Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-02-01
Tarnów: Przeprowadzenie kursu dokształcającego początkowego podstawowego w zakresie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych wszystkich klas oraz kursu specjalistycznego w zakresie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych w cysternach.
Numer ogłoszenia: 36383 - 2011; data zamieszczenia: 01.02.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Małopolski Ośrodek Ruchu Drogowego w Tarnowie , ul. Okrężna 2F, 33-104 Tarnów, woj. małopolskie, tel. 014 6269911, faks 014 6269911.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.mord.tarnow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: samorządowa osoba prawna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przeprowadzenie kursu dokształcającego początkowego podstawowego w zakresie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych wszystkich klas oraz kursu specjalistycznego w zakresie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych w cysternach..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przeprowadzenie kursu dokształcającego początkowego podstawowego w zakresie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych wszystkich klas w wymiarze, co najmniej 24 godzin lekcyjnych oraz kursu specjalistycznego w zakresie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych w cysternach w wymiarze, co najmniej 16 godzin lekcyjnych w 4 szkoleniach zawodowych przewidzianych w 2011 roku wraz z wynajmem cysterny do przeprowadzenia zajęć praktycznych w części kursu specjalistycznego dla 4 kursów po 1 godzinie. Program szkolenia wg Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 15 września 2005 r. w sprawie kursów dokształcających dla kierowców przewożących towary niebezpieczne Dz. U. Nr 187 Poz. 1571)
1. Przedmiot zamówienia w zakresie zadania nr 1:
Przeprowadzenie wykładów na kursie podstawowy w zakresie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych wszystkich klas w 4 kursach po 12 godzin w tym:
- Ogólne wymagania dotyczące przewozu towarów niebezpiecznych - 3 godziny
- Informacje na temat ochrony środowiska i kontroli przewozu odpadów - 1 godzina
- Przeznaczenie i sposób działania wyposażenia technicznego pojazdów - 2 godziny
- Środki ostrożności, które powinny być podęte podczas załadunku i rozładunku towarów niebezpiecznych - 2 godziny
- Ogólne informacje na temat odpowiedzialności cywilnej - 1 godzina
- Informacje na temat realizacji transportu kombinowanego - 1 godzina
- Układanie sztuk przesyłki - 2 godziny
2. Przedmiot zamówienia w zakresie zadania nr 2:
Przeprowadzenie wykładów oraz zajęć praktycznych na kursie podstawowy w zakresie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych wszystkich klas w 4 kursach po 6, 5 godziny zajęć teoretycznych oraz 5, 5 godziny zajęć praktycznych w tym:
- Główne rodzaje zagrożeń - 1, 5 godziny wykładów - 0, 5 godziny zajęć praktycznych,
- Działania zapobiegawcze i środki bezpieczeństwa właściwe dla różnych rodzajów zagrożeń - 1, 5 godziny wykładów - 1, 5 godziny zajęć praktycznych,
- Czynności, które należy podjąć po zaistnieniu wypadku (w szczególności pierwsza pomoc, bezpieczeństwo ruchu drogowego, podstawowa wiedza na temat używania sprzętu ochronnego) - 1, 5 godziny wykładów - 1, 5 godziny zajęć praktycznych,
- Oznakowanie oraz umieszczenie nalepek ostrzegawczych - 1 godzina wykładów - 1 godzina zajęć praktycznych,
- Zakazy ładowania razem różnych towarów do tego samego pojazdu lub kontenera - 1 godzina wykładów - 1 godzina zajęć praktycznych.
3. Przedmiot zamówienia w zakresie zadania nr 3:
Przeprowadzenie wykładów na kursie specjalistycznym w zakresie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych w cysternach w 4 kursach po 12, 5 godziny w tym:
- Zachowanie się pojazdów na drodze, z uwzględnieniem przemieszczania się ładunku - 1, 5 godziny,
- Szczególne wymagania dotyczące pojazdów - 3 godziny,
- Ogólne wiadomości teoretyczne na temat różnych systemów napełniania i opróżniania cystern - 4 godziny,
- Dodatkowe przepisy w zakresie używania pojazdów (w szczególności świadectwa dopuszczenia, oznaczenie dopuszczenia pojazdu, oznakowanie pojazdu tablicami barwy pomarańczowej, umieszczenie nalepek ostrzegawczych) - 4 godziny.
4. Przedmiot zamówienia w zakresie zadania nr 4:
Przeprowadzenie zajęć praktycznych na kursie specjalistycznym w zakresie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych w cysternach w 4 kursach po 3, 5 godziny w tym:
- Zachowanie się pojazdów na drodze, z uwzględnieniem przemieszczania się ładunku - 1, 5 godziny,
- Szczególne wymagania dotyczące pojazdów przy użyciu wielokomorowej cysterny do przewozu paliw płynnych - 1 godzina,
- Dodatkowe przepisy w zakresie używania pojazdów (w szczególności świadectwa dopuszczenia, oznaczenie dopuszczenia pojazdu, oznakowanie pojazdu tablicami barwy pomarańczowej, umieszczenie nalepek ostrzegawczych) - 1 godzina.
5. Przedmiot zamówienia w zakresie zadania nr 5:
Wynajem cysterny do przeprowadzenia zajęć praktycznych na kursie specjalistycznym w zakresie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych w cysternach w 4 kursach po 1 godzinie o następującej charakterystyce:
- Wielokomorowa cysterna typu FL o kodzie LGBF przeznaczona do przewozu paliw płynnych wraz z kierowcą do obsługi cysterny.
6. Wymagania stawiane Wykonawcy:
a. Wykonywanie zajęć wykładowych w ramach organizowanych szkoleń odbywać się będzie w salach wykładowych Małopolskiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Tarnowie, ul. Okrężna 2F, 33-104 Tarnów, natomiast zajęcia praktyczne przy użyciu cysterny wyłonionej w zadaniu nr 5 odbywać się będą na placu manewrowym w MORD w Tarnowie, ul. Okrężna 2F,
b. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy,
c. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy,
d. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
e. Wykonywanie usług szkoleniowych odbywać się będzie w ustalonym przez Zamawiającego harmonogramie dla każdego kursu. Ustalenie wykonywania kolejnych kursów następować będzie w trybie roboczym poprzez kontakt z Wykonawcami poszczególnych zadań i przedstawieniu harmonogramu na 7 dni przed rozpoczęciem kursu.
f. Wykonywanie usługi wykładowej na zadania od 1 do 4 przyjmowane tylko, jako umowa-zlecenie.
g. Określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax. oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8, 60.18.00.00-3.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 5.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1 ustawy Pzp, Zamawiający żąda oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, zgodnie ze wzorem oświadczenia stanowiącym Załącznik do niniejszej SIWZ (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich)
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca posiada trzyletnią praktykę zawodową w prowadzeniu, co najmniej 3 kursów dokształcających dla kierowców przewożących towary niebezpieczne, określonych w §5 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 15 września 2005 r. Dz. U. 197 Poz. 1571
- dla zadania 5 Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie,
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- dla zadania nr 5 warunek zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada pojazd cysternę wielokomorową (cztery lub pięć komór) typu FL o kodzie LGBF przeznaczoną do przewozu paliw płynnych wraz z kierowcą,
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada kwalifikacje do prowadzenia szkoleń poparte wyższym wykształceniem i co najmniej pięcioletnią praktykę zawodową w dziedzinie: właściwości towarów niebezpiecznych, konstrukcji i eksploatacji opakowań, cystern i pojazdów przeznaczonych do ich przewozu, ratownictwa drogowego i chemicznego, ochrony przeciwpożarowej lub bezpieczeństwa ruchu drogowego lub posiadają świadectwo doradcy (Ustawa z dnia 28 października 2002r. o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych Dz. U. Nr 199 Poz. 1671).
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mord.tarnow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Małopolski Ośrodek Ruchu Drogowego w Tarnowie, 33-104 Tarnów, ul. Okrężna 2F, II piętro, pok. 21, gabinet Zastępcy Dyrektora MORD.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.02.2011 godzina 11:00, miejsce: Małopolski Ośrodek Ruchu Drogowego w Tarnowie, 33-104 Tarnów, ul. Okrężna 2F, II piętro, pok. 21 - sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Przeprowadzenie wykładów na kursie podstawowym w zakresie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych wszystkich klas w 4 kursach po 12 godzin.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: - Ogólne wymagania dotyczące przewozu towarów niebezpiecznych - 3 godziny
- Informacje na temat ochrony środowiska i kontroli przewozu odpadów - 1 godzina
- Przeznaczenie i sposób działania wyposażenia technicznego pojazdów - 2 godziny
- Środki ostrożności, które powinny być podęte podczas załadunku i rozładunku towarów niebezpiecznych - 2 godziny
- Ogólne informacje na temat odpowiedzialności cywilnej - 1 godzina
- Informacje na temat realizacji transportu kombinowanego - 1 godzina
- Układanie sztuk przesyłki - 2 godziny.2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2011.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Przeprowadzenie wykładów oraz zajęć praktycznych na kursie podstawowy w zakresie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych wszystkich klas w 4 kursach po 6, 5 godziny zajęć teoretycznych oraz 5, 5 godziny zajęć praktycznych.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: - Główne rodzaje zagrożeń - 1, 5 godziny wykładów - 0, 5 godziny zajęć praktycznych,
- Działania zapobiegawcze i środki bezpieczeństwa właściwe dla różnych rodzajów zagrożeń - 1, 5 godziny wykładów - 1, 5 godziny zajęć praktycznych,
- Czynności, które należy podjąć po zaistnieniu wypadku (w szczególności pierwsza pomoc, bezpieczeństwo ruchu drogowego, podstawowa wiedza na temat używania sprzętu ochronnego) - 1, 5 godziny wykładów - 1, 5 godziny zajęć praktycznych,
- Oznakowanie oraz umieszczenie nalepek ostrzegawczych - 1 godzina wykładów - 1 godzina zajęć praktycznych,
- Zakazy ładowania razem różnych towarów do tego samego pojazdu lub kontenera - 1 godzina wykładów - 1 godzina zajęć praktycznych..2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2011.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Przeprowadzenie wykładów na kursie specjalistycznym w zakresie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych w cysternach w 4 kursach po 12, 5 godziny.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: - Zachowanie się pojazdów na drodze, z uwzględnieniem przemieszczania się ładunku - 1, 5 godziny,
- Szczególne wymagania dotyczące pojazdów - 3 godziny,
- Ogólne wiadomości teoretyczne na temat różnych systemów napełniania i opróżniania cystern - 4 godziny,
- Dodatkowe przepisy w zakresie używania pojazdów (w szczególności świadectwa dopuszczenia, oznaczenie dopuszczenia pojazdu, oznakowanie pojazdu tablicami barwy pomarańczowej, umieszczenie nalepek ostrzegawczych) - 4 godziny..2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2011.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Przeprowadzenie zajęć praktycznych na kursie specjalistycznym w zakresie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych w cysternach w 4 kursach po 3, 5 godziny.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: - Zachowanie się pojazdów na drodze, z uwzględnieniem przemieszczania się ładunku - 1, 5 godziny,
- Szczególne wymagania dotyczące pojazdów przy użyciu wielokomorowej cysterny do przewozu paliw płynnych - 1 godzina,
- Dodatkowe przepisy w zakresie używania pojazdów (w szczególności świadectwa dopuszczenia, oznaczenie dopuszczenia pojazdu, oznakowanie pojazdu tablicami barwy pomarańczowej, umieszczenie nalepek ostrzegawczych) - 1 godzina..2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2011.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Wynajem cysterny do przeprowadzenia zajęć praktycznych na kursie specjalistycznym w zakresie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych w cysternach w 4 kursach po 1 godzinie.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wielokomorowa cysterna typu FL o kodzie LGBF przeznaczona do przewozu paliw płynnych wraz z kierowcą do obsługi cysterny.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.18.00.00-3.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2011.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z TARNOWA
- zakup odczynników do koagulologii wraz z dzierżawą aparatów, testy antygenowe i diagnostyczne oraz testy immunochromatograficzne kasetowe do wykrywania antygenów.
- Dostawy leków, preparatów do żywienia dojelitowego, surowców farmaceutycznych, kontrastów, płynów infuzyjnych oraz antybakteryjnego płynu do przepłukiwania cewników
- Dostawy implantów ortopedycznych
- Termomodernizacja pawilonu mieszkalnego B oraz budynku administracyjnego w oddziale mieszkalnym III w Zakładzie Karnym w Tarnowie
- Zakup oraz dostawa fabrycznie nowych 2 samochodów
- Remont dachu budynku głównego Sądu Okręgowego w Tarnowie.
więcej: przetargi w Tarnowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Szkolenia dla uczniów i nauczycieli - uczestników projektu pn. "Kształć się w ZSBT"
- Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów dla uczniów Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Ziemi Dobrzyńskiej w Nadrożu
- Organizacja i przeprowadzenie kursów dla uczniów kształcących się zawodowo w podziale na 4 części
- Kursy zawodowe w różnych branżach zawodowych dla uczniów z 4 szkół w ramach projektu pn."Nowoczesna edukacja zawodowa drogą do sukcesu"
- "Specjalistyczne, branżowe szkolenia dla uczniów dające kwalifikacje zawodowe".
- Usługa zorganizowania i przeprowadzenia szkoleń zawodowych dla uczestników OHP i młodzieży ze środowiska lokalnego oraz usługa przeprowadzenia kursu prawo jazdy kat. B dla uczestników OHP.
więcej: Wynajem pojazdów do transportu towarów wraz z kierowcą »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.