodowe wykonawcy); 8.wykaz narzędzi i urządzeń jakimi dysponuje wykonawca(warunek III 2.2.2)-formularz-potencjał techniczny; 9.wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z danymi na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności (warunek III 2.2.3.1., 3.2.)- formularz- potencjał kadrowy; 10.dokumenty stwierdzające, iż osoby , które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia do pełnienia funkcji kierowniczych na budowie, kopie uprawnień budowlanych do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych wraz z aktualnymi zaświadczeniami z właściwej Izby Inżynierów Budownictwa, potwierdzającymi przynależność do izby; C. Zdolność ekonomiczna i finansowa - wymagane dokumenty(warunek III. 2.3.): 11.Informację banku lub SKO-K, w którym wykonawca posiada rachunek bankowy, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż. 1.000.000 PLN- wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (warunek III 2.3.3.1.); 12.sprawozdanie finansowe albo jego części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o badanym sprawozdaniu albo jego części,a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności- za okres nie dłuższy niż ostatnie dwa lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- za ten okres( warunek III.2.3.3.2.); 13.Polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający,że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej ( warunek III.2.3.3.3.), 14.Deklarację w formie oświadczenia, że dostarczy polisę ubezpieczeniową kontraktu na sumę nie niższą niż wartość umowna przedmiotu zamówienia , w przypadku wyboru jego oferty jako najkorzystniejszej. Pod pojęciem polisy ubezpieczenia kontraktu rozumie się ubezpieczenie robót i sprzętu.
IV.1) Tryb udzielenia zamówienia 1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony. 1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 5 2) Kryteria oceny ofert 2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie. 3) Informacje administracyjne 3.1) Określenie sposobu uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Opłata: 450 Waluta PLN. Warunki i sposób płatności: za pobraniem pocztowym.Wykonawca,który złoży wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu i zostanie zaproszony do złożenia oferty zobowiązany jest do zapłaty należności za wysłaną na jego adres specyfikację istotnych warunków zamówienia w określonej wyżej wysokości wraz z kosztami przesyłki.SIWZ zawiera dokumentację projektową w wersji elektronicznej).Zgodnie z art 51 ust 4 ustawy zamawiający przekaże SIWZ wyłącznie wykonawcom, których zaprosi do składania ofert. 3.2) Opis potrzeb i wymagań umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie otrzymania tego opisu: 3.3) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.08.2006 godzina 10:00. 3.4) Języki, w których można sporządzać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty: polski. 3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). 3.6) Data, godzina i miejsce otwarcia ofert:
VI.1) Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie. 2) Informacje dodatkowe: Formularz wniosku o dopuszczenie do udziału w przetargu ograniczonym wegług wzoru dostępnego u zamawiającego pod adresem: 66-200 Świebodzin ,ul. Cegielniana 2 pokój nr 14 lub na stronie internetowej zamawiającego:www.stbsswiebodzin.prv.pl. Na mocy art 27 ust.1 ustawy-Prawo zamówień publicznych, do składania oświadczeń,wniosków,zawiadomien i informacji zamawiający wybiera formę pisemnną. 3) Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 17.07.2006.
INNE PRZETARGI Z ŚWIEBODZINA
- Wytworzenie i dostawa do siedziby Starostwa Powiatowego w Świebodzinie tablic rejestracyjnych
- "Dostawa olejów, smarów, płynów hydraulicznych oraz innych płynów eksploatacyjnych do pojazdów mechanicznych 2025"
- Zapewnienie czystości w budynkach Starostwa Powiatowego w Świebodzinie
- Poszerzenie poboczy w miejscowości Rozłogi od figurki w stronę nowego osiedla i od figurki do nr 26
- Budowa kolumbarium - etap III w m. Świebodzin
więcej: przetargi w Świebodzinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa i remont budynku wielorodzinnego położonego w Świętochłowicach przy ul. Szkolnej 7
- KOMPLEKSOWE WYBUDOWANIE POD KLUCZ ZESPOŁU BUDYNKÓW WIELORODZINNYCH MIESZKALNYCH,INFRASTRUKTURY ZEWNĘTRZNEJ I ZAGOSPODAROWANIA TERENU W PŁOCKU OSIEDLE PODOLSZYCE POŁUDNIE - ZAGRODA II BIS.
więcej: Roboty budowlane w zakresie budownictwa wielorodzinnego i domów jednorodzinnych »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.