Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2010-11-10
Chojnice: Usługa przeprowadzenia grupowego poradnictwa specjalistycznego dotyczącego praw człowieka i prawa do ochrony przed przemocą w rodzinie w ramach projektu Moja przyszłość - aktywność realizowanego przez Zamawiającego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.
Numer ogłoszenia: 365360 - 2010; data zamieszczenia: 10.11.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. 31 Stycznia 56a, 89-600 Chojnice, woj. pomorskie, tel. 052 396 38 40, faks 052 396 38 41.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa przeprowadzenia grupowego poradnictwa specjalistycznego dotyczącego praw człowieka i prawa do ochrony przed przemocą w rodzinie w ramach projektu Moja przyszłość - aktywność realizowanego przez Zamawiającego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Cel poradnictwa specjalistycznego Celem poradnictwa specjalistycznego z zakresu praw człowieka i prawa do ochrony przed przemocą w rodzinie jest zwiększenie wiedzy uczestników projektu na temat praw człowieka, w tym prawa do ochrony przed przemocą w rodzinie oraz zwiększenie ich gotowości do przyjęcia postawy aktywnej w przypadku stania się świadkiem przemocy domowej, zwłaszcza w sytuacji kiedy ofiarą jest dziecko. Liczba godzin grupowego poradnictwa specjalistycznego - 5 godzin lekcyjnych (godz. lekcyjna - 45 min.) Miejsce przeprowadzenia poradnictwa - zapewnia Zamawiający: na terenie Miasta Chojnice. Terminy odbywania się poradnictwa: Grupowe poradnictwo powinno odbyć się w jednym dniu. Dostępne terminy to: poniedziałki, wtorki, czwartki, piątki w godz. pomiędzy 7.00 a 15.00. w okresie od dnia podpisania umowy (ok. 2.12.2010 r.) do 29.12.2010 r. Łączna ilość czasu przeznaczona na przerwy w ciągu dnia nie może być mniejsza niż 50 minut, a liczba przerw nie może być mniejsza niż 3 w ciągu dnia, z zastrzeżeniem, że co najmniej 30-minutowa przerwa - na spożycie posiłku - powinna mieć miejsce około godz. 12.00. Liczba osób biorąca udział w grupowym poradnictwie - ok. 10 osób. Tematyka poradnictwa specjalistycznego 1. Prawa człowieka. 2. Jak bronić swoich praw? - dokumenty stanowiące instrument ochrony praw człowieka (w Polsce, Unii Europejskiej i na świecie), - organy stojące na straży praw człowieka (w Polsce, Unii Europejskiej i na świecie), - procedury postępowania w przypadku naruszenia praw człowieka określonych w aktach prawnych, - organizacje pozarządowe działające na rzecz ochrony praw człowieka. 3. Przemoc w rodzinie jako negatywne zjawisko prowadzące do łamania praw człowieka. 4. Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie w aktach prawa międzynarodowego, Unii Europejskiej i Polski. 5. Prawo kobiet do równego korzystania z pełni praw człowieka i sposoby gwarantowania korzystania z tego prawa przez kobiety. 6. Prawa dziecka i ich łamanie w sytuacji występowania przemocy w rodzinie. 7. Jak rozpoznać przemoc stosowaną wobec dziecka? 8. Jak postąpić w sytuacji, w której jesteśmy świadkami przemocy stosowanej wobec członków rodziny, w tym dzieci. 9. Rodzaje i efekty interwencji w sprawach przemocy w rodzinie. Prawa osoby pokrzywdzonej w przebiegu procedury interwencji służb społecznych. 10. Placówki, instytucje, organizacje pozarządowe, infolinie - działające na obszarze kraju i regionu - wspierające ofiary przemocy w rodzinie. 11. Konsekwencje pozostawania w sytuacji przemocy - osobiste dla osób krzywdzonych, zwłaszcza dzieci, oraz społeczne. Wykonawca jest zobowiązany odpowiadać wyczerpująco na pytania i wątpliwości uczestników. Poradnictwo powinno być świadczone przez osobę/y z odpowiednimi kwalifikacjami - opisanymi dokładnie w Części I, Rozdziale V pkt 5.2C niniejszej SIWZ. Zamawiający zapewnia: - ubezpieczenie uczestników od następstw nieszczęśliwych wypadków, - catering, składający się z kawy, herbaty, posiłku obiadowego. Zamawiający nie dopuszcza realizacji poradnictwa objętego przedmiotem zamówienia w połączeniu z innymi osobami z wolnego naboru czy kierowanych przez inne instytucje. Możliwość udziału w grupowym poradnictwie osób kierowanych przez inne instytucje będzie uzależniona od decyzji Zamawiającego po rozpatrzeniu wniosku zainteresowanej instytucji..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00 - Usługi szkoleniowe 79.14.00.00 - Doradztwo prawne i usługi informacyjne 80.57.00.00 - Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego 79.11.10.00 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego 85.30.00.00 - Usługi pracy społecznej i podobnej 85.31.23.20 - Usługi doradztwa .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.12.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - na Załączniku nr 2 do SIWZ.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Wykonawca musi wykazać, że - w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie - przeprowadził co najmniej 1 szkolenie, trening grupowe poradnictwo o tematyce związanej z podnoszeniem kompetencji społecznych (np. grupowe poradnictwo prawne, trening kompetencji społecznych, warsztaty aktywizacji zawodowej) dla co najmniej 5 osób i o liczbie godzin - co najmniej 5 godzin lekcyjnych lub przepracował* co najmniej 6 miesięcy na stanowisku, którego zakres obowiązków obejmował udzielanie wsparcia ofiarom przemocy lub oddziaływania korekcyjno-edukacyjne wobec osób stosujących przemoc lub poradnictwo prawne dla ofiar przemocy w rodzinie. *termin przepracował oznacza wszelkie możliwe formy świadczenia pracy/usług (także umowy cywilnoprawne, wolontariat)
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - na Załączniku nr 2 do SIWZ.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca jest zobowiązany wykazać, że: - dysponuje lub będzie dysponować co najmniej jedną osobą, która: - posiada następujące wykształcenie i kwalifikacje: i. ukończyła Studium Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie lub Specjalistyczne Studium Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie lub szkolenie/studium/studia podyplomowe o tematyce związanej z przeciwdziałaniem przemocy w rodzinie o liczbie godzin nie mniejszej niż 100 (tematy związane z przeciwdziałaniem przemocy w rodzinie powinny obejmować min. 100 godzin) lub ii. uzyskała certyfikat specjalisty lub konsultanta w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie wydany przez Polską Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, iii. posiada wykształcenie wyższe prawnicze, a także - w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert przeprowadziła co najmniej 1 szkolenie grupowe poradnictwo o tematyce związanej z ochroną praw człowieka i lub przeciwdziałaniem przemocy w rodzinie dla co najmniej 5 osób i liczbie godzin co najmniej 5 godzin lekcyjnych lub przepracowała* co najmniej 6 miesięcy na stanowisku, którego zakres obowiązków obejmował udzielanie wsparcia ofiarom przemocy lub oddziaływania korekcyjno-edukacyjne wobec osób stosujących przemoc lub poradnictwo prawne dla ofiar przemocy w rodzinie. *termin przepracowała oznacza wszelkie możliwe formy świadczenia pracy, usług (także umowy cywilnoprawne, wolontariat). Opisany wyżej warunek posiadania doświadczenia dotyczy każdej z osób prowadzącej poradnictwo specjalistyczne niezależnie od jej wykształcenia i kwalifikacji.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- potwierdzeniem spełniania tego warunku będzie podpisane przez Wykonawcę - na Załączniku nr 2 -oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
- które mogą nastąpić na wniosek Wykonawcy i które będą wymagały wyrażenia zgody przez Zamawiającego: - Zmiana osoby, osób prowadzących poradnictwo. - W przypadku, gdy osoba wskazana w ofercie nie będzie mogła uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, Wykonawca będzie musiał zaproponować Zamawiającemu osobę o odpowiednich kwalifikacjach, spełniającą wszystkie wskazane przez Zamawiającego wymagania. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu dokument zawierający informacje wskazane w SIWZ, potwierdzające iż zaproponowana w zastępstwie osoba spełnia wymagania Zamawiającego; - Zmiana osoby odpowiedzialnej za realizację umowy ze strony Wykonawcy (w tym za kontakty z Zamawiającym); - Zmiana terminów realizacji przedmiotu zamówienia - Zamawiający może wyrazić zgodę pod warunkiem wyrażenia zgody przez uczestników projektu (uczestnicy dojeżdżają do Chojnic z miejscowości znajdujących się na terenie gminy Chojnice - w soboty, w godzinach innych niż pomiędzy 7.00 a 15.00 dojazd publicznymi środkami lokomocji jest bardzo utrudniony, a w niektórych przypadkach niemożliwy), -które będą spowodowane działaniami Zamawiającego: - Zmiana osoby odpowiedzialnej za realizację umowy ze strony Zamawiającego. W przypadku zmiany osoby Zamawiający niezwłocznie poinformuje o tym Wykonawcę w formie pisemnej. - Zmiana terminów realizacji przedmiotu zamówienia (oznacza również zmianę założeń, np. godzin realizacji - również po godz. 15.00). - Zmiana liczby osób kierowanych na grupowe poradnictwo specjalistyczne,
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gminachojnice.com.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Chojnicach,
ul. 31 Stycznia 56a, 89-600 Chojnice
pokój 016.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.11.2010 godzina 09:00, miejsce: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Chojnicach, ul. 31 Stycznia 56a, 89-600 Chojnice, pok. 07..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt Moja przyszłość - aktywność jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z CHOJNIC
- Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji ZRID dla budowy drogi rowerowej na odcinku od miejscowości Chojniczki do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 235.
- Roboty budowlane pn.: Modernizacja kompleksów sportowych "Moje Boisk - Orlik 2012" z podziałem na części:
- Dostawa ładowarki w ramach Projektu pn. "Doposażenie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) oraz punktu przygotowania do ponownego użycia na terenie ZZO Nowy Dwór"
- Przygotowywanie posiłków na potrzeby Punktu Opieki Dziennej w Ciechocinie (powtórzony)
- Dostawa urządzeń i oprogramowania do zabezpieczenia, monitorowania oraz przechowywania danych z podziałem na części.
więcej: przetargi w Chojnicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Utworzenie Europejskiego Centrum Okulistyki w Okręgowym Szpitalu Kolejowym w Katowicach - etap I i etap II
- Organizacja i przeprowadzenie 9 szkoleń z zakresu kompetencji cyfrowych dla pracowników Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego w podziale na części
- Dostawa agregatu prądotwórczego w ramach programu "Cyberbezpieczny samorząd"
- "Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń i ustalenie oraz opłacenie egzaminów do uzyskania uprawnień (PUP.2500.7.2025)"
- Usługi szkoleniowe w zakresie realizacji szkoleń/kursów zawodowych dla uczniów i nauczycieli
- Usługa doradztwa specjalistycznego w zakresie tworzenia i funkcjonowania CUS
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.