eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Projekt badawczyElastyczność czasu pracy w kontekście uwarunkowań społeczno-ekonomicznych



Ogłoszenie z dnia 2009-09-18

Warszawa: Projekt badawczy: Elastyczność czasu pracy w kontekście uwarunkowań społeczno-ekonomicznych
Numer ogłoszenia: 323516 - 2009; data zamieszczenia: 18.09.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut Pracy i Spraw Socjalnych , ul. Bellottiego 3B, 01-022 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5267511, faks 022 5367514.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ipiss.com.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: jednostka badawczo-rozwojowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Projekt badawczy: Elastyczność czasu pracy w kontekście uwarunkowań społeczno-ekonomicznych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Badanie realizowane jest w ramach projektu badawczego Elastyczność czasu pracy w kontekście uwarunkowań społeczno-ekonomicznych (zadanie nr 7.S.14) w ramach programu wieloletniego pod nazwą Poprawa bezpieczeństwa i warunków pracy - I etap, okres realizacji: lata 2008-2010, którego Organem nadzorującym jest Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, natomiast Koordynatorem - Centralny Instytut Ochrony Pracy - Państwowy Instytut Badawczy. 1. Głównym celem naukowym projektu jest identyfikacja czynników wewnętrznych i zewnętrznych determinujących wykorzystanie elastycznych modeli czasu pracy w polskich firmach. 2. Opis przedmiotu zamówienia: 1) obszar badania W wyniku badania zostaną poddane analizie uwarunkowania i skutki społeczno-ekonomiczne stosowania elastycznych modeli czasu pracy w zakładach pracy. W tym celu zostaną przeprowadzone ogólnopolskie jakościowe badania empiryczne z pracodawcami w 30 firmach wykorzystujących elastyczne modele czasu pracy i 30 firmach z grupy kontrolnej (nie stosujących takich modeli) oraz wśród 1000 pracowników, po 500 w każdej grupie. 2) technika badań/objętość narzędzia badawczego Badania zostaną przeprowadzone techniką pogłębionego wywiadu kwestionariuszowego. Ankieta skierowana do pracowników badanych firm zawiera 45 pytań w tym 14 otwartych + metryczkę (7 pytań), ankieta skierowana do pracodawców zawiera 59 pytań w tym 14 otwartych + metryczkę (9 pytań). 3. Wielkość próby objętej badaniem 1) Liczebność próby do badania pilotażowego: 3 pracodawców oraz 3 pracowników w firmach wykorzystujących elastyczne modele czasu pracy oraz 3 pracodawców i 3 pracowników w firmach nie stosujących takich modeli 2) Liczebność próby do badania właściwego w firmach wykorzystujących elastyczne modele czasu pracy: 30 pracodawców oraz 500 pracowników 3) Liczebność próby do badania właściwego pracowników w firmach nie wykorzystujących elastycznych modeli czasu pracy: 30 pracodawców oraz 500 pracowników 4. Etapy realizacji badania 1) Etap I - badanie pilotażowe pracowników i pracodawców w firmach wykorzystujących elastyczne modele czasu pracy oraz w firmach nie stosujących takich modeli - zakończony 7 dni od podpisania umowy 2) Etap II - Badanie właściwe pracowników i pracodawców w firmach wykorzystujących elastyczne modele czasu pracy - zakończony 40 dni od podpisania umowy 3) Etap III - Badanie właściwe pracowników i pracodawców w firmach nie wykorzystujących elastycznych modeli czasu pracy - zakończony 60 dni od podpisania umowy 5. Zadania realizacyjne Zamawiający przekaże Wykonawcy narzędzia w postaci kwestionariuszy wywiadów do badania pracowników i pracodawców. Wykonawca: 1) Przeszkoli ankieterów pod kątem specyfiki badania 2) Dokona składu oraz druku odpowiedniej liczby kwestionariuszy wywiadu 3) Przeprowadzi badania empiryczne metodą wywiadu kwestionariuszowego 4) Opracuje klucze kodowe we współpracy z Zamawiającym 5) Zakoduje pytania otwarte 6) Założy zbiór w SPSS i EXCEL oraz będzie go kontrolował 7) Przygotuje warunki brzegowe i korelacje 8) Przygotuje wypisy z pytań otwartych. 6. Sposób zaliczenia pracy wykonawcy Rozliczenie wykonanej pracy będzie obejmowało: Etap I - przekazanie Zamawiającemu w formie papierowej i elektronicznej raportu z przebiegu badań pilotażowych, zawierającego wnioski niezbędne do weryfikacji narzędzi badawczych pod kątem ich kompletności, czytelności i zrozumienia przez respondentów oraz prawidłowości sekwencji pytań Etap II - przekazanie Zamawiającemu w formie papierowej i elektronicznej: kwestionariuszy, bazy danych jednostkowych uzyskanych na podstawie badań, wydruków rozkładów brzegowych odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu, przygotowanie korelacji oraz wypisów z pytań otwartych (materiały na nośniku elektronicznym w formacie Excel i SPSS) Etap III - przekazanie Zamawiającemu w formie papierowej i elektronicznej: kwestionariuszy, bazy danych jednostkowych uzyskanych na podstawie badań, wydruków rozkładów brzegowych odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu, przygotowanie korelacji oraz wypisów z pytań otwartych (materiały na nośniku elektronicznym w formacie Excel i SPSS) oraz raportu syntetycznego z przebiegu badań. 7. Wskazówki dla doboru próby 1. Dobór próby badawczej ze zbioru firm powinien odpowiadać krajowej strukturze według wielkości firm mierzonej liczbą zatrudnionych, sektora działalności, formy własności, branży EKD oraz alokacji wg regionów kraju. 2. Dobór pracowników w ramach firmy powinien dodatkowo uwzględniać kryterium płci, wykształcenia, stażu pracy w firmie i stanowisk (grup stanowisk)..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.31.50.00 - Usługi badań społecznych .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 60.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: zamawiajacy nie wymaga wniesienia wadium

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, tj.: a) dysponują osobą kierownika zespołu badawczego posiadającego co najmniej 5-letnie doświadczenie w zakresie wykorzystywania metod ilościowych i jakościowych do badania problematyki czasu pracy, b) dysponują ogólnopolską siecią ankieterską, zapewniającą przeprowadzenie badań jakościowych w wyznaczonym terminie, c) posiadają odpowiednie doświadczenie tj.: w ciągu 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali: - co najmniej 1 jakościowe badanie naukowe o wartości powyżej 60 000 zł brutto, które dotyczyło elastycznej organizacji czasu pracy wśród pracodawców, ze szczególnym uwzględnieniem nowych, innowacyjnych rozwiązań takich jak: job-sharing, telepraca, ruchomy czas pracy, zmienne godziny rozpoczynania i kończenia pracy, indywidualny czas pracy, - co najmniej 1 jakościowe badanie naukowe w zakresie dialogu społecznego, - co najmniej 2 badania naukowe z pracownikami na próbie co najmniej 1000 osób każde, - co najmniej 1 jakościowe badanie naukowe z szefami HR, - co najmniej 1 jakościowe badanie naukowe instytucji rynku pracy: pracodawców, związków zawodowych oraz pracowników; 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2. W celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w ust. 1 Wykonawca ma obowiązek złożyć następujące dokumenty: 1) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dokument ten składa każdy z nich; 2) wypełnione i podpisane oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dokument ten składa każdy z nich. W przypadku, gdy wykonawca będzie wykazywał osoby, którymi dysponuje inny podmiot lub osoby, którymi dysponuje Wykonawca wraz z osobami, którymi dysponuje inny podmiot - Wykonawca będzie zobowiązany do wypełnienia drugiej strony niniejszego oświadczenia. Wypełniając drugą stronę oświadczenia należy podać nazwę podmiotu, który udostępnia osoby zdolne do wykonania zamówienia. 3) wykaz wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie badań, o których mowa w ust. 1 pkt 2 lit. c, z podaniem nazwy zamawiającego, krótkiego opisu przedmiotu (w tym oznaczenie grupy podmiotów badanych, wielkości próby, metod badawczych, wartości zamówienia) i dat wykonania, wraz z dokumentami potwierdzającymi, że usługi te zostały wykonane należycie. 4) wykaz osób niezbędnych do realizacji zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do realizacji zamówienia zgodnie z ust. 1 pkt 2 lit. a. 5) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt 4 wykonawca wskazał osoby, którymi dysponuje inny podmiot. 6) oświadczenie o dysponowaniu ogólnopolską siecią ankieterką. 3. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dokumenty, o których w ust. 2 pkt 1 i 2 składa każdy z nich (oświadczenia z art. 22 ust. 1 pkt 1-3 mogą wykonawcy złożyć łącznie, natomiast dokumenty, o których mowa w ust. 2 pkt 3-6 mogą złożyć łącznie. 4. Wymagane dokumenty powinny być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez osobę lub osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy za wyjątkiem oświadczenia, o którym mowa w ust. 2 pkt 2), które należy przedstawić w oryginale lub w postaci kopii poświadczonej notarialnie. 5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek określony w ust. 1 pkt 4 muszą spełnić wszyscy Wykonawcy, a warunki określone w ust. 1 pkt 1 - 3 muszą zostać spełnione łącznie przez wszystkich Wykonawców. 6. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy. Stosowne pełnomocnictwo w oryginale lub w postaci kopii poświadczonej notarialnie należy dołączyć do oferty. 7. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w ust. 2 pkt 1) składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 8. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 5, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 9. Dokumenty, o których mowa w ust. 6 i 7, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 10. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ipiss.com.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Instytut Pracy i Spraw Socjalnych Ul. Belottiego 12 01-022 Warszawa.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.09.2009 godzina 09:00, miejsce: Instytut Pracy i Spraw Socjalnych Ul. Belottiego 12 01-022 Warszawa.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: brak.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.