Ogłoszenie z dnia 2011-09-30
Gdańsk: Przedmiotem zamówienia jest wydrukowanie, zapakowanie i dostarczenie kart do głosowania dla okręgu wyborczego Nr 25 w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i okręgów wyborczych Nr 65, 66 i 67 w wyborach do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, zarządzonych na dzień 9 października 2011 r
Numer ogłoszenia: 312814 - 2011; data zamieszczenia: 30.09.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Krajowe Biuro Wyborcze Delegatura w Gdańsku, ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 3011510, 3059441, faks 058 3012730.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przedmiotem zamówienia jest wydrukowanie, zapakowanie i dostarczenie kart do głosowania dla okręgu wyborczego Nr 25 w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i okręgów wyborczych Nr 65, 66 i 67 w wyborach do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, zarządzonych na dzień 9 października 2011 r.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie następujących usług: 1.Skład i druk kart do głosowania dla okręgu wyborczego nr 25 w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej, pakowanie, oznaczenie paczek przy zachowaniu następujących warunków: 1) Karty do głosowania: a)nakład szacunkowy kart do głosowania 830 000 sztuk, b)format: karta do głosowania w wyborach do Sejmu składa się z 8 zadrukowanych jednostronnie, zbroszurowanych i trwale połączonych kart o formacie A4 (łamane i zszywane z formatu A3 dwiema zszywkami), c)druk karty w czarnym kolorze, d)druk karty na papierze offsetowym koloru białego o gramaturze 80 g m2 e)wzór oraz szczegółowe warunki techniczne karty do głosowania określa uchwała Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 17 sierpnia 2011 r. w sprawie wzorów kart do glosowania oraz nakładek do głosowania sporządzonych w alfabecie Braillea, w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej dla obwodów głosowania utworzonych w kraju i załącznik nr 1 do uchwały, f)treść karty do głosowania z odciskiem pieczęci Okręgowej Komisji Wyborczej do przygotowania układu graficznego i wykonania matryc drukarskich dostarczy Zamawiający, g)przygotowanie kart do głosowania i dystrybucja 2. Skład i druk kart do głosowania dla okręgów wyborczych Nr 65, 66 i 67 w wyborach do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, pakowanie, oznaczenie paczek przy zachowaniu następujących warunków: 1) Karty do głosowania: a) nakład szacunkowy dla poszczególnych okręgów: b) okręg nr 65 - 390 000 sztuk c) okręg nr 66 - 260 000 sztuk d) okręg nr 67 - 175 000 sztuk e) format karty do głosowania A4, f) druk w czarnym kolorze, jednostronny, g) papier offsetowy o gramaturze 80 g m2 koloru żółtego lub jednostronnie barwiony na kolor żółty po stronie zadrukowanej, h) wzór oraz szczegółowe warunki techniczne karty do głosowania określa uchwała Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 17 sierpnia 2011 r. w sprawie wzorów kart do glosowania oraz nakładek do głosowania sporządzonych w alfabecie Braillea, w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej dla obwodów głosowania utworzonych w kraju i załącznik nr 3 do uchwały, i) treść kart do głosowania z odciskiem pieczęci Okręgowej Komisji Wyborczej do przygotowania układu graficznego i wykonania matryc drukarskich dostarczy Zamawiający, j) przygotowanie kart do głosowania i dystrybucja.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.82.30.00 - Usługi drukowania i dostawy 79.92.00.00 - Pakowanie i podobne usługi .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 19.09.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Stralfors sp. z o.o., ul. Parkowa 56, 86-130 Laskowice, kraj/woj. pomorskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 72936,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 495806,85
Oferta z najniższą ceną: 495806,85 / Oferta z najwyższą ceną: 495806,85
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
W związku z Postanowieniem Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 4 sierpnia 2011 r. w sprawie zarządzenia wyborów do Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczpospolitej Polskiej na dzień 9 października 2011 r. do obowiązków Okręgowej Komisji Wyborczej należy między innymi druk kart do głosowania. Karty do głosowania powinny być wydrukowane, zapakowane i dostarczone przez Wykonawcę do miejsc zbiorczego odbioru wskazanych przez Zamawiającego - najpóźniej do dnia 7 października 2011 roku. Wzór kart do głosowania znany jest po zarejestrowaniu wszystkich okręgowych list kandydatów na posłów i kandydatów na senatorów (termin przyjmowania zgłoszeń upływa dnia 7 września 2011 r.). Natomiast ostateczne określenie wzoru karty możliwe jest po nadaniu listom Komitetów Wyborczych numerów przez Państwową Komisję Wyborczą. Nadanie numerów nastąpiło w dniu 9 września 2011r. Dodatkowo punkty 2 i 18 załącznika do Uchwały Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 17.08.2011 r. w sprawie sposobu drukowania kart do głosowania i sporządzania nakładek na karty do głosowania w alfabecie Braillea, w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych na dzień 9 października 2011r., stanowią, że pierwszą część kart do głosowania, do pakietów wyborczych, należy dostarczyć wójtom/burmistrzom/prezydentom miast najpóźniej w 12 dniu przed dniem wyborów, tj. 26 września 2011 r. Zamawiający dochowując należytej staranności rozpatrywał możliwość przeprowadzenia przedmiotowego zamówienia w trybach konkurencyjnych zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych. Między innymi dokonał analizy rynku potencjalnych wykonawców. Wykonawców-Drukarnie nie zainteresowało ewentualne pozyskanie przedmiotowego zamówienia. Uzasadniali to bardzo dużą ilością zleceń. Przyjęcie jednorazowego zamówienia, jakim jest wydruk kart wyborczych spowodowałby wstrzymanie lub odmowę wykonania zamówień stałym klientom, a co za tym idzie ich utraty. Wykonawcy sygnalizowali także, iż pod koniec roku i w tak krótkim czasie dużym problemem jest kupno tak dużej ilości papieru. Zamawiający rozstrzygając o trybie przeprowadzenia przedmiotowego zamówienia brał pod uwagę pilność i bezwzględną terminowość wykonania usługi. Istotną kwestią są też wymogi techniczne, którym musi odpowiadać karta do głosowania i nakładka na kartę, znaczna wielkość nakładu kart oraz warunki jakie musi spełnić wykonawca, aby mógł uzyskać niniejsze zamówienie (takie jak: odpowiednie zabezpieczenia drukarni, możliwość bezpiecznego magazynowania kart, odpowiedni park maszynowy). Ostatecznie Zamawiający biorąc pod uwagę specyficzne wymogi techniczne wykonania zamówienia, duży nakład kart do głosowania, przeanalizowanie rynku wykonawców, a przede wszystkim bezwzględną konieczność wykonania zamówienia w terminie narzuconym przez kalendarz wyborczy, a co za tym idzie nie mogąc podjąć ryzyka takiego jak możliwość przedłużenia się procedury przeprowadzenia postępowania w trybach konkurencyjnych, czy braku ofert stwierdził, że nie ma możliwości przeprowadzenia postępowania wyboru wykonawcy w innym trybie niż w trybie zamówienia z wolnej ręki. Uzyskanie zamówienia w innych trybach jest niemożliwe. Zamawiający miał dane potrzebne do opisu przedmiotu zamówienia po 7 września 2011 roku. Wybory były przewidziane i planowane, ale rodzaju, wielkości, formatu kart do głosowania nie można było przewidzieć wcześniej. Sytuacja ta nie wynika z winy Zamawiającego. Pozostały czas może pozwolić jedynie na niezwłoczne zlecenie druku kart do głosowania, ich wykonanie, zapakowanie w oznaczone paczki przeznaczone dla poszczególnych obwodów głosowania i transport do gmin. W tak krótkim czasie jest nie możliwe przeprowadzenie postępowania w innym trybie niż w trybie zamówienia z wolnej ręki. Sytuacja ta stanowi przesłankę prawną i faktyczną do zastosowania art. 67 ust. 1 pkt. 3) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 ze zm.) który stanowi, że zamawiający może udzielić zamówienia w trybie z wolnej ręki ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Powyższe stanowisko podziela Szef Krajowego Biura Wyborczego pismem z dnia 2.09.2011r. nr ZPOW-503-131/11
INNE PRZETARGI Z GDAŃSKA
- Świadczenie usługi służby przeciwpożarowej w budynku Muzeum II Wojny Światowej oraz na terenie zewnętrznym należącym do Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku przy plac Władysława Bartoszewskiego 1
- Świadczenie usług transportowych w ramach bieżącego utrzymania dróg wojewódzkich w 2026 r
- Dostawa trzech fabrycznie nowych samochodów osobowych o napędzie hybrydowym w formie leasingu operacyjnego dla Gdańskie Wody sp. z o.o.
- Sukcesywne dostawy artykułów spożywczych w roku 2026
- Sukcesywne dostawy artykułów spożywczych na potrzeby Szkoły Podstawowej nr 27 w Gdańsku
- Sukcesywna dostawa odzieży roboczej/ochronnej oraz obuwia roboczego/ochronnego na potrzeby jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Gdańskiego
więcej: przetargi w Gdańsku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Druk i dostawa biuletynu Ratusz - Informacje Rady i Prezydenta Miasta Gdyni w 2026 roku oraz Projekt, druk i dostawa kalendarza na 2027 rok.
- Sukcesywne świadczenie usług drukarskich na potrzeby Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu w 2026 roku
- "Usługa w zakresie druku, oprawy introligatorskiej i dostawy publikacji naukowych (3 części)"
- Dostawa koszulek wraz z nadrukiem dla potrzeb Gdyńskie Centrum Sportu w związku z organizacją Gdyńskiego Biegu Urodzinowego
- Kompleksowa usługa druku materiałów informacyjno-edukacyjnych, publikacji, książek, podręcznika wraz z dostawą, składem i przygotowaniem do druku dla ROPS w Lublinie z podziałem na 2 części
- Druk i dystrybucja publikacji wybranych wzorów matematycznych oraz wybranych wzorów i stałych fizykochemicznych
więcej: Usługi drukowania i dostawy »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





