To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2016-12-27
Ogłoszenie nr 373844 - 2016 z dnia 2016-12-27 r.
Warszawa: "Opracowanie graficzne i merytoryczne, druk oraz dostawę 3 broszur informacyjnych, dotyczących 3 obszarów tematycznych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020" (nr sprawy: WZP/WIS/D-332-61/16)
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Nazwa projektu lub programuEuropejski Fundusz Społeczny
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 309260 - 2016
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 313070 - 2016
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowanianie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiającychnie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiejnie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych, krajowy numer identyfikacyjny
14094497100000, ul.
ul. Jagiellońska
74,
03301
Warszawa, państwo
Polska, woj.
mazowieckie, tel.
0-22 542 20 00, faks
0-22 698 31 57, e-mail
m.kosior@mazowia.eu
Adres strony internetowej (URL): http://mazowia.eu/
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
"Opracowanie graficzne i merytoryczne, druk oraz dostawę 3 broszur informacyjnych, dotyczących 3 obszarów tematycznych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020" (nr sprawy: WZP/WIS/D-332-61/16)
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie graficzne i merytoryczne, druk oraz dostawa 3 broszur informacyjnych dotyczących 3 obszarów tematycznych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020. 2. Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia stanowi Załącznik nr 2 do SIWZ. 3. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w przypadku odstąpienia od umowy przez Wykonawcę,Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 5% wartości wynagrodzenia brutto, w przypadku odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z przyczyn, za które odpowiedzialność ponosi Wykonawca, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 10% wartości wynagrodzenia brutto, za zwłokę w wykonaniu przedmiotu umowy Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 0,1% kwoty za każdy dzień zwłoki. 4. Zamawiający nie określa w opisie przedmiotu zamówienia wymagań związanych z realizacją zamówienia, które obejmują aspekty gospodarcze, środowiskowe, społeczne, związane z innowacyjnością lub zatrudnieniem; 5. Wartość zamówienia nie przekracza kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Ustawy Prawo zamówień publicznych (poniżej 209.000,00 Euro).
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.5) Główny Kod CPV:
92312210-6
Dodatkowe kody CPV:
79821100-6,
79822500-7,
79962000-5,
79823000-9
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
Postępowanie/część zostało unieważnione
tak
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Działając na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2015 r., poz. 2164, z późn. zm.) (dalej ustawa P.z.p.) Zamawiający, Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych (dalej Zamawiający) unieważnia przedmiotowe postępowanie na "Opracowanie graficzne i merytoryczne, druk oraz dostawę 3 broszur informacyjnych, dotyczących 3 obszarów tematycznych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020" (nr sprawy: WZP/WIS/D-332-61/16), w związku z faktem, iż Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza uchylił się od zawarcia umowy, a ponowny wybór oferty w przedmiotowym postępowaniu spowodowałby, iż postępowanie byłoby obarczone "(...) niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego". Uzasadnienie: Zamawiający w dniu 19.10.2016 r., działając na podstawie art. 92 ustawy P.z.p., poinformował Wykonawców, że w przedmiotowym postępowaniu na "Opracowanie graficzne i merytoryczne, druk oraz dostawę 3 broszur informacyjnych, dotyczących 3 obszarów tematycznych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020" (nr sprawy: WZP/WIS/D-332-61/16), postanowił, jako najkorzystniejszą wybrać ofertę złożoną przez Wykonawcę, Agencja Reklamowa FORMIND Sp. z o.o., ul. Kościuszki 6/5, 40-049 Katowice (Oferta 10). Zamawiający przewidywał zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, w związku z faktem, iż zawiadomienie to zostało przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 zdanie drugie, tj. zostało przesłane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (email), z zastrzeżeniem art. 183 ustawy P.z.p. Termin na składanie ofert w przedmiotowym postępowaniu upłynął w dniu 28.09.2016 r. Zgodnie z art. 85 ust. 1 pkt 1 ustawy P.z.p. "Wykonawca jest związany ofertą do upływu terminu określonego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, jednak nie dłużej niż: 30 dni - jeżeli wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8". W związku z powyższym, termin związania ofertą upłynął w dniu 27.10.2016 r. Ponadto, zgodnie z art. 85 ust. 2 ustawy P.z.p. "Wykonawca samodzielnie lub na wniosek zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym że zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni". W związku z powyższym termin, w którym Zamawiający mógł zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie terminu związania ofertą w przedmiotowym postępowaniu teoretycznie upłynął w dniu 23.10.2016 r., niemniej jednak, z uwagi na fakt, iż był to dzień ustawowo wolny od pracy, faktyczny termin upłynął w dniu 21.10.2016 r. W dniu 24.10.2016 r., o godz. 16:33, wybrany Wykonawca, Agencja Reklamowa FORMIND Sp. z o.o., w treści przesłanego oświadczenia, poinformował Zamawiającego, że "(...) odstępujemy od podpisania umowy w zakresie w/w zamówienia. Powodem odstąpienia jest mylna interpretacja jego zakresu w części dotyczącej "opracowania merytorycznego" broszur. Po rozmowie w komórką odpowiedzialną za wykonanie zamówienia uznajemy, że w zaproponowanej cenie ofertowej nie jesteśmy w stanie zrealizować zamówienia w zakresie wymaganym przez Zamawiającego". Oświadczenie zostało złożone w formie elektronicznej (email). Zamawiający zapoznał się z treścią wskazanego oświadczenia w dniu 25.10.2016 r. W związku z oświadczeniem Wykonawcy z dnia 24.10.2016 r., jak również z uwagi na obowiązujące przepisy ustawy P.z.p., Zamawiający nie mógł zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie terminu związania ofertą. Zgodnie z art. 94 ust. 3 ustawy P.z.p. "Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny, chyba że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania, o których mowa w art. 93 ust. 1". Zamawiający przeprowadził przedmiotowe postępowanie działając w związku z art. 24aa ustawy P.z.p. Zgodnie z treścią art. 24aa ustawy P.z.p. Zamawiający może, w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, najpierw dokonać oceny ofert, a następnie zbadać, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Powyższy przepis stanowi transpozycję do polskiego porządku prawnego art. 56 ust. 2 Dyrektywy 2014/24/UE, w świetle którego w procedurach otwartych instytucje Zamawiające mogą podjąć decyzję o rozpatrzeniu ofert przed sprawdzeniem, że nie ma podstaw wykluczenia, i przed weryfikacją spełnienia kryteriów kwalifikacji. Należy wziąć pod uwagę, iż możliwość wyboru ofertę najkorzystniejszej spośród pozostałych ofert bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny, dotyczy sytuacji, w której pozostałe oferty, w szczególności oferta najkorzystniejsza spośród pozostałych, były badane przez Zamawiającego. Z uwagi na fakt, iż najwyżej ocenią została oferta Wykonawcy, Agencja Reklamowa FORMIND Sp. z o.o. Zamawiający nie badał pozostałych ofert. W związku z powyższym, zastosowanie art. 94 ust. 3 ustawy P.z.p. formalnie nie było możliwe. Ponowny wybór oferty najkorzystniejszej wiązał się z koniecznością dokonania badania kolejnej oferty. Zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy P.z.p. "Jeżeli wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8, zamawiający może wezwać wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1". Zgodnie ze wskazanym przepisem Zamawiający mógłby wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert nie wcześniej niż w dniu 30.10.2016 r. W związku z faktem, iż termin związania ofertą upłynął w dniu 27.10.2016 r., ponieważ ponowny wybór oferty najkorzystniejszej nastąpiłby po upływnie terminu związania ofertą, co powodowałby, że postępowanie zostałoby obarczone niemożliwą do usunięcia wadą, uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. W zaistniałej sytuacji bez znaczenia pozostaje fakt, że umowę w sprawie zamówienia publicznego można zawrzeć po upływie terminu związania ofertą (orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego z dnia 24.02.2010 r., sygn. akt SK 22/08 "(...) W ocenie Trybunału nie może budzić wątpliwości, iż upływ terminu związania ofertą, także obecnie, nie stanowi przeszkody do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (...)". Niezależnie od daty zawarcia umowy, wybór oferty najkorzystniejszej powinien zostać dokonany w okresie związania ofertą. Należy również zauważyć, iż z orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej, dotyczącego treści art. 94 ust. 3 ustawy P.z.p. wynika, że jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert. W przeciwieństwie więc do pierwotnego brzmienia tego przepisu ("Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą"), wybór kolejnej oferty nie jest już obowiązkiem Zamawiającego, lecz zależy od jego woli, a tym samym Wykonawcy nie mogą domagać się dokonania tej czynności i zarzucić Zamawiającemu naruszenia przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych poprzez zaniechanie wyboru kolejnej oferty. Z przyczyn wskazanych w treści niniejszego dokumentu Zamawiający nie skorzystał z możliwości dokonania pionowego wyboru oferty. Tym samym koniecznym i zasadnym jest unieważnienie postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy P.z.p., zgodnie z którym "Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli: postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego". | |
| IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert11 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Sprawdź tą firmę: IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa | |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie
na podstawie art.
ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Dostawa sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem, oraz akcesoriów komputerowych na potrzeby Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie
- Świadczenie usługi audytu bezpieczeństwa przetwarzania danych w Rządowej Chmurze Obliczeniowej (RChO)
- Wykonanie robót budowlanych związanych z remontem lokali mieszkalnych przed ponownym zasiedleniem położonych na osiedlu we Wrocławiu przy ul. Koszarowej 6-8
- Utrzymanie i konserwacja siłowni plenerowych, boisk i placów zabaw zlokalizowanych na terenie parków i skwerów Dzielnicy Ochota w Warszawie
- Realizacja dwóch spotkań informacyjno - rozwojowych w grudniu 2025 r. dla członków Konsorcjum Projektu NEEST, jednostek współpracujących i decyzyjnych w kwestii rozwoju Projektu NEEST.
- SUKCESYWNY ZAKUP PALIW PŁYNNYCH DLA SGGW W OKRESIE 18 MIESIĘCY
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





