Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-10-04
Ostrów Wielkopolski: Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego
na zorganizowanie i przeprowadzenie
turnusu rehabilitacyjnego usprawniająco - rekreacyjnego
z przygotowaniem Indywidualnego Planu Działania
dla 30 osób niepełnosprawnych wraz z transportem
oraz kursu podstawowego bukieciarstwa
Numer ogłoszenia: 382360 - 2012; data zamieszczenia: 04.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie , al. Juliusza Słowackiego 1C, 63-400 Ostrów Wielkopolski, woj. wielkopolskie, tel. 0 62 735 51 52, faks 0 62 735 02 05.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.pcpr.powiat-ostrowski.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na zorganizowanie i przeprowadzenie turnusu rehabilitacyjnego usprawniająco - rekreacyjnego z przygotowaniem Indywidualnego Planu Działania dla 30 osób niepełnosprawnych wraz z transportem oraz kursu podstawowego bukieciarstwa.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: I. Wykonawca zorganizuje i przeprowadzi turnus rehabilitacyjny usprawniająco - rekreacyjny z przygotowaniem Indywidualnego Planu Działania, nad morzem, dla 30 osób niepełnosprawnych uczestniczek i uczestników projektu TWOJA SZANSA, w tym 12 mężczyzn, w wieku aktywności zawodowej z wieloraką niepełnosprawnością, w tym 1 osoba poruszająca się na wózku inwalidzkim oraz 1 osoba poruszająca się na wózku elektrycznym wraz z opiekunami, w liczbie 3 osób, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytetu VII Promocja Integracji Społecznej, Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego wraz z transportem w terminie: - od dnia 12 listopada 2012 roku do dnia 25 listopada 2012 roku Wykonawca: 1. zorganizuje turnus rehabilitacyjny usprawniająco - rekreacyjny w terminie od dnia 12 listopada 2012 roku do dnia 25 listopada 2012 roku, w ośrodku uprawnionym do przyjmowania zorganizowanych grup turnusowych osób niepełnosprawnych: - z cukrzycą - z chorobami neurologicznymi - z chorobami układu moczowo-płciowego - z chorobami układu pokarmowego - z chorobą psychiczną - z dysfunkcją narządu ruchu, z wyłączeniem osób poruszających się na wózkach inwalidzkich - z dysfunkcją narządu ruchu poruszających się na wózkach inwalidzkich - z dysfunkcją narządu słuchu - z dysfunkcją narządu wzroku - ze schorzeniami układu krążenia - ze schorzeniami układu oddechowego, 2. zapewni zakwaterowanie w pokojach dwuosobowych z pełnym węzłem sanitarnym, tj. umywalka, prysznic, wc w każdym pokoju (z całodobowym dostępem do ciepłej wody). Każdy pokój wyposażony w jednoosobowe łóżka z pościelą (wykluczone łóżka piętrowe), szafy ubraniowe, krzesła i stoliki, TV oraz czajnik bezprzewodowy, sztućce, szklanki, talerzyki, 3. zapewni całodzienne wyżywienie dla wszystkich uczestników turnusu /3 posiłki dziennie - śniadanie, obiad, kolacja/, z zachowaniem diet wynikających z posiadanych schorzeń (w tym diety cukrzycowej), rekompensatę za śniadanie w dniu rozpoczęcia turnusu dla każdego uczestnika oraz za kolację w dniu zakończenia turnusu dla każdego uczestnika w formie suchego prowiantu na czas podróży, 4. zapewni całodobową opiekę pielęgniarską i korzystanie z opieki lekarskiej podczas turnusu, 24 zabiegi rehabilitacyjne zgodnie z zaleceniami lekarza na podstawie aktualnego zaświadczenia o stanie zdrowia, zajęcia integracyjne, kulturalno - oświatowe oraz sportowo - rekreacyjne, 5. zapewni kadrę gwarantującą prawidłową organizację i przeprowadzenie turnusu, 6. zapewni opłacenie opłaty uzdrowiskowej/klimatycznej za wszystkich uczestników turnusu i ich opiekunów, jeśli wymagać będzie tego lokalizacja ośrodka, 7. przygotuje i zapewni realizację programu turnusu rehabilitacyjnego, z wyszczególnieniem proponowanych form zajęć integracyjnych, kulturalno - oświatowych oraz sportowo - rekreacyjnych w zależności od indywidualnych możliwości i stopnia zainteresowania, 8. w planie sesji indywidualnych zmierzających do opracowania Indywidualnego Planu Działania uwzględni: - analizę potrzeb uczestnika projektu (określenie sytuacji wyjściowej Uczestnika), diagnoza predyspozycji zawodowych oraz przygotowanie indywidualnego planu działania. Wykonawca dokona podziału godzinowego planu sesji indywidualnych. Razem po 4 godziny spotkań z każdym z uczestników, 9. zobowiązuje się wydać uczestnikom ww. turnusu dokument, potwierdzający przygotowanie Indywidualnego Planu Działania, 10. oświadczy, iż posiada uprawnienia do organizowania turnusów rehabilitacyjnych usprawniająco - rekreacyjnych dla osób niepełnosprawnych: - z cukrzycą - z chorobami neurologicznymi - z chorobami układu moczowo-płciowego - z chorobami układu pokarmowego - z chorobą psychiczną - z dysfunkcją narządu ruchu, z wyłączeniem osób poruszających się na wózkach inwalidzkich - z dysfunkcją narządu ruchu poruszających się na wózkach inwalidzkich - z dysfunkcją narządu słuchu - z dysfunkcją narządu wzroku - ze schorzeniami układu krążenia - ze schorzeniami układu oddechowego, 11. zapewni pozostałe warunki, jakie powinien spełnić organizator turnusu oraz ośrodek, w którym odbywa się turnus zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 listopada 2007 roku w sprawie organizacji turnusów rehabilitacyjnych (Dz.U. Nr 230, poz. 1964), 12. zapewni sprawne i bezpieczne zgodne z przepisami transportu drogowego, przeprowadzenie przewozu osób niepełnosprawnych wraz z opiekunami na trasie Ostrów Wielkopolski - ośrodek, w którym odbędzie się turnus rehabilitacyjny i z powrotem - przejazd autokarem sprawnym technicznie, z klimatyzacją, ubezpieczeniem OC, NNW oraz aktualnymi badaniami technicznymi, z windą - dostosowanym dla osób niepełnosprawnych, poruszających się na wózku inwalidzkim, 13. oznaczy miejsce realizacji turnusu rehabilitacyjnego informacją o współfinansowaniu przez Unię Europejską z zastosowaniem stosownych logotypów, według wzoru dostarczonego przez Zamawiającego, 14. przeprowadzi anonimową ankietę oceny turnusu rehabilitacyjnego przez uczestników, 15. w terminie 14 dni od dnia zakończenia ww. turnusu rehabilitacyjnego, przekaże do siedziby PCPR komplet dokumentów zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 listopada 2007 roku w sprawie turnusów rehabilitacyjnych /Dz. U. Nr 230, poz. 1694/ oraz: - anonimową ankietę oceny turnusu rehabilitacyjnego dokonaną przez uczestników, - zdjęcia dokumentujące realizację zadania - dokument potwierdzony za zgodność z oryginałem, potwierdzający przygotowanie Indywidualnego Planu Działania. Zamawiający: 1. dopuszcza zmianę liczby opiekunów uczestników turnusu rehabilitacyjnego w przypadku zmiany składu osobowego uczestników, 2. dopuszcza zmianę liczby osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku inwalidzkim, w przypadku zmiany składu osobowego uczestników, 3. w losowych przypadkach uniemożliwiających realizację ww. turnusu w zakładanym terminie dopuszcza przesunięcie terminu jego realizacji. II. Wykonawca zorganizuje i przeprowadzi kurs podstawowy bukieciarstwa dla 30 osób niepełnosprawnych uczestniczek i uczestników projektu TWOJA SZANSA, w tym 12 mężczyzn, w wieku aktywności zawodowej, w tym 1 osoba poruszająca się na wózku inwalidzkim oraz jedna osoba poruszająca się na wózku elektrycznym, w dwóch grupach, liczących po 15 osób przez 10 dni po 5 godzin każdego dnia +catering, w terminie i miejscu przeprowadzenia turnusu rehabilitacyjnego od dnia 12 listopada 2012 roku do dnia 25 listopada 2012 roku. Wykonawca: 1. zapewni do przeprowadzenia zajęć teoretycznych pomieszczenia wraz z zapleczem sanitarnym odpowiednio dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, w tym osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim oraz osoby poruszającej się na wózku elektrycznym - bez barier architektonicznych, 2. zapewni kadrę posiadającą odpowiednie wykształcenie, doświadczenie zawodowe i uprawnienia, 3. podczas zajęć teoretycznych zapewni uczestnikom kursu poczęstunek (1. jedna przerwa kawowa- herbaciana z ciastkami oraz zimne napoje według potrzeb, 4. przygotuje program kursu, z wyszczególnieniem celów kursu, planu nauczania określającego tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych, sposobu sprawdzenia efektów kursu, 5. w programie kursu w zależności od indywidualnych możliwości i stopnia zainteresowania, uwzględni: a. Teoria barw i kompozycji. b. Botanika - wprowadzenie - teoria (techniki suszenia roślin, podział roślin). c. Materiałoznawstwo - pielęgnacja roślin, utrwalanie, kondycjonowanie. d. Artystyczne pakowanie prezentów metodą floralną. e. Stroiki okolicznościowe (materiał - susze). f. Dekoracje kwiatów doniczkowych. g. Wiązanki okolicznościowe i techniki ich układania. h. Obrazek - wykonanie i strojenie metodą floralną. i. Kosze z żywymi kwiatami - układanie kwiatów (gąbka, floret). j. Florystyka ślubna. k. Florystyka żałobna. l. Dekoracje stołów i wnętrz - nowości dekoracyjne. m. Zakończenie szkolenia i podsumowanie nabytych umiejętności. 6. zobowiązuje się prowadzić listę obecności uczestników kursu /w przypadku nieobecności uczestnika kursu należy niezwłocznie powiadomić koordynatora projektu/. 7. zobowiązuje się wydać uczestnikom ww. kursu dokument, potwierdzający udział w kursie wraz z zakresem programowym i godzinowym, 8. zabezpieczy bazę dydaktyczną, 9. zobowiązuje się przeprowadzić anonimową ankietę oceny kursów przez uczestników, 10. w terminie 7 dni od dnia zakończenia ww. kursu, przekaże do siedziby PCPR następujący komplet dokumentów: - oryginał listy obecności uczestników ww. kursu, - dokument potwierdzony za zgodność z oryginałem, potwierdzający udział w ww. kursie wraz z zakresem programowym i godzinowym, - anonimową ankietę oceny kursu dokonaną przez uczestników, Zamawiający: 1. w losowych przypadkach dopuszcza zmianę liczby uczestników w grupach, 2. w losowych przypadkach uniemożliwiających realizację ww. kursu w zakładanym terminie dopuszcza przesunięcie terminu realizacji kursu, 3. dopuszcza zwiększenie liczby uczestników poruszających się na wózkach inwalidzkich w przypadku zmiany składu osobowego uczestników.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.31.25.00 - Usługi rehabilitacyjne 80.50.00.00 - Usługi szkoleniowe .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 12.11.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli Wykonawca posiada aktualny na dzień składania ofert i trwania turnusu wpis do rejestru organizatorów turnusów rehabilitacyjnych, o którym mowa w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 listopada 2007 r. w sprawie turnusów rehabilitacyjnych (Dz.U. Nr 230, poz. 1694)
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowych wymagań w odniesieniu do postawionego warunku. Zamawiający dokona oceny spełniania w/w warunku na podstawie oświadczenia Wykonawcy
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli Wykonawca posiada odpowiednie warunki do pobytu 30 osób niepełnosprawnych wraz z opiekunami, potwierdzone aktualnym na dzień składania ofert i trwania turnusu wpisem do rejestru ośrodków, w których mogą odbywać się turnusy rehabilitacyjne dla osób niepełnosprawnych korzystających z dofinansowania, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 listopada 2007 r. w sprawie turnusów rehabilitacyjnych (Dz.U. Nr 230, poz. 1694)
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowych wymagań w odniesieniu do postawionego warunku. Zamawiający dokona oceny spełniania w/w warunku na podstawie oświadczenia Wykonawcy
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowych wymagań w odniesieniu do postawionego warunku. Zamawiający dokona oceny spełniania w/w warunku na podstawie oświadczenia Wykonawcy
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- koncesję, zezwolenie lub licencję
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Aktualny na dzień składania ofert i trwania turnusu wpis do rejestru organizatorów turnusów rehabilitacyjnych, w których uczestniczą osoby niepełnosprawne korzystające z dofinansowania, o którym mowa w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 listopada 2007 r. w sprawie turnusów rehabilitacyjnych (Dz.U. Nr 230, poz. 1694). - Aktualny na dzień składania ofert i trwania turnusu wpis do rejestru ośrodków, w których mogą odbywać się turnusy rehabilitacyjne dla osób niepełnosprawnych korzystających z dofinansowania, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 listopada 2007 r. w sprawie turnusów rehabilitacyjnych (Dz.U. Nr 230, poz. 1694)
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający dopuszcza zmianę liczby opiekunów uczestników, w przypadku zmiany składu osobowego uczestników, 2. Zamawiający dopuszcza zmianę liczby osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku inwalidzkim, w przypadku zmiany składu osobowego uczestników, 3. Zamawiający w losowych przypadkach uniemożliwiających realizację zadania w zakładanym terminie dopuszcza przesunięcie terminu jego realizacji, 4. Zamawiający w losowych przypadkach dopuszcza zmianę liczby uczestników w grupach
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pcpr.powiat-ostrowski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ostrowie Wielkopolskim
Al. Słowackiego 1c, 63 - 400 Ostrów Wielkopolski.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.10.2012 godzina 13:00, miejsce: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ostrowie Wielkopolskim Al. Słowackiego 1c, 63 - 400 Ostrów Wielkopolski, Sekretariat - pok. nr 13, I piętro.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: postępowanie jest realizowane w ramach projektu: TWOJA SZANSA w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, priorytet VII Promocja Integracji Społecznej, Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, poddziałanie 7.1.2. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z OSTROWA WIELKOPOLSKIEGO
- Budowa instalacji odnawialnego źródła energii w celu redukcji emisji CO2 na rzecz taniego ciepła w Ostrowie Wielkopolskim
- Remont dachu wraz z instalacją odgromową - BT/Pleszew
- Dostawa materiałów zużywalnych do TOMOGRAFU KOMPUTEROWEGO i REZONANSU MAGNETYCZNEGO
- Sukcesywne dostawy oleju napędowego dla Regionalnego Zakładu Zagospodarowania Odpadów Sp. z o.o.
- Rozbudowa i przebudowa drogi nr 5161P na odcinku Daniszyn - Cegły - Janków Zaleśny wraz z przebudową drogi nr 5288P na odcinku Moszczanka - Bieganin o dł. ok. 2,4 km
- Przebudowa drogi nr 5297P Górzno - Gutów - Gałązki Małe - Gałązki Wielkie - Kotowiecko na odc. dł. ok. 7,2 km
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- PODN.ZP.321. przeprowadzenie szkolenia dla koordynatorów gmin z tworzenia kursów e-learningowych na platformie CMS Moodle
- Kompleksowa organizacja i przeprowadzenie 72 krótkookresowych pobytów dla rodziców zastępczych i naturalnych oraz dwóch całodobowych turnusów profilaktycznych 10-dniowych dla dzieci i młodzieży
- Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie grupowego szkolenia dla 6 osób bezrobotnych w zakresie "Opiekun osób starszych i niepełnosprawnych z modułem ECDL BASE B2" .
- Przeprowadzenie szkolenia dla kadry dydaktycznej PK pn. "GWO and safety training onshore & offshore" w ramach projektu nr FERS.01.05-IP.08-0014/23
- Organizacja i przeprowadzenie kursów/szkoleń dla uczniów i nauczycieli Zespołu Szkół Zawodowych w Przeworsku - edycja I
- Usługa szkoleniowa pt. "ABC Przedsiębiorczości" dla uczestników projektu "Aktywizacja zawodowa osób młodych bezrobotnych w wieku 18 - 29 lat, wsparcie rozwoju przedsiębiorczości"
więcej: Usługi szkoleniowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.