Wrocław: Zamówienia dodatkowego dla zadania pn.: Polepszenie parametrów technicznych dróg powiatowych na obszarze działania Obwodów Drogowych w Sulimowie i w Mirosławicach na terenie Powiatu Wrocławskiego w podziale na 6 zadań, w zakresie Zadania 4 - Polepszenie parametrów technicznych drogi powiatowej nr 1967D na odcinku dł. ok. 0,800 km w miejscowości Jordanów Śląski, Gm. Jordanów Śląski.
Numer ogłoszenia: 340980 - 2015; data zamieszczenia: 14.12.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe we Wrocławiu, ul. Kościuszki 131, 50-440 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. +48 71 72 21 700, faks +48 71 72 21 706.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zamówienia dodatkowego dla zadania pn.: Polepszenie parametrów technicznych dróg powiatowych na obszarze działania Obwodów Drogowych w Sulimowie i w Mirosławicach na terenie Powiatu Wrocławskiego w podziale na 6 zadań, w zakresie Zadania 4 - Polepszenie parametrów technicznych drogi powiatowej nr 1967D na odcinku dł. ok. 0,800 km w miejscowości Jordanów Śląski, Gm. Jordanów Śląski..
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Zamówienia dodatkowego dla zadania pn.: Polepszenie parametrów technicznych dróg powiatowych na obszarze działania Obwodów Drogowych w Sulimowie i w Mirosławicach na terenie Powiatu Wrocławskiego w podziale na 6 zadań, w zakresie Zadania 4 - Polepszenie parametrów technicznych drogi powiatowej nr 1967D na odcinku dł. ok. 0,800 km w miejscowości Jordanów Śląski, Gm. Jordanów Śląski, w zakresie wykonania prac ujętych w protokole konieczności nr 2 z dnia 19.11.2015 r., do umowy ZP.273.32.2015.II.DT z dnia 07.09.2015 r..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40 - Roboty drogowe .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 11.12.2015.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- SKANSKA SA, ul. Gen. J. Zajączka 9, 01-518 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 162457,39 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 199104,78
Oferta z najniższą ceną: 199104,78 / Oferta z najwyższą ceną: 199104,78
Waluta: PLN .
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
W trakcie realizacji zamówienia podstawowego stwierdzono konieczność wykonania rozbiórki nawierzchni płyt betonowych, rozbiórkę ław pod krawężnik oraz wykonanie dodatkowej nawierzchni z mieszanki bitumicznej innej niż w zakresie podstawowym. Wyżej wymieniony zakres nie jest objęty zamówieniem podstawowym i wykracza poza określenie przedmiotu zamówienia podstawowego oraz nie stanowi jego rozszerzenia. Zamówienie dodatkowe jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego a jego wykonanie nie było wcześniej możliwe do przewidzenia z uwagi na charakter robót zakrytych. Na etapie planowania inwestycji Zmawiający dokonał stosownej analizy sytuacji w terenie, jednak po dokonaniu robót rozbiórkowych okazało się że na znacznej głębokości, które nie były widoczne przy planowaniu robót występują elementy konieczne do rozebrania. A zatem zostaje dołożenie należytej staranności, by wyeliminować okoliczności możliwe do przewidzenia. Na etapie przygotowania przedmiotu zamówienia Zamawiający nie mógł przewidzieć, że do wykonania w ramach umowy podstawowej będzie konieczna rozbiórka nawierzchni z płyt betonowych oraz rozbiórka ław pod krawężniki, ponieważ w/w elementy były w terenie zakryte. Dopiero na etapie realizacji zadania w terenie podczas wykonywania korytowania Wykonawca odkrył w/w elementy, których rozbiórka stała się konieczna dla prawidłowego wykonania zadania podstawowego. Bez rozbiórki tych elementów nie można prawidłowo wykonać zakresu podstawowego tj.: nie można przygotować koryta o normatywnej głębokości i szerokości w celu zrealizowania elementów drogi objętych umową podstawową. Na etapie przygotowania przedmiotu zamówienia Zamawiający nie mógł przewidzieć, że zastosowane rozwiązanie projektowe w zakresie polepszenia parametrów technicznych drogi po wykonaniu prac w terenie w zakresie frezowania nawierzchni warstw bitumicznych, które odsłoniło zdegradowaną podbudowę, będzie generowało roboty dodatkowe. Tak zły stan podbudowy występujący miejscowo na zadaniu bez zastosowania rozwiązania naprawczego skutkowałby odkształceniami i spękaniami na nowo wykonanej nawierzchni. Zachodzi zatem konieczność wykonania grubszej warstwy bitumicznej z mieszanki innej niż w kosztorysie podstawowym , która przy zachowaniu normatywnej wysokości niwelety drogi pozwoli przenieść obciążenie wynikające z ruchu pojazdów nie powodując degradacji nowo wykonanej powierzchni bitumicznej. Zamawiający nie mógł wcześniej przewidzieć robót objętych zamówieniem dodatkowym. Zatrudnienie na tym zadaniu innego Wykonawcy do wykonania tego zakresu prac spowodowałoby niewspółmiernie wysokie koszty dla Zamawiającego wobec tego rozdzielenie zamówienia dodatkowego od podstawowego jest niezasadne ekonomicznie.
INNE PRZETARGI Z WROCŁAWIA
- REMONT DACHU budynku administracyjno-biurowego DSDiK w Czadrowie Etap I (dach duży) i Etap II (dach kopertowy).
- Usługa przeprowadzenia kursów specjalistycznych prowadzących do zdobycia/podniesienia kwalifikacji/kompetencji zawodowych dla uczniów szkół branżowych i techników - w podziale na 12 zadań.
- Usługa dezynsekcji , deratyzacji, dezynfekcji i monitoringu w zakresie określonym w systemie HACCP
- SZP/242-059/2024 Dostawa drukarki 3D opartej na niskoenergetycznym addytywnym napawaniu laserowym dla Wydziału Mechanicznego Politechniki Wrocławskiej
- Dostawa zestawu wirówek laboratoryjnych z wyposażeniem
- 37.2024 Sukcesywna dostawa drobnego sprzętu laboratoryjnego na potrzeby jednostek Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu
więcej: przetargi w Wrocławiu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa drogi gminnej nr 070125C Kotnowo - Józefkowo na odcinku I od km 0+000 do km 1+845 oraz na odcinku II od km 0+000 do km 0+190,13
- Modernizacja infrastruktury drogowej na terenie gminy Sułów
- Ulepszenie nawierzchni jezdni w ciągach dróg powiatowych
- Budowa i modernizacja infrastruktury kulturalnej na terenie Gminy Puławy
- Budowa ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż ul. Szkolnej od istniejącego chodnika do ul. Zakątek w Czerwonaku
- Remont chodników w ciągu dróg powiatowych Powiatu Wrocławskiego w podziale na zadania.
więcej: Roboty drogowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.