Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2009-09-07
Polanica-Zdrój: PRZEBUDOWA PARKU ZDROJOWEGO W POLANICY - ZDROJU WRAZ Z DOSTOSOWANIEM DO POTRZEB OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Numer ogłoszenia: 307546 - 2009; data zamieszczenia: 07.09.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Polanica-Zdrój , ul. Dąbrowskiego 3, 57-320 Polanica-Zdrój, woj. dolnośląskie, tel. 074 8680600, faks 0-74 86 810 46.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.polanica.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: PRZEBUDOWA PARKU ZDROJOWEGO W POLANICY - ZDROJU WRAZ Z DOSTOSOWANIEM DO POTRZEB OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot niniejszego zamówienia stanowi przebudowa Parku Zdrojowego w Polanicy Zdroju związanego z zadaniem pn. Przebudowa Parku Zdrojowego w Polanicy Zdroju wraz z dostosowaniem do potrzeb osób niepełnosprawnych w ramach którego realizowany jest również projekt Poprawy bezpieczeństwa turystów poprzez wykonanie monitoringu wizyjnego w Parku Zdrojowym w Polanicy - Zdroju, współfinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego, priorytet 6., działanie 6.1. turystyka uzdrowiskowa oraz ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Promesa MKIDN 2009 oraz w części dotyczącej systemu monitoringu wizyjnego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego, priorytet 6., działanie 6.5. działania wspierające turystykę - systemy elektroniczne Przewidziane są prace w 3 częściach Parku: w Parku Józefa, Parku Różaneczników i Parku Szachowym, a także modernizacja Muszli Koncertowej. Inwestycja obejmuje wykonanie prac ogólnobudowlanych, robót drogowych, robót elektrycznych, robót sanitarnych oraz nasadzeń i wycinki zieleni. Zakres wszystkich robót obejmie obszar Parku o powierzchni 8,5 ha. Zakres prac w podziale na kategorie kosztów: Roboty ogólnobudowlane: Zakres prac w Muszli Koncertowej to między innymi urządzenie garderoby i sanitariatów dla użytkowników obiektu w rozbudowanej przybudówce i istniejącej piwnicy, rozbudowa sceny, nowa nawierzchnia placu oraz wykonanie ogrodzenia. Powierzchnia użytkowa obiektu to 106,5m2. Zakres prac ogólnobudowlanych w 3 częściach parku jest podobny i zakresem obejmuje: wyburzenie ścian, ław i filarów z betonu o grubości ponad 40cm i rozebranie murków betonowych, mechaniczne rozebranie nawierzchni z mieszanek mineralno bitumicznych, rozebranie chodników, wysepek, i przejść dla pieszych wykonanych z płyt betonowych, rozebranie obrzeży, budowa elementów małej infrastruktury, montaż fontann. W Parku Józefa prace obejmują m.in., budowę ścieżki rowerowej, schodów terenowych i punktu widokowego oraz instalacje elementów małej infrastruktury. W Parku Różaneczników prace obejmują m.in. wykonanie małego placyku z wodozbiorem i wejściem na kładkę widokowa. W Parku Szachowym prace obejmują m.in. pawilon szachowy i plac zabaw. Instalacje sanitarne: Instalacje w Muszli Koncertowej obejmują dwie łazienki wyposażone w natryski, muszle klozetowe i umywalki oraz pisuar w łazience męskiej (podziemie). Część górna naziemna będzie wyposażona w jedną łazienkę z WC. W trzech częściach Parków prace w zakresie instalacji to przede wszystkim technologia związana z fontannami. W Parku Józefa pracę obejmują m.in. wykonanie systemu zraszaczy wynurzanych. W Parku Różaneczników pracę obejmują m.in.: instalację fontanny z kurtyną wodną w pobliżu punktu widokowego, fontanny z rzygaczem w kształcie maszkarona, fontanny w kształcie dzbanów, fontanny z rzygaczem-głowa lwa, montaż źródełka z wodą mineralną, system nawadniania klombów z różami. W Parku Szachowym prace obejmują m.in. wykonanie fontanny centralnej w kształcie okrągłej niecki z pojedynczym pulsującym, spienionym strumieniem wody o wysokości około 6,0m otoczonej niższymi strumieniami ( około 1,2m) .2 fontanna liniowa z 25 dysz typu LED110. Wysokość strumieni od 1,2 do 1,5m oraz wykonanie nawadniania oraz instalacji w Pawilonie Szachowym. Instalacje elektryczne: Roboty obejmują m.in. instalacje oświetlenia lampami parkowymi i wymianę żarówek na energooszczędne oraz podświetlenie fontann i zieleni reflektorami w Parku Szachowym, Pawilonie Szachowym, Parku Różaneczników, Józefa. W Muszli Koncertowej prace obejmą wykonanie instalacji wewnętrznych oraz monitoring Parku. Monitoring Parku - Roboty obejmują wykonanie instalacji systemu monitoringu wizyjnego umożliwiającego wspomaganie strzeżenia obiektów małej architektury zlokalizowanych w Parku w szczególności przed dewastacją poprzez przesyłanie sygnałów wizyjnych do centrum monitoringu zlokalizowanym w siedzibie Straży Miejskiej w Polanicy Zdrój, a także umożliwienie promowania parku i miasta poprzez przesyłanie wizji on line z wytypowanych kamer na stronę internetową. W ramach systemu monitoringu zostanie zamontowanych 14 kamer w trzech zespołach parkowych, z transmisją opartą na połączeniach światłowodowych z Centrum Monitoringu w siedzibie Straży Miejskiej. Kamery nie będą wyeksponowane aby dyskretnie obserwowały wybrane obszary parku. Instalacja kamer ma zostać wykonana na nowo wybudowanych latarniach parkowych. Głowice i uchwyty kamer będą dobrane do kolorystyki i konstrukcji latarni. W celu wyeliminowania konieczności instalacji skrzynki rozdzielczej w bezpośredniej bliskości kamery zaplanowano wykorzystywanie tylko i wyłącznie kamer pracujących w technologii światłowodowej oraz zasilanych napięciem 230V AC. Ta część zadania współfinansowana jest z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013 ramach Priorytetu 6., działania 6.5. Instalacje elektryczne - skablowanie: Prace obejmują m.in. w Parku Szachowym oraz w dwóch częściach Parku Józefa, które polegają na połączeniu istniejących i planowanych urządzeń elektrycznych oraz komór technologicznych. Wycinki zieleni: Prace obejmują czynności związane są z usuwaniem zieleni, karczowaniem, w Parku Szachowym, Parku Różaneczników i Parku Józefa. Do wycinki zakwalifikowano drzewa kolidujące z kompozycją parku, o niskich walorach estetycznych, pochylone i chore, samosiewy. Kilka drzew i krzewów przeznaczono do wycinki ze względu na zmianę funkcji terenu. Do wycinki zakwalifikowano krzewy o niskich walorach estetycznych, przypadkowej lokalizacji, kolidujące z kompozycja parku, przesłaniające wgląd w przestrzeń parku oraz z powodu zmiany funkcji terenu. Do wycinki przeznaczono również odrosty korzeniowe, krzewy rosnące w zbyt dużym zagęszczeniu, poprzerastane, o brzydkim pokroju. Część krzewów przeznaczono do odmłodzenia i korekty pokroju. Do przesadzenia zakwalifikowano wartościowe krzewy o niewłaściwej lokalizacji kompozycyjnej. Zachowane zostaną wszystkie pomniki przyrody występujące na terenie parku. Nasadzenia zieleni: Prace obejmują nasadzenia zieleni w Parku Szachowym, Parku Różaneczników i Parku Józefa. Powierzchnia zieleni w Parku Józefa wynosi 13 645,0 m2, Powierzchnia zieleni w Parku Różaneczników wynosi 31 660,0 m2, Powierzchnia zieleni w Parku Szachowym wynosi 24 335,0 m2 Szczegółowy zakres robót budowlanych określa dokumentacja techniczna stanowiąca Część III SIWZ - Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.23.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu 45.11.27.10 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: 1.1.Zamawiający wymaga wniesienia wadium. Każdy wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości 400 000,00 PLN ( słownie : czterysta tysięcy zł). 1.2.1.Wadium może być wniesione w następujących formach: a)pieniądzu; b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c)gwarancjach bankowych; d)gwarancjach ubezpieczeniowych; e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r Nr 42, poz. 275). 1.2.2.W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a)nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b)określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c)kwotę gwarancji, d)termin ważności gwarancji, e)zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: -odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub -nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub -zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 1.2.3.Postanowienia pkt 1.2.2. stosuje się również do poręczeń, określonych w pkt 1.2.1.b) i 1.2.1.e). 1.3.Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1.3.1.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego: BZ WBK o. Polanica - Zdrój 57 1090 2327 0000 0001 0721 9483 z podaniem nazwy i numeru zamówienia podanego w niniejszej SIWZ. Do oferty należy dołączyć kopie polecenia przelewu. 1.3.2.Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć, jako oryginał dokumentu w oryginalnym egzemplarzu oferty. 1.4.Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale niewystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 1.5.Zwrot wadium. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 u.p.z.p. 1.6.Utrata wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 1.7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 u.p.z.p., nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 u.p.z.p., lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1.1.Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu: 1.1.1.posiadać uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności oraz nie podlegać wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007 Nr 223, poz. 1655 ze zm.). W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące dokumenty: a)aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), b)aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 u. p.z.p., wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), c)aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 u.p.z.p., wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), d)aktualne zaświadczenia właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich); 1.1.2.posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie pokrewne dla zakresów robót zgodnie z kategoriami robót oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie): a)wykonać w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, roboty podobne do robót z niniejszego zamówienia tj. co najmniej 3 (trzy) zamówienia na roboty, z których minimum 1 (jedno) dotyczy robót ogólnobudowlanych, minimum 1 (jedno) dotyczy robót drogowych oraz minimum 1 (jedno) - w którymkolwiek zakresie podobnym do niniejszego zamówienia tj. robót ogólnobudowlanych, drogowych, instalacji sanitarnej i elektrycznej oraz nasadzeń i wycinki roślin (rekultywacji zieleni) z tym, że każde z wyżej wymienionych zamówień powinno mieć wartość robót co najmniej 2 000 000 PLN, W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz wykonanych robót budowlanych sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3 do niniejszej IDW oraz dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie, Zaleca się, aby przedkładane dokumenty potwierdzające, że wykonane przez Wykonawców roboty zostały wykonane należycie, zawierały, co najmniej: -wskazanie, że Wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu realizował roboty, których dokumenty dotyczą, -wskazanie podmiotu, na rzecz którego realizowane były roboty, -wskazanie zakresu robót, -wskazanie wartości robót, -wskazanie daty wykonania (rozpoczęcia i zakończenia), -wskazanie miejsca wykonania, -opinię podmiotu, na rzecz którego realizowane były roboty stwierdzającą, że roboty zostały wykonane należycie b)wskazać do wykonania niniejszego zamówienia następujące osoby: -Kierownik budowy - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje: inżynier z uprawnieniami do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno - budowlanej lub odpowiadającymi im ważnymi uprawnieniami budowlanymi (w zakresie robót, które są przedmiotem zamówienia i za które będzie on odpowiedzialny), które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, min. 4 lat doświadczenia w robotach z zakresu robót budowlanych w zakresie przedmiotu zamówienia, w tym min. 2 lat jako kierownik budowy; -Kierownik robót instalacyjnych - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje: inżynier z uprawnieniami do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadającymi im ważnymi uprawnieniami budowlanymi (w zakresie robót, które są przedmiotem zamówienia i za które będzie on odpowiedzialny), które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, min. 4 lat doświadczenia w robotach z zakresu sieci kanalizacyjnych, w tym min. 2 lata jako kierownik budowy lub robót. -Kierownik robót drogowych - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje: inżynier z uprawnieniami do kierowania robotami w specjalności drogowej lub odpowiadającymi im ważnymi uprawnieniami budowlanymi (w zakresie robót, które są przedmiotem zamówienia i za które będzie on odpowiedzialny), które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, min. 4 lat doświadczenia w robotach z zakresu odtworzenia nawierzchni bądź budowy nowych dróg w tym min. 2 lata jako kierownik budowy lub robót. -Kierownik robót elektrycznych - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje: inżynier z uprawnieniami do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych lub odpowiadającymi im ważnymi uprawnieniami budowlanymi (w zakresie robót, które są przedmiotem zamówienia i za które będzie on odpowiedzialny), które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, min. 4 lata doświadczenia w robotach z zakresu sieci elektro - energetycznych, w tym min. 2 lata jako kierownik budowy lub robót, -Kierownik robót ogrodniczych - niniejsza osoba ma posiadać kwalifikacje : wykształcenie wyższe ogrodnicze, architektura krajobrazu lub leśnictwo lub inne pokrewne (w zakresie robót, które są przedmiotem zamówienia i za które będzie odpowiedzialny), min. 4 lata doświadczenia w robotach z zakresu rekultywacji zieleni oraz nasadzenia zieleni, W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności (informacje te mogą być przedstawione w formie życiorysu zawodowego) sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4 do niniejszej IDW oraz dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia na stanowiskach kierownika budowy i kierownika robót i posiadają stosowne uprawnienia budowlane (wymagane powyżej) i są wpisane na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego; Jeżeli w wykazie osób, Wykonawca wskaże osoby, którymi będzie dysponował to zobligowany jest do złożenia pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia 1.1.3.znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku): a)posiadać w okresie ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, średni roczny obrót rozumiany jako przychód netto ze sprzedaży w kwocie minimum12 mln PLN; W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć rachunek zysków i strat, a w przypadku Wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inne dokumenty określające przychody netto ze sprzedaży - za okres ostatnich trzech lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres; b)posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 3,5 mln pln; W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert, potwierdzającą posiadanie przez Wykonawcę środków finansowych lub posiadanie zdolności kredytowej łącznie w wymaganej wysokości c)Posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę minimum 15 mln PLN. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca (każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną) musi złożyć polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z wykonaniem niniejszego zamówienia; 1.1.4.złożyć oświadczenie, sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 2 do niniejszej IDW, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców oświadczenie to winno być złożone wspólnie, przy czym winno być podpisane przez uprawnionych przedstawicieli każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, lub przez pełnomocnika upoważnionego do reprezentowania ich w postępowaniu, lub reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego). 1.2.Stosownie do treści § 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87, poz. 605 z póżn. zm.): 1) jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej: 1.w pkt 1.1.1).a), 1.1.1).b) i 1.1.1).c), składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a)nie otwarto jego likwidacji, ani nie ogłoszono upadłości; b)nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; c)nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; 2.w pkt 1.1.1).d) składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 u.p.z.p. 2)dokumenty, o których mowa w pkt 1.2.1)1.a) i c) oraz w pkt 1.2.1)2., powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt 1.2.1)1.b) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 3)jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt 1.2.1), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis pkt 1.2.2) stosuje się odpowiednio. 1.3.Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia. 2.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia. 2.1.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu oraz złożyć dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi, w pkt. 9 IDW (pkt 1 powyżej). Ponadto tacy Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 2.2. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem..
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3. Opis sposobu przygotowania oferty. 3.1.Wymagania podstawowe. 3.1.1.Każdy wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. 3.1.2.Ofertę należy przygotować ściśle według wymagań określonych w niniejszej SIWZ. 3.1.3.Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy (Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia). Oznacza to, iż jeżeli z dokumentu(ów) określającego(ych) status prawny Wykonawcy(ów) lub pełnomocnictwa (pełnomocnictw) wynika, iż do reprezentowania Wykonawcy(ów) upoważnionych jest łącznie kilka osób, dokumenty wchodzące w skład oferty muszą być podpisane przez wszystkie te osoby. 3.1.4.Upoważnienie osób podpisujących ofertę do jej podpisania musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (odpisu z właściwego rejestru lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej) to do oferty należy dołączyć oryginał lub poświadczoną notarialnie kopię stosownego pełnomocnictwa wystawionego przez osoby do tego upoważnione. 3.1.5.Wzory dokumentów dołączonych do niniejszej IDW powinny zostać wypełnione przez Wykonawcę i dołączone do oferty bądź też przygotowane przez Wykonawcę w zgodnej z niniejszą IDW formie. 3.1.6.We wszystkich przypadkach, gdzie jest mowa o pieczątkach, Zamawiający dopuszcza złożenie czytelnego zapisu o treści pieczęci zawierającego co najmniej oznaczenie nazwy (firmy) i siedziby. 3.1.7.Zamawiający zwróci Wykonawcom, których oferty nie zostały wybrane, na ich wniosek, złożone przez nich plany, projekty, rysunki, modele, próbki, wzory, programy komputerowe oraz inne podobne materiały. Żadne inne dokumenty wchodzące w skład oferty, w tym również te przedstawiane w formie oryginałów, nie podlegają zwrotowi przez Zamawiającego. 3.1.8.Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty z uwzględnieniem treści art. 93 ust. 4 u.p.z.p. 3.2.Forma oferty. 3.2.1.Oferta musi być sporządzona w języku polskim, w 2 egzemplarzach (1 oryginał i 1 kopia - kopia może być kserokopią oryginału), mieć formę pisemną i format nie większy niż A4. Arkusze o większych formatach należy złożyć do formatu A4. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane w formie oryginału, odpisu, wypisu, wyciągu lub kopii wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. 3.2.2.Stosowne wypełnienia we wzorach dokumentów stanowiących załączniki do niniejszej IDW i wchodzących następnie w skład oferty mogą być dokonane komputerowo, maszynowo lub ręcznie. 3.2.3.Dokumenty przygotowywane samodzielnie przez Wykonawcę na podstawie wzorów stanowiących załączniki do niniejszej IDW powinny mieć formę wydruku komputerowego lub maszynopisu. 3.2.4.Całość oferty powinna być złożona w formie uniemożliwiającej jej przypadkowe zdekompletowanie. 3.2.5.Wszystkie zapisane strony oferty powinny być ponumerowane. Strony te powinny być parafowane przez osobę (lub osoby, jeżeli do reprezentowania Wykonawcy upoważnione są dwie lub więcej osoby) podpisującą (podpisujące) ofertę zgodnie z treścią dokumentu określającego status prawny Wykonawcy lub treścią załączonego do oferty pełnomocnictwa. Strony zawierające informacje niewymagane przez Zamawiającego (np.: prospekty reklamowe o firmie, jej działalności, itp.) nie muszą być numerowane i parafowane. 3.2.6.Wszelkie miejsca w ofercie, w których Wykonawca naniósł poprawki lub zmiany do wpisywanej przez siebie treści (czyli wyłącznie w miejscach, w których jest to dopuszczone przez Zamawiającego), muszą być parafowane przez osobę (osoby) podpisującą (podpisujące) ofertę. 3.2.7.Dokumenty wchodzące w skład oferty mogą być przedstawiane w formie oryginałów lub poświadczonych przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem kopii. Oświadczenia sporządzane na podstawie wzorów stanowiących załączniki do niniejszej IDW powinny być złożone w formie oryginału. Zgodność z oryginałem wszystkich zapisanych stron kopii dokumentów wchodzących w skład oferty musi być potwierdzona przez osobę (lub osoby) podpisującą (podpisujące) ofertę zgodnie z treścią dokumentu określającego status prawny Wykonawcy lub treścią załączonego do oferty pełnomocnictwa. 3.2.8.Wykonawca jest świadomy, że na podstawie ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (Dz. U. z dnia 2 sierpnia 1997 r.), art. 297 §1.: kto w celu uzyskania dla siebie lub kogo innego zamówienia publicznego, przedkłada podrobiony, przerobiony, poświadczający nieprawdę albo nierzetelny dokument albo nierzetelne, pisemne oświadczenie dotyczące okoliczności o istotnym znaczeniu dla uzyskania wymienionego zamówienia podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5. 3.3.Zawartość oferty. 3.3.1.Kompletna oferta musi zawierać: a)Formularz Oferty (wraz z załącznikiem do Oferty), sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik Nr 1 do niniejszej IDW b)Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik Nr 2 do niniejszej IDW, c)Wykaz wykonanych robót budowlanych sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3 do niniejszej IDW oraz dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie. d)Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami nt. ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia (informacje te mogą być przedstawione w formie życiorysu zawodowego), a także zakresu wykonywanych przez nich czynności sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4 do niniejszej IDW, e)stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej; w oryginale lub notarialnie poświadczone za zgodność, f)w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamowienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, g)dowód wniesienia wadium, h)pozostałe dokumenty wymienione w pkt 9 niniejszej IDW, i)wyceniony Przedmiar Robót - sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik Nr 5 do niniejszej IDW. 3.3.2.Pożądane przez Zamawiającego jest złożenie w ofercie spisu treści z wyszczególnieniem ilości stron wchodzących w skład oferty. 3.4.Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. 3.5. Wykonawca może zastrzec w ofercie (oświadczeniem zawartym w Formularzu Oferty), iż Zamawiający nie będzie mógł ujawnić informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.polanica.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Polanicy-Zdroju, ul. Jarosława Dąbrowskiego 3, 57-320 Polanica-Zdrój (pokój nr 26 - insp. Sławomir Nogaj.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.09.2009 godzina 12:55, miejsce: Sekretariat Urzędu Miejskiego w Polanicy-Zdroju, ul. Jarosława Dabrowskiego 3, 57-320 Polanica-Zdrój, woj. dolnosląskie.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie pn. Przebudowa Parku Zdrojowego w Polanicy Zdroju wraz z dostosowaniem do potrzeb osób niepełnosprawnych w ramach którego realizowany jest również projekt Poprawy bezpieczeństwa turystów poprzez wykonanie monitoringu wizyjnego w Parku Zdrojowym w Polanicy - Zdroju, współfinansowane jest z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego, priorytet 6., działanie 6.1. turystyka uzdrowiskowa oraz ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Promesa MKIDN 2009 oraz w części dotyczącej systemu monitoringu wizyjnego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego, priorytet 6., działanie 6.5. działania wspierające turystykę - systemy elektroniczne..
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie ścieżek oraz nasadzeń w Parku Etnograficznym nad Węgorapą wraz z przebudową schodów zewnętrznych
- Remont drogi pożarowej, zagospodarowanie terenu przed budynkiem Szkoły
- Wykonanie ścieżek oraz nasadzeń w Parku Etnograficznym nad Węgorapą wraz z przebudową schodów zewnętrznych
- "Budowa Centrum Przesiadkowego w Pankach"
- Remont nawierzchni drogi gminnej nr 595044S, Postęp, ul. Szpitalna, dz. nr 335
- Rozbudowa ul. Wiejskiej w Sadownem - etap II.
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.