Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2010-11-17
Lubartów: Dowożenie uczestników i opiekunów projektu /Szkoła Równych Szans/ na zajęcia pozalekcyjne oraz wycieczki do Lublina i Warszawy w roku szkolnym 2010/2011 w ramach Projektu /Szkoła Równych Szans/. Realizowanego przez Samorządowy Zespół Administracyjny Szkół w Lubartowie w ramach Priorytetu IX PO KL /Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach/, Działanie 9.1 /Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty/, Poddziałanie 9.1.2 /Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie..
Numer ogłoszenia: 327119 - 2010; data zamieszczenia: 17.11.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Samorządowy Zespół Administracyjny Szkół w Lubartowie , ul. Lubelska 18A, 21-100 Lubartów, woj. lubelskie, tel. 081 8545917, faks 081 8552357.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.gmina-lubartow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dowożenie uczestników i opiekunów projektu /Szkoła Równych Szans/ na zajęcia pozalekcyjne oraz wycieczki do Lublina i Warszawy w roku szkolnym 2010/2011 w ramach Projektu /Szkoła Równych Szans/. Realizowanego przez Samorządowy Zespół Administracyjny Szkół w Lubartowie w ramach Priorytetu IX PO KL /Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach/, Działanie 9.1 /Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty/, Poddziałanie 9.1.2 /Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie...
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie obejmuje usługi transportowe świadczone za pomocą busów i autokarów przystosowanych do przewozu dzieci i młodzieży szkolnej oraz ich opiekunów uczęszczających do szkół znajdujących się na terenie Gminy Lubartów tj. Szkoły Podstawowe w Annoborze, Brzezinach, Łucce, Mieczysławce, Nowodworze, Skrobowie, Szczekarkowie, Wólce Rokickiej oraz w Gimnazjów w Łucce i Skrobowie, będących jednocześnie uczestnikami Projektu /Szkoła Równych Szans/ realizowanego przez Samorządowy Zespół Administracyjny Szkół w Lubartowie w ramach Priorytetu IX PO KL /Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach/, Działanie 9.1 /Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty/, Poddziałanie 9.1.2 /Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych/. W ramach zamówienia wykonawca ma obowiązek zapewnić dowóz i odwóz uczniów uczęszczających na dodatkowe zajęcia pozalekcyjne zorganizowane w ramach Projektu /Szkoła Równych Szans/ średnio pięć razy w tygodniu według planu i w liczbie osób określonej przez dyrekcję szkół oznaczonych w SIWZ i biuro projektu. W ramach zamówienia wykonawca ma obowiązek zapewnić dowóz i odwóz uczestników dodatkowych zajęć pozalekcyjnych organizowanych na basenie w Lubartowie w godzinach i grupach ustalonych z dyrekcją szkół i biurem projektu. Usługa winna być zorganizowana przy uwzględnieniu, iż w zajęciach na basenie udział biorą następujące szkoły znajdujące się na terenie Gminy Lubartów; Szkoła Podstawowa w Brzezinach, Łucce, Mieczysławce, Nowodworze, Skrobowie oraz Gimnazjum w Skrobowie w grupach średnio po 10 osób z każdej szkoły raz w tygodniu w niedziele. Przy czym dopuszcza się zmiany w harmonogramie realizacji zadania oraz przewóz grup łączonych. W ramach zamówienia wykonawca ma obowiązek zapewnić transport uczestników projektu oraz ich opiekunów podczas wycieczek do Lublina i Warszawy. Wykonawca zobowiązany jest posiadać zdolności techniczne i organizacyjne pozwalające na sprawny przewóz grup 120 - 150 osobowych jednocześnie przy założeniu, iż wycieczki mogą zostać zorganizowane w dzień powszedni jak również w dni wolne od szkoły. Wykonawca zobowiązany jest także do zapewnienia sprawnych technicznie autokarów wyposażonych w działające ogrzewanie i klimatyzację, WC i TV. W ramach zamówienia wykonawca ma zapewnić sprawne technicznie busy i autokary (posiadające aktualne badania techniczne) przystosowane do przewozu dzieci i młodzieży szkół określonych w SIWZ oraz ich opiekunów. Ponadto podczas przewozu uczestników projektu wykonawcę zobowiązuje się do oznaczenia w sposób widoczny (nienapuszający konstrukcji i lakieru używanego pojazdu) busów i autokarów logotypami Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki oraz logotypem projektu /Szkoła Równych Szans/ Wykonawca zobowiązany jest do dostosowania się do zgłaszanych potrzeb organizatorów, uczestników oraz opiekunów Projektu /Szkoła Równych Szans/ oraz sugestii dyrekcji szkół określonych w SIWZ, mających na celu zapewnienie sprawnej realizacji usługi określonej w SIWZ jak również potrzeby uczniów korzystających z zajęć pozalekcyjnych..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.17.00.00-0, 60.17.20.00-4.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Nie przewiduje się zabezpieczenia w postaci wadium
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonali należycie w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 5 usług o zakresie odpowiadającym swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie- do oświadczenia należy dołączyć kopie dokumentów potwierdzających powyższe doświadczenia Wykonawcy.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dysponują odpowiednimi zasobami rzeczowymi oraz osobami posiadającymi kwalifikacje zawodowe i doświadczenie pozwalające na szybką i bez kolizyjną realizację przedmiotu niniejszego zamówienia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dodatkowo znajdują się w posiadaniu polisy a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- koncesję, zezwolenie lub licencję
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gmina-lubartow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Samorządowy Zespół Administracyjny Szkół w Lubartowie
ul. Lubelska 18A, 21-100 Lubartów p.28.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.11.2010 godzina 08:00, miejsce: Samorządowy Zespół Administracyjny Szkół w Lubartowie ul. Lubelska 18A, 21-100 Lubartów p.28.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projektu /Szkoła Równych Szans/ realizowany jest przez Samorządowy Zespół Administracyjny Szkół w Lubartowie w ramach Priorytetu IX PO KL /Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach/, Działanie 9.1 /Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty/, Poddziałanie 9.1.2 /Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych/..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Dowóz i odwóz uczestników dodatkowych zajęć pozalekcyjnych zorganizowanych w ramach Projektu /Szkoła Równych Szans/ średnio pięć razy w tygodniu w okresie od grudnia 2010r. do czerwca 2011r..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: W ramach zamówienia wykonawca ma obowiązek zapewnić dowóz i odwóz uczniów uczęszczających na dodatkowe zajęcia pozalekcyjne zorganizowane w ramach Projektu /Szkoła Równych Szans/ średnio pięć razy w tygodniu według planu i w liczbie osób określonej przez dyrekcję szkół oznaczonych w SIWZ i biuro projektu..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.17.00.00-0, 60.17.20.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2011.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Dowóz i odwóz uczestników dodatkowych zajęć pozalekcyjnych organizowanych na basenie w Lubartowie w ramach projektu /Szkoła Równych Szans/ w okresie od grudnia 2010 r.do czerwca 2011r..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: W ramach zamówienia wykonawca ma obowiązek zapewnić dowóz i odwóz uczestników dodatkowych zajęć pozalekcyjnych organizowanych na basenie w Lubartowie w godzinach i grupach ustalonych z dyrekcją szkół i biurem projektu. Usługa winna być zorganizowana przy uwzględnieniu, iż w zajęciach na basenie udział biorą następujące szkoły znajdujące się na terenie Gminy Lubartów; Szkoła Podstawowa w Brzezinach, Łucce, Mieczysławce, Nowodworze, Skrobowie oraz Gimnazjum w Skrobowie w grupach średnio po 10 osób z każdej szkoły raz w tygodniu w niedziele. Przyczym dopuszcza się zmiany w harmonogramie realizacji zadania oraz przewóz grup łączonych..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.17.00.00-0, 60.17.20.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2011.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Transport uczestników projektu /Szkoła Równych Szans/ podczas wycieczek do Lublina i Warszawy w okresie od grudnia 2010r. do czerwca 2011r..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: W ramach zamówienia wykonawca ma obowiązek zapewnić transport uczestników projektu oraz ich opiekunów podczas wycieczek do Lublina i Warszawy. Wykonawca zobowiązany jest posiadać zdolności techniczne i organizacyjne pozwalające na sprawny przewóz grup 120 - 150 osobowych jednocześnie przy założeniu, iż wycieczki mogą zostać zorganizowane w dzień powszedni jak również w dni wolne od szkoły. Wykonawca zobowiązany jest także do zapewnienia sprawnych technicznie autokarów wyposażonych w działające ogrzewanie i klimatyzację, WC i TV..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.17.00.00-0, 60.17.20.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2011.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z LUBARTOWA
- Termomodernizacja budynku remizo-świetlicy w Brzezinach, gm. Lubartów
- Przebudowa drogi powiatowej nr 1558 L na długości około 1 km
- Roboty budowlane w celu utworzenia oraz utrzymania nowych miejsc przedszkolnych oraz dostosowania 5 ośrodków wychowania przedszkolnego do potrzeb edukacji włączającej
- Budowa grobów na Cmentarzu Komunalnym w Lubartowie
więcej: przetargi w Lubartowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przeprowadzenie treningu gospodarowania budżetem oraz warsztatów coachingu na wyjeździe dla Uczestników Projektu "Razem dla aktywności"
- Usługi transportowe dla Wydziału Geografii i Studiów Regionalnych UW (przewóz osób)
- "Organizacja wizyt zawodoznawczych dla uczniów z ZSP w Mszanie Dolnej, ZSTI w Mszanie Dolnej oraz ZS nr 1 w Limanowej".
- Usługa wynajmu autokarów wraz z kierowcą w celu przewozu uczniów ze wskazanych lokalizacji na terenie woj. Śląskiego do jednostek UŚ
- Transport podopiecznych Dziennego Domu Pomocy w miejscowości Ciche z miejsca zamieszkania do placówki i z powrotem.
- Świadczenie usług przewozowych na rzecz jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Wrocławskiego autobusami wraz z kierowcą na terenie kraju i poza jego granicami
więcej: Wynajem pojazdów przeznaczonych do transportu osób wraz z kierowcą »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.