eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sopot › Dostawa przyrządów do pomiaru promieniowania słonecznego i podczerwonego w atmosferze, przeznaczonych na platformę wiertniczą

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-10-02

Sopot: Dostawa przyrządów do pomiaru promieniowania słonecznego i podczerwonego w atmosferze, przeznaczonych na platformę wiertniczą
Numer ogłoszenia: 376730 - 2012; data zamieszczenia: 02.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut Oceanologii PAN , ul. Powstańców Warszawy 55, 81-712 Sopot, woj. pomorskie, tel. 058 5517281, faks 058 5512130.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.iopan.gda.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Instytut Polskiej Akademii Nauk.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa przyrządów do pomiaru promieniowania słonecznego i podczerwonego w atmosferze, przeznaczonych na platformę wiertniczą.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa przyrządów do pomiaru promieniowania słonecznego i podczerwonego w atmosferze, przeznaczonych na platformę wiertniczą (kod CPV: 38400000-9 - przyrządy do badań właściwości fizycznych) zgodnie z wymaganiami technicznymi określonymi w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, dla Zamawiającego Instytutu Oceanologii Polskiej Akademii Nauk w Sopocie, ul. Powstańców Warszawy 55, 81-712 Sopot. 2. Zakres i szczegółowy opis przedmiotu zamówienia jest następujący: 1) Czujnik promieniowania słonecznego - pyranometer - 1 szt. a) zakres spektralny 285 nm do 2800 nm b) czułość 7 do 14 ?V/Wm-2 c) czas odpowiedzi <5 s (95 % końcowej wartości) d) nieliniowość < 0.2 % (przy oświetleniu 0-1000 W/m2) e) niestabilność <0.5% (zmiana czułości w ciągu roku) f) błąd pomiarowy dla dziennych sum promieniowania <2% g) offset zero związany ze zmianą promieniowania podczerwonego < 7 Wm-2 h) offset związany ze zmianą temperatury < 2 Wm-2 i) błąd kierunkowy < 10Wm-2 (przy oświetleniu 1000 W/m2) j) zależność czułości od temperatury (od -10 do +40 oC) < 1 % k) zakres temperatury -40 do +80 oC l) maksymalna wartość oświetlenia 4000 Wm-2 m) pole widzenia 180o n) dwie kopułki wewnętrzna i zewnętrzna o) zgodność z Międzynarodowym Standardem ISO 9060 p) kabel 10 m 2) Czujnik promieniowania słonecznego - pyranometer a) zakres spektralny 285 nm do 2800 nm, b) czułość 5 do 20 ?V/Wm-2, c) czas odpowiedzi <18 s (95 % końcowej wartości), d) nieliniowość < 1 % (przy oświetleniu 0-1000 W/m2), e) niestabilność < 1% (zmiana czułości w ciągu roku), f) błąd pomiarowy dla dziennych sum promieniowania <5%, g) zero offset związany ze zmianą promieniowania podczerwonego < 15 Wm-2 h) zero offset związany ze zmianą temperatury < 4 Wm-2 i) błąd kierunkowy < 20 Wm-2 (przy oświetleniu 1000 W/m2) j) zależność czułości od temperatury (od -10 do +40 oC) < 4 %, k) zakres temperatury -40 do +80 oC , l) maksymalna wartość oświetlenia 2000 Wm-2 m) pole widzenia 180o n) dwie kopułki wewnętrzna i zewnętrzna, o) zgodność z Międzynarodowym Standardem ISO 9060, p) kabel 10 m. 3) Czujnik promieniowania długofalowego - pyrgeometer a) zakres spektralny 4500 nm do 42000 nm b) czułość 5 do 15 ?V/Wm2 c) czas odpowiedzi <18 s (95 % końcowej wartości) d) offset związany z ogrzewaniem przez promieniowanie słoneczne (przy oświetleniu słonecznym 1000 W/m2) < 15 Wm-2 e) zależność czułości od temperatury (-10oC do +40 oC) <5% f) zakres temperatury -40 oC do +80 oC g) wypadkowy zakres oświetlenia -250 do + 250 Wm-2 h) pole widzenia 150 o, i) niestabilność (zmiana na rok) < 1% j) nieliniowość < 1%, k) wyposażony w sensor temperatury PT-100 l) kabel 10 m. 4) Czujnik promieniowania długofalowego - pyrgeometr: a) zakres spektralny 4500 nm do 42000 nm, b) czułość 5 do 10 ?V/Wm2 c) czas odpowiedzi <18 s (95 % końcowej wartości), d) offset związany z ogrzewaniem przez promieniowanie słoneczne (przy oświetleniu słonecznym 1000 W/m2) < 4 Wm-2 e) zależność czułości od temperatury (-20oC do +50 oC) <1%, f) zakres temperatury -40 do +80 oC, g) wypadkowy zakres promieniowania -250 do + 250 Wm-2 h) pole widzenia czujnika 180 o i) niestabilność (zmiana na rok) < 1%, j) nieliniowość (w zakresie -250 do +250 W/m2) < 1%, k) wyposażony w sensor temperatury PT-100, l) możliwość montażu systemu wentylacyjnego, m) kabel 10 m. 3. Zestaw urządzeń pomiarowych musi być wykonany przez jednego producenta 4. Przedmiot zamówienia musi być nowy, wolny od wszelkich wad i uszkodzeń, bez wcześniejszej eksploatacji, niebędący przedmiotem praw osób trzecich. 5. Oferowany typ mierników musi być rozwiązaniem dostępnym na rynku i być aktualnie w użyciu. 6. Wymagany okres gwarancji - minimum 24 miesiące. Okres gwarancji liczony będzie od dnia dostarczenia urządzeń i podpisania protokołu odbioru bez zastrzeżeń. 7. Wykonawca dostarcza urządzenia do siedziby Zamawiającego w ramach ceny przyrządu. 8. Wymagane jest, aby dostarczone urządzenia oznaczone były symbolem CE.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.40.00.00-9.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 42.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki w zakresie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - Zamawiający nie precyzuje tego warunku. Ocena spełnienia warunku nastąpi w oparciu o przedstawione przez Wykonawcę oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu. Jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunku według wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SIWZ - Zamawiający uzna warunek za spełniony.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia w postaci należytego wykonania w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, co najmniej dwóch dostaw urządzeń do pomiaru promieniowania słonecznego i/lub podczerwonego odpowiadających przedmiotowi zamówienia. Ocena spełnienia warunku nastąpi w oparciu o przedstawione przez Wykonawcę oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, a także wykaz wykonanych co najmniej dwóch dostaw urządzeń do pomiaru promieniowania słonecznego lub/i podczerwonego odpowiadających przedmiotowi zamówienia w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia z podaniem przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że te dostawy zostały wykonane należycie. Jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunku według wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SIWZ oraz wykaz co najmniej dwóch dostaw urządzeń spełniających wymagania Zamawiającego według wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SIWZ, oraz wraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że te dostawy wykonane zostały należycie - Zamawiający uzna warunek za spełniony. Wykonawca polegający na zasobach innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki w zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym - zapewniających wykonanie zamówienia. Ocena spełnienia warunku nastąpi w oparciu o przedstawione przez Wykonawcę oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu. Jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunku według wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SIWZ - Zamawiający uzna warunek za spełniony. Wykonawca polegający na zasobach innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - zapewniających wykonanie zamówienia. Ocena spełnienia warunku nastąpi w oparciu o przedstawione przez Wykonawcę oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu. Jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunku według wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SIWZ - Zamawiający uzna warunek za spełniony. Wykonawca polegający na zasobach innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki w zakresie posiadania sytuacji ekonomicznej i finansowej - zapewniającej wykonanie zamówienia. Ocena spełnienia warunku nastąpi w oparciu o przedstawione przez Wykonawcę oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu. Jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunku według wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SIWZ - Zamawiający uzna warunek za spełniony. Wykonawca polegający na zasobach innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    1. Zestawienie wymaganych parametrów technicznych i gwarancji- zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 2A do SIWZ, 2. Specyfikację techniczną producenta w zakresie oferowanego przedmiotu zamówienia.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. wypełniony formularz ofertowy - przygotowany zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ, 2. formularz cenowy - przygotowany zgodnie z załącznikiem nr 2B do SIWZ, 3. pełnomocnictwo dla osoby, której prawo do reprezentacji nie wynika z dokumentów określonych w punkcie VI.1.2 (odpisu z właściwego rejestru lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej); pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub poświadczonej notarialnie lub przez Mocodawcę kopii, sporządzonego przez notariusza odpisu lub wyciągu z dokumentu; treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie określać czynności do wykonania których pełnomocnik jest upoważniony. 4. dokument pełnomocnictwa pełnomocnika występującego w imieniu podmiotów ubiegających się o wspólne wykonanie zamówienia w przypadku składania oferty wspólnej; pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub poświadczonej notarialnie kopii, sporządzonego przez notariusza odpisu lub wyciągu z dokumentu; treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie określać czynności do wykonania których pełnomocnik jest upoważniony.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zakazane są istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, z wyjątkiem zmian których konieczność wprowadzenia wynikać będzie z następujących okoliczności: a) zmiany dotyczące sposobu wykonania przedmiotu umowy lub zmiany rozwiązań technicznych i materiałowych nie przewidzianych w umowie - w przypadku, w którym służyć to będzie podniesieniu standardu przedmiotu zamówienia lub zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego, i nie będzie to wykraczało poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w SIWZ ani nie zwiększy wynagrodzenia Wykonawcy; b) zmiana dotycząca przedmiotu zamówienia, jego zakresu, wynagrodzenia Wykonawcy, jego rozliczenia oraz obowiązków Wykonawcy i warunków gwarancji - w przypadku wystąpienia okoliczności nie przewidzianych w chwili zawarcia umowy, a skutkujących koniecznością ograniczenia przez Zamawiającego zakresu przedmiotu zamówienia; c) zmiany dotyczące terminu wykonania przedmiotu zamówienia, zakresu przedmiotu zamówienia oraz wynagrodzenia - w przypadku, gdy wystąpi możliwość wykonania przedmiotu zamówienia w sposób inny od przewidzianego w SIWZ, a zarazem korzystny dla Zamawiającego i nie będzie to wykraczało poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w SIWZ ani nie zwiększy wynagrodzenia Wykonawcy; d) zmiana dotycząca terminu wykonania przedmiotu zamówienia - w przypadku wystąpienia okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach; e) zmiany dotyczące terminu wykonania przedmiotu zamówienia - w przypadku konieczności prowadzenia działań przez osoby trzecie uniemożliwiające wykonywanie przedmiotu zamówienia, które to działania nie są spowodowane przyczynami leżącymi po stronie Wykonawcy; f) urzędowej zmiany, w okresie trwania umowy, wysokości wskaźnika podatku VAT (także obniżka); g) zmiany umowy są konieczne w związku ze zmianą odpowiednich przepisów prawa, h) zmiany umowy są konieczne na skutek działania organów administracji lub instytucji upoważnionych do wydania decyzji albo innych aktów władczych lub nadzorczych, związanych z realizacją przedmiotu umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.iopan.gda.pl/bip/przetarg171/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Instytutu Oceanologii PAN w Sopocie, ul. Powstańców Warszawy 55, w pok. 107.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.10.2012 godzina 09:45, miejsce: Instytutu Oceanologii PAN w Sopocie, ul. Powstańców Warszawy 55, w pok. 120.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie jest finansowane w ramach projektu SATELITARNA KONTROLA ŚRODOWISKA MORZA BAŁTYCKIEGO (SatBałtyk) projekt nr POIG.01.01.02-22-011/09-01.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.