eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lublin › Aktywne przejścia dla pieszych - zwiększenie bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2016-11-21

Ogłoszenie nr 347267 - 2016 z dnia 2016-11-21 r.

Lublin: Aktywne przejścia dla pieszych - zwiększenie bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Nazwa projektu lub programu

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 320025


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

tak
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego ul. Hutnicza 3, 20-218 Lublin działający w imieniu własnym i na rzecz Wojewódzkich Ośrodków Ruchu Drogowego w Białej Podlaskiej, Chełmie, Zamościu na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, z późn. zm.) w/w Zamawiający powierzył przygotowanie i przeprowadzenie postępowania w jego imieniu i na jego rzecz Zarządowi Dróg Wojewódzkich w Lublinie, 20 - 207 Lublin, ul Turystyczna 7a tel. (81) 749-53-00, fax (81) 749-53-77, (81) 749-53-41, e-mail: dzp@zdw.lublin.pl www.zdw.lublin.pl

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Lublinie, krajowy numer identyfikacyjny 43118139600000, ul. ul. Hutnicza  3, 20218   Lublin, państwo Polska, woj. lubelskie, tel. +48 81 746 17 39, faks +48 81 7461227, e-mail word@word.lublin.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: samorządowa jednostka budżetowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Aktywne przejścia dla pieszych - zwiększenie bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

WORD/WT-Zp/03/16

II.2) Rodzaj zamówienia:

Dostawy

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

A. Przedmiotowe zamówienie obejmuje dostawę wraz z montażem dla 12 lokalizacji (z listy podstawowej) określonych w punkcie B: 1) Paneli z 2 sygnalizatorami wyświetlającymi dwa pulsujące ostrzegawcze sygnały świetlne barwy żółtej nadawane przez lampy ostrzegawcze o średnicy 200 mm, skierowane w kierunku nadjeżdżających pojazdów po prawej stronie jezdni dla obu kierunków, widoczne z odległości co najmniej 500 m przy dobrej przejrzystości powietrza, umieszczone nad górną krawędzią lica znaku D-6, wykonane w technologii LED zgodnie z normą PN-EN 12352: 2010 w klasie L8H. Lampy powinny posiadać klasę szczelności IP65. Lampy powinny być załączane przez detektory podczerwieni jednoznacznie wykrywające obecność pieszego w rejonie przejścia z detektorem mikrofalowym zapewniającym synchronizację radiową między znakami D-6 po obu stronach jezdni, a następnie zapewniać stałą detekcję osoby poruszającej się na przejściu dla pieszych i aktywować system przez cały czas, tak długo jak pieszy znajduje się na przejściu. W czasie 2 sekund po opuszczeniu przejścia przez pieszego system powinien wyłączyć lampy ostrzegawcze i przejść w stan czuwania. Panele te powinny mieć wbudowany czujnik oświetlenia zewnętrznego. Energia elektryczna powinna być dostarczana przez moduły fotowoltaiczne z akumulatorem. Panele powinny posiadać możliwość podłączenia napięcia zasilania z sieci energetycznej. Układy optyczne powinny umożliwiać dobrą widoczność sygnalizatorów zarówno w dzień jak i w nocy i nie powodować olśnienia kierujących pojazdami. Materiał zastosowany do ich budowy powinien zapewniać poprawne jego funkcjonowanie w zakresie temperatur od -25 do +40 oC oraz posiadać odporność na penetrację wody i pyłów. Żywotność paneli powinna wynosić co najmniej 10 lat. Okres objęty gwarancją jakosci funkcjonowania całego zestawu - minimum 2 lata. Wykonawca w okresie gwarancji zobowiązany jest do wykonywania wszelkich czynności obsługowych oraz usuwania awarii i wad w przedmiocie zamówienia. 2) Znaków drogowych pionowych D-6 (z tabliczkami T-27)x z blachy stalowej ocynkowanej ogniowo z podwójnie zagiętymi krawędziami, po obu stronach jezdni (4 szt.) oraz tabliczek informacyjnych formatu A4 (2 szt.), zgodnych ze wzorem stanowiącym załącznik do SIWZ, wykonanych w technologii tabliczek do znaków drogowych. Lica znaków drogowych D-6 powinny być wykonane w grupie wielkości znaków "średnie" o wymiarach 600x600 mm z folii odblaskowej typu 2 (i tabliczki T-27 o wymiarach 450x450 mm również z folii odblaskowej typu 2)x. Znaki powinny być zamontowane na zestawie składającym się z: o konstrukcji nośnej o konstrukcji do montażu panelu solarnego i modułu fotowoltaicznego, o skrzynki zabezpieczającej na akumulatory i podzespoły elektroniczne (regulator napięcia, sterowniki, itp.) Konstrukcję nośną, należy wykonać ze stalowego profilu okrągłego o wymiarach przekroju, ścianek i głębokości posadowienia wynikających z obliczeń konstrukcyjnych. Posadowienie (fundament) może być wykonane jako wylewane lub prefabrykowane. Konstrukcja nośna powinna posiadać odpowiednie zabezpieczenie antykorozyjne - powłoka galwaniczna + farba. Połączenie konstrukcji nośnej z posadowieniem oraz paneli aktywnych, detektorów, modułów, znaków D-6 z tabliczkami T-27, skrzynek zabezpieczających, itp. z konstrukcją powinno uniemożliwiać demontaż elementów przez osoby postronne, a równocześnie umożliwić Zarządcy drogi przeniesienie zestawu w inne miejsce. X dotyczy aktywnych znaków D-6 przy szkołach 3) Aktywnych punktowych elementów odblaskowych (APEO) w ilości 14 szt. dla jednego przejścia zainstalowanych przy każdym pasie linii poziomego oznakowania P-10 w obu kierunkach ruchu drogowego zsynchronizowanych z wyświetlaniem pulsujących sygnałów świetlnych nad znakami pionowymi D-6. Aktywne punktowe elementy odblaskowe należy wbudować w nawierzchnię w specjalnych osłonach żeliwnych pługoodpornych o powierzchni nie mniejszej niż 250 cm^2 gwarantujących dwa punkty podparcia dla całego elementu. Osłona żeliwna elementu aktywnego musi zapewniać możliwość wymiany świecących wkładek z diodami LED bez konieczności demontażu całego elementu obudowy zakotwionego w nawierzchni jezdni. Profil punktowego elementu odblaskowego nie powinien mieć żadnych ostrych krawędzi od strony najeżdżanej przez pojazdy. Jeśli aktywny punktowy element odblaskowy jest wykonany z dwu lub więcej części, każda z nich powinna być usuwalna tylko za pomocą narzędzi polecanych przez producenta. Wysokość aktywnego punktowego elementu odblaskowego powinna mieścić się w przedziale od 12 mm do 18 mm. Odporność na ściskanie całego elementu łącznie z wkładką powinna wynosić nie mniej niż 180 kN, aby zapewnić trwałość funkcjonowania aktywnego punktowego elementu odblaskowego. Zainstalowany w ten sposób APEO, musi zapewniać widzialność w nocy, a także w czasie opadów deszczu wg PN-EN 1463-1: 2009. Wkładka aktywnego punktowego elementu odblaskowego powinna być zbudowana z wysokoudarowego bezbarwnego poliwęglanu o szczelności IP68 i odporności na temperaturę od -35 oC do + 70 oC oraz zawierać, co najmniej 3 diody LED w każdym kierunku tj. od strony najazdu i od strony linii oznakowania poziomego P-10. Żółte diody LED umieszczone we wkładce powinny być skierowane w stronę najeżdżających pojazdów i mają pulsować z częstotliwością 40-60 cykli/min. Funkcją białych świateł LED zainstalowanych w wymiennej wkładce aktywnego punktowego elementu odblaskowego jest dodatkowe podświetlenie białych pasów przejścia. Okres trwałości wbudowanej osłony żeliwnej w nawierzchnie powinien wynosić, co najmniej 10 lat, a wkładek aktywnego punktowego elementu odblaskowego 3 lata. B. Dane wyjściowe i podstawa dotyczące przedmiotu zamówienia. Lokalizacje aktywnych przejść dla pieszych: Lista podstawowa: 1) Droga nr 806 m. Łuków (ul. Międzyrzecka) w km 0+345. 2) Droga nr 811 m. Cicibór Duży (przy szkole z tabliczką T-27) w km 36+195. 3) Droga nr 812 m. Wólka Plebańska (z tabliczką T-27) w km 8+450. 4) Droga nr 816 m. Włodawa (przy szkole z tabliczką T-27 - skrzyżowanie ulic: Al. Piłsudskiego - Reymonta - Szkolna) w km 61+295. 5) Droga nr 844 m. Hrubieszów (przy szkole z tabliczką T-27) w km 52+219. 6) Droga nr 844 m. Mircze w km 68+574. 7) Droga nr 828 m. Rudka Kozłowiecka (przy szkole z tabliczką T-27) w km 17+672. 8) Droga nr 829 m. Spiczyn (przy szkole z tabliczką T-27) w km 13+393. 9) Droga nr 801 m. Puławy (ul. Piaskowa) w km 121+471. 10) Droga nr 833 m. Kraśnik (ul. Urzędowska) w km 24+300. 11) Droga nr 835 m. Korczów (przy szkole z tabliczką T-27) w km 91+828. 12) Droga nr 837 m. Wysokie (przy szkole z tabliczką T-27) w km 61+586. C. Zakres i warunki wykonania przedmiotu zamówienia winny być zgodne z: o Ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 z późn. zm.), o Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. Nr 177 z 2003 r. poz.1729 z późn zm.), o Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu i warunków ich umieszczenia na drogach (Dz. U. Nr 220, poz.2181 z późn. zm.), o Szczegółowymi warunkami technicznymi dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu i warunkami ich umieszczenia na drogach (załącznik do Dz. U. Nr 220, poz.2181), o Normą PN-EN 12352: 2010 Urządzenia do sterowania ruchem drogowym - Świetlne urządzenia ostrzegawcze i sygnalizacyjne. Dostawa z montażem aktywnych przejść dla pieszych będzie wymagała sporządzenia dokumentacji formalno prawnej, dotyczącej adaptacji typowej dokumentacji technicznej dla aktywnych przejsć dla pieszych do warunków lokalnych. Wykonawca zobowiązany jest wliczyć jej koszt do ceny oferty. Zamawiający zaleca aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej na terenie lokalizacji określonych w pkt III B i III 5 niniejszej SIWZ. D. Uwagi i zalecenia końcowe. 1) Każdy materiał, który nie posiada polskiej normy powinien posiadać świadectwo zgodności z Polską Normą lub aprobatę techniczną wydaną przez Instytut Badawczy Dróg i Mostów - IBDiM. 2) Materiały do oznakowania pionowego powinny posiadać Certyfikat: "B", "CE" lub Świadectwo kwalifikacji do kompleksowego wykonywania pionowego oznakowania dróg wydane przez IBDiM producentowi oznakowania drogowego. 3) Wszystkie znaki drogowe należy wykonać i umieścić na drodze zgodnie z warunkami wynikającymi z Załącznika do w/w Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie Szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu i warunków ich umieszczenia na drogach. 4) Zdemontowane znaki drogowe D-6 i tabliczki T-27 oraz słupki do znaków i konstrukcje wsporcze należy dostarczyć do właściwego terytorialnie Rejonu Dróg Wojewódzkich. 2. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowana dostawa spełnia wymagania określone przez Zamawiającego (art. 30, ust. 5 ustawy). Za rozwiązanie równoważne uznana będzie oferta na dostawę: a) Paneli z 2 sygnalizatorami wyświetlającymi dwa pulsujące ostrzegawcze sygnały świetlne spełniających wymogi innej normy, pod warunkiem że parametry techniczne zawarte w takiej normie nie będą gorsze od parametrów określonych w normie PN-EN 12352: 2010. b) Aktywnych punktowych elementów odblaskowych (APEO) świetlne spełniających wymogi innej normy, pod warunkiem że parametry techniczne zawarte w takiej normie nie będą gorsze od parametrów określonych w normie PN-EN 1463-1: 2009 c) Znaków drogowych pionowych D-6 wykonanych przy wykorzystaniu technologii, materiałów i sprzętu innego niż określony w OPZ, pod warunkiem, że ich parametry będą nie gorsze niż określone w OPZ. 3. Niniejszy Opis Przedmiotu Zamówienia uwzględnia wymagania w zakresie dostępnosci dla osób niepełnosprawnych, z uwagi na fakt, że jest bezobsługowe dla wszystkich użytkownikow dróg, tj. także dla osób z niepełnosprawnością. 4. Wykonawca jest zobowiązany wskazać w formularzu ofertowym części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy (oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców. 5. Zamawiający przewiduje stosownie do art. 34 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych prawo opcji obejmujące swoim zakresem możliwość zwiększenia dostawy wraz z montażem do maksymalnie pięciu lokalizacji określonych w poniższej liście rezerwowej : 1) Droga nr 820 m. Ludwin (przy szkole z tabliczką T-27) w km 23+820. 2) Droga nr 842 m. Gorzków (przy szkole z tabliczką T-27) w km 54+675. 3) Droga nr 807 m. Stanin (przy szkole z tabliczką T-27) w km 54+001. 4) Droga nr 830 m. Wąwolnica (przy szkole z tabliczką T-27) w km 28+944. 5) Droga nr 738 m. Bronowice (przy szkole z tabliczką T-27) w km 22+219. 6. Prawem opcji objętych jest maksymalnie 5 lokalizacji określonych powyżej. Oznacza to, że Wykonawca zobowiazany jest zrealizować zamówienie dla lokalizacji określonych w pkt III B SIWZ natomiast pozostałe lokalizacje mogą być realizowane w zależności od potrzeb Zamawiającego. 7. Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać w ramach realizacji niniejszego zamówienia. W przypadku nie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. 8. Warunkiem uruchomienia prawa opcji jest oświadczenie woli Zamawiającego wykonania zamówienia w ramach prawa opcji i złożenie odpowiedniego zamówienia częściowego wykraczającego poza ilość lokalizacji określonych w pkt III B SIWZ stanowiących przedmiot zamówienia. 9. Rozliczenie następować będzie na podstawie cen wskazanych w ofercie. 10.Wykonane przez Wykonawcę zamówienie objęte będzie gwarancją jakości na system funkcjonowania aktywnych przejść dla pieszych obejmującą wykonywanie wszelkich czynności obsługowych oraz usuwanie awarii i wad na okres czasu wynikający ze złożonej oferty (zgodnie z pkt. XIV SIWZ). Szczegółowy zakres oraz okres gwarancji jakości na system funkcjonowania aktywnych przejść dla pieszych określony jest w załączniku G. Niezależnie od uprawnień przysługujących Zamawiającemu z tytułu gwarancji jakości, Zamawiający będzie korzystał z rękojmi, którą Wykonawca będzie zobowiązany rozszerzyć, na okres równy okresowi gwarancji jakości zgodnie ze złożoną ofertą.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie


II.5) Główny Kod CPV: 34992200-9
Dodatkowe kody CPV: 34996000-5, 45233290-8

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 03/11/2016
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT198720.00
WalutaPLN


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert2
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 2
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
WIMED Sp. z o.o.,  ,  Ul. Tarnowska 48,  33-170 ,  Tuchów,  kraj/woj. małopolskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 244425.60
Oferta z najniższą ceną/kosztem 244425.60
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 319554.00
Waluta: PLN


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie   na podstawie art.  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.