eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lublin › Dostawa sprzętu komputerowego oraz oprogramowania dla jednostek organizacyjnych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II z podziałem na części

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-02-28

Lublin: Dostawa sprzętu komputerowego oraz oprogramowania dla jednostek organizacyjnych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II z podziałem na części
Numer ogłoszenia: 31893 - 2013; data zamieszczenia: 28.02.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II , Al. Racławickie 14, 20-950 Lublin, woj. lubelskie, tel. (81) 445 41 59, faks (81) 445 41 63.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kul.lublin.pl/admin/dzp/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Kościelna szkoła wyższa o pełnych prawach publicznych szkół wyższych.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa sprzętu komputerowego oraz oprogramowania dla jednostek organizacyjnych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II z podziałem na części.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa nowego sprzętu komputerowego oraz oprogramowania dla jednostek organizacyjnych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II z podziałem na części: Część 1 - Dostawa tabletów dla jednostek organizacyjnych KUL, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia zawartym w Zał. 1a do SIWZ Część 2 - Dostawa projektorów i komputerów przenośnych dla jednostek organizacyjnych KUL, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia zawartym w Zał. 2a do SIWZ Część 3 - Dostawa komputerów stacjonarnych i monitorów dla jednostek organizacyjnych KUL, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia zawartym w Zał. nr 3a do SIWZ Część 4 - Dostawa urządzeń drukujących i skanerów dla jednostek organizacyjnych KUL, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia zawartym w Zał. nr 4a do SIWZ Część 5 - Dostawa oprogramowania dla jednostek organizacyjnych KUL, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia zawartym w Zał. nr 5a do SIWZ Część 6 - Dostawa modułów pamięci dla jednostek organizacyjnych KUL, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia zawartym w Zał. nr 6a do SIWZ Część 7 - Dostawa akcesoriów komputerowych dla jednostek organizacyjnych KUL, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia zawartym w Zał. nr 7a do SIWZ Część 8 - Dostawa urządzeń biurowych w dla jednostek organizacyjnych KUL, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia zawartym w Zał. nr 8a do SIWZ Część 9 - Dostawa oprogramowania specjalistycznego dla jednostek organizacyjnych KUL, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia zawartym w Zał. nr 9a do SIWZ Część 10 - Dostawa akcesoriów sieciowych, podzespołów serwerowych i akumulatorów do zasilaczy awaryjnych dla jednostek organizacyjnych KUL, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia zawartym w Zał. nr 10a do SIWZ. W zakresie przedmiotu zamówienia w częściach 1-10 wymagane są: Dostawa wraz z wniesieniem dostarczonego sprzętu komputerowego będącego przedmiotem zamówienia do pomieszczeń Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II mieszczących się w Lublinie przy ul. Al. Racławickie 14 w Lublinie sala CN-223 II piętro Dział Teleinformatyczny. Zapewnienie wymaganych w Formularzu oferowanych parametrów technicznych (zał. nr1a-10a w zależności od części, na którą Wykonawca składa ofertę) minimalnych terminów gwarancji. W przypadku, gdy w zakres zamówienia wchodzi sprzęt komputerowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo zastosowania stawki podatku VAT w wysokości 0% zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 26 lit a) Ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004r. (Dz. U. z 2011r. Nr 177, poz. 1054 - z późniejszymi zmianami) pod warunkiem uzyskania zgody wydawanej przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Zamawiający przekaże Wykonawcy pisemną informację o uzyskaniu zgody wydanej przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, na podstawie której Wykonawca zobowiązany będzie do wystawienia faktury z obowiązującą stawką podatku Vat.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.21.31.00-6, 38.65.21.00-1, 30.21.30.00-5, 30.23.13.00-0, 30.21.33.00-8, 30.23.20.00-4, 48.62.00.00-0, 30.23.21.10-8, 30.21.61.10-0, 48.19.00.00-6, 48.00.00.00-8, 30.23.72.30-0, 30.23.74.10-6, 30.23.74.60-1, 32.35.12.00-0, 32.55.21.10-1, 32.55.00.00-3, 30.23.60.00-2, 32.42.20.00-7, 32.56.21.00-1, 30.21.61.30-6.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 10.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 14.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunku nastąpi w oparciu o metodę 0-1 na zasadzie kwalifikacji spełnia-nie spełnia, na podstawie dołączonego do oferty Oświadczenia zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, którego wzór stanowi Zał. nr 11 do SIWZ

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunku nastąpi w oparciu o metodę 0-1 na zasadzie kwalifikacji spełnia-nie spełnia, na podstawie dołączonego do oferty Oświadczenia zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, którego wzór stanowi Zał. nr 11 do SIWZ

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunku nastąpi w oparciu o metodę 0-1 na zasadzie kwalifikacji spełnia-nie spełnia, na podstawie dołączonego do oferty Oświadczenia zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, którego wzór stanowi Zał. nr 11 do SIWZ

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunku nastąpi w oparciu o metodę 0-1 na zasadzie kwalifikacji spełnia-nie spełnia, na podstawie dołączonego do oferty Oświadczenia zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, którego wzór stanowi Zał. nr 11 do SIWZ

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunku nastąpi w oparciu o metodę 0-1 na zasadzie kwalifikacji spełnia-nie spełnia, na podstawie dołączonego do oferty Oświadczenia zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, którego wzór stanowi Zał. nr 11 do SIWZ

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Ponadto oferta musi zawierać: wypełniony Formularz oferowanych parametrów technicznych wg wzoru stanowiącego: Zał. nr 1a- 10a odpowiednio do części 1-10 na którą Wykonawca składa ofertę Wykaz asortymentowo - ilościowy przedmiotu zamówienia służący Wykonawcy do dokonania wyceny wg wzoru stanowiącego: Zał. nr 1b- 10b odpowiednio do części 1-10 na którą Wykonawca składa ofertę, wypełniony formularz Oferta Wykonawcy wg wzoru stanowiącego Zał. nr 14 do SIWZ, listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu art. 24 ust. 2 pkt 5) P.z.p. lub informację o nienależeniu do tej samej grupy kapitałowej - Załącznik nr 13 lub 13a; Jeżeli prawo do podpisania oferty nie wynika ze złożonych wraz z ofertą dokumentów, Zamawiający wymaga dołączenia do oferty pełnomocnictwa, z którego będzie jednoznacznie wynikało, do jakich czynności pełnomocnik jest upoważniony. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału, lub kopii poświadczonej notarialnie

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiana postanowień umowy może nastąpić za zgodą stron poprzez sporządzenie Aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Zamawiający dopuszcza zmianę zawartej umowy w związku ze: 1) zmianą organizacyjnoprawną lub w zakresie danych teleadresowych Stron, 2) aktualizacją rozwiązań ze względu na postęp technologiczny (np. wycofanie z obrotu urządzeń lub materiałów, pojawienie się na rynku urządzeń o lepszych parametrach niż wskazane w ofercie), zmiana nie może spowodować zmiany ceny wynikającej z oferty na podstawie, której był dokonany wybór Wykonawcy. Zmiana może dotyczyć sytuacji, gdy model towaru określony w ofercie, a następnie w umowie przestał być produkowany i jest niedostępny, co będzie potwierdzone stosownym dokumentem. W takiej sytuacji Wykonawca może zaproponować inny model towaru, który musi spełniać warunki określone w SIWZ za cenę określoną w ofercie i umowie, 3) zmianą właściwych przepisów prawa, a tym samym koniecznością dostosowania treści umowy do aktualnego stanu prawnego, 4) wystąpieniem zdarzeń siły wyższej, jako zdarzeń zewnętrznie niemożliwych do przewidzenia i niemożliwych do zapobieżenia. Inicjatorem zmian może być Zamawiający lub Wykonawca poprzez pisemne wystąpienie w okresie obowiązywania umowy zawierające opis proponowanych zmian i ich uzasadnienie.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.kul.lublin.pl/zamowienia-publiczne,1650.html.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, 20-950 Lublin, Al. Racławickie 14, Dział Zamówień Publicznych, Budynek Collegium Jana Pawła II, pokój nr C-223.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.03.2013 godzina 12:00, miejsce: Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, 20-950 Lublin, Al. Racławickie 14, Dział Zamówień Publicznych, Budynek Collegium Jana Pawła II, pokój nr C-223.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zakup częściowo będzie współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Dostawa tabletów dla jednostek organizacyjnych KUL.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa tabletów dla jednostek organizacyjnych KUL, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia zawartym w Zał. 1a do SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.21.32.00-7, 30.21.31.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Dostawa projektorów i komputerów przenośnych dla jednostek organizacyjnych KUL.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa projektorów i komputerów przenośnych dla jednostek organizacyjnych KUL, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia zawartym w Zał. 2a do SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.65.21.00-1, 30.21.31.00-6, 30.21.30.00-5, 30.21.15.00-6, 48.62.00.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Dostawa komputerów stacjonarnych i monitorów dla jednostek organizacyjnych KUL.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa komputerów stacjonarnych i monitorów dla jednostek organizacyjnych KUL, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia zawartym w Zał. nr 3a do SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.21.33.00-8, 30.23.13.00-0, 30.21.15.00-6, 48.62.00.00-0, 30.21.30.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 5.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Dostawa urządzeń drukujących i skanerów dla jednostek organizacyjnych KUL.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa urządzeń drukujących i skanerów dla jednostek organizacyjnych KUL, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia zawartym w Zał. nr 4a do SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.23.20.00-4, 30.23.21.10-8, 30.21.61.10-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Dostawa oprogramowania dla jednostek organizacyjnych KUL.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa oprogramowania dla jednostek organizacyjnych KUL, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia zawartym w Zał. nr 5a do SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 48.00.00.00-8, 48.31.00.00-4, 48.19.00.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Dostawa modułów pamięci dla jednostek organizacyjnych KUL.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa modułów pamięci dla jednostek organizacyjnych KUL, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia zawartym w Zał. nr 6a do SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.23.72.30-0, 30.20.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Dostawa akcesoriów komputerowych dla jednostek organizacyjnych KUL.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa akcesoriów komputerowych dla jednostek organizacyjnych KUL, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia zawartym w Zał. nr 7a do SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.35.12.00-0, 30.23.60.00-2, 30.23.72.00-1, 30.23.74.60-1, 30.23.74.10-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Dostawa urządzeń biurowych w dla jednostek organizacyjnych KUL.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa urządzeń biurowych w dla jednostek organizacyjnych KUL, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia zawartym w Zał. nr 8a do SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.55.00.00-3, 30.21.61.30-6, 30.12.14.10-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Dostawa oprogramowania specjalistycznego dla jednostek organizacyjnych KUL.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa oprogramowania specjalistycznego dla jednostek organizacyjnych KUL, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia zawartym w Zał. nr 9a do SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 48.19.00.00-6, 48.00.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Dostawa akcesoriów sieciowych, podzespołów serwerowych i akumulatorów do zasilaczy awaryjnych dla jednostek organizacyjnych KUL.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa akcesoriów sieciowych, podzespołów serwerowych i akumulatorów do zasilaczy awaryjnych dla jednostek organizacyjnych KUL, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia zawartym w Zał. nr 10a do SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 31.43.00.00-9, 30.23.71.00-0, 31.42.20.00-0, 30.23.71.35-4, 32.42.00.00-3, 32.42.10.00-0, 32.42.20.00-7, 32.42.40.00-1, 32.56.21.00-1, 32.58.11.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.