eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi PolkowiceŚwiadczenie usług zarządzania Projektem w ramach projektu POMYSŁ NA BIZNES = WŁASNA FIRMA współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VI Rynek pracy otwart

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-02-09

Polkowice: Świadczenie usług zarządzania Projektem w ramach projektu POMYSŁ NA BIZNES = WŁASNA FIRMA współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.2 Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia
Numer ogłoszenia: 35183 - 2009; data zamieszczenia: 09.02.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Polkowice , Rynek 1, 59-100 Polkowice, woj. dolnośląskie, tel. 076 84 74 121, faks 076 72 46 780.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.polkowice.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług zarządzania Projektem w ramach projektu POMYSŁ NA BIZNES = WŁASNA FIRMA współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.2 Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług zarządzania Projektem POMYSŁ NA BIZNES = WŁASNA FIRMA poprzez: - koordynatora projektu, do którego obowiązków będzie należało w szczególności: 1) Realizacja Projektu zgodnie z zapisami umowy o dofinansowanie Projektu nr WND-POKL.06.02.00-02-022/08-00, wnioskiem aplikacyjnym oraz harmonogramem realizacji Projektu, a także dokumentami i wytycznymi dotyczącymi Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki; 2) Prowadzenie Biura Projektu; 3) Nadzorowanie w imieniu Zamawiającego realizacji Projektu nr WND-POKL.06.02.00-02-022/08-00 oraz koordynowanie prac Zespołu, składającego się z pracownika ds. monitoringu i administracji, księgowej i prawnika Projektu; 4) Sprawowanie nadzoru nad realizacją Projektu, a w szczególności: - terminowym i prawidłowym realizowaniem Projektu (nadzór nad finansową i rzeczową realizacją Projektu, w tym nadzór nad prowadzoną dokumentacją/ewidencją potwierdzającą osiągnięcie rezultatów i celów Projektu), - prawidłowym wydatkowaniem środków finansowych zgodnie z ich przeznaczeniem (nadzór nad zgodnością dokumentacji/ewidencji wydatków Projektu oraz dokumentacją/ewidencją rzeczowego wykonania Projektu w zakresie ich zgodności z postanowieniami umowy o dofinansowanie Projektu), - terminowym składaniem sprawozdań i wniosków o płatność (nadzór nad przygotowaniem wniosków o płatność oraz przygotowywanie i terminowe składanie sprawozdań do Instytucji Pośredniczącej II stopnia); 5) Opracowanie i uzgadnianie z Zamawiającym planu prac wdrożenia Projektu; 6) Niezwłoczne informowanie Zamawiającego o jakichkolwiek okolicznościach wymagających zmiany wdrażania harmonogramu, w tym przede wszystkim zmiany mające wpływ na zakres, cele, czy rezultaty Projektu; 7) Analizy ryzyka - raportowanie o zauważalnych nieprawidłowościach oraz przygotowanie scenariuszy działań naprawczych; 8) Nadzór nad przygotowaniem dokumentacji zgodnie z zakresem kontroli jakiej poddawany jest Projekt w czasie realizacji oraz udzielanie wyjaśnień w czasie kontroli; 9) Nadzór nad prowadzonymi postępowaniami o udzielenie zamówienia publicznego w ramach ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 Nr 223, poz. 1655 ze zm.) oraz zamówień do 14.000 euro; 10) Konsultowanie i uzyskanie akceptacji Zamawiającego wszystkich procedur dotyczących zamówień publicznych; 11) Nadzór nad udzielaniem beneficjentom ostatecznym pomocy de minimis; 12) Nadzór nad prowadzeniem strony internetowej dotyczącej Projektu, w tym dbałość o aktualne dane; 13) Stałe konsultowanie realizacji Projektu w zakresie procedur postępowań, decyzji i aktów wewnętrznych Zamawiającego oraz zapewnienie zgodności realizacji Projektu w zakresie obowiązujących przepisów dla urzędów administracji publicznej; 14) Organizacja i planowanie przebiegu comiesięcznych spotkań roboczych Zespołu ds. zarządzania Projektem, mających na celu planowanie i wdrażanie kolejnych działań oraz kwartalnych spotkań, mających na celu omówienie efektów Projektu; 15) Nadzór nad działaniami informującymi i promocyjnymi; 16) Przygotowywanie i koordynacja korespondencji związanej z Projektem oraz przedkładanie jej do wglądu Zamawiającemu; 17) Przekazywanie Zamawiającemu sprawozdań miesięcznych z przebiegu wykonywania przedmiotu umowy wraz z kserokopiami korespondencji w Dolnośląskim Wojewódzkim Urzędem Pracy w Wałbrzych filia we Wrocławiu; 18) Kierowanie bieżącymi sprawami związanymi z realizacją Projektu; 19) Prowadzenie archiwizacji dokumentacji projektowej; 20) Ponoszenie odpowiedzialności za mienie powierzone w ramach Projektu; 21) Dokonywanie innych czynności zastrzeżonych do kompetencji Koordynatora. - pracownika ds. monitoringu i administracji Do zadań pracownika ds. monitoringu i administracji należeć będzie bieżące realizowanie zadań w ramach Projektu, a w szczególności: 1) Wykonywanie czynności administracyjnych związanych z realizacją Projektu zgodnie z zapisami umowy o dofinansowanie Projektu nr WND-POKL.06.02.00-02-022/08-00, wnioskiem aplikacyjnym oraz harmonogramem realizacji Projektu, a także dokumentami i wytycznymi dotyczącymi Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki; 2) Wykonywanie poleceń Koordynatora projektu (związanych z realizacją projektu); 3) Przygotowanie i realizowanie strategii rekrutacji uczestników Projektu; 4) Przygotowanie i organizacja zajęć szkoleniowo-warsztatowych oraz konsultacji indywidualnych realizowanych zgodnie z harmonogramem przewidzianym w Projekcie; 5) Przeprowadzanie wśród uczestników Projektu ankiet ewaluacyjnych i monitorujących szkolenia; 6) Monitorowanie realizacji Projektu poprzez pomiar wartości wskaźników, zgodnie ze wskaźnikami zamieszczonymi we wniosku oraz ich raportowanie okresowe i końcowe; 7) Dokonywanie wstępnej analizy osiąganych wskaźników postępu rzeczowego realizacji Projektu; 8) Przygotowanie i przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego do 14.000 euro; 9) Realizowanie zadań związanych z wydatkowaniem środków (dotyczy: dokonywania zakupów, dostaw, itp.); 10) Prowadzenie strony internetowej dotyczącej Projektu, w tym dbałość o aktualne dane; 11) Obowiązek uczestnictwa w comiesięcznych spotkaniach roboczych, mających na celu planowanie i wdrażanie kolejnych działań oraz w kwartalnych spotkaniach, mających na celu omówienie efektów Projektu; 12) Obowiązek prowadzenia działań informujących i promocyjnych kierowanych do opinii publicznej, informujących o finansowaniu realizacji projektu przez Unię Europejską zgodnie z wymogami, o których mowa w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiającym przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz uchylającym rozporządzenie nr 1260/1999 (Dz. Urz. UE L 210 z 31.7.2006, str. 25) oraz rozporządzenia Komisji (WE) nr 1828/2006 ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz rozporządzenia (WE) nr 1080/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (sprostowanie Dz. Urz. UE L 45 z 15.2.2007, str. 4) oraz Wytycznymi w zakresie informacji i promocji; 13) Dokonywanie innych czynności zastrzeżonych do kompetencji pracownika ds. monitoringu i administracji. - pełnienie funkcji księgowego projektu Do zadań księgowego należeć będzie obsługa księgowa Projektu, a w szczególności: 1) Sporządzanie dokumentacji księgowej Projektu w formie wniosków o płatność w ich części finansowej, w tym wniosku o płatność końcową, według wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do umowy o dofinansowanie Projektu nr WND-POKL.06.02.00-02-022/08-00 oraz w terminach określonych w harmonogramie płatności stanowiącym Załącznik nr 2 do tejże umowy o dofinansowanie Projektu; 2) Sporządzanie zestawienia dokumentów potwierdzających poniesione wydatki w formie tabeli przygotowanej zgodnie z zasadami zawartymi w instrukcji wypełniania wniosku o płatność; 3) Prawidłowe opisywanie wszystkich dokumentów księgowych dotyczących Projektu (oryginały), tak aby widoczny był ich związek z Projektem. Opis dokumentu księgowego powinien zawierać co najmniej: a. numer umowy o dofinansowanie Projektu, b. tytuł Projektu, c. informację, że Projekt jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego, d. nazwę zadania zgodnie z zatwierdzonym wnioskiem o dofinansowanie Projektu (lub adnotację, że dotyczy kosztów pośrednich), w ramach którego wydatek jest ponoszony, e. kwotę kwalifikowalną, f. informację o poprawności merytorycznej i formalno-rachunkowej, a w przypadku gdy dokument dotyczy zamówienia publicznego - również odniesienie do ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych; 4) Sporządzanie dla Beneficjentów Ostatecznych zaświadczeń o udzielonej pomocy de minimis, zgodnie ze wzorem określonym w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 20 marca 2007 r. w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. z 2007 r. Nr 53, poz. 354) oraz zgodnie z ustawą z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz.U. z 2007 r. nr 59, poz. 404 z późn. zm.); 5) Przygotowanie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 7 sierpnia 2008 r. w sprawie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej, informacji o nieudzieleniu takiej pomocy oraz sprawozdań o zaległościach przedsiębiorców we wpłatach świadczeń należnych na rzecz sektora finansów publicznych (Dz.U. 2008 r. nr 153 poz. 952); 6) Stosowanie się do rozporządzenia Komisji (WE) nr 800/2008 z dnia 6 sierpnia 2008 r. uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne ze wspólnym rynkiem w zastosowaniu art. 87 i 88 Traktatu oraz do ewentualnych wytycznych i zaleceń Instytucji Pośredniczącej (Instytucji Wdrażającej II stopnia) lub innej uprawnionej jednostki wynikłych podczas kontroli Projektu w terminach określonych przez podmiot kontrolujący; 7) Skorygowanie ewentualnych błędów lub udzielenie wyjaśnień w związku z ewentualnymi błędami we wnioskach o płatność w ich części finansowej zgodnie z uwagami Instytucji Pośredniczącej (Instytucji Wdrażającej II stopnia) w terminach przez nią wskazanych; 8) Obowiązek uczestnictwa w comiesięcznych spotkaniach roboczych, mających na celu planowanie i wdrażanie kolejnych działań oraz w kwartalnych spotkaniach, mających na celu omówienie efektów projektu; 9) Przestrzeganie przepisów umowy o dofinansowanie projektu nr WND-POKL.06.02.00-02-022/08-00 oraz Zasad Finansowania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki; 10) Dokonywanie innych czynności zastrzeżonych do kompetencji księgowego Projektu. W celu właściwej realizacji przedmiotu zamówienia w ramach zarządzania Projektem Wykonawca powinien zapewnić minimum 4 godziny każdorazowo w dniach od poniedziałku do piątku bezpośrednią obsługę w Biurze Projektu, a w pozostałe godziny dni roboczych możliwość łatwego kontaktu telefonicznego, mailowego i faksowego, w tym również przekazywania dokumentów. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Specyfikacji Istotnych warunków Zamówienia i projekcie umowy. Zamówienie o wartości szacunkowej poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.42.10.00 - Usługi zarządzania projektem inne niż w zakresie robot budowlanych 75.11.21.00 - Usługi administracyjne w zakresie rozwoju projektu .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Wadium nie jest wymagane.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Do udziału w przetargu dopuszczeni zostaną Wykonawcy, którzy: 1. Spełnią warunki określone w art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. Spełnią warunki określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a w szczególności spełnią poniższe warunki: - są uprawnieni do występowania w obrocie prawnym zgodnie z wymogami ustawowymi, - dysponują lub będą dysponowali osobami, które skierują do realizacji przedmiotowego zamówienia: a) na stanowisko koordynatora projektu co najmniej jedną osobą posiadającą następujące wykształcenie, kwalifikacje i doświadczenie: - posiadanie wykształcenia wyższego, - posiadanie doświadczenia zawodowego w zakresie wdrażania i rozliczania minimum 1 projektu finansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach działania 2.5 Promocja Przedsiębiorczości ZPORR, - znajomość przepisów ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz ustawy o finansach publicznych, - posiadanie podstawowej umiejętności obsługi komputera (w tym programów Word, Excel), - posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych, - posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku, - nie była karana za przestępstwo popełnione umyślnie, - cieszy się nieposzlakowaną opinią. b) na stanowisko pracownika ds. monitoringu i administracji co najmniej jedną osobą posiadającą następujące wykształcenie, kwalifikacje i doświadczenie: - posiadanie wykształcenia wyższego, - posiadanie doświadczenie zawodowego w zakresie wdrażania minimum 1 projektu finansowanego ze środków Unii Europejskiej; - posiadanie zdolności organizacyjnych, - umiejętność obsługi komputera (w tym programów Word, Excel), - posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych, - posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku, - nie była karana za przestępstwo popełnione umyślnie, - cieszy się nieposzlakowaną opinią, c) na stanowisku księgowej projektu co najmniej jedną osobą posiadającą następujące wykształcenie, kwalifikacje i doświadczenie: - posiadanie wykształcenia wyższego, - posiadanie doświadczenia zawodowego na stanowisku związanym z finansami, - znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych oraz ustawy o rachunkowości, - umiejętność obsługi komputera (w tym programów Word, Excel), - posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych, - posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku, - nie była karana za przestępstwo popełnione umyślnie, - cieszy się nieposzlakowaną opinią. Ocena spełnienia warunków udziału ma charakter eliminacyjny. Do udziału w postępowaniu dopuszczeni zostaną wykonawcy, którzy spełniają wszystkie warunki udziału w postępowaniu. Ocena spełnienia warunków odbywać się będzie na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie oświadczenia oraz przedłożonych wraz z ofertą dokumentów wymienionych poniżej..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 12.2. Dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnienie warunków uczestnictwa w postępowaniu: a) oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust.1 ustawy i o przyjęciu warunków SIWZ, b) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem składania ofert, c) pełnomocnictwo wystawione dla osoby składającej ofertę, podpisane przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, w przypadku składania oferty przez pełnomocnika, d) wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (zawierający co najmniej osobę, która spełnia wymogi niezbędne do pełnienia funkcji koordynatora projektu, pracownika ds. monitoringu i administracji oraz księgowego projektu - zgodnie z wymogami Zamawiającego) wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych czynności, e) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa powyżej, wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował, f) oświadczenie, że osoby skierowane do realizacji zamówienia posiadają odpowiednie kwalifikacje i umiejętności, wykształcenie i doświadczenie - w stosunku do każdej z osób skierowanych do realizacji zamówienia zgodnie z wymogami Zamawiającego. 12.3. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 12.2: 1) lit. b - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, Dokumenty, o których mowa powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się w/w dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, dokumenty wymienione w pkt. 12.2 a, b muszą być złożone przez każdy podmiot. Przedsiębiorcy występujący jako spółka cywilna zobowiązani są do załączenia umowy spółki cywilnej, celem ustalenia osób uprawnionych do reprezentowania spółki. W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, do oferty musi być dołączony dokument ustanawiający przez Wykonawców chcących startować wspólnie wspólnego pełnomocnika..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.ug.polkowice.pl/?ID2=przetargi.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy, ul. Rynek 1 , 59-100 Polkowice, pok. nr 12.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.02.2009 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy, ul. Rynek 1 , 59-100 Polkowice, Kancelaria - pok. nr 10.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt POMYSŁ NA BIZNES = WŁASNA FIRMA współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.2 Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.