eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Otwock › Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Urzędu Skarbowego w Otwocku w okresie od 01.12.2011r. do 30.11.2012r.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-11-14

Otwock: Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Urzędu Skarbowego w Otwocku w okresie od 01.12.2011r. do 30.11.2012r.
Numer ogłoszenia: 377620 - 2011; data zamieszczenia: 14.11.2011
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Skarbowy w Otwocku, ul. Jana Matejki 4, 05-400 Otwock, woj. mazowieckie, tel. 022 7797160, faks 022 7797160

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Urzędu Skarbowego w Otwocku w okresie od 01.12.2011r. do 30.11.2012r..

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych dla Urzędu Skarbowego w Otwocku. Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym ekonomicznych i priorytetowych przesyłek listowych o wadze do i ponad 50g rejestrowanych i nierejestrowanych, paczek pocztowych oraz przesyłek zwracanych do nadawcy po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia lub wydania odbiorcy..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 64.11.00.00 - Usługi pocztowe .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek o wadze do i ponad 50 g na rzecz Urzędu Skarbowego w Otwocku oraz ich ewentualnych zwrotów, przy czym udział procentowy przesyłek powyżej 50 g stanowi około 5% całości świadczonej usługi. Oznacza to, że oprócz wzmiankowanej marginalnej części zamówienia w realiach niniejszego przypadku mamy do czynienia z tzw. zastrzeżonymi usługami pocztowymi w rozumieniu art. 47 Prawa pocztowego, z którymi wiąże się monopol naturalny Poczty Polskiej polegający na przyznaniu jej uprzywilejowania cenowego w tym zakresie w stosunku do innych operatorów, którzy zobowiązani są do uiszczania opłaty nie niższej niż dwu i półkrotność opłaty określonej w cenniku operatora publicznego. Taki stan rzeczy ze względu na zakres rzeczowy zamówienia powoduje de facto niemożność dokonania przez innych wykonawców rekompensaty warunków świadczenia zastrzeżonych usług pocztowych przez obniżenie ceny na świadczenie pozostałych usług. W praktyce wyłączona jest zatem prawna możliwość zaproponowania korzystniejszych warunków świadczenia usługi przez innych operatorów niż Poczta Polska. Podkreślić należy, iż wzmiankowane zastrzeżenie jest zgodne z prawem unijnym co potwierdził Europejski Trybunał Sprawiedliwości w wyroku z dnia 18 grudnia 2007 r., w sprawie C-2220-06 stwierdzając, że: Art. 7 dyrektywy 97 -67 pozwala państwom członkowskim zastrzec niektóre rodzaje usług pocztowych dla operatora świadczącego usługi powszechne w zakresie koniecznym do utrzymywania usług powszechnych. W związku z tym jeżeli usługi pocztowe są zgodne z tą dyrektywą, zastrzeżone dla jednego operatora świadczącego usługi powszechne, usługi takie muszą być wyłączone z konkurencji, gdyż żaden inny podmiot gospodarczy nie ma prawa oferować tych usług. Wybór przedmiotowego wykonawcy jest ponadto zdeterminowany treścią przepisów art. 144, 148-150, 152 i 153 Ordynacji podatkowej, które nakazują m. in. doręczanie pism za potwierdzeniem odbioru, a w przypadku doręczenia zastępczego pozostawienie go w placówce pocztowej na okres 14 dni, co ściśle koresponduje z regulacjami pocztowymi gwarantującymi uzyskanie potwierdzenia odbioru, a także nadanie mu mocy dokumentu urzędowego (art. 46 i 45 Prawa Pocztowego).Tak więc skierowanie zamówienia do ww. wykonawcy związane jest też z koniecznością posiadania właściwego zaplecza (takim dysponuje tylko Poczta Polska), które umożliwia spełnianie funkcji doręczyciela zgodnie z regulacjami ustrojowymi organów podatkowych. Potwierdza to § 44 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004 r., w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych ( Dz. U. z 2004 r., Nr 5, póz. 34) określający m. in. wymaganą liczbę placówek pocztowych. W tych warunkach faktycznych, skoro pozycja monopolisty wynika z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze możliwość udzielenia zamówienia z wolnej ręki Poczcie Polskiej uzasadnia brzmienie art. 67 ust. 1 pkt.1 lit. a Pzp., który wyklucza jednocześnie w takich sytuacjach konkurencję pomiędzy wykonawcami. Charakter zamawianej usługi wynikający ze statusu Zamawiającego (organ podatkowy) nie pozwala na podział zamówienia za czym przemawiają następujące okoliczności: - po pierwsze - przy podzieleniu zamówienia zaistnieje konieczność zawarcia kilku odrębnych umów zamiast jednej obejmującej całość usługi, -po drugie - zamówienie dotyczące przesyłek powyżej 50 gram (jak to już zaznaczono) to niewielki udział w całości usługi (około 5 %) przy czym wartość ta nie przekracza progu 14 000 euro, co umożliwia wybranie Poczty Polskiej według uznania w zamówieniu poza ustawą, a to i tak nastąpiłoby ze względu na zaplecze techniczne i organizacyje Poczty, która jako jedyna umożliwia doręczanie przesyłek w sposób zgodny z Ordynacją podatkową, która jako akt prawny determinuje też poszczególne elementy świadczonej usługi, (nie dotrzymanie wymaganych przepisami procedur doręczania pism, uzyskania potwierdzeń odbioru i terminów mogłoby narazić Urząd Skarbowy w Otwocku na negatywne konsekwencje, spowolnić jego pracę, ograniczyć jej skuteczność), - po trzecie - podział zamówienia nie jest korzystny z punktu ekonomiki wysyłania przesyłek, gdyż dezorganizuje pracę obsługi kancelaryjnej Zamawiającego (dodatkowa obsługa, osobne książki nadawcze, utrudniona reklamacja). Powyższe okoliczności uzasadniają wybór przez Zamawiającego trybu udzielenia zamówienia publicznego z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Poczta Polska Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie przy ulicy Rakowieckiej 26 00-940 Warszawa, Przedstawicielstwo Handlowe w Siedlcach., ul. Piłsudskiego 2, 08-100 Siedlce, kraj/woj. mazowieckie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.