eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zielona GóraOpracowanie programu ochrony powietrza dla Zielonej Góry - miasta na prawach powiatu

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2008-11-07

Zielona Góra: Opracowanie programu ochrony powietrza dla Zielonej Góry - miasta na prawach powiatu
Numer ogłoszenia: 306127 - 2008; data zamieszczenia: 07.11.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego , ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra, woj. lubuskie, tel. 068 4565403, 4565404, faks 068 3253612, 4565296.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lubuskie.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie programu ochrony powietrza dla Zielonej Góry - miasta na prawach powiatu.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest Opracowanie programu ochrony powietrza dla Zielonej Góry - miasta na prawach powiatu szczegółowo opisanym w załączniku nr 1, stanowiącym integralną część SIWZ. 2.Celem programu jest określenie kierunku i zakresu działań niezbędnych do osiągnięcia standardów jakości powietrza (osiągnięcie poziomów dopuszczalnych benzo(alfa)pirenu w pyle zawieszonym PM 10 w powietrzu) w Zielonej Górze - mieście na prawach powiatu - strefie, która została określona rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 6 marca 2008 roku w sprawie w sprawie stref, w których dokonuje się oceny jakości powietrza (Dz. U. Nr 52, poz. 310). 3.Wykonawca zobowiązany jest do: 1) Opracowania i przedłożenia Zamawiającemu programu w formie tekstowej w 3 egzemplarzach oraz w formie elektronicznej na 3 płytach CD. 2) przygotowania prezentacji programów na stronę internetową Zamawiającego, tj. www.lubuskie.pl 3) zakupienia i zainstalowania programu Arc View w wersji 9, 4) zainstalowania na dwóch stanowiskach pracy w Departamencie Rolnictwa, Środowiska i Rozwoju Wsi Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze, formy elektronicznej programu wraz ze wszystkimi danymi źródłowymi, tj.: a) danymi o źródłach emisji (lokalizacja, współrzędne geograficzne, parametry emitorów, wartości emisji w kg /h, Mg/ rok), b) wskaźnikami, wzorami oraz metodyką obliczeń i szacowania udziału emisji niezorganizowanej benzo(alfa)pirenu w pyle zawieszonym PM10 w powietrzu, 5) udostępnienia Zamawiającemu projektu programu na wszystkich etapach jego przygotowania, w celu zapoznania się z projektem programu, w szczególności po zgromadzeniu danych wejściowych do modelu rozkładu stężeń substancji w powietrzu, 6) opracowywania informacji o programach ochrony powietrza. Informacje powyższe muszą być sporządzane wg wzoru załącznika nr 4 pn. Zakres i układ przekazywanych informacji o programach ochrony powietrza określonego w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 5 kwietnia 2006 r. w sprawie zakresu i sposobu przekazywania informacji dotyczących zanieczyszczenia powietrza (Dz. U. Nr 63 poz. 445) 7) prowadzenia spotkań z udziałem społeczeństwa, przedstawicieli Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska, pracowników Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego, Urzędu Miasta Zielona Góra i innych instytucji, w trakcie opracowywania programów ochrony powietrza z jednoczesnym udokumentowaniem odbytych spotkań z uwzględnieniem wniosków, opinii i uwag uczestników. 8) przygotowania projektu uchwały Sejmiku Województwa Lubuskiego w sprawie określenia Programu Ochrony Powietrza dla Zielonej Góry - miasta na prawach powiatu. Projekt uchwały musi zawierać uzasadnienie. 4.Wykonawca musi zrealizować przedmiot zamówienia w oparciu o niżej wyszczególnione dane i materiały: a) cyfrowe podkłady mapowe w minimalnej skali 1:50 000 lub dokładniejsze dla Zielonej Góry miasta na prawach powiatu wraz z wykazem posiadanych warstw tematycznych z podaniem ich skali dokładności; b) dane meteorologiczne za 2007 r., c) dane statystyczne; d) model matematyczny wybrany spośród polecanych przez Ministerstwo Środowiska i Główny Inspektorat Ochrony Środowiska w materiałach szkoleniowych (Wskazówki dotyczące modelowania matematycznego w systemie zarządzania jakością powietrza, Warszawa 2003), przeznaczony do obliczania rozkładu przestrzennego stężeń zanieczyszczeń na terenach silnie zurbanizowanych i zanieczyszczeń komunikacyjnych pochodzących z ciągów komunikacyjnych, z zakresem stosowalności co najmniej 200 km, dokładnością modelowania nie mniejszą niż wymagana rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 6 czerwca 2002 r. w sprawie oceny poziomów substancji w powietrzu (Dz. U. Nr 87, poz. 798), możliwością przyjmowania danych dotyczących przemian fizyko-chemicznych w powietrzu, możliwością przyjmowania danych meteorologicznych z więcej niż jednej stacji naziemnej i danych meteorologicznych o profilu pionowym oraz posiadającym możliwość bieżącej współpracy z programem Arc View, dającym możliwość prezentacji wyników modelowania. 5.Zamawiający dopuszcza zatrudnienie podwykonawców do wykonania przedmiotu zamówienia..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.73.13.00 - Usługi ochrony powietrza przed zanieczyszczeniem .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.05.2009.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości: 2.200,00 zł (słownie: dwa tysiące dwieście złotych 00/100). 2. Termin wnoszenia wadium upływa w dniu składania ofert tj. 21.11.2008 r., godz. 11:00. 3. Wadium może być wnoszone: w pieniądzu, w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, w gwarancjach bankowych, w gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.)

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O zamówienie mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. W celu potwierdzenia ww. warunku Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą: 1.1. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 1.2. aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 1.3. aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, lub zaświadczeni, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. wykonali w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum dwa programy ochrony powietrza o wartości co najmniej 40.000,00 zł brutto każdego opracowania, sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 8 lutego 2008 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakimi powinny odpowiadać programy ochrony powietrza (Dz. U. Nr 38, poz. 221). Na potwierdzenie tego warunku wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty: 2.1 wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, zawierający minimum dwa programy ochrony powietrza o wartości co najmniej 40.000,00 zł brutto każdego opracowania, sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 8 lutego 2008 roku w sprawie szczegółowych wymagań, jakimi powinny odpowiadać programy ochrony powietrza (Dz. U. Nr 38, poz. 221), z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ. 2.2. Potwierdzenie, iż usługi zawarte w Wykazie usług - załącznik nr 6 do SIWZ zostały wykonane należycie (załączyć referencje). 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia (art. 24 ust.1 i 2 ustawy Pzp). Na potwierdzenie warunku określonego w pkt 3 i 4 Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty oświadczenie, o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ), Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach wyszczególnionych w rozdziale V SIWZ..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oferta musi zawierać następujące dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu: 1.1. oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ), 1.2. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 1.3. aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 1.4. aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 1.5. wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców zawierający minimum dwa programy ochrony powietrza o wartości co najmniej 40.000,00 zł brutto każdego opracowania, sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 8 lutego 2008 roku w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać programy ochrony powietrza (Dz. U. Nr 38, poz. 221) oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie (załączyć np. referencje) - zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ. 2. Do oferty Wykonawca dołącza, oprócz dokumentów, o których mowa w punkcie 1 i 2 2.1. Wypełniony i podpisany Formularz ofertowy sporządzony zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ. 2.2. Wykaz części zamówienia powierzonych do wykonania podwykonawcom, jeżeli dotyczy (stanowiącym załącznik nr 6 do niniejszej SIWZ), 2.3. Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego - jeżeli dotyczy. 2.4. Zaakceptowany projekt umowy- załącznik nr 5 do SIWZ. 2.5. Kopię dowodu wpłaty wadium przetargowego. UWAGA: Wykonawcy, którzy wspólnie będą ubiegać się o udzielenie zamówienia np. konsorcjum, spółka cywilna (zgodnie z art. 23 ustawy Pzp): A. ustanowią pełnomocnika do ich reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawrą umowę w sprawie zamówienia publicznego (nie dotyczy spółki cywilnej), o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do ofert umowy spółki cywilnej, B. oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie upoważniała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub pełnomocnika) do jej podpisania. C. każdy z Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składa dokumenty wymienione w rozdziale V pkt. 1 ppkt. 1.1, 1.2, 1.3, 1.4 pozostałe dokumenty składane są wspólnie, D. wszelka korespondencja dokonywana będzie wyłącznie z Wykonawcą występującym jako pełnomocnik pozostałych. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdziale pkt 1.2, 1.3, 1.4 składa dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji, ani nie ogłoszono upadłości, wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu na składanie ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lubuskie.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra, Departament Organizacyjno-Prawny, Wydział Zamówień Publicznych, pok. 52.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.11.2008 godzina 11:00, miejsce: Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze, ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra, Kancelaria Ogólna (pokój nr 51)..

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.