Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-01-21
Opole: Sukcesywna dostawa mleka i przetworów mleczarskich, oraz tłuszczy do Domu Pomocy Społecznej dla Kombatantów
ul. Chmielowicka 6, 45-738 Opole .
Numer ogłoszenia: 29042 - 2013; data zamieszczenia: 21.01.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Dom Pomocy Społecznej dla Kombatantów w Opolu , ul. Chmielowicka 6, 45-738 Opole, woj. opolskie, tel. 0-77 4743697, 457 54 95, faks 0-77 4743697, 457 54 95.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.dps.opole.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Sukcesywna dostawa mleka i przetworów mleczarskich, oraz tłuszczy do Domu Pomocy Społecznej dla Kombatantów ul. Chmielowicka 6, 45-738 Opole ..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa mleka i przetworów nabiałowych oraz tłuszczy do Domu Pomocy Społecznej dla Kombatantów ul. Chmielowicka 6,45-738 Opole w ilościach i asortymencie zawartym w załączniku do SIWZ tj formularzu rzeczowo - cenowym tj. : poz.1. Mleko 2% tłuszczu UHT w kartonie- 1l- ilość 560 szt. poz.2. Mleko 2% tłuszczu - - ilość 19400 litr poz.3. Masło roślinne 80% tłuszczu kostka 250g- ilość 45 kg poz.4. Margaryna mleczna zawartość tłuszczu od 75% do 80% kostka 250g - ilość 590 kg poz5. Jogurt naturalny konsystencja jednolita w całej masie, gęsta bez grudek, tłuszczu, barwa jednolita biała do lekko kremowej smak i zapach: czysty, lekko kwaśny, aromatyczny, bez obcych posmaków i zapachów. Zawartość tłuszczu od 1,5% do 2,5% bez cukru. Opakowanie jednostkowe: kubki z folii polipropylenowej o masie 200ml zamykane platynką aluminiową termo zgrzewalną - ilość 1300 szt. poz.6. Jogurt owocowy konsystencja, jednolita, kremowa bez grudek, lekko luźna, z widocznymi kawałkami owoców użytych do produkcji, barwa naturalna charakterystyczna dla użytych owoców, smak i zapach- czysty, łagodny, słodko -kwaśny, smakowo właściwy dla owoców będących składnikiem jogurtu minim 5% owoców, zawartość tłuszczu w samej masie nie mniej niż 1,5% do 2,5%. Opakowanie jednostkowe: kubek z tworzywa sztucznego o masie 150 ml - ilość 900 szt. poz.7. Jogurt owocowy b/c light 150ml dopuszcza się użycia słodzika np: słodzony aspartamem - ilość 290 szt. poz.8. Ser żółty twardy minim. 45%tłuszczu typu: Gołda, Edamski- bloki 0,5- 2,5kg lub równoważny do sera goudy tz:ser twardy, o złocistej barwie, z niewielkimi oczkami o łagodnym smaku - ilość 255kg. poz.9. Ser topiony naturalny kremowy; barwa naturalna, smak i zapach charakterystyczny dla odpowiedniego sera naturalnego kl. I, z którego wyprodukowano ser topiony, ze swoistym posmakiem topienia, 100g kostka- czysty. Zawartość tłuszczu w masie ogólnej mniej niż 27% tj.60% w suchej masie. opakowanie folia aluminiowa kształt prostokątny. ilość 240 kg poz.10. Serek naturalny125g o konsystencji pasty o niskiej zawartości tłuszczu do 5% ilość 2300szt. poz.11. Serek homogenizowany waniliowy 150g - ilość 2650 szt. poz.12. Twarożek grani 180g kubek zawartość tłuszczu od3% do 5% składa się ze specjalnie termicznie obrobionych ziarenek twarożku w delikatnej pasteryzowanej śmietance o konsystencji granulowanej gęstej - ilość - 2400szt. poz.13. Śmietana 12% tłuszczu do zup i sosów 500ml opakowania - 1300 szt. poz.14. Śmietana 18% tłuszczu kwaśna- 400ml - ilość 800 szt. poz.15. Kefir luksusowy- naturalny o zawartości tłuszczu od 0,5%do 2,5% opakowanie - 0,4l kubek z folii polipropylenowej zamykane platynką aluminiową termozgrzewalną ilość 1380 szt poz.16. Twaróg - krajanka półtłusty klasa I o zawartości tłuszczu w suchej masie minimum 15% jest to ser twarogowy niedojrzewający wyprodukowany z mleka pasteryzowanego. Barwa biała do lekko kremowej jednolity w całej masie opakowanie od 0,70kg do 1,00kg ilość 990 kg. poz.17. Maślanka naturalna 1,5% tłuszczu PN-A-86061; konsystencja płynna, jednolita w całej masie bez grudek tłuszczu, barwa jednolita biała do lekko kremowej, smak i zapach: lekko kwaśny, aromatyczny, orzeźwiający bez obcych posmaków. Zawartość tłuszczu 1,5%. Opakowanie jednostkowe o pojemności 0,4l kubek z folii polipropylenowej zamykane platynką aluminiową termozgrzewalną ilość 950szt. poz.18. Twaróg półtłusty klasa I o zawartości tłuszczu w suchej masie minimum 15% jest to ser twarogowy niedojrzewający wyprodukowany z mleka pasteryzowanego. Barwa biała do lekko kremowej jednolity w całej masie opakowanie kostka200g hermetycznie zamknięte ilość 180 kg . poz.19. Masło extra 82% tłuszczu 0,2kg nie solone ilość 1900 kg.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.50.00.00 - Produkty mleczarskie 15.51.10.00 - Mleko 15.51.00.00 - Mleko i śmietana 15.53.00.00 - Masło 15.54.00.00 - Produkty serowarskie 15.55.00.00 - Klasyfikowane produkty mleczarskie .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: * spełniają warunki określone w art. 22 ust.1 Ustawy PZP i złożą na tę okoliczność oświadczenie wiedzy, stanowiące załącznik do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, dotyczące: posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, posiadania wiedzy i doświadczenia, dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, sytuacji ekonomicznej i finansowej, * nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust 1 Ustawy PZP i złożą na tę okoliczność oświadczenie stanowiące załącznik do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający żąda potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia wykonawcy na podstawie art. 24 ust 1 poprzez złożenie oświadczeń i dokumentów wyszczególnionych w pkt. 9 SIWZ Ocena spełnienia przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez wykonawcę oświadczenia i dokumenty potwierdzające: *Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania: W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Wykonawcy w okolicznościach o których mowa w art. 22 ust.1 pkt 1 ustawy Pzp. Zamawiający żąda oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, zgodnie z wzorem ( propozycją) oświadczenia stanowiącym załącznik do specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia ( SIWZ) . Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, jeżeli: * z oświadczeń wykonawcy wynika, że: + wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy Pzp, + wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 Ustawy PZP. * dokumenty potwierdzają, brak podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 Ustawy PZP * nie ujawni się żadna z przesłanek wykluczenia wykonawcy określona w art. 24 ust. 2 ustawy PZP.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełnienia przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez wykonawcę oświadczenia i dokumenty potwierdzające:Posiadanie wiedzy i doświadczenia. Wykonawcy składając ofertę muszą spełnić ( w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniane będzie ich łączna wiedza i doświadczenie) warunek posiadania wiedzy i doświadczenia, polegający na wykazaniu się w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, należycie wykonanymi minimum jednej dostawy ( dostawa realizowana na podstawie jednej umowy) odpowiadających swoim rodzajem dostawom stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. sukcesywne dostawy mleka i przetworów mleczarskich, oraz tłuszczy na kwotę co najmniej 100 000 zł brutto z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że dostawy zostały wykonane należycie lub są wykonywane należycie.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
. Ocena spełnienia przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez wykonawcę oświadczenia i dokumenty potwierdzające: Dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach o których mowa w art.22 ust.1 pkt 3 ustawy Pzp. zamawiający żąda oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania zgodnie z wzorem oświadczenia stanowiącego załącznik do SIWZ.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełnienia przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez wykonawcę oświadczenia i dokumenty potwierdzające:Dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia : W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach o których mowa w art.22 ust.1 pkt 3 ustawy Pzp. zamawiający żąda oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania zgodnie z wzorem oświadczenia stanowiącego załącznik do SIWZ
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełnienia przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez wykonawcę oświadczenia i dokumenty potwierdzające:*Sytuacja ekonomiczna i finansowa: Ocena spełnienia tego warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków określonych w art.22 ust.1 W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 22 ust.1 pkt 4 ustawy Pzp. Zamawiający żąda oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, zgodnie ze wzorem (propozycją ) oświadczenia stanowiącym załącznik do SIWZ.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Wzór umowy wraz z załącznikami stanowią załączniki do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający, przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty zgodnie z art.144 ust.1 ustawy PZP, w następujących przypadkach: 1) zmiany cen jednostkowych przedmiotu zamówienia w przypadku urzędowej zmiany stawki podatku VAT, 2) zmiany cen jednostkowych przedmiotu zamówienia w przypadku urzędowej zmiany stawki podatku akcyzowego, 3) w przypadku braku środków na realizację zadania lub wystąpienia innych nie przewidzianych przyczyn Zamawiający dopuszcza możliwość przesunięcia w formie aneksu do umowy ostatecznego terminu realizacji przedmiotu umowy lub rezygnacji z części dostaw. Wszelkie zmiany wymagają zgody obu stron i formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności publicznym czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie miesiąca od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach. Dopuszcza się zastosowanie innej stawki i wysokości należnego podatku VAT w przypadku zmiany obowiązujących w tym zakresie przepisów. Poza przypadkiem o którym mowa wyżej stronom przysługuje prawo odstąpienia od umowy w następujących sytuacjach: 1. Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy, gdy a) zostanie ogłoszona upadłość Wykonawcy, zostanie wszczęta procedura likwidacji Wykonawcy lub Wykonawca zakończy prowadzenie działalności b) w przypadku wszczęcia postępowania egzekucyjnego, skierowanego do majątku Wykonawcy, c) Wykonawca nie rozpoczął realizacji przedmiotu umowy bez uzasadnionych przyczyn, oraz nie kontynuuje jej mimo pisemnego wezwania Zamawiającego. d) w razie dostarczenia przez Wykonawcę asortymentu o parametrach niezgodnych z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego w SIWZ w szczególności opisanych w formularzy rzeczowo - cenowym , lub w przypadku niedokonania przez Wykonawcę wymiany asortymentu , dostarczanego niezgodnie z z wymaganiami Zamawiającego w terminie. trzech godzin liczonych od przyjęcia reklamacji przez Wykonawcę . e) w razie dostarczenia asortymentu pochodzącego od innego producenta - niedeklarowanego w Ofercie przez Wykonawcę. f) W przypadku nie wywiązania się przez Wykonawcę z dysponowania środkami transportu, które muszą być zgodne z wymogami określonymi w Ustawie z dnia 25.08.2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2006 r. nr 171 poz. 1225) to Zamawiającemu przysługuje prawo rozwiązania umowy w każdym czasie jej trwania ze skutkiem natychmiastowym i zastosowania sankcji z umowy z winy Wykonawcy. 2. W razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiające może odstąpić od umowy w terminie miesiąca od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach. W takim przypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy. 3. Odstąpienie od umowy może nastąpić wyłącznie w formie pisemnej pod rygorem nieważności . 4. Wykonawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy, jeżeli: Zamawiający nie wywiązuje się z obowiązku zapłaty faktur w terminie 4 tygodni od dnia, w którym upłynął termin zapłaty określony w umowie.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.dps.opole.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Dom Pomocy Społecznej dla Kombatantów w Opolu ul. Chmielowicka 6 , sekretariat.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.01.2013 godzina 11:30, miejsce: Dom Pomocy Społecznej dla Kombatantów w Opolu ul. Chmielowicka 6 , sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z OPOLA
- Sukcesywna dostawa chemii gospodarczej dla SP ZOZ MSWiA w Opolu
- Zakup 4 sztuk przełączników sieciowych corowych wraz z 5 letnim wsparciem producenta dla Opolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia
- Dostawa i montaż ekranu LED
- Dostawy produktów mięsnych i wędliniarskich
- U/38/2025 Opracowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej dla inwestycji pn. Wykonanie szatni samoobsługowej w budynku Collegium Salutis Humanae.
- D/82/2025 Zakup i dostawa sprzętu AGD na potrzeby Uniwersytetu Opolskiego
więcej: przetargi w Opolu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Dostawa artykułów żywnościowych do stołówki Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Glinojecku"
- Sukcesywne dostawy artykułów spożywczych roku 2026 dla Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 10 w Gdańsku
- Zakup i dostawa artykułów spożywczych do stołówki Zespołu Placówek Oświatowych w Szczawinie Kościelnym na rok 2026
- Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych na potrzeby Przedszkola Leśnego w Bolszewie, w okresie od 2 stycznia 2026 do 31 grudnia 2026, z podziałem na dziewięć części.
- Zakup i dostawa produktów żywnościowych do kuchni Przedszkola nr 424 im. Królowej Marysieńki w Warszawie w 2026 r.
- DOSTAWA PRODUKTÓW ŻYWNOŚCIOWYCH DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 8 W OŁAWIE W 2026 ROKU
więcej: Produkty mleczarskie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





