Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2010-12-10
Biskupiec: Dostawa materiałów szewnych
Numer ogłoszenia: 355639 - 2010; data zamieszczenia: 10.12.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Szpital Powiatowy im. Jana Mikulicza w Biskupcu , ul. Armii Krajowej 8, 11-300 Biskupiec, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 7152023 w. 317, 313, faks 089 7156208.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital-biskupiec.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa materiałów szewnych.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie obejmuje: Pakiet 1: Szew syntetyczny wchłanialny pleciony powlekany barwiony z mieszaniny kwasu glikolowego i mlekowego lub kwasu poliglikolowego Pakiet 2: Szew syntetyczny wchłanialny monofilamentowy z Poli-4-hydroksybutyratu Pakiet 3: Szew syntetyczny wchłanialny monofilamentowy barwiony Pakiet 4: Szew syntetyczny wchłanialny pleciony powlekany gliokonatem z kwasu poliglikolowego Pakiet 5: Szew poliestrowy niewchłanialny pleciony powlekany barwiony z igłą Pakiet 6: Szew poliestrowy niewchłanialny pleciony powlekany barwiony bez igły Pakiet 7: Szew skórny nylonowy niewchłanialny monofilamentowy barwiony (I) Pakiet 8: Szew skórny nylonowy niewchłanialny monofilamentowy barwiony (II) Pakiet 9: Szew polipropylenowy niewchłanialny monofilamentowy barwiony Pakiet 10: Szew syntetyczny wchłanialny z pętlą i prowadnicą do laparoskopii Pakiet 11: Szew stalowy nierdzewny Pakiet 12: Ładunki do klipsownicy wielorazowej Pakiet 13: Siatka brzuszna niewchłanialna, obojętna, sterylna, porowata utkana z jednonitkowych włókien polimerów, półsztywna Pakiet 14: Siatka do plastyki przepuklin, sterylna, dziana, jednowłóknowa, polipropylenowa, cienkościenna, o pełnej przejrzystości Pakiet 15: Staplery jednorazowe Pakiet 16: Zestaw do laparoskopowego usuwania wyrostka robaczkowego Pakiet 17: Ładunki zszywek tytanowych do staplerów wielorazowych Pakiet 18: Zestaw do operacyjnego leczenia zaburzeń statyki dna miednicy mniejszej - plastyki przedniej pochwy Pakiet 19: Taśma do operacyjnego leczenia wysiłkowego nietrzymania moczu współistniejącego z cystocele Pakiet 20: Taśma do operacyjnego leczenia wysiłkowego nietrzymania moczu u kobiet Pakiet 21: Narzędzia do laparoskopii Pakiet 22: Zestawy trokarowe Pakiet 23: Igły insuflacyjne Pakiet 24: Gumki naczyniowe silikonowe barwione.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.20-7.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 24.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawcy nie wnoszą wadium.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełnienia w/w warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia-nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w pkt. 21 SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw albo którzy złożyli wymagane przez Zamawiającego oświadczenia i dokumenty zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba, że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania - art. 26 ust. 3 ustawy.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
j.w.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
j.w.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
j.w.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
j.w.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
- próbki, opisy lub fotografie
- zaświadczenie podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Podane w ofercie ceny są stałe i nie ulegną zmianie w okresie od daty podpisania umowy do dnia 31 marca 2011r. W okresie od dnia 1 kwietnia 2011r. do końca obowiązywania umowy, podane w ofercie ceny mogą ulec zmianie w odstępach czasowych nie krótszych niż 3 miesiące. Zmiana nie może przekroczyć wskaźnika wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych za poprzedni kwartał, publikowanego w obwieszczeniu Prezesa GUS w Monitorze Polskim. Zmiana ceny musi być poprzedzona negocjacjami, w których Wykonawca udokumentuje na piśmie podstawę do ubiegania się o zmianę. Dokumenty muszą być złożone u Zamawiającego na 14 dni przed wprowadzeniem nowych cen. Zmienione ceny będą obowiązywały po podpisaniu stosownego aneksu przez obie strony. W czasie trwania sprzedaży promocyjnej materiałów objętych ofertą przetargową, Wykonawca jest zobowiązany do sprzedawania Zamawiającemu tych materiałów po cenach promocyjnych, jeżeli są niższe od przetargowych, przez cały okres trwania promocji. W przypadku zmiany stawki podatku VAT na materiały objęte niniejszą umową, zmiana stawki następuje z mocy prawa. Zmienia się stosownie do tego cena brutto materiału, cena netto pozostaje bez zmian. Zachowana zostaje konieczność sporządzenia aneksu.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szpital-biskupiec.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Szpital Powiatowy im. Jana Mikulicza w Biskupcu
ul. Armii Krajowej 8
11-300 Biskupiec.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.12.2010 godzina 11:00, miejsce: sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Szew syntetyczny wchłanialny pleciony powlekany barwiony z mieszaniny kwasu glikolowego i mlekowego lub kwasu poliglikolowego.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: grubość od 4-0 do 2 - 21 pozycji.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.20-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Szew syntetyczny wchłanialny monofilamentowy z poli-4-hydroksybutyratu.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: grubość 1 i 0 - 2 pozycje.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.20-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Szew syntetyczny wchłanialny monofilamentowy barwiony.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: grubość od 7-0 do 2-0 - 6 pozycji.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.20-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Szew syntetyczny wchłanialny pleciony powlekany gliokonatem z kwasu poliglikolowego.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: grubość od 4-0 do 1 - 9 pozycji.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.20-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Szew poliestrowy niewchłanialny pleciony powlekany barwiony z igłą.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: grubość od 3-0 do 2 - 7 pozycji.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.20-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Szew poliestrowy niewchłanialny pleciony powlekany barwiony bez igły.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: grubość od 3-0 do 2 - 4 pozycje.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.20-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Szew skórny nylonowy niewchłanialny monofilamentowy barwiony (I).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: grubośc od 6-0 do 0 - 14 pozycji.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.20-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Szew skórny nylonowy niewchłanialny monofilamentowy barwiony (II).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: grubość 2 - 1 pozycja.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.20-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Szew polipropylenowy niewchłanialny monofilamentowy barwiony.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: grubość od 7-0 do 0 - 10 pozycji.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.20-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Szew syntetyczny wchłanialny z pętlą i prowadnicą do laparoskopii.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: grobość 0 -1 pozycja.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.20-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 11 NAZWA: Szew stalowy nierdzewny.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: grubość 3-0 - 1 pozycja.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.20-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 12 NAZWA: Ładunki do klipsownicy wielorazowej.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Ładunki do klipsownicy prod. Aesculap.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.20-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 13 NAZWA: Siatka brzuszna niewchłanialna, obojętna, sterylna, porowata utkana z jednonitkowych włókien polimerów, półsztywna.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 3 rozmiary.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.20-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 14 NAZWA: Siatka do plastyki przepuklin, sterylna, dziana, jednowłóknowa, polipropylenowa, cienkościenna, o pełnej przejrzystości.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1 rozmiar 7,5 cm x 15 cm.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.20-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 15 NAZWA: Staplery jednorazowe.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 3 rozmiary.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.20-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 16 NAZWA: Zestaw do laparoskopowego usuwania wyrostka robaczkowego.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: zestaw obejmuje klipsownicę i klipsy.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.20-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 17 NAZWA: Ładunki zszywek tytanowych do staplerów wielorazowych.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 3 rodzaje ładunków.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.20-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 18 NAZWA: Zestaw do operacyjnego leczenia zaburzeń statyki dna miednicy mniejszej - plastyki przedniej pochwy.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: zestaw składa się z taśmy i narzędzi do jej zakładania.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.20-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 19 NAZWA: Taśma do operacyjnego leczenia wysiłkowego nietrzymania moczu współistniejącego z cystocele.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: zestaw składa się z taśmy i narzędzi do jej zakładania.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.20-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 20 NAZWA: Taśma do operacyjnego leczenia wysiłkowego nietrzymania moczu u kobiet.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: zestaw składający się z taśmy i narzędzi do jej zakładania.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.20-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 21 NAZWA: Narzędzia do laparoskopii.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: kleszczyki - 1 rodzaj.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.20-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 22 NAZWA: Zestawy trokarowe.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: zestawy składające się z grotów i kaniul - 9 pozycji.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.20-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 23 NAZWA: Igły insuflacyjne.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: igły Veresa - 2 długości.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.20-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 24 NAZWA: Gumki naczyniowe silikonowe barwione.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 2 pozycje.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.11.20-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z BISKUPCA
więcej: przetargi w Biskupcu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa materiałów szewnych
- DOSTAWA MATERIAŁÓW SZEWNYCH, STAPLERÓW, HEMOSTATYKÓW, JEDNORAZOWYCH WSZCZEPIALNYCH WYROBÓW MEDYCZNYCH
- ZP/20/24 Dostawa szwów chirurgicznych
- Dostawa leków do Szpitala Miejskiego w Łukowie.
- dostawa produktów leczniczych, środków do mycia, odkażania, dezynfekcji do Apteki Szpitalnej.
- leki,odczynniki laboratoryjne, środki dezynfekcyjne, odczynniki do alergologii.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.